اقامت از طریق تمکن مالی در کشور های خارجی باعث می شود افراد بتوانند  بدون کار کردن در کشور های خارجی در آن ها زندگی کنند البته این افراد باید بتوانند تمام هزینه های زندگی خود و خانواده خود را در کشور های خارجی به صورت کامل تأمین نمایند . یکی از روش های مهاجرت به آلمان اقامت از طریق تمکن مالی در آلمان  می باشد.

روش مهاجرت از طریق تمکن مالی آلمان برای افرادی مناسب است که بازنشسته می باشند و یا از توانایی مالی زیادی برخوردار هستند و می توانند هزینه های زندگی خود و خانواده ی خود را تامین نمایند.

تمکن مالی آلمان

شرایط تمکن مالی در آلمان

شرایط تمکن مالی در آلمان به شرح زیر است:

بیشتر کشور های اروپایی اقامت از طریق تمکن مالی  وجود دارد بسیاری از افراد فکر می کنند که اقامت از طریق تمکن مالی آلمان امکان پذیر است اما این تفکر اشتباه می باشد.
مهاجرت به آلمان از طریق تمکن مالی آلمان امکان پذیر نیست و افراد باید از روش های دیگر برای دریافت اقامت در آلمان استفاده کنند مانند سرمایه گذاری، کار، تحصیل، ازدواج، ثبت شرکت و…

همچنین اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور آلمان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در آلمان ” را مطالعه نمایید.

تمکن مالی در اتریش

اقامت از طریق تمکن مالی در آلمان امکان پذیر نیست اما در عوض می توانید از طریق روش تمکن مالی اقامت کشور اتریش را که در نزدیکی کشور آلمان است دریافت کنند.
همچنین افراد با مهاجرت از طریق تمکن مالی اتریش می توانند در این کشور اقامت نمایند. اقامت از طریق تمکن مالی معمولاً برای افرادی که در سن بلای ۴۰ سال هستند مناسب می باشد.
فردی که اقامت از طریق تمکن مالی  اتریش را دارد می تواند برای همسر و فرزندان خود اقامت کشور اتریش را دریافت نماید .

از راه دیگر رسیدن به اقامت کشور آلمان می توان از اقامت دائم دانشجویی فارغ التحصیلان از دانشگاه های آلمان را بیان کرد که تا ۲ سال امکان اخذ اقامت دائم در این کشور را دارند تا کار پیدا کنند و یا دارندگان کارت آبی در آلمان که در ۲ حالت یا با ۳۳ ماه کار در آلمان و یا با ۲۱ ماه کار به همراه مدرک زبان B1 به اقامت دائم آلمان خواهند رسید.

در حالت معمول شخص باید 5 سال در آلمان زندگی کند تا به اقامت دائم آلمان برسد، ولیکن اخذ اقامت دائم در آلمان زیر ۵ سال از راه دیگر امکان پذیر است که از جمله این موارد، کار در آلمان یکی از بهترین و سریع راه هایی است که امکان دارد کمتر از ۵ سال به تابعیت رسید.

شرایط اخذ تابعیت پس از اقامت دائم در آلمان

  1. حداقل ۵ سال در این کشور حضور داشته باشید و زندگی کنید .
  2. نداشتن سوء سابقه کیفری در این کشور
  3. سپری کردن آزمون زبان آلمانی در این کشور
  4. داشتن محلی مناسب برای سکونت خود و خانواده ( به ازای هر نفر ۱۳ متر مربع )
  5. داشتن تمکن مالی مناسب برای ادامه زندگی در این کشور
تمکن مالی آلمان
تمکن مالی آلمان

تمام این مقدمات خدمت شما بزرگواران عرض شد تا گفته شود در حال حاضر دولت و حکومت آلمان اقامت از طریق تمکن مالی در آلمان را منع کرده است و اکنون شخصی این امکان را ندارد که بتواند بنا به قوانین بین الملل آلمان اقامت از این راه را کسب کند.
لذا قوانین به این صورت است که حتی با خرید ملک در آلمان نیز شما نمی توانید اخذ اقامت نماید ولی در این زمینه شما می توانید از طرقی از جمله ثبت شرکت با مسئولیت محدود در آلمان (GMBH)، کار آفرینی در آلمان، سرمایه گذاری در آلمان و یا برای کار در آلمان اقدام نمایید.

تمکن مالی موجب اخذ اقامت می شود؟

اقامت از طریق تمکن مالی در آلمان یکی از طرق اخذ اقامت و تابعیت نیست و تقریباً شبیه به کشور های دیگر از جمله فرانسه و اسپانیا و غیره شرایط خاصی داشته است که امروز از میان برداشته شده است و در عوض می توانید به فکر کشور همسایه آن یعنی اتریش باشید و در این کشور از طریق تمکن مالی به اقامت برسید.

مستحضر هستید که در خرید ملک هم تمام دنیا محدودیت های خاصی را برای حفظ تمامیت های ارضی خود دارند و کمتر کشوری پیدا می شود مثل اتریش که به شما اجازه خرید ملک و اقامت از طریق آن را بدهد ، لذا آلمان هم اقامت از طریق تمکن مالی در آلمان و اقامت از طریق خرید ملک را نخواهد داشت.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button