کشور انگلیس در ناحیه جنوبی جزیره بریتانیای مرکزی کبیر و یکی از چهار بخش کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی می باشد که از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز همسایه است و مهمترین و عمده ترین عضو تشکیل دهنده کشور بریتانیا  است. ناحیه های کشور انگلیس، بخشی از بالاترین لایه های تقسیمات شوری انگلیس می باشد که برای مقاصد آماری توسط دولت مرکزی به وجود آمده است.مجامع ناحیه ای در سال ۱۹۹۸ میلادی براساس ۹ ناحیه تشکیل شد. اختیارات این مجامع محدود می باشد و در بسیاری از امور حق انتخاب ندارند. هر ناحیه، دارای یک دفتر دولتی می باشد که مسئولیت هایی در قبال صنعت، آموزش، کشاورزی، حمل و نقل، استخدام و محیط زیست دارد. ناحیه های کشور انگلیس از ساختار یکنواخت و پیوسته برخوردار نیستند بنابراین تقسیمات و طرح ها در آنها متفاوت است. کشور انگلیس دارای بیش از ۱۰۰ جزیره کوچک و بزرگ می باشد که از جمله آن می توان به جزیره وایت و جزیره من اشاره کرد. پایتخت کشور انگلیس، شهر لندن و در عین حال پایتخت پادشاهی بریتانیا می باشد. پر آب ترین رود کشور انگلیس، رود تیمز می باشد که از میان شهر لندن عبور می کند و به دریای شمال می ریزد. این مقاله در مورد تقسیمات کشوری انگلیس می باشد. لازم به ذکر است که کشور انگلیس از ۹ ناحیه، ۴۸ استان و ۳۲۶ شهرستان تشکیل شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت برزیل مقاله ” اقامت در انگلیس  ” را مطالعه بفرمایید .

در لایه بعد از تقسیمات کشوری انگلیس ، کشور انگلستان از  ۴۸ شهرستان تشریفاتی تقسیم شده ‌است. این شهرستان‌ ها که به تدریج و از قرون وسطی به این سو شکل گرفته ‌اند در درجه اول به عنوان یک مرجع جغرافیایی استفاده می‌ شوند. البته سابقه تشکیل بعضی از این شهرستان ‌ها کمتر است و به سال ۱۹۷۴ میلادی بر می گردد . هر یک از این شهرستان ها یک لرد نایب‌السلطنه و یک کلانتر عالی دارد. در خارج از لندن بزرگ و مجمع‌ الجزایر سیلی، کشور انگلستان همچنین به ۸۳ ناحیه شهری و غیر شهری تقسیم شده‌ است که این تقسیم ‌بندی برای اهداف دولت ‌های محلی استفاده می‌شود. هر یک از این تقسیم بندی ها ممکن است از داخل یک منطقه جغرافیایی باشد یا بین چند منطقه تقسیم شده باشد.

تقسیمات کشوری انگلیس ناحیه های کشور انگلیس

همان طور که در قسمت قبل اشاره شد ، کشور انگلیس از نه ناحیه تشکیل شده است که به شرح زیر می باشد :

  • ناحیه شمال شرقی انگلستان

در گذشته در تقسیمات کشوری انگلیس نام این ناحیه ، نورتومبریا بود و یکی از ۹ ناحیه در کشور انگلستان می ‌باشد که شهرهای نورث‌آمبرلند، دورام، تاین، ویر، تیس و الی در این ناحیه قرار گرفته اند . همچنین این ناحیه شامل شهرهای نیوکاسل آپون تاین، ساندرلند، دورهام، میدلزبورو، استوکتون آن تیس، هارتلپول و دارلینگتون می باشد . به‌ طور کلی در شمال و غرب این ناحیه تپه ‌های فراوان وجود دارد.یس ” را مطالعه فرمایید .

تقسیمات کشوری انگلیس
تقسیمات کشوری انگلیس
  • ناحیه شمال غربی انگلستان

این ناحیه یکی از ۹ ناحیه در کشور انگلستان می ‌باشد که شهرهای لیورپول، منچستر، بولتون، بلکپول، پرستون، لنکشایر، استاکپورت، بلکبرن، اولدهام راچدیل و ویگان در این ناحیه قرار دارند.

  • ناحیه میدلندز غربی انگلستان

این ناحیه یکی از ۹ ناحیه در کشور انگلستان می‌باشد که شهرهای بیرمنگام، کاونتری، استوک-آن-ترنت و ولورهمپتون در این ناحیه قرار دارند.

  • ناحیه میدلندز شرقی انگلستان

این ناحیه یکی از ۹ ناحیه در کشور انگلستان می‌باشد که شهرهای لینکلن، نورتمپتون، ناتینگهام، داربی و لستر در این ناحیه قرار دارند.

  • ناحیه لندن بزرگ انگلستان

این ناحیه یکی از ناحیه ‌ها و یکی از شهرستان ‌های کشور انگلستان می باشد که شامل شهر لندن نیز می‌شود و در سال ۱۹۶۵ میلادی به وجود آمد . این ناحیه بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی را در میان پادشاهی متحده داشته است .

در مقاله ” مهاجرت به انگلیس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به برزیل اطلاعات کسب کنید .

  • ناحیه شرق انگلستان

این ناحیه یکی از ۹ ناحیه در کشور انگلستان می ‌باشد که شهرهای نوریچ، پیتربورو و لوتون در این ناحیه قرار دارند.

  • ناحیه جنوب شرقی انگلستان

این ناحیه یکی از ۹ ناحیه در کشور انگلستان می‌باشد که شهرهای آکسفورد، پورتسموث، کنت، ساوت‌همپتون و ریدینگ برکشایر در این ناحیه قرار دارند.

  • ناحیه جنوب غربی انگلستان

این ناحیه یکی از ۹ ناحیه در کشور انگلستان می ‌باشد که شهرهای اکستر، بریستول و پلیموث در این ناحیه قرار دارند.

  • ناحیه یورک ‌شر و هامبر انگلستان

این ناحیه یکی از ۹ ناحیه در کشور انگلستان می ‌باشد که شهرهای برادفورد، کینگستون آپون هال، لیدز، شفیلد، ریپون و واکفیلد، یورک در این ناحیه قرار دارند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

2.5/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
تقسیمات کشوری لتونی تقسیمات کشوری لتونی

تقسیمات کشوری لتونی کشور لتونی ، کشوری در شمال اروپا می باشد که یک کشور میانی دربین سه کشور ...

تقسیمات کشوری صربستان تقسیمات کشوری صربستان

تقسیمات کشوری صربستان کشور صربستان ، یک کشور محاط در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا می باشد ...

تقسیمات کشوری کره جنوبی تقسیمات کشوری کره جنوبی

کشور کره جنوبی، کشوری در بخش جنوبی شبه جزیره کره در شرق آسیا می باشد که پایتخت آن شهر سئول ا...

نظرات کاربران
Call Now Button