تدریس زبان انگلیسی در ترکیه و جزئیات آن در این مقاله مورد مطالعه و بررسی قرار خواهد گرفت. برای افرادی که قصد دارند در کشور ترکیه مشغول به کار شوند، مطالعه و بررسی دقیق شرایط و امکانات کشور ترکیه می تواند تصمیم گیری را برای افراد متقاضی آسان تر نماید.

این مطلب توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه و تالیف شده است. اگر قصد مهاجرت به ترکیه از طریق کار را دارید، بهتر است مطالعه دقیق تری در این زمینه داشته باشید، زیرا این راه پیچیدگی های خاصی دارد که نیاز به بررسی جزئیات آن دارد.
همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با کار و اخذ ویزای کار در ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

تدریس زبان انگلیسی در ترکیه

تدریس زبان انگلیسی در ترکیه

ترکیه کشوری است که از موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برخوردار می باشد. زیرا در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. ترکیه با کشورهای بسیاری از جمله ایران، عراق، سوریه، یونان، قبرس، بلغارستان، نخجوان آذربایجان، ارمنستان و گرجستان همسایه می باشد.
و از شمال با دریای سیاه و در جنوب غربی با دریای مدیترانه مرز آبی دارد و همین عامل سبب شده است که اقتصاد ترکیه بر پایه تجارت از طریق دریا و کشتیرانی باشد و این از عوامل تاثیر گذار در رونق این کشور محسوب می گردد.
پایتخت این کشور شهر آنکارا و بزرگترین شهر آن استانبول است که توریست های بسیاری را به خود جلب نموده است. زبان رسمی این کشور ترکی می باشد و افرادی که به زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشند می توانند بهتر مراودات و نیازهای روزانه خود را برطرف نمایند. واحد پول ترکیه لیر و دین رسمی ترکیه نیز اسلام می باشد.

اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است به طوری که در سال های اخیر، ترکیه میزبان مهاجران زیادی بوده است. شمار زیادی از مهاجران نیز به مقصد کار و تحصیل به این کشور سفر کرده اند. در یک دهه گذشته، ایران در بین پنج کشور نخست بوده که بیشترین گردشگر را به کشور ترکیه داشته است.

در سال‌ های اخیر یکی از اصلی‌ ترین مهاجران به مقصد کار در این کشور نیز بوده اند. از این رو سفر ایرانیان به کشور ترکیه می تواند به  یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی درآمد و اقتصاد ترکیه نیز باشد.
امروزه کشور ترکیه اهمیت فراوانی به آموزش زبان انگلیسی می دهد. از این رو کشور ترکیه موقعیت خوبی را برای مدرسان زبان انگلیسی فراهم کرده است. متقاضیانی که به تدریس زبان انگلیسی علاقمند باشند، فرصت های شغلی زیادی در این زمینه برایشان وجود دارد.

تدریس زبان انگلیسی در ترکیه و شرایط عمومی آن

شرایط تدریس زبان انگلیسی در ترکیه

افرادی که قصد تدریس زبان انگلیسی در ترکیه دارند، نیاز است تا از شرایط کار و زندگی در این کشور در خصوص تدریس زبان انگلیسی نیز آگاه شوند. متقاضیان جهت تدریس زبان انگلیسی در ترکیه نیازمند آموزش‌ های لازم برای تدریس در ترکیه می باشند. افراد برای تدریس به گواهینامه TEFL نیاز دارند.

داشتن گواهینامه های مورد نیاز کشور ترکیه برای تدریس بسیار اهمیت دارد، زیرا روند پیدا کردن شغل را تسهیل می بخشد و اغلب متقاضیان با داشتن این گواهینامه می توانند در زمان کوتاهی مشغول به کار شوند.
همچنین برای تدریس زبان انگلیسی، برخی از مدارس، موسسه ها و آموزشگاه های ترکیه نیازمند سابقه کار و یا مدرک دانشگاهی معتبر می باشند.
در سال های اخیر، وزارت آموزش و پرورش ترکیه تصمیم به افزایش ساعت های آموزشی زبان انگلیسی در مدارس داشته است. از این رو تدریس زبان انگلیسی در مدارس ترکیه از کلاس پنجم آغاز می شود.

اگر چه در برخی مدارس خصوصی آموزش به صورت کامل به زبان انگلیسی می باشد. افرادی که به تدریس زبان انگلیسی در ترکیه مشغول می باشند، از حقوق و درآمد نسبتا خوبی برخوردار می باشند.
هزینه های زندگی در کشور ترکیه نیز بسیار مقرون به صرفه و مناسب است. تدریس در موسسات خصوصی نیز بسیار پر طرفدار است زیرا حقوق خوبی پرداخت می نمایند.

