هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی دانشگاه های چک را برای آموزش پزشکی به زبان انگلیسی انتخاب می کنند. جمهوری چک با ارائه آموزش با کیفیت و شرایط زندگی عالی یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین المللی در رشته های پزشکی است.

ما در کنارتان هستیم تا در بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل کنید و راحت ترین و سریع ترین راه را در اختیارتان قرار می دهیم. پس تا انتها این مطلب را مطالعه کنید و برای مشاوره رایگان با بهترین کارشناسان، با ما در ارتباط باشید.

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در چک

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل پزشکی در چک

در اکثر دانشکده های پزشکی چک تحصیل در رشته پزشکی 6 سال طول می کشد و رشته های دندانپزشکی و رشته داروسازی 5 ساله هستند. برنامه های تحصیلی در این دانشکده ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان چک برگزار می شوند.

همچنین متقاضیان می توانند در رشته های کارشناسی پرستاری و کارشناسی ارشد بینایی سنجی به زبان انگلیسی در چک تحصیل کنند. دانشجویان پزشکی از کشورهای مختلفی به چک مهاجرت می کنند.
هر ساله دانشجویان از ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، نروژ، سوئد، مالزی و نیجریه برای تحصیل پزشکی در چک عازم این کشور می شوند.

برای تحصیل پزشکی در چک و پذیرش در دانشکده ها شخص متقاصی باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • آزمون ورودی که شامل موضوعات زیست شناسی، شیمی و فیزیک یا ریاضیات است.
  • گواهی پزشکی برای اثبات سلامت
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • کسب نمرات در سطح A در دروس زیست شناسی و شیمی
  • مدرک زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی (عموما سطح B1 یا سطح B2 مورد قبول است)

برای بالا بردن شانس قبولی در آزمون ورودی دانشکده پزشکی پیشنهاد می شود، شخص متقاضی دوره پیش پزشکی (پریمدیکال) را بگذراند. این دوره ها شما را برای آزمون ورودی بیش از 40 دانشگاه پزشکی در 16 کشور مختلف اتحادیه اروپا آماده می کند.

دانشگاه های پزشکی در چک

با دریافت مدرک پزشکی از دانشگاه های چک می توانید در هر کجای دنیا به عنوان پزشک مشغول به کار شوید. در این کشور بیش از 5 دانشگاه پزشکی وجود دارد، که برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

دانشگاه چارلز چک

دانشگاه چارلز در پراگ واقع شده و یک دانشگاه دولتی محسوب می شود. این دانشگاه بزرگترین دانشکده پزشکی در پراگ است و مدارک تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. دوره های این دانشگاه مربوط به رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی است.
اگر برای ورود به این دانشگاه آمادگی ندارید، می توانید در دوره پریمدیکال 5 ماهه آن ثبت نام کنید. برای تحصیل در برنامه 6 ساله پزشکی باید هزینه ای بین 13000 تا 15000 یورو در سال  پرداخت کنید.

دوره تحصیل دندانپزشکی در چک 5 ساله بوده و هزینه آن بین 12400 تا 13000 یورو در سال می شود. دوره داروسازی نیز در دانشگاه چارلز 5 ساله است. شهریه این دوره برای یک سال حدود 8400 یورو می شود. مدارک تحصیلی این دانشگاه در سراسر جهان معتبر است.

برای پذیرش در این دانشگاه نیاز به مدرک تحصیلات متوسطه و گواهی پایان تحصیل است. در صورت تایید اولیه شخص متقاضی باید در یک مصاحبه شفاهی به زبان انگلیسی، انگیزه خود از تحصیل را بیان کرده و مهارت در زبان انگلیسی را اثبات کند. مرحله آخر قبولی در آزمون ورودی با بخش های شیمی عمومی، زیست شناسی و فیزیک است.

