کشور نیوزلند کشوری در غرب اقیانوس آرام واقع شده و شهر ولینگتون پایتخت آن است که البته بزرگترین شهر نیوزلند محسوب نمی شود. شهرهای آوکلند و کرایست چرچ، پرجمعیت تر از شهر ولینگتون هستند و دین اکثر مردمان نیوزلند، مسیحیت می باشد.
کشور نیوزلند به دلیل اینکه سالها دور از خشکی بوده، دارای مناطق دیدنی و حیوانات متنوعی می باشد که کشوری زیبا است و دیدن آن خالی از لطف نیست.زبان های رایج در این کشور، زبان انگلیسی و مائوری است.
این کشور می تواند برای افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند مناسب باشد. در کشور نیوزلند دانشگاههایی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی قرار دارد که متقاضیان تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در نیوزلند می توانند در آنها به تحصیل خود بپردازند.کشور نیوزلند دارای 8 دانشگاه است که همه این دانشگاهها در رنکینگ دانشگاههای جهان دارای رتبه های خوب می باشند.

نیوزیلند به خاطر آموزشی با کیفیت بالا که مبتنی بر سیستم آموزش بریتانیا است، مشهور می باشد. محیط یادگیری در این کشور دوستانه، امن و مجهز به مدرن ترین امکانات می باشد. به علاوه انواعی از دوره های مختلف در دانشگاه ها و موسسات این کشور ارائه می شوند. مدارک تحصیلی که از این کشور اخذ می شوند از اعتبار بین المللی در سطح جهانی برخوردار هستند.
هزینه یکی از موارد مهمی است که بر انتخاب محل تحصیل تاثیر می گذارد. این هزینه مخارج  آموزش و همچنین هزینه ی زندگی را در بر می گیرد. دولت نیوزیلند تمرکز زیادی بر بخش آموزش دارد و دانشجو فرصت های زیادی برای تحصیل و پژوهش در این کشور خواهند داشت.بنابراین یکی از راه ­های مهاجرت به نیوزلند اقدام از طریق مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از طریق تحصیل است.

تحصیل گروه پزشکی در نیوزلند
تحصیل گروه پزشکی در نیوزلند

رشته پزشکی از محبوبترین رشته ها میان دانشجویان بین المللی است و بسیاری از افرادی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند، به خاطر دو دانشگاه پزشکی معروف کشور، دانشگاه اوکلند (University of Auckland) و دانشگاه اوتاگو (University of Otago)، تحصیل در نیوزیلند را انتخاب می کنند.
هر دوی این دانشگاه ها به خاطر دوره های پزشکی و همچنین امکانات پژوهشی برجسته و فرصت های تاثیرگذاری که برای دانشجویان فراهم می کنند، در سطوح بین المللی مشهور و شناخته شده هستند. دوره های پزشکی در نیوزیلند، عموما دوره های 6 ساله بسیار چالش برانگیزی هستند.
با این حال، بعد از پایان این دوره، فرد می تواند در یک مسیر شغلی موفقیت آمیز و بسیار ارزشمند در حرفه جذاب و محترمانه ی صنعت پزشکی مشغول به کار شود.

تحصیل گروه پزشکی در نیوزلند – مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند به شرح زیر می باشد:

  1. کشور نیوزیلند کشوری امن است که استایل زندگی بسیار خوبی دارد. نرخ جرم و جنایت در این کشور کاملا پایین است
  2. تحصیل در دانشگاه های معتبر در جهان با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند
  3. تحصیل در کشوری با استاندارد های زندگی و رفاه اجتماعی بالا
  4. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند به زبان انگلیسی
  5. اجازه اقامت و کار بعد از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند
  6. هزینه های پاییز زندگی و تحصیل و به علاوه برای پایین آوردن هزینه های خود امکان بهره مندی از بورسیه های تحصیلی وجود دارد
  7. این کشور از نیازهای دانشجویان بین المللی آگاه است و مقدماتی را برای آنها فراهم نموده است.

رشته های ارائه شده در دانشگاه های علوم پزشکی نیوزیلند

رشته های ارائه شده در دانشگاه های علوم پزشکی نیوزیلند عبارتند از:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • دامپزشکی
  • پرستاری
  • داروسازی
  • سلامت جامعه
  • فیزیوتراپی
  • علوم آزمایشگاهی

رشته های ارائه شده در دانشگاه های علوم پزشکی نیوزیلند
رشته های ارائه شده در دانشگاه های علوم پزشکی نیوزیلند

تحصیل گروه پزشکی در نیوزلند – دانشگاه های پزشکی نیوزلند

دانشگاه های پزشکی نیوزلند عبارتند از:

  • دانشگاه اوکلند (The University of Auckland)
  • دانشگاه اوتاگو (University of Otago)
  • دانشگاه کانتربری (University of Wellington)
  • دانشگاه ویکتوریا در ولینگتون (Victoria university of Wellington)
  • دانشگاه ماسی (Massey University)
  • دانشگاه وایکاتو (University of Waikato)
  • دانشگاه لینکلن (Lincoln University)
  • دانشگاه فناوری اوکلند (AUT)

