تحصیل گروه پزشکی در یونان(Greece)

کشور یونان، کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است که تمدنی طولانی دارد و آن را خاستگاه دموکراسی نامیده اند.کشور یونان از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است.سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق بوسیله دریای اژه احاطه شده و از غرب به دریای ایونی محدود است.کشور یونان در محل اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است و وارث میراث یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار قرن سلطه ترکان عثمانی است.مهمترین شهرهای این کشور عبارتند از: سالونیک، پاتراس و هراکلیون.زبان رسمی کشور یونان، زبان یونانی می باشد و سه نوع آب و هوا بر این کشور حاکم است: مدیترانه ای، آلپی و معتدل. واحد پول رایج یورو بوده و یونان به عنوان مهد تمدن مغرب زمین نیز شناخته می شود.

چون کشور یونان در قاره اروپا قرار گرفته و واحد پول آن یورو می باشد هزینه زندگی در آن نسبتا مانند هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا و سایر کشورهای اروپایی می باشد . هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه می باشد که شامل هزینه مسکن ، خوراک ، پوشاک ، حمل و نقل و بیمه است . این هزینه میتواند متناسب با شهر محل سکونت و سطح توقع فرد تغییر یابد .دانشجویان در این کشور میتوانند به مدت بیست ساعت در هفته بکار مشغول شوند و به تامین هزینه های خود کمک نمایند . اصولا دانجشویانی میتوانند در یونان به کار مشغول شوند که به زبان یونانی تسلط داشته باشند و از مهارت خاصی برخوردار باشند .

تحصیل گروه پزشکی در یونان – شرایط تحصیل پزشکی در یونان

اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی را دارید باید گفت که یونان یکی از بهترین انتخاب هایی است که میتوانید داشته باشید. تحصیل در یونان در اغلب رشته ها و مقاطع به صورت رایگان است و دروس به دو زبان یونانی و انگلیسی ارائه می شود. بنابراین زبان تحصیل در یونان به انگلیسی و یونانی می باشد، در صورتی که متقاضی تحصیل در یونان به زبان یونانی تسلط ندارد، دانشگاه قبل از تحصیل دوره های یک ساله آموزشی را برای وی برگزار می کند .

این دوره یک ساله به صورت ۳ دروه ۳ ماهه است. البته دانشگاه هزینه جدا از شهریه تحصیل را از دانشجو دریافت می کند. از این رو می توان گفت که کشور یونان مقصد بسیاری از افراد جهت ادامه تحصیل در دانشگاه معتبر و پیشرفته می باشد. تحصیل پزشکی در یونان ۶ سال به طول خواهد انجامید و متقاضیان برای اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور نیاز است که ریز نمرات تحصیلی و آخرین مدرک تحصیلی، گواهی سلامت، اثبات پشتنوانه مالی و مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشند. سال تحصیلی در یونان از اوایل ماه سپتامبر تا اواخر آگوست میباشد.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/06/تحصیل-پزشکی-در-یونان.mp3″]

هر سال تحصیلی از ۲ ترم تحصیلی تشکیل شده و هر ترم شامل۱۳ هفته شرکت در کلاس میشود و ۳ هفته جهت برگزاری امتحانات  تخصیص داده شده است. پزشکی در یونان باستان تحت تأثیر اصول پزشکی بابلی ها و مصری ها ایجاد شده است. چهره بزرگ در طب یونان باستان سقراط بود که او را پدر طب مدرن میدانند. دانشجویان مقیم اتحادیه اروپا از پرداخت شهریه به دانشگاه های دولتی و کالج های یونان معاف هستند و حتی کتابهای درسی آنها نیز رایگان میباشد.

دانشگاه های این کشور مانند اکثر دانشگاه های دیگر کشورها دارای دو ترم در سال می باشند . دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در یونان باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند . دانشگاه های این کشور دوره های خود را به زبان انگلیسی و یونانی برگزار میکنند.

دانشجویان باید دوره های زبان خود را قبل از ورود به دانشگاه بگذرانند . تحصیل در دانشگاه های این کشور برای افراد مقیم اروپا به صورت رایگان است اما برای دانشجویان دیگر کشورها دارای شهریه است . دانشجویان رشته های پزشکی باید شهریه ای در حدود ۱۲۰۰۰ یورو و دندانپزشکی ۱۴۰۰۰ یورو در سال را پرداخت نمایند .