پادکست راهنمای تحصیل پزشکی در چک

خلاصه راهنمای مهاجرت به چک از طریق تحصیل پزشکی را در این پادکست می توانید بشنوید:

دانشگاه ماساریک

دانشگاه ماساریک در سال 1919 در شهر برنو تاسیس شد. این دانشگاه با 10 دانشکده و حدود 400 برنامه مطالعاتی دومین دانشگاه بزرگ کشور است. این دانشگاه غالبا در نوسازی بناهای تاریخی، نوسازی کتابخانه ها و ایجاد مراکز تحقیقاتی جدید سرمایه گذاری می کند. در دانشگاه ماساریک دوره های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

مدت دوره پزشکی 6 سال بوده و هزینه آن 11500 یورو در سال است. دانشجویان در رشته های دندان پزشکی و داروسازی باید به مدت 5 سال تحصیل کنند. شهریه رشته دندانپزشکی سالانه 13000 یورو و رشته داروسازی سالانه 7600 یورو است.

قبل از هر اقدامی می توانید در کلاس های آمادگی این دانشگاه ثبت نام کنید. این دوره ها در سطح بالایی بوده و شما را برای دوره های پزشکی آماده می کند. درخواست برای پزشکی و دندان پزشکی مستلزم گذراندن یک آزمون ورودی متشکل از 3 آزمون جداگانه در زمینه زیست شناسی، شیمی، فیزیک یا ریاضیات است.
اگر قصد دارید، در رشته داروسازی تحصیل کنید، باید یک CV به زبان انگلیسی و گواهی پایان دوره دبیرستان را ارائه دهید. همچنین لازم است، در آزمون ورودی زیست شناسی و شیمی قبول شوید.

مشاوره و تماس
021-72207

دانشگاه Palacky

این دانشگاه در سال 1573 در شهر اولوموک تاسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی کشور محسوب می شود. دانشگاه  Palacky یک دانشگاه دولتی بوده و دوره های پزشکی و دندان پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. دوره پزشکی 6 ساله بوده و به دو مرحله پیش بالینی و بالینی تقسیم می شود. شهریه رشته پزشکی حدود 10500 یورو در سال است. دوره دندان پزشکی 5 ساله بوده و شهریه آن حدود 11800 یورو در سال می باشد.

این دانشگاه از سیستم انتقال اعتبار اروپا استفاده کرده، که انتقال اعتبار بین المللی را راحت تر می کند. برای ثبت نام در این دانشگاه به مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک زبان انگلیسی نیاز است. همچنین لازم است، در آزمون ورودی شامل بخش های زیست شناسی، شیمی، فیزیولوژِی و فیزیک قبول شوید. مرحله بعد قبولی در یک مصاحبه کوتاه است. این دانشگاه محل اقامت دانشجویی را تنها با مبلغ 100 یورو ارائه می دهد. هزینه های ماهانه زندگی در اولوموک حدود 450 یورو است.

دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز در پیلسن

این دانشکده در سال 1945 تاسیس شد. در چهارمین شهر بزرگ چک در پیلسن واقع شده است. دوره پزشکی در این دانشگاه 6 ساله بوده و به 3 قسمت تقسیم می شود. سال اول و دوم بیشتر نظریه پزشکی پوشش داده می شود.
دانشجویان در سال سوم و چهارم بیشتر بر موضوعات پیش بالینی مطالعه داشته و سال های آخر به موضوعات بالینی اختصاص دارد. شهریه دوره پزشکی در هر سال 11500 یورو است. دوره دندان پزشکی در این دانشگاه 5 ساله بوده و هزینه سالانه آن 13000 یورو است.

ثبت نام در دانشگاه پیلسن مستلزم داشتن دیپلم دبیرستان و شرکت در یک آزمون در بخش های زیست شناسی، شیمی، فیزیولوژی و فیزیک است. دانشجویان می توانند فقط با 135 یورو در ماه در خوابگاه های این دانشگاه زندگی کنند. در پیلسن هزینه زندگی با توجه به نیاز دانشجو حدود 450 یورو خواهد بود.

