کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت های چشمگیری داشته و تمامی امکانات تحصیلی با کیفیت بسیار عالی و هزینه ای اندک در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. از این رو همه ساله افراد بسیاری در سراسر دنیا متقاضی تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در قبرس می باشند.
در واقع کشور قبرس یکی از کشورهایی است که دارای دانشگاه های زیادی می باشد، البته همه آنها از نظر وزارت علوم و بهداشت مورد تایید نیستند اما اگر فردی قصد ادامه تحصیل در اروپا داشته باشد می تواند با بررسی لیست دانشگاه های مورد تایید در سایت های مربوطه انتخاب درستی را انجام دهد.

تحصیل پزشکی در قبرس

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در قبرس

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

محبوبیت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بین دانشجویان بین المللی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس در بین دانشجویان پزشکی بین المللی بسیار محبوب است. دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی در قبرس 4 رشته (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و غیره) را در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می دهد.آموزش بین المللی در قبرس در طول 20 سال گذشته به شدت بین دانشجویان بین المللی در نظام آموزش محبوب بوده است.

پزشکی و دندانپزشکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دنیا میباشند و سالانه تعدادی زیادی از متقاضیان این رشته ها جهت ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت میکنند این رشته ها در تمامی کشورهای دنیا از شرایط کاری بسیار خوبی برخوردار میباشند.
در حال حاضر نیز بسیاری از متقاضیان برای رشته های گروه پزشکی وارد قبرس میشوند البته دانشگاه های قبرس در این رشته قدمت زیادی ندارند و بیشتر این رشته ها را با همکاری دانشگاه های ترکیه ارائه میدهند بطوریکه متقاضیان قسمتی از دوره خود را در قبرس و باقی را در ترکیه میگذرانند.

مشاوره و تماس
021-72207

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

تحصیل در قبرس در رشته هایی همچون پزشکی و دندانپزشکی به دلیل اعتبار بین المللی و قدمت دانشگاه های پزشکی قبرس و همچنین همکاری مستقیم دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی قبرس با دانشگاه های معتبر ترکیه متقاضیان بیشتری نسبت به سایر رشته های تحصیلی دارد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس در اغلب دانشگاه های به زبان انگلیسی ارائه می شود از این رو متقاضیان میبایست به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند.

قبرس با داشتن دانشگاه های بسیار معتبر در زمینه پزشکی و دندانپزشکی و ارائه بهترین امکانات تحصیلی و زندگی با هزینه ای بسیار کمتر از سایر کشورها مقصد بسیاری از علاقه مندان ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد.
یکی از معتبر ترین دانشکده های دندانپزشکی در قبرس مربوط به دانشگاه NEU می باشد که در سال 2007 در پایتخت قبرس یعنی شهر نیکوزیا تاسیس شد. این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد اما تمامی مقاطع تحصیلی مربوط به رشته ی دندانپزشکی اعم از تکمیلی و تخصصی در این دانشکده ارائه می شود.

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در قبرس میبایست مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی با حداقل معدل 15 را داشته باشند البته لازم به ذکر است که به علت تازه تاسیس بودن دانشکده برای دانشجویان امتحان ورودی برگذار نمی شود و حداقل معدل دیپلم قابل قبول 15 می باشد که این شرایط تنها برای دانشجویان بین المللی می باشد.
شهریه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه NEU به زبان انگلیسی حدود 10000 یورو در سال می باشد که نسبت به دیگر دانشگاه های داندانپزشکی به زبان انگلیسی بسیار کمتر می باشد که دانشجویان می توانند این مبلغ را طی 8 قسط پرداخت نمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

شرایط تحصیل در دانشگاه های پزشکی در قبرس

دانشگاه دندانپزشکی قبرس با دانشگاه آنکارای ترکیه همکاری مستقیم دارد و البته مدارک دانشجویان نیز از سوی دانشگاه ترکیه صادر می شود. از مزایای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه NEU در قبرس این است که همزمان با اتمام درس دانشجویان و اخذ مدرک دندانپزشکی برای آن ها مجوز طبایت در ترکیه نیز صادر می شود و دانشجویان به راحتی می توانند در ترکیه مشغول کار شوند.

دانشگاه مدیترانه شرقی در قبرس ارائه دهنده ی رشته پزشکی به زبان انگلیسی و با کیفیتی بسیار بالا و ارزان می باشد. رشته پزشکی در قبرس و در دانشگاه مدیترانه شرقی با همکاری مستقیم دانشگاه مرمره در ترکیه ارائه می شود به این صورت که دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه مدیترانه شرقی 3 سال تحصیلی را در این دانشگاه و 3 سال دیگر را در دانشگاه مرمره ترکیه به پایان می رسانند و مدارک تحصیلی دانشجویان از سوی دانشگاه مرمره ترکیه که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران می باشد صادر می شود.

متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه مدیترانه شرقی میبایست مدرک دیپلم ریاضی یا تجربی با حداقل معدل 16 را داشته باشند. شهریه تحصیل پزشکی در قبرس حدود 9500 دلار برای هر ترم تحصیلی می باشد البته دانشجویان هنگام ثبت نام در دانشگاه باید مبلغ 10000 دلار به صورت یکجا به عنوان ثبت نام و شهریه ترم اول پرداخت نمایند.
دانشگاه مدیترانه شرقی در رشته پزشکی محدودیت پذیرش دانشجو دارد به این صورت که در هر ترم تحصیلی تنها 40 دانشجو می توانند در این دانشگاه مشغول تحصیل در رشته پزشکی شوند از این رو متقاضیان میبایست در روزهای اول مدارک خود را تحویل داده و اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه نمایند.

تحصیل پزشکی در خارج از کشور از جمله دانشگاه های مدیترانه شرقی علاوه بر ارائه امکانات آموزشی با کیفیت بسیار بالا به دانشجویان امکانات دیگری همچون: خوابگاه های دانشجویی در داخل یا خارج از محوطه دانشگاه با تمامی امکانات رفاهی، مراکز درمانی بسیار مجهز و البته رایگان، کارگاه های مجهز و پیشرفته، اینترنت پرسرعت، مجهزترین کتابخانه در اروپا در اختیار دانشجویان این دانشگاه می باشد، مجموعه های ورزشی روباز و سرپوشیده، رستوران و… می باشد که دانشجویان می توانند از تمامی امکانات به صورت رایگان یا با هزینه هایی بسیار اندک استفاده نمایند.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس مورد تایید وزارت بهداشت ایران

  • دانشگاه قبرس
  •  دانشگاه قبرس فناوری
  • تحصیل پزشکی در قبرس

آموزش با کیفیت بالا، محیط امن، هزینه های زندگی مقرون به صرفه، تدریس منحصرا به زبان انگلیسی، آب و هوای مدیترانه لذت بخش، چهارراهی بین قاره های اروپا، آسیا و آفریقا، قبرس را به قطب آموزشی بین المللی تبدیل کرده است.در حالی که بسیاری از دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس جوان هستند، دارای تجربه بین المللی با موسسات همکار می باشند. به عنوان یک مثال خوب فارغ التحصیلان پس از تحصیل به راحتی توسط دانشگاه سنت جورج لندن و دانشکده پزشکی دانشگاه نیکوزیا برای ادامه تحصیل پذیرفته می شوند.

 دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس مورد تایید وزارت بهداشت ایران

مزایای تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس

 مزایای تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس به شرح زیر می باشد:

  1. تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس به زبان انگلیسی
  2. آمار بسیار پایین جرم در قبرس
  3. امکان اخذ بورسیه برای تحصیل داروسازی در قبرس تا سقف 50 درصد
  4. دانشگاه های با اعتبار بالا از نظر وزارت علوم و تحقیقات ایران
  5. عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  6. عدم نیاز به مصاحبه و امتحان ورودی برای دانشگاه
  7. رتبه اول امنیت در میان کشور های کوچک دنیا بر اساس آمار ValuePenguin research in 2015
  8. فاصله نزدیک تا ایران و وجود پرواز های متعدد در طی سال
  9. وجود غذاهای حلال و اسلامی بیشتر نسبت به سایر کشور های اروپایی

شرایط تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس

بیشتر افرادی که در دانشگاه های داخل کشور بنا به هر دلیلی نمی توانند در کنکور پزشکی قبول شوند ، گزینه تحصیل پزشکی در خارج را انتخاب می کنند. تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس یکی از این گزینه ها است . شرایط تحصیل پزشکی در قبرس با شرایط تحصیل داروسازی در قبرس متفاوت است.

متقاضیان تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس با داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی در یکی از رشته های ریاضی یا تجربی با حداقل معدل 16 می توانند جهت اخذ پذیرش از دانشگاه قبرس اقدام کنند. 
طول دوره تحصیل پزشکی در قبرس 6 سال است که 3 سال ابتدایی آن در دانشگاه EMU قبرس و 3 سال نهایی آن در دانشگاه مرمره ترکیه برگزار می شود. هر دو دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

امکان بورسیه برای این دوره در قبرس وجود ندارد. نکته بسیار مهم و قابل تامل این است که حتما باید معدل 3 سال اول تحصیل در دانشگاه قبرس بالای 14 باشد تا دانشگاه مرمره ترکیه برای پذیرش دانشجو سنگ اندازی نکند. تحصیل داروسازی در قبرس به دو صورت 4 و 6 ساله ارائه می شود.

شرایط تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس

دوره 4 ساله معروف به لیسانس داروسازی است که تحت هیچ عنوانی توسط وزارت بهداشت مورد تائید نمی باشد و اگر فردی در دوره های 4 ساله داروسازی قبرس شرکت کند امکان ادامه تحصیل یا کار در ایران را نخواهد داشت. اما دوره های 6 ساله مورد تائید وزارت بهداشت است. برای تحصیل در این رشته امکان بورسیه برای دانشجویان وجود دارد. اگر دانشجویی موفق به اخذ بورسیه شد می تواند تا نیمی از شهریه را تخفیف بگیرد.
زبان تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس انگلیسی می باشد اما نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست. فرد پذیرش شده می تواند در صورت نداشتن مدرک آیلتس یا مدرک تافل، در دوره های تعیین سطح از سوی دانشگاه شرکت کند و در صورت کسب قبولی در در سطح Advance می تواند شروع به تحصیل کند اما اگر در آزمون  نتوانست حد نصاب قبولی را کسب کند، باید در دوره های کالج زبان انگلیسی با هزینه جداگانه شرکت کند.

