ایتالیا به داشتن برخی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در اروپا افتخار می‌کند. رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی معمولاً انتخاب‌های محبوبی برای دانشجویان بین المللی هستند و از این رو، آن‌ها می‌خواهند که در بهترین دانشگاه‌ها به تحصیل بپردازند.

بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل پزشکی در اروپا، مهاجرت به ایتالیا است. ایتالیا در سال‌های اخیر به یک کشور بسیار ایده آل برای تحصیل تبدیل شده و دارای برنامه‌های پزشکی متنوع و بسیاری از دانشگاه‌ها در سطح جهانی است. به طور کلی، دانشگاه های پزشکی ایتالیا تحصیلات با کیفیت را با هزینه ای مقرون به صرفه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارائه می دهند. این یکی از دلایل اصلی تحصیل پزشکی در ایتالیا است. بیایید در مورد دانشگاه های برتر پزشکی ایتالیا با جزئیات بیشتر آشنا شویم.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

ایتالیا که برخی از بزرگترین دانشگاه های پزشکی اروپا را در خود جای داده است، مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند. این کشور مدیترانه ای در حال حاضر دارای 19 موسسه است که برنامه های پزشکی و جراحی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند که اکثر آنها از دانشگاه های برتر پزشکی ایتالیا هستند.

مطالعات پزشکی در دانشگاه های دولتی و خصوصی ایتالیا ارائه می شود. هر دو نوع دانشگاه آموزش با کیفیت بالایی ارائه می دهند و صرفاً از نظر هزینه و سطح بین المللی متفاوت هستند. در حالی که موسسات دولتی به شما اجازه می دهند با قیمتی مقرون به صرفه تحصیل کنید، دانشگاه های خصوصی به شما کمک می کنند تا تجربه جهانی کسب کنید.

همه دانشگاه های پزشکی در ایتالیا به دلیل برنامه درسی مدرن و جامع خود که از فناوری های پیشرفته برای جذاب تر کردن مطالعه استفاده می کنند، شهرت جهانی دارند. مدارک پزشکی ایتالیایی در کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است، در نتیجه دامنه شغلی پس از تحصیل پزشکی در ایتالیا گسترش می یابد. این مدرک پس از اتمام دوره 6 ساله به نام Laurea in Medicine and Surgery اعطا می شود. از سازمان بهداشت جهانی (WHO) و همچنین نهادهای ملی محبوب مانند شورای ملی پزشکی هند (NMC) و شورای پزشکی عمومی بریتانیا (GMC) به رسمیت شناخته شده است. آنها همچنین در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی (WDOMS) و فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME) ذکر شده اند.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

دندانپزشکی در ایتالیا یک برنامه 6 ساله است. دو سال اول بر روی درس های نظری در مورد اجزای ضروری و بیماری های بدن انسان تمرکز دارد. از سال سوم تا سال آخر، دانشجویان درگیر عمل بالینی هستند. این به آنها کمک می کند تا در تشخیص و درمان بیماری های دهان و ارتباط با بیماران تخصص کسب کنند. اجازه دهید در مورد برخی از دانشگاه هایی که می توانید در آنها دندانپزشکی ایتالیا را به زبان انگلیسی تحصیل کنید صحبت کنیم.

  • بررسی اجمالی: تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا
  • مدرک ارائه شده مدرک کارشناسی ارشد تک دوره ای در دندانپزشکی
  • مدت دوره 6 سال
  • زبان برنامه انگلیسی و ایتالیایی
  • حداقل معیارهای پذیرش دیپلم دبیرستان
  • فرآیند انتخاب آزمون پذیرش توسط MUR یا آزمون ورودی دانشگاه

هدف دانشگاه‌ های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا چیست؟

  • آموزش عالی در علوم پایه و زیستی
  • ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی با کیفیت به تمام اقشار جامعه
  • استانداردهای اخلاقی و حرفه‌ای بالا در بهداشت عمومی
مشاوره و تماس
021-72207

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا چقدر است؟

اکثر دانشگاه‌های دولتی پزشکی ایتالیا شهریه ثابتی ندارند. دانشگاه‌های دولتی در بیشتر موارد از شما بین 500 تا 5000 یورو در سال هزینه می‌گیرند، در حالی که دانشکده‌های پزشکی خصوصی هزینه‌های بسیار بیشتری را دریافت می‌کنند.