دانشگاه Ostrava

یک دانشگاه دولتی است، که در اوستراوا واقع شده است. در سال 1991 تاسیس شد. در این دانشگاه دوره های پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می شود. این دوره 6 ساله بوده و به 3 قسمت سال های نظری، سال های پیش بالینی و بالینی تقسیم می شود. شهریه دوره پزشکی 8500 یورو در سال است. در طول دوره دانشجویان این فرصت را دارند، که در بیمارستان ها حضور داشته و از بهترین آموزش ها استفاده کنند.

برای پذیرش در این دانشگاه نیاز به ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و قبولی در آزمون ورودی در بخش های زیست شناسی، شیمی و فیزیک است. سطح زبان انگلیسی متقاضیان باید حداقل B2 باشد.

این دانشگاه محل اقامت دانشجویی را در نزدیکی دانشکده ها قرار داده است. هزینه زندگی در اوستراوا از جمله محل اقامت حدود 400 یورو در ماه خواهد بود.

مزایای تحصیل پزشکی در چک

تحصیل پزشکی در چک برای دانشجویان بین المللی مزایایی در بردارد. اگر در انتخاب کشوری برای گذراندن تحصیلات پزشکی نمی توانید تصمیم بگیرید، بهتر است، مزایای تحصیل در چک را بررسی کنید.

  • دانشگاه هایی در سطح کلاس جهانی: چک یکی از مراکز دانشگاه های پزشکی باستانی و برجسته در جهان است. در این دانشگاه ها برنامه های تحصیلی با بهترین کیفیت و کلیه امکانات اولیه ارائه می شود.
  • مدارک معتبر در سطح جهانی: مدارکی که توسط دانشگاه های پزشکی چک صادر می شود، همگی توسط شوراهای بزرگ جهان مثل فهرست جهانی مدارس پزشکی تایید شده است.
  • شهریه مقرون بصرفه دانشگاه های پزشکی: شهریه دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی در دوره هایی به زبان انگلیسی 8000 تا 15000 یورو در سال است.
  • هزینه پایین زندگی: دانشجویان در این کشور عموما برای تهیه غذا، محل اقامت، حمل و نقل و هزینه های جانبی حدود 288 تا 500 یورو در ماه هزینه می کنند.
  • تحصیل در دوره بالینی در منطقه مورد نظر: دانشجویان مجاز هستند، برخی از ترم های مربوط به دوره بالینی را در کشور مورد نظر خود بگذرانند.
  • سبک زندگی جدید با استانداردهای اروپایی: با زندگی در کشور چک می توانید سبک زندگی کاملا جدیدی را تجربه کنید، که مطابق با استانداردهای اروپا است.
  • چشم انداز عالی شغلی: دانشجویان می توانند پس از پایان دوره پزشکی در چک با داشتن مدرک معتبر در هر یک از کشورهای جهان شغل مناسبی پیدا کنند.
  • مجوز برای ورود به کشورهای اتحادیه اروپا: پس از 6 سال تحصیل و دریافت مدرک می توانید در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا زندگی کرده و به کار مشغول شوید.

سخن پایانی

تحصیل پزشکی در چک و شرایط دانشگاه های پزشکی چک در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد تحصیل در رشته های پزشکی را دارید، کشور چک می تواند گزینه مناسبی باشد.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل پزشکی در چک نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.
همچنین می توانید در بخش دیدگاه، که پایین همین مطلب قرار دارد، سوالات خود را مطرح کرده، تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ شما را ارسال کنند.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به چک مهاجرت به چک

مهاجرت به چک و روش های اقامت در چک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چک از طریق ر...

انواع بورسیه های تحصیلی در چک انواع بورسیه های تحصیلی در چک

امروزه بسیاری از افراد قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های معتبر اروپا و دریافت بورسیه تحصیلی ...

تحصیل دندانپزشکی در چک تحصیل دندانپزشکی در چک

همان طور که می دانید بسیاری از متقاضیان تمایل دارند که در رشته دندانپزشکی ادامه تحصیل دهند ...

نظرات کاربران
Call Now Button