امروزه افراد بسیاری در سراسر جهان خواهان مهاجرت به کشورهای اروپایی و پیشرفته هستند . یکی از سریع ترین و البته کم هزینه ترین روش های مهاجرت به کشورهای اروپایی ، مهاجرت از طریق تحصیل می باشد .

کشور اتریش ، یکی از پرطرفدارترین کشورهای اروپای مرکزی می باشد که همه افراد بسیاری از سراسر دنیا جهت تحصیل و زندگی به این کشور زیبا مهاجرت می کنند زیرا کشور اتریش از نظر اقتصادی ، فرهنگی و علمی پیشرفت های چشمگیری داشته و مدارک دانشگاهی آن دارای اعتبار بین المللی هستند و همچنین اتریش یکی از امن ترین کشورهای اروپایی شناخته شده است.

دانشگاه های اتریش ارائه دهنده تمامی رشته های دانشگاهی با کیفیت و استاندارد جهانی است . لازم به ذکر است که در این کشور امکان تحصیل بدون مدرک زبان وجود دارد . از بین تعداد زیاد رشته های ارائه شده توسط دانشگاه ها ، تخصص پزشکی در اتریش طرفداران بیشتری دارد .

تحصیل در دوره های تخصص و فوق تخصص پزشکی در اتریش به زبان آلمانی و به صورت رایگن است. در این دوره ها، پزشکان معمولا  حدود 2500 یورو حقوق ماهیانه (سالی 30 هزار یورو) دریافت می کنند.

برای اخذ پذیرش در این دوره ها نیاز به مدرک زبان آلمانی است  مدت زمان مورد نیاز برای اخذ پذیرش بسته به زمان اقدام، حداقل 6 ماه است .

یکی از معتبرترین و بزرگ ترین دانشگاه پزشکی کشور اتریش که ارائه دهنده دوره های تخصصی پزشکی می باشد، دانشگاه علوم پزشکی وین نام دارد که بیش از 600 سال قدمت دارد. بیشترین دانشجویان بین المللی دانشگاه علوم پزشکی وین را پزشکیان ایرانی که متقاضی اخذ تخصص پزشکی از اتریش می باشند، تشکیل می دهد.

دانشگاه علوم پزشکی وین با داشتن حدود 1800 محقق و حدود 1500 پزشک و البته بیمارستانی پیشرفته و مدرن یکی از بزرگ ترین دانشگاه بیمارستان های اروپا است .

مزایای تحصیل تخصص پزشکی در اتریش

مزایای تحصیل تخصص پزشکی در اتریش به شرح زیر می باشد :

  • یکی از مزایای تحصیل تخصص پزشکی در اتریش، امکان ثبت نام در دانشگاه های معتبر پزشکی این کشور بدون امتحان ورودی می باشد.
  • دانشجویان تخصص پزشکی در اتریش پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مد نظر خود از بیمه درمانی برخوردار می شوند که کلیه خدمات درمانی برای دانشجو به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه هایی جزیی صورت می گیرد . هزینه بیمه درمانی برای دانشجویان در ماه حدود 23 یورو است .
  • یکی از مزایای تحصیل تخصص پزشکی در کشور اتریش ، امکان اخذ اقامت دائم این کشور برای فارغ التحصیلان می باشد ، به این صورت که دانشجویان پس از اخذ مدرک تخصص پزشکی از دانشگاه های معتبر این کشور می توانند مشغول کار شوند و پس از گذشت 2 سال از اشتغال به کار در این کشور و پرداخت مالیات و بیمه و البته در صورت تسلط به زبان انگلیسی و آلمانی و داشتن شرایط سنی مورد نظر دولت این کشور می توانند تقاضای اخذ اقامت دائم اتریش را بدهند.

شرایط تحصیل تخصص پزشکی در اتریش

دروس تخصص پزشکی در اتریش به زبان آلمانی ارائه می شوند و متقاضیان تحصیل تخصص پزشکی در اتریش باید  قبل از رفتن به این کشور دوره های آموزشی زبان آلمانی را سپری کنند .

هزینه تحصیل تخصص پزشکی در اتریش

هزینه تحصیل تخصص پزشکی در اتریش در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته مانند انگلیس، آلمان، فرانسه و … کمتر و به صرفه تر است و دانشجویان می توانند با هزینه هایی بسیار مقرون به صرفه در برترین و معتبرترین دانشگاه های پزشکی این کشور به تحصیلات خود ادامه دهند و مدارک تحصیلی معتبر در سطح بین المللی اخذ کنند.

هزینه تحصیل تخصص پزشکی در اتریش تقریبا رایگان است.

مدارک مورد نیاز پذیرش در دوره های تخصص پزشکی و دندان پزشکی در اتریش

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در دوره های تخصص پزشکی و دندان پزشکی در اتریش به شرح زیر می باشند:

  • دانشنامه و ریز نمرات آن فرد متقاضی تحصیل دوره تخصص در اتریش
  • ارائه گواهی دوره های زبان آلمانی c1
  • ارائه رزومه کامل فرد متقاضی تحصیل تخصص در اتریش
  • کارت عضویت پزشکان
  • 6 قطعه عکس رنگی جدید
  • فتوکپی صفحه اول گذرنامه
  • پروانه دائمی پزشکی در صورت موجود بودن
  • پروانه مطب در صورت موجود بودن
  • ترجمه شناسنامه فرد متقاضی تحصیل تخصص در اتریش
  • ترجمه کارت ملی فرد متقاضی تحصیل تخصص در اتریش
  • مدرک حمایت مالی از ایران ( از بیمارستان و یا دانشگاه و یا ادرات مربوطه به آن)
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه پلیس و نظام پزشکی ایران
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اتریش تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش جز پر طرفدارترین برنامه های مهاجرت به ات...

کار در اتریش کار در اتریش

کار در اتریش برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد م...

تحصیل پزشکی در اتریش تحصیل پزشکی در اتریش

راه های مختلفی جهت مهاجرت به اتریش وجود دارد اما یکی از بهترین راه های مهاجرت به اتریش، مها...

نظرات کاربران
برقه ای

سلام. فرایند نوستریفیکاسیون در دانشگاه وین را به پایان رسانده‌ام. قصد ادامه در رشته تخصصی را دارم. آیا برای مراحل بعدی مثل گرفتن پذیرش میتوانم از شما کمک بگیرم؟ تشکر

آتیه آفرینان

سلام برای گرفتن پذیرش تخصص نیاز به تایید یک سوپروایزر دارید.

امیر

سلام و عرض ادب . من دانشجوی سال ۵ پزشکی دانشگاه تبریز هستم . آلمانی مسلطم c1 . میخواستم بدونم برای تحصیل دوره تخصص در اتریش همراه با حقوق چقد شانس دارم . ممنون

آتیه آفرینان

سلام و وقت بخیر. با ارائه ی مدرک c1 زبان آلمانی برای تخصص اقدام می کنیم برایتان حقوق در ابتدا از 1000 یورو شروع می شود و به تدریج به 6000 یورو هم می رسد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button