تحصیلات پزشکی در نیوزلند: دوره های 6 ساله پزشکی

سال اول تحصیلات پزشکی دانشگاه های نیوزیلند، مربوط به علوم بهداشتی و درمانی (Health Science First Year) می باشد که تکمیل این سال پیش نیاز ورودی حرفه ای در حوزه ی مراقبت های بهداشتی یا تحقیقات پزشکی و بیوپزشکی است.
در این حرفه شما می توانید به صورت خصوصی یا در کلینیک های دولتی، بیمارستان ها، دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی، صنعت یا سرویس فوریت های پزشکی مشغول به کار شوید.
آموزش سال اول (HSFY)، به آموزش های علمی عمومی همانند: شیمی، زیست شناسی، فیزیک، بیوشیمی، سلامت جامعه و مطالعات رفتاری اختصاص داده شده است. و باعث پرورش موارد زیر می شود:

  • ارتباط متقابل بین حوزه های مختلف دانش در علوم بهداشت
  • درک صحیح اصول و مفاهیم گسترده زیربنای همه ی علوم طبیعی و بیوپزشکی
  • درک قوی، تعهد، هیجان و اشتیاق به علم و روش های علمی
  • آگاهی از علت و نحوه ی ارتباط این دانش با مطالعه بیماری و سلامت

در طول آموزش سال اول، دانشجو می توانید برای پذیرش به هر یک از به دوره ی تخصصی برای تبدیل شدن به یک پزشک، دندانپزشک، داروساز، فیزیوتراپ، یا متخصص علوم آزمایشگاهی درخواست دهد.

2 سال علوم پایه: 2 سال از 6 سال دوره ی پزشکی مربوط به یادگیری علوم پایه پزشکی و عملکرد طبیعی و غیرطبیعی سیستم های بدن می باشد. پرورش دانش فردی، تاثیرات اجتماعی بر سلامت و بیماری و نقش پزشک در این دوره پوشش داده می شوند آموزش های این دو سال در قالب گروه های آموزشی کوچک، سخنرانی و کلاس های آزمایشگاهی برگزار می گردند.

تحصیلات پزشکی در نیوزلند
تحصیلات پزشکی در نیوزلند

3 سال مطالعات بالینی: دانشجویان در این سه سال طیف وسیعی از زمینه های پزشکی بالینی را تجربه می کنند. و این دوره تا پایان سال پنجم، با تمرکز بیشتر بر حوزه های تخصص پزشکی و جراحی ادامه می یابد.
امتحانات نهایی در پایان هر ترم برگزار می شود که دانشجو قبل از ورود به سال ششم (سال نهایی) باید در آن قبول شود. سال آخر تحصیلات پزشکی دانشجویان به صورت انترن های تحت تعلیم آموزش می بینند و مجددا محل آموزش در بیمارستان هاست اما تفاوت این است که اکنون فعالیت ها و مسئولیت پذیری های بیشتری را در قبال مراقبت از بیمار به عهده دارند.

تحصیل گروه پزشکی در نیوزلند – شرایط تحصیل پزشکی در نیوزلند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند در تمامی مقاطع مختلف دایر است. در ادامه به بررسی جداگانه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند به صورت جداگانه می پردازیم تا کسانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، بتوانند اطلاعات لازم را کسب کنند. قبولی در دانشگاه های دولتی نیوزلند بسیار سخت تر از قبولی در دانشگاه های خصوصی است اما باید این نکته را توجه کرد که شهریه دانشگاه های خصوصی به همان میزان گران تر از شهریه دانشگاه های دولتی است.
افراد متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند باید بالای 18 سال سن داشته باشند و دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر باشند. زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند انگلیسی می باشد . افراد باید دارای مدرک آیلتس 6 یا 7 باشند. نمره مدرک برای هر دانشگاه متفاوت است.

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند باید 5 سال در نیوزلند باشند تا دوره تحصیل خود را به اتمام برسانند . طی این دوره ، دانشجو با تمامی آموزش ها مربوط به دندانپزشکی به طور کامل آشنا می شوند و با پیشرفته ترین تجهیزات به کار خود ادامه می دهند. 
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند کمی دشوار است چون سیستم آموزشی قوی و سخت گیرانه ای بر دانشگاه های نیوزلند حکم فرما است . اما افرادی که توانسته اند در این رشته فارغ التحصیل شوند، آینده روشن و درخشانی پیش رو دارند.
دولت نیوزلند برای افرادی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند را دارند این امکان را فراهم کرده تا در حین تحصیل بتوانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و هزینه تحصیل خود را فراهم کنند.
یکی از مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند این است که امکان اخذ بورسیه توسط متقاضیان وجود دارد. بورسیه با شرایط خاص به دانشجویانی که کمک هزیه تحصیلی نیاز دارند اهدا می شود تا بتوانند با خیالی آسوده و بدون دغدغه فکری از لحاظ هزینه تحصیل ، مشغول به تحصیل شوند. دولت 15 میلیون دلار در سال برای بورسیه تحصیلی کنار می گذارد.