دانشجویان باید به مدت ۶ سال در دوره های پزشکی و ۵ سال در دوره دندانپزشکی به تحصیل مشغول شوند . در سال آخر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان آنها باید دوره های کارآموزی خود را در بیمارستان ها و کلینیک ها به فعالیت مشغول شوند و پس از قبولی در آزمون نهایی میتوانند موفق به دریافت مدرک پزشکی شوند .

دانشگاه های پزشکی کشور یونان از معتبرترین دانشگاه های دنیا محسوب میشود و دانشجویان با تحصیل در این کشور از امکانات جانبی مانند کارت های تخفیف و وام های دانشجویی بهره مند میشوند . بورسیه های تحصیلی نیز در این کشور وجود دارد که به افراد با رزومه قوی تعلق میگیرد .گذراندن دوره تخصص نیز در دانشگاه های این کشور امکان پذیر است و دانشجویان میتوانند پس از دریافت مدرک خود به کار در بیمارستان های این کشور مشغول شوند . متقاضیان باید مدارک زیر را برای دریافت ویزای تحصیلی فراهم نمایند :

  1. آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  2. گواهی عدم سوءپیشینه
  3. گواهی سلامت
  4. اثبات تمکن مالی
  5. پاسپورت وشناسنامه

تحصیل گروه پزشکی در یونان – مزایای تحصیل پزشکی در یونان

مزایای تحصیل پزشکی در یونان به شرح زیر می باشد :

  • تحصیل پزشکی در یونان به زبان انگلیسی
  • تحصیل پزشکی در یونان در دانشگاه های معتبر
  • ارائه مدرک معتبر بین المللی
  • امکان کار دانشجویی در حین تحصیل پزشکی در یونان
  • برخی دانشگاه ها به دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه غذا را ندارند، غذای رایگان میدهند
  • امکان استفاده از وام برای دانشجویان در هر حین تحصیل پزشکی در یونان
تحصیل گروه پزشکی در یونان

تحصیل گروه پزشکی در یونان

تحصیل گروه پزشکی در یونان – هزینه تحصیل پزشکی در یونان

هزینه تحصیل پزشکی در یونان در مقاطع مختلف متفاوت است. هزینه تحصیل در یونان برای افراد متقاضی اروپایی و به زبان یونانی در دانشگاه های دولتی رایگان است اما افرادی که اروپایی نیستند باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنند. این شهریه برای رشته های مختلف و دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت است. دانشجو باید به طور تقریبی مبلغی معادل ۶۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو در سال را صرف پرداخت شهریه کند. هزینه زندگی در یونان برای افرادی که قصد تحصیل در یونان دارند بسیار مهم است. واحد پول کشور یونان یورو است چون این کشور جزیی از اتحادیه اروپا میباشد. به طور کلی هزینه های زندگی در یونان به طور تقریبی هزینه زندگی در یونان نسبت به دیگر منلطق اروپا بسیار مقرون به صرفه است. هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ کمی گران تر خواهد بود،  ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه میباشد.سالانه افراد زیادی خواهان تحصیل در دانشگاه های کشور یونان هستند . این کشور شرایط مناسبی را جهت تحصیل ، زندگی و اخذ اقامت مهاجران فراهم می نماید .

تحصیل گروه پزشکی در یونان – دانشگاه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان

تحصیل در دانشگاه های کشور یونان میتواند گزینه بسیار خوبی برای تحصیل در رشته های مهمی مانند تحصیل پزشکی در خارج از کشور باشد . تحصیل در این کشور دارای مزایایی از جمله معتبر بودن مدرک تحصیلی در اکثر کشورهای دنیا ، استفاده از امکانات اروپایی ، تحصیل به زبان انگلیسی و غیره است .کشور یونان دارای دانشگاه های معتبری است از جمله :

  1. دانشگاه ملی آتن
  2. دانشگاه کرت
  3. دانشگاه ACG
  4. دانشگاه ارسطو

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به یونان مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان و روش های اقامت در یونان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به یونا...

تحصیل در رشته پرستاری یونان تحصیل در رشته پرستاری یونان

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری یونان می باش...

خرید ملک در یونان خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور، می توانند با شرایط ویژ...

نظرات کاربران
Call Now Button