برای استخدام در موسسات علاوه بر گواهینامه TEFL، به مدرک لیسانس نیز نیاز است. افراد با داشتن شرایط لازم در زمینه تخصص تدریس زبان انگلیسی، برای کار در ترکیه در ابتدا باید اقدام به اخذ ویزای کاری ترکیه و دریافت مجوز کار این کشور را نمایند.
سپس می توانند برای عقد قرارداد خود در این کشور آماده شوند. همچنین از دیگر شرایط تدریس زبان انگلیسی در ترکیه در بعضی از مدارس یا مراکز آموزشی معتبر، درخواست فعالیت به صورت آزمایشی در یک بازه محدود می باشد که البته بسیار رایج است.

شرایط تدریس زبان انگلیسی در ترکیه

تدریس زبان انگلیسی در ترکیه و اخذ ویزای کاری ترکیه

به منظور اخذ مجوز کار، ابتدا نیاز به یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای ترکیه ای است. متقاضیانی که به زبان انگلیسی و ترکی تسلط داشته باشند، شرایط خوبی برای استخدام و کار در کشور ترکیه در زمینه تدریس زبان انگلیسی برایشان فراهم است. کاریابی از طریق وب سایت ها، فرصت های شغلی بین المللی در ترکیه را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

همچنین برای شهروندان ایرانی به دلیل امکان سفر بدون‌ ویزا به ترکیه تا 90 روز می توانند به صورت حضوری اقدام به جست و جوی کار و سپس دریافت پیشنهاد شغلی نمایند.
پس از حضور در مصاحبه شغلی در محل مدرسه یا موسسه مورد نظر و گفتگو با مدیر گروه در مورد سابقه کار، مهارت ها و غیره، از مدرس درخواست خواهد شد که مدارک خود را جهت ارسال و تایید رسمی، به اداره وزارت آموزش عالی ترکیه (YÖK) در اختیار موسسه یا مدرسه قرار دهند.

پروسه تایید مدارک و دستور صدور اجازه کار (Çalışma Izni)، معمولا بین 1 تا 3 ماه طول می کشد. با توجه به قوانین ترکیه، افراد خارجی که به استخدام نهاد های آموزشی در ترکیه در می آیند، باید در ابتدا مجوز کار و ویزای کاری داشته باشند.
در غیر این صورت فیش حقوق برایشان صادر نخواهد شد. به محض صدور مجوز از سوی وزارت آموزش عالی، به افراد از طریق موسسه اطلاع داده می شود. در این صورت می توانند به طور قانونی شروع به کار نمایند.
پس از توافق با کارفرما و نهاد آموزشی، ابتدا به فرد اقامت یک ساله اعطا می گردد که در صورت تمدید قرارداد کاری توسط کارفرما، مدت اقامت نیز تمدید خواهد شد.

تدریس زبان انگلیسی در ترکیه و اخذ ویزای کاری ترکیه

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار ترکیه

برای اخذ مجوز کار و دریافت ویزای کار ترکیه مدارکی مورد نیاز این کشور است که بهتر است مدارک به ترتیب درخواست سفارت باشد و نقص در پرونده می تواند منجر به رد شدن پرونده شود.
متقاضیان دریافت مجوز برای تدریس زبان انگلیسی در ترکیه به مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ترکیه نیاز دارد که در زیر به آنها اشاره می شود:

  • پاسپورت معتبر
  • دعوتنامه یا پیشنهاد شغلی از یک نهاد آموزشی یا مرکز آموزشی
  • قرارداد با نهاد آموزشی
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • مدارک تحصیلی
  • مجوز های لازم برای استخدام به عنوان یک نیروی آموزشی مانند گواهینامه TEFL
  • رزومه کاری مرتبط با تدریس زبان انگلیسی و ارائه مدارکی که بتواند آن را ثابت کند (برای کار در کالج زبان دانشگاه ها (Hazılık) مدارک، نشان دهنده سابقه کار قبلی در مدارس دولتی یا موسسات خصوصی امتیاز خوبی به شمار می رود.)
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • 4 قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • گواهی سلامت
  • پرینت حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی

لازم به ذکر است مدارک باید به زبان انگلیسی یا ترکی ترجمه شده باشد. علاوه بر موارد فوق هر گونه گواهینامه مرتبط به شرکت در دوره های حرفه ای زبان انگلیسی و سابقه تدریس نیز امتیاز بسیار خوبی برای اخذ مجوز کار به حساب می آید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار ترکیه

نرخ بیکاری در ترکیه

بررسی نرخ بیکاری در روند مهاجرت کاری به کشور ترکیه بسیار حائز اهمیت می باشد. متقاضیان در بررسی موضوع مهاجرت کاری، باید کشور هایی را انتخاب کنند که نرخ بیکاری پایینی داشته باشند.
زیرا نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است. نرخ بیکاری در سال اخیر در کشور ترکیه حدود 13 درصد بوده است که  نشان می دهد فرصت ها شغلی مناسبی در ترکیه نمی توان یافت.

اما ایرانیان بسیاری به دلیل اشتراکات مذهبی و فرهنگی و نزدیکی به ایران، همچنان تمایل به کار در ترکیه هستند. نرخ بیکاری یکی از موارد مهم برای شناخت بازار کار یک کشور به حساب می آید.
به همین سبب نشان می دهد، تدریس زبان انگلیسی در ترکیه بسیار رقابتی می باشد. در نتیجه یک رزومه کاری خوب در کنار تجربه کاری مناسب، می تواند شرایط پیدا کردن کار را آسان تر نماید.

نرخ بیکاری در ترکیه

بررسی بازار کار تدریس زبان انگلیسی ترکیه

تدریس زبان انگلیسی در ترکیه یکی از مشاغلی است که بازار کار گسترده ‌ای در ترکیه دارد. از این رو افرادی که به زبان انگلیسی و ترکی تسلط داشته باشند، می‌ توانند در این زمینه فعالیت کنند و درآمد خوبی نیز داشته باشند.
نکته جالب توجه این است که کشور ترکیه علاقمند به جذب مدرسین زبان انگلیسی حرفه ‌ای می باشد. افرادی که دارای سابقه کاری و تدریس درخشانی باشند و در کارنامه کاری خود خوب عمل کرده باشند، اگر دارای شرایط و مدارک لازم برای تدریس زبان انگلیسی باشند، می توانند در کشور ترکیه به تدریس زبان انگلیسی مشغول شوند و درآمد خوبی را با داشتن ثبات کاری و اقتصادی را در این کشور داشته باشند.
از آن جایی که مردم کشور ترکیه زیاد به زبان انگلیسی تسلط ندارند، نیاز مبرم به یادگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط با مردم دنیا را دارند. از این رو این موضوع باعث گسترش مشاغل تدریس زبان انگلیسی در ترکیه برای گروه ‌های سنی مختلف شده است.

مراکز مختلفی برای مدرسین زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که پیدا کردن چنین مراکزی و پر کردن فرم ‌های استخدامی در آنها کار سخت و پیچیده ای نیست.
در سال های اخیر، وزارت آموزش و پرورش ترکیه تصمیم به افزایش ساعت های آموزشی زبان انگلیسی در مدارس داشته است. از این رو تدریس زبان انگلیسی در مدارس ترکیه از کلاس پنجم آغاز می شود.
در نتیجه در مدارس دولتی نیز به آموزش زبان انگلیسی صورت می پذیرد. نهادهای آموزشی که به تدریس زبان انگلیسی در ترکیه نیاز دارد شامل موارد زیر می شود:

تدریس زبان انگلیسی در مدارس ترکیه:

کلاس های پنجم و ششم 3 ساعت در هفته، آموزش اجباری زبان انگلیسی در مدرسه خواهند داشت و 2 ساعت آموزش اختیاری نیز به آن اضافه شده است.

برای کلاس های هفتم و هشتم نیز 4 ساعت آموزش اجباری و 2 ساعت آموزش اختیاری زبان انگلیسی در نظر گرفته شده است. در دوره ی دبیرستان آموزش اجباری زبان انگلیسی به 6 ساعت افزایش می یابد. در مدارس خصوصی نیز آموزش کاملا به زبان انگلیسی صورت می گیرد.

تدریس زبان انگلیسی در مدارس ترکیه

تدریس زبان انگلیسی در موسسات خصوصی:

از دیگر مراکزی که متقاضیان تدریس زبان انگلیسی می توانند در آن مشغول به کار شوند، موسسات خصوصی تدریس زبان انگلیسی در ترکیه می باشد. در کشور ترکیه نیز همانند کشور ایران موسسات خصوصی بسیاری وجود دارند که به گروه ‌های سنی مختلف آموزش می‌دهند.

