همانطور که می دانید تحصیل پزشکی این روزها به علت شرایط خوب درآمد بسیار حائز اهمیت شده است . یکی از روش های مهاجرت به چین، تحصیل در چین می باشد. یکی از انواع تحصیل در چین، تحصیل گروه پزشکی در چین می باشد.
تحصیل پزشکی در چین متقاضیان زیادی دارد و دانشجویان زیادی در هر سال میلادی برای تحصیل پزشکی در چین اقدام می کنند.
به صورت کلی دوره های تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی 6 سال طول می کشد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و در صورت هرگونه ابهام با ما تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به طور کامل راهنماییتان کنند.

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در چین

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

چرا در کشور چین تحصیل کنیم؟

تحصیل در چین یکی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین کشورها برای تحصیل پزشکی می باشد. امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی و بدون مدرک زبان در چین، باعث شده سالانه افراد زیادی این کشور را جهت تحصیل انتخاب نمایند. رشته داروسازی به صورت کارشناسی ارشد پیوسته 4 ساله می باشد که بدلیل کوتاهی زمان تحصیل مدرک آن مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد.

با رشد در اقتصاد و جامعه چین، ایجاد بیمارستان و مدارس تحصیل پزشکی در چین در حال توسعه با سرعت بالایی می باشد.
با عمیق تر شدن اصلاح مراقبت های بهداشتی از کشور چین، پزشکی چین بایستی از هر جنبه ای با استانداردهای بین المللی در یک خط قرار در سال های اخیر تعداد زیادی از دانشجویان خارجی برای تحصیل پزشکی در چین آمده اند.
آموزش بین المللی پزشکی به سرعت در چین در حال توسعه می باشد و در مقیاس جهانی همچنان در حال گسترش است که تبدیل به یکی از زمینه های فعال در آموزش پزشکی و دندان پزشکی بین المللی شده است.

مشاوره و تماس
021-72207

پادکست راهنمای تحصیل پزشکی در چین

خلاصه راهنمای تحصیل پزشکی در چین را در این پادکست می توانید بشنوید:

دلایل تحصیل پزشکی در چین

دلایل تحصیل پزشکی در چین به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران
  • امکان ثبت نام بدون نیاز به شرکت در امتحان ورودی
  • مدارس پزشکی چین توسط شورای پزشکی چین و سازمان جهانی بهداشت WHO به عنوان مدارس پزشکی مورد تایید ثبت شده اند.
  • تعداد دوره های پزشکی به زبان انگلیسی در چین رو به افزایش می باشد و این موضوع باعث به وجود آمدن یک محیط بین المللی مناسب برای دانشجویان خارجی شده است.
  • بیشتر دانشگاه های پزشکی چین سالهاست که رشته پزشکی را تدریس می کنند و در سطح بین المللی دارای اعتبار جهانی می باشند و مدرک پزشکی صادر شده از دانشگاه های چین برای کشورهایی مانند انگلستان و آمریکا قابل قبول می باشند.
  • از نظر هزینه تحصیل و زندگی کشور چین برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در چین بسیار ارزان تر از کشورهای غربی است و شهریه دانشگاه ها معمولاً یک سوم شهریه در دانشگاه های انگلستان و آمریکا است.
  • دانشگاه های پزشکی چین دارای بیمارستان های بزرگ و مجهز هستند که دانشجویان می توانند در دوره کارآموزی خود در آنها مشغول به کار شده و از امکانات این بیمارستان ها بهره مند شوند.

10 مزایای تحصیل پزشکی در چین

مزایای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین به شرح زیر می باشد:

  1. بدون کمک مالی بسیار زیاد و یا سرانه هزینه های هنگفت می توانید به تحصیل بپردازید.
  2. دانشگاه ها دولتی همه مورد تایید MCI می باشند به این معنی که هزینه شهریه در مقایسه با کالج های خصوصی دیگر کشور ها بسیار کمتر است.
  3. هزینه زندگی بسیار کم
  4. ورود به دانشگاه های چین بدون نیاز به آزمون ورودی برای دریافت پذیرش می باشد و پذیرش تنها بر اساس انجام تست PCB و کسب امتیاز 75% به بالا می باشد که ایرانی که برای ورود به این سیستم معمولاً مشکلی ندارند. موسسه آتیه آفرینان ایرانیان با همکاران مشاورین و وکلای چین این کار را به صورت تضمینی برای موکلین و دانشجویان بر عهده می گیرد.
  5. دانشگاه های سراسر چین زیرساخت در سطح جهانی دارند.
  6. خوابگاه های مناسبی جهت دانشجویان تحصیل کننده MBBS در چین وجود دارد (در دانشگاه های مورد تایید MCI)
  7. مدرک صادر شده توسط دانشگاه های چین مورد تایید بسیاری از سازمان نظام پزشکی در سراسر جهان می باشد و شما اجازه کار در هر نقطه از چین و بسیاری از کشورهای دیگر دارید.
  8. وجود دانشجویان بین المللی سبب تجربه فرهنگی و اقتصادی می گردد.
  9. چین دارای آب و هوا بسیار مناسب و خوبی است.
  10. جمعیت زیاد چین فرصت بزرگی برای دانشجویان پزشکی برای رسیدن به شغل پزشکی پس از تحصیل پزشکی در چین و اخذ اقامت چین پس از اتمام تحصیلات را فراهم میکند چین دارای بیمارستان هایی با 8000 تخت و بسیار بزرگ می باشد.

معایب تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در چین

معایب تحصیل پزشکی در چین به شرح زیر می باشد:

  1. دانشجویان در سال های آخر تحصیل نیاز به یادگیری زبان چینی تا سطح HSK4 دارند که برای اطمینان از تعامل با بیماران در بیمارستان است. البته زبان بخشی از برنامه تحصیل است و هزینه اضافی برای آن وجود ندارد.
  2. زبان انگلیسی در این کشور دارای قابلیت و لهجه های متفاوتی است و کیفیت گویش افراد خوب نیست و ساختن جملات برای آنها دشوار است به خصوص دانش جویانی که تا سطح HSK2 آموخته اند.
  3. در بیمارستان ها، دانشجویان بین المللی مجاز به لمس بیماران در طول کارآموزی نیستند و به عنوان ناظر کار می کنند.
5/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در چین تحصیل در چین

تحصیل در چین می تواند موفقیت خوبی برای افرادی باشد که قصد تحصیل با هزینه های مناسب در یکی...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

دانشگاه دندان پزشکی شاندونگ چین دانشگاه دندان پزشکی شاندونگ چین

دانشگاه پزشکی و دندان پزشکی شاندونگ چین زیر نظر وزارت آموزش و پرورش چین فعالیت می نماید . د...

نظرات کاربران
Call Now Button