شرایط ورود به رشته پزشکی در ایتالیا چیست؟

شرایط پذیرش برای دانشکده‌های پزشکی در ایتالیا که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، عبارتند از:

  • داشتن سطح علمی قابل قبول و معتبر
  • قبولی در آزمون پذیرش بین المللی پزشکی (IMAT)
  • ارائه گواهی زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی
شرایط ورود به رشته پزشکی در ایتالیا

دانشگاه های برتر پزشکی در ایتالیا

  • برنامه ارائه شده: Laurea in Medicine and Surgery/MD
  • نوع مدرک: برنامه کارشناسی ارشد تک دوره ای در پزشکی و جراحی
  • مدت: 6 سال
  • شناسایی WHO، NMC، GMC، WDOMS، WFME
  • معیارهای واجد شرایط بودن: دیپلم متوسطه یا مدرک تحصیلی معادل (12 سال تحصیلات) با دانش کافی از زیست شناسی، شیمی و فیزیک.
  • حداقل: مجموع 50 درصد نمره واجد شرایط واجد شرایط بودن است.
  • مدارک مورد نیاز: گذرنامه، نامه پذیرش، بیانیه هدف، عکس های اندازه پاسپورت و ریز نمرات رسمی دانشگاهی
  • میانگین شهریه (دانشگاه های دولتی) 3000 تا 4000 یورو
  • میانگین شهریه (دانشگاه های خصوصی) 16000 تا 21000 یورو
  • زبان آموزش: انگلیسی
  • آزمون های ورودی: IMAT (دانشگاه های دولتی)
  • آزمون ورودی دانشگاه های خاص (دانشگاه های خصوصی)
  • تسلط به زبان انگلیسی تا سطح CEFR B2/C1 یا IELTS 6.0 یا معادل آن

1. دانشکده پزشکی بین المللی در میلان

این دانشگاه دانشجویانی را از سراسر جهان جذب می‌کند و به آن‌ها مدرک تخصصی پزشکی با اعتبار جهانی ارائه می‌کند که در سراسر دنیا به رسمیت شناخته می‌شود.

دانشگاه میلان در یک فرآیند تحصیلی 6 ساله، تحصیل پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل 4000 یورو در سال است و هزینه زندگی چیزی در حدود 600 تا 900 یورو در ماه می‌باشد.

از جمله شرایط پذیرش این دانشگاه، نمرات خوب در دروس زیست شناسی، شیمی، و داشتن مدرک دبیرستان با درجه C یا بالاتر. به عنوان مثال سطوح علمی A، مدرک لیسانس، گواهی پایان‌ ترم و نمرات شما، در پذیرشتان بسیار مؤثر هستند.

2. دانشگاه سیه نا:

این دانشگاه در سال 1240 تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا به شمار می‌رود. دانشکده پزشکی سیه نا تنها دانشکده پزشکی در ایتالیا است که دندانپزشکی و پروتزهای دندانی را به زبان انگلیسی تدریس می‌کند.
این دانشگاه یک برنامه 6 ساله دندانپزشکی را ارائه می‌دهد و هزینه تحصیل در آن حدود 5000 یورو در سال و هزینه‌های زندگی برای دانشجویان، 600 تا 900 یورو در ماه است. شرایط پذیرش این دانشگاه، برخوداری از سطح علمی A وقبولی در آزمون پزشکی IMAT است.

بهترین دانشگاه های پزشکی در ایتالیا

3. دانشگاه Humanitas:

Humanitas یک دانشگاه پزشکی خصوصی تازه تأسیس در ایتالیا است. هر ساله حدود 200 دانشجو که اروپا را به عنوان مسیر شغلی پزشکی انتخاب می‌کنند و مهاجرت خود را به ایتالیا، آغاز می‌کنند.