اگرچه این موسسات به صورت محلی و خصوصی کار می‌نمایند و تنها درصد کمی از آنها امکان فراهم کردن شرایط خوب همچون حقوق خوب، اقامت در ترکیه و… را برای متقاضیان دارند.
اما این موسسات به وفور یافت می شوند و می توان در آنها مشغول به تدریس شد ولی توصیه می شود تدریس در مراکز خصوصی در اولویت آخر افراد قرار بگیرد تا بتوانند شرایط کاری بهتری را نیز بررسی نمایند.   

تدریس زبان انگلیسی در ترکیه در موسسات آموزشی معتبر:

بهترین فرصت شغلی که یک مدرس در ترکیه می تواند داشته باشد، کار در موسسات آموزشی معتبر است. این موسسات تمامی خصوصیات و امکانات مدارس خصوصی را در اختیار نیرو های تدریس زبان در ترکیه قرار می ‌دهند. علاوه بر آن از حقوق و مزایای بیشتر و بیمه نیز از خدمات ارائه شده از سوی آنها به نیرو های کار به شمار می آید.

لازم به ذکر است که همانطور که این موسسات امکانات بیشتری در اختیار مدرسان قرار می دهند، مهارت و تجربه بیشتری را نیز از مدرسان می خواهند. از این رو برای کار در این موسسات به مهارت ‌های بیشتری نیاز است.
متقاضیان باید علاوه بر توانایی تدریس زبان عمومی در سطوح مختلف و برای گروه ‌های سنی مختلف، توانایی تدریس زبان برای تجارت و تدریس زبان برای آمادگی در آزمون ‌هایی چون آیلتس را نیز داشته باشند.

تدریس زبان انگلیسی در ترکیه در موسسات آموزشی معتبر

تدریس زبان انگلیسی در ترکیه در دانشگاه‌ ها:

تدریس زبان انگلیسی در این موقعیت شغلی تنها برای افرادی است که در کار خود حرفه ای باشند. در این صورت است که می ‌توانند توجه دانشگاه ‌های مختلف ترکیه را به خود جلب نمایند و به عنوان استاد در این دانشگاه ‌ها مشغول به تدریس شوند و فعالیت های آموزشی در سطح حرفه ای داشته باشند.

برای تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه تحصیلات آکادمیک، سابقه درخشان و سایر مدارکی که از سوی دانشگاه‌ ها تعیین می ‌شود الزامی می باشد.

میزان حقوق مدرسین زبان انگلیسی در ترکیه

میزان حقوق و دستمزد در کشور ترکیه برای مدرسین زبان انگلیسی در هر شهر متفاوت است اما به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد.
میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عوامل مهمی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد. افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد.
تنوع کاری برای تدریس زبان انگلیسی در استانبول و دیگر شهر های ترکیه بسیار بالا می باشد. ساعات کاری تدریس زبان انگلیسی در ترکیه می تواند به صورت تمام وقت یا پاره وقت باشد که یکی از مسائل موثر دیگر در میزان حقوق در این کشور می باشد.

با توجه به این که به دلیل وجود گردشگران بسیار در شهر استانبول، این شغل در این شهر بسیار مورد نیاز است، لذا استخدام مدرسان نیز در این شهر بیشتر است و بازار کار تدریس زبان انگلیسی نیز رونق بیشتری دارد. از این رو میزان حقوق در شهر استانبول، می تواند به مراتب بیشتر باشد. متوسط درآمد ماهیانه در کشور ترکیه در سال 2021، بین 3200 لیر تا 9500 لیر تخمین زده شده است.

مدرسان زبان انگلیسی به طور میانگین، در مدارس بین المللی حقوقی در حدود 2500 دلار تا 3000 دلار در ماه دریافت می نمایند. برخی از مدارس معتبر بین المللی که اعتبار بیشتری دارند، حقوقی در حدود 4000 دلار تا 5000 دلار در ماه به مدرسین خود پرداخت می نمایند. علاوه بر حقوق، مزایای شغلی به مربیان دارای مجوز و با سابقه نیز پرداخت می شود.
نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که ساعت کاری تدریس زبان در ترکیه بین 45 تا 56 ساعت در هفته است و کار کردن در این حوزه در شهر های بزرگ ترکیه مانند استانبول، ازمیر و آنکارا از نظر های مختلف برای یک فرد مهاجر بهتر می باشد.