شرایط پذیرش در دوره های 6 ساله در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

شرایط پذیرش در دوره های 6 ساله در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس به صورت زیر است:

  • نتایج خوب در دوره دبیرستان (کسب سطح، BI، A در مقطع دیپلم یا معادل آن) و نمرات خوب در درس های زیست شناسی، شیمی، فیزیک و یا ریاضی؛
  •  دارای مدرک رسمی زبان المللی زبان انگلیسی؛
  • هدف از تحصیل بایستی به زبان انگلیسی نوشته شود، که شامل انگیزه متقاضی برای تبدیل شدن به یک پزشک یا دندان پزشک و توانایی های ردی متقاضی برای ورود به این رشته است.
  • شرکت در یک مصاحبه شخصی چه به صورت حضوری یا از طریق اسکایپ؛
  • داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی هستند مقداری از واحد های آنها در نظر گرفته می شود و از طول مدت تحصیل آنها کسر میگردد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی قبرس معمولا بالا می باشد.

شرایط پذیرش در دوره های 6 ساله در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

شرایط پذیرش در دوره های 4 ساله در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس

شرایط پذیرش در دوره های 4 ساله در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در قبرس به شرح زیر می باشد:

  • مدرک کارشناسی یا معادل آن و یا یک درجه بالاتر (برای مثال، کارشناسی ارشد یا دکترا) در هر رشته.
  • تجربه حرفه ای و یا تجربه داوطلبانه در زمینه پزشکی یا رشته های مرتبط با سلامت.
  • نمره رضایت بخش در آزمون پذیرش دانشکده پزشکی یا آزمون (GAMSAT) و یا امکت (MCAT).
  • اگر زبان مادری فرد انگلیسی نیست ارائه یک مدرک زبان انگلیسی معتبر ضروری است، مثل IELTS  (سیستم بین المللی مدرک زبان انگلیسی) یا معادل آن به عنوان مثال TOEFL.
  • گواهی سلامت رضایت بخش (از جمله عدم ابتلا به ایدز و هپاتیت) و گواهی سوء پیشینه از اداره پلیس کشور شما، به طور متوسط ​​سالانه هزینه های زندگی: 9000 € البته بسته به شیوه  زندگی هر فرد این مقدار متفاوت است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس به شرح زیر می باشد:

  1. اسکن مدرک دیپلم و ریز نمرات 3 سال تحصیل (ترجمه رسمی به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی) وجود این مدرک الزامی است.
  2. اسکن مدرک پیش دانشگاهی (ترجمه رسمی به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی) وجود این مدرک الزامی است.
  3. اسکن 1 قطعه عکس 4*3 وجود این مدرک الزامی است.
  4. اسکن از صفحه اول پاسپورت (در صورت نداشتن پاسپورت ترجمه رسمی شناسنامه الزامی است.)
  5. در صورت داشتن مدرک زبان انگلیسی، اسکن مدرک زبان الزامی است.

لازم به ذکر است که تمامی مدارک میبایست همراه با کپی و ترجمه رسمی و تایید شده باشند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس

شهریه و کمک هزینه تحصیلی در قبرس

دانشجویان سالانه هزینه شهریه ای € 5600 به طور متوسط بایستی برای شرکت در بسیاری از برنامه های پرداخت کند. همه دانشجویان بین المللی بورس تحصیلی دریافت میکنند که در پرداخت 50٪ این شهریه استاندارد به آنها کمک می کند.
به موجب این بورسیه تحصیلی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی قبرس هزینه سالانه به 2800 € را دریافت خواهند کرد. شهریه بخش های خاص پزشکی، داروسازی، دامپزشکی، دندانپزشکی و حقوق به شرح زیر است:

  • پزشکی € 12،600
  • دندانپزشکی € 9400
  • داروسازی 8600 €
  • دامپزشکی 8600 €
  • حقوق 3800 €

پیشنهادات بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی برای رشته های بالا وجود دارد، اما بورسها تنها به دانش آموزان برجسته بر اساس ارزیابی نتایج دبیرستان ارائه میگردد. بورسیه تحصیلی در دانشگاه های قبرس معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های قبرس با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان در قبرس برای شما امکان پذیر میگردد.
این بورسیه های تحصیلی هزینه شهریه، محل اقامت و غذا را تا € 4400 پوشش می دهد.
محل اقامت در یک خوابگاه استاندارد 4 نفر می باشد. دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با مبلغ تمکن یا ساپورت مالی سفارت را به دست آورید.
و همچنین به علت اینکه یکی از موارد بسیار مهم در