در این دانشگاه می‌توانید برای یک دوره 6 ساله، تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را درخواست دهید. هزینه‌های تحصیل برای متقاضیان اتحادیه اروپا بر اساس درآمد خانواده است، در حالی که برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بین 10000 تا 20000 یورو در سال است. متقاضیان عمدتاً بر اساس گواهی دیپلم دبیرستان، نمرات زیست شناسی و شیمی و سایر فاکتورهای درسی، رتبه بندی می‌شوند.

همچنین متقاضیان ورود به این دانشگاه، ملزم به شرکت در آزمون IMAT هستند که بر روی زیست شناسی، شیمی، استدلال منطقی تمرکز دارد و همچنین دارای چند سؤال از فیزیک و ریاضیات است.

رتبه بندی جهانی برترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا به طور مداوم در رتبه بندی های جهانی رتبه های بالایی دارند. این لیست تعدادی از برترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا را نشان می دهد و شامل دانشگاه های دولتی و خصوصی است.

رتبه بندی های گنجانده شده توسط US News و رتبه بندی جهانی QS در رده “پزشکی” ارائه شده است.

رتبه بندی اخبار ایالات متحده در سال 2023 (دانشگاه های برتر پزشکی بالینی در ایتالیا) رتبه بندی جهانی QS در سال 2023

نام دانشگاهQS
دانشگاه میلان80
دانشگاه بولونیا81-84
دانشگاه پادوآ100-125
دانشگاه ساپینزا رم105-112
 دانشگاه Vita-Salute San Raffaele131-300
دانشگاه برتر Cattolica del Sacro Cuore161-200
دانشگاه برتر میلانو-بیکوکا137-250
دانشگاه برتر تورین151-250
دانشگاه برتر ناپل فدریکو دوم300- 219
دانشگاه انسانیت221
دانشگاه برتر پاویا251-300
دانشگاه برتر رم تور ورگاتا300-329
دانشگاه برتر باری آلدو مورو351-450
دانشگاه کامپانیا لوئیجی وانویتلی520-650

برنامه های دندانپزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا

نام دانشگاهنوع دانشگاهمدت زمان
دانشگاه ساپینزا رمدولتی6 سال
دانشگاه سیه نادولتی6 سال
دانشگاه یونی کامیلوسخصوصی6 سال

فرآیند تحصیل در دانشگاه‌ های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا چگونه است؟

برنامه‌های پزشکی به دو بخش تقسیم می‌شوند. 2 سال اول بالینی هستند و بر ایجاد زمینه برای درک عمومی از دورس پزشکی تمرکز می‌کنند. موضوعات این 2 سال شامل آناتومی، بیوشیمی، فیزیولوژی، زیست شناسی سلولی و مولکولی و غیره است.

قسمت دوم تحصیل پزشکی و دندانپزشکی از سال سوم شروع می‌شود و تا فارغ التحصیلی ادامه می‌یابد. این سال‌ها نیز شامل موضوعاتی مانند جراحی عمومی، بیماری‌های داخلی، آسیب شناسی، زنان و زایمان و غیره هستند. همچنین مهارت‌های عملی به شما آموزش داده می‌شود و انتظار می‌رود از دانش نظری خود استفاده کنید.

فرآیند تحصیل در دانشگاه‌ های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا چه ویژگی‌ هایی دارد؟

ایتالیا همیشه مرکز فرهنگ و آموزش در اروپا بوده است. این امر با توجه به مؤسسات دانشگاهی متعدد و معتبر در سراسر این کشور مشهود است. امروزه 4 دانشگاه در ایتالیا وجود دارد که برنامه‌های انگلیسی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند: دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه هومانیتاس، دانشگاه پاویا و دانشگاه تور ورگاتا در رم، همگی دانشگاه‌های درجه یک با رتبه بالا در جهان هستند.