میزان حقوق مدرسین زبان انگلیسی در ترکیه

نحوه کاریابی در ترکیه

برای اخذ ویزای کار کشور ترکیه، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. داشتن رزومه قوی می تواند شانس افراد را برای دریافت شغل مناسب بیشتر کند.
بهترین و سریع ترین حالت برای کاریابی در ترکیه برای ایرانیان یکی استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر و دیگری حضور در کشور ترکیه و به صورت مستقیم شغل یافتن است. ایرانیانی که دارای شرایط لازم برای کار در ترکیه باشند شانس بیشتری برای هماهنگ شدن با لیست مشاغل مورد نیاز دارند.
سرویس ‌هایی وجود دارند که می‌ توانند متقاضیان را به صورت اینترنتی از فرصت ‌های شغلی تدریس زبان در ترکیه مطلع نمایند. وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی پل ارتباطی میان فرد متقاضی کار و کارفرمای ترکیه ای هستند و راه رسیدن به یک پیشنهاد کاری را آسان می کنند.

متقاضیان می توانند با عضویت در سرویس ایمیل های مختلف، از آگهی های استخدام موجود در زمینه تدریس زبان در ترکیه آگاه شوند. متقاضی در صورت یافتن محل کار مناسب با شرایط خود، باید در صورت امکان مراجعه به شکل حضوری، صورت پذیرد تا رزومه و مدارک سابقه کاری خود را به مرکز آموزشی مورد نظر برده تا تصمیم نهایی در مورد استخدام فرد گرفته شود.
این روش مزیت های بیشتری نیز دارد زیرا فرد می تواند با حضور در مکان، با تسلط کامل، توانایی ها و مهارت های خود را نشان دهد و شانس خود را برای استخدام شدن افزایش دهد.

نحوه کاریابی در ترکیه

بررسی ویزای همراه در ترکیه از طریق ویزای کار

ویزای همراه از مهم ترین مسائلی است که اغلب افراد متاهل نگران آن هستند که می توانند همسر و فرزندانشان را همراه با خود به کشور ترکیه بیاورند یا نه؟ کشور ترکیه با اخذ ویزای کار به افراد این اجازه را می دهد که برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، بعد از یک سال زندگی و کار درخواست ویزای همراه دهند.
به این صورت که ابتدا کارت آبی ترکیه را دریافت کرده باشند سپس برای خوانواده خود اقدام کنند. در واقع افرادی مجاز به الحاق همراه هستند که دارای مجوز کار 1 ساله در ترکیه باشند.
افراد خارجی که ویزای کار در کشور ترکیه را اخذ کرده باشند و اقامت 1 ساله در این کشور را داشته باشند می توانند برای همراهان خود درخواست الحاق به خانواده بدهند.

فرزندان افرادی که اقامت کاری ترکیه را دارند می توانند در مدارس این کشور به تحصیل مشغول شوند. در مجموع افرادی که مجوز کاری در ترکیه را اخذ می نمایند، نمی توانند همزمان برای همراهان خود نیز درخواست دهند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • پرداخت هزینه کارت اقامت به مبلغ 72 لیر (برای کودکان زیر 18 سال 36 لیر)
  • اصل و کپی مدارک هویتی
  • اثبات تمکن مالی برای سرپرستی اعضای خانواده در طول مدت اقامت
  • بیمه درمانی اعضای خانواده
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اخذ شماره مالیاتی برای کلیه اعضای خانواده
بررسی ویزای همراه در ترکیه از طریق ویزای کار

وضعیت اقامت واخذ تابعیت در ترکیه از طریق کار

فردی که در زمینه تدریس زبان انگلیسی در ترکیه فعالیت می‌ نماید مزایای بسیاری را نیز دریافت خواهد کرد. عموما متقاضیان تدریس زبان انگلیسی که به کشور ترکیه مهاجرت می نمایند در طولانی مدت به دنبال اخذ اقامت دائم و دریافت پاسپورت این کشور نیز می باشند.

افرادی که موفق به اخذ قرارداد در یک نهاد آموزشی در خصوص تدریس زبان انگلیسی در ترکیه شوند، در ابتدا به فرد اقامت 1 ساله اعطا می گردد که در صورت تمدید قرارداد کاری توسط کارفرما، مدت اقامت نیز تمدید می گردد.
بعد از آن در صورت رضایت و ادامه کار، تا 5 سال اقامت موقت در ترکیه دریافت خواهد کرد و پس از 5 سال در صورت عدم وجود مشکل، می‌تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.
در واقع متقاضیان پس از 8 سال زندگی پیوسته در کشور ترکیه در صورتی که قرارداد خود را تمدید کنند، می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند تابعیت ترکیه را نیز کسب نمایند.