شهریه تحصیل در رشته پزشکی در نیوزلند

هزینه تحصیل در رشته ی پزشکی در نیوزیلند برای دانشجویان داخلی تقریبا 40000 دلار در سال است. شهریه دانشجویان بین المللی دوره های پزشکی نیوزیلند در هر دانشگاه متغیر است.
دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته پزشکی در نیوزیلند (در مقطع کارشناسی) باید به طور میانگین 75000 دلار نیوزیلند را در نظر داشته باشند. هزینه ی آموزش های عالی دوره پزشکی به طور متوسط 37080 دلار نیوزیلند می باشد.

شهریه تحصیل در رشته ی پزشکی در نیوزلند
شهریه تحصیل در رشته ی پزشکی در نیوزلند

شهریه دوره های پزشکی دانشگاه اوتاگو:

  • شهریه ی سال ورودی (2017): 30,960 دلار
  • شهریه ی سال های پیش بالینی (سال دوم و سوم) در سال 2017: 70,000 دلار برای هر سال
  • شهریه ی سال های بالینی (سال چهارم، پنجم و ششم) در سال 2017: 80,000 دلار برای هر سال

شهریه دوره های پزشکی دانشگاه اوکلند:

  • کارشناسی علوم بهداشت و درمان (دوره ی یک ساله ی پیش پزشکی): 32,392 دلار
  • دوره های MBChB : تقریبا 72.896 (سالیانه)

بورس های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

تحصیل به کمک بورسیه تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند، به شما کمک می کند تنها بر روی تحصیل خود تمرکز کنید و نگران هزینه های خود نباشید. بیش از 15$ میلیون دلار ارزش بورس های تحصیلی برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در دانشگاه های نیوزلند هستند وجود دارد. برای دانش آموزان اوتاگو که مایل به تحصیل در موسسات دیگر در سراسر جهان هستند بورس های مختلفی وجود دارد. انواع بورسیه های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند عبارتند از:

  • بورس های تحصیلی دکترا
  • بورس های تحصیلی کارشناسی ارشد
  • بورس های تحصیلی در مقطع کارشناسی
  • بورس های تحصیلی برای دانشجویان داخلی
  • کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان خارجی
  • بورسیه کارشناسی

بورسیه تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های نیوزلند  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان در نیوزلند برای شما امکان پذیر میگردد.
معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در نیوزلند در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند.
سطح علمی دانشگاه های نیوزلند با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

کار دانشجویی حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

کار در حین تحصیل تا 20 ساعت در هفته با ویزای دانشجویی امکان پذیر است. مشاغل بسیاری چه در خارج و چه در محوطه دانشگاه برای متقاضیان وجود دارد، و شما ممکن است مردم جالب بسیاری را در حال که کار ملاقات کنید. سعی کنید یک شغل مربوط به تحصیلات خود پیدا کنید، شما می توانید تجربه ارزشمندی را در حین کار به دست آورید که با هیچ روش دیگری ممکن نیست.

کار دانشجویی حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند
کار دانشجویی حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

ویزای تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

اگر شما در حال برنامه ریزی برای تحصیل در نیوزیلند برای بیش از 3 ماه هستید، شما نیاز به اخذ روادید تحصیلی دارید (برای کمتر از سه ماه، اخذ یک ویزا توریستی کافی است). موارد مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی نیوزیلند عبارتند از:

  • نامه اثبات کننده یک پیشنهاد جهت تحصیل در یک موسسه مورد تایید
  • مدارک و شواهد منابع مالی کافی برای پوشش هزینه های زندگی و هزینه بلیط پرواز برگشت به کشور خود
  • ارائه گذرنامه و دو قطعه عکس پاسپورتی که جدیدا گرفته شده است.
  • بیمه سلامت
  • برای کسانی که زیر 18 سال هستند، نامه یا سندی که محل زندگی آنها را تضمین کند.
  • برای کسانی که بیش از 17 سال دارند، گواهی عدم سوء پیشینه
  • برای دوره بیش از 12 ماه، گواهی پزشکی
  • ارائه مدارک زبان مورد درخواست
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به نیوزلند مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند و روش های اقامت در نیوزلند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. به سبب فره...

بازار کار رشته زبان در نیوزلند بازار کار رشته زبان در نیوزلند

جهت ورود به بازار کار رشته زبان در کشور نیوزلند لازم است در خصوص شرایط و قوانین بازار کار نی...

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری را می توان یکی از راه های پرطرفدار برای اخذ اقامت کش...

نظرات کاربران
Call Now Button