هنگامی که در ایتالیا برای پزشکی تحصیل می‌کنید، نه تنها فرصتی برای یادگیری در یک موسسه آکادمیک پیشرو دارید، بلکه فرصتی برای لذت بردن و تجربه سبک زندگی پر جنب و جوش ایتالیایی را نیز در اختیار دارید.

شاید بپرسید چرا باید در ایتالیا پزشکی و یا دندانپزشکی بخوانم؟ در پاسخ باید بگوییم که شما در ایتالیا می‌توانید دندانپزشکی را به طور کامل به زبان انگلیسی بخوانید و به این ترتیب نیاز به یادگیری صد درصدی زبان ایتالیایی ندارید. همچنین، شما این فرصت را خواهید داشت که در طول دوره کارآموزی و زندگی روزمره تحصیلی خود، ایتالیایی را یاد بگیرید.

پس از تحصیل، شما یک “دیپلم آبی” خواهید داشت که برای کل کشورهای اروپایی معتبر است. به این ترتیب هنگام یافتن شغل می‌توانید بدون هیچ مانعی کار کنید.

پس از فارغ التحصیلی، به لطف رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های ایتالیا، دیپلم شما به راحتی توسط سایر کشورها شناخته می‌شود و این خود یک مزیت بزرگ است.

ویژگی های تحصیل پزشکی در ایتالیا

بورسیه تحصیلی دندانپزشکی در ایتالیا

دانشجویانی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می‌کنند نیز می‌توانند از فرصت‌های بورسیه تحصیلی بهره مند شوند. آن‌ها می‌توانند بورسیه‌های تحصیلی بین 2000 تا 6000 یورویی را در سال دریافت کنند.

آیا برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا باید آزمون بدهیم؟

بله،IMAT آزمون پذیرش دانشکده پزشکی ایتالیا است که توسط وزارت آموزش، دانشگاه‌ها و تحقیقات در ایتالیا ایجاد شده است. این آزمون 60 سؤال دارد و شامل 5 درس شیمی، زیست شناسی، فیزیک، ریاضیات و منطق است. این آزمون در 20 کشور با قیمت حدود 150 یورو قابل انجام است.

حدنصاب نمره قبولی برای هر دانشگاه در ایتالیا متفاوت است.

علاوه بر دیپلم و کسب نمره قابل قبول در آزمون IMAT، متقاضی همچنین باید حداقل تسلط در سطح آیلتس 6 زبان انگلیسی را داشته باشد.
در حالی که یادگیری ایتالیایی برای تحصیل در این کشور الزامی نیست، متقاضیان بهتر است در حد ابتدایی این زبان را برای گذراندن امورات خود بلد باشند.

آزمون ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا

پس از فارغ التحصیلی در رشته پزشکی و یا دندانپزشکی در ایتالیا، چه شرایطی خواهید داشت؟

با داشتن مدرک تحصیلات تکمیلی از یک دانشکده پزشکی ایتالیایی، شما یک متخصص معتبر با مدرک معتبر جهانی خواهید بود که در سراسر جهان شناخته شده است. شما به عنوان یک پزشک دارای مجوز کامل یا در نتیجه دندانپزشک با مدرک اروپایی فارغ التحصیل خواهید شد و می‌توانید بلافاصله کار خود را شروع کنید.

اگر قصد تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی و دندانپزشکی را دارید، می‌توانید روی کمک و راهنمایی وکلای با تجربه موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان حساب کنید. این موسسه با بیش از 18 سال سابقه در زمینه مهاجرت به کشورهای گوناگون جهان، همراه شما خواهد بود.
پس برای موفقیت پرونده مهاجرتی خود و جلوگیری از هر گونه ریجکتی آن، توصیه می‌کنیم همین امروز با کارشناسان مهاجرتی موسسه، تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

برای ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا باید آزمون بدهیم؟

بله،IMAT آزمون پذیرش دانشکده پزشکی ایتالیا است.

برای پذیرش پزشکی در ایتالیا حداقل نمره زبان چقدر است؟

فرد باید حداقل تسلط در سطح آیلتس 6 زبان انگلیسی را داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

نظرات کاربران
Call Now Button