وضعیت اقامت واخذ تابعیت در ترکیه از طریق کار

سخن پایانی

تدریس زبان انگلیسی در ترکیه با تمام جزئیات آن در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت کاری به کشور ترکیه را دارید، می توانید با توجه به شرایط خود اقدام اخذ ویزای کاری از طریق تدریس زبان انگلیسی نمایید.
از آنجایی که مهاجرت کاری در سال های اخیر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است، لذا بر آن شدیم تا پیرامون مسائل مهم راجع به تدریس زبان انگلیسی در ترکیه مطالب را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.

سوالات متداول

مدرسان زبان انگلیسی در مدارس بین المللی ترکیه چه حقوقی دارند؟

به طور میانگین، در مدارس بین المللی حقوقی در حدود 2500 دلار تا 3000 دلار در ماه دریافت می نمایند.

بهترین و سریع ترین راه کاریابی در ترکیه چیست؟

استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر و دیگری حضور در کشور ترکیه و به صورت مستقیم شغل یافتن است.

4.2/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
حمید توزنده جانی

با سلام. بنده 46 سال سن دارم لیسانس مترجمی زبان انگلیسی هستم و سابقه کاری بیش از 15 سال در تدریس زبان انگلیسی. بنابراین میخواستم ببینم در استانبول شرایط کاری برایم هست. با تشکر

آتیه آفرینان

با سلام. بله امکانش هست

حسن

با دروداینجانب بازنشسته آموزش و پرورش هستم ، دارای 51 سال سن ، بیش از سی سال است که در دبیرستان های قزوین زبان انگلیسی تدریس می کنم و دارای لیسانس مترجمی زبان انگلیسی باشم فردی فعال و توانمند در حوزه فناوری اطلاعات ، ورزش فوتبال و مدیریت می باشم متاسفانه ترکی نمی توانم صحبت کنم اما چطور می توانم در کشور ترکیه زبان انگلیسی تدریس کنم سپاس از شما دوست گرامی

آتیه آفرینان

با سلام. برای بررسی شرایط و ارائه دادن بهترین راهکار با شماره 02172207 تماس بگیرید.

کریم

ضمن سلام و عرض ادب، دبیر زبان انگلیسی هستم با ۲۹ سال سابقه خدمت، مدرک فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی دارم. سال آینده قصد مهاجرت به ترکیه دارم به خاطر تحصیل فرزندم در دانشگاه . علاقه به تدریس زبان در این کشور دارم. خواستم راهنمایی ام بفرمایید با خواسته بنده موافقت می کنند یا خیر؟ ساکن تبریز هستم و مدرک آیلتس یا تافل ندارم. قبلا از زحمات بی شائبه تان نهایت امتنان را دارم.

آتیه آفرینان

با سلام دوست عزیز برای کار تدریس حتما تسلط و مدرک دو زبان لازمه که ارائه دهید، برای مشاوره و تصمیم نهایی با شماره 02172207 تماس بگیرید.

کریم

با سلام و عرض ادب و احترام، دبیر زبان انگلیسی هستم در شهر تبریز، فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی، ۱۴۰۲ با سی سال خدمت در آموزش و پرورش، بازنشسته میشم. قصد مهاجرت به ترکیه دارم بعد بازنشستگی، هم به خاطر تحصیل فرزندم در دانشگاه و هم علاقه به تدریس زبان در ترکیه. بی زحمت راهنمایی ام بفرمایید آیا این کار بنده مقدور می باشد یا خیر. قبلا از زحمات شما نهایت امتنان را دارم.

آتیه آفرینان

با سلام برای گرفتن جاب آفر مستقیم نمیشه اقدام کرد. و باید تحصیلی اقدام کنید. برای جزییات بیشتر در مورد رزومه کاریتون با شماره 72207 تماس بگیرید.

zohre

سلام آیا با مدرک دکتری آموزش زبان انگلیسی و۴۵ سال سن میتوانم ویزای کار در ترکیه رابگیرم؟لطفا راهنمایی بفرمایید. با سپاس

آتیه آفرینان

با سلام برای اخذ ویزا کار نیاز به جاب آفر (پیشنهاد کار) دارید که می توانید از طریق سایت های کاریابی یا به صورت حضوری به دنبال کار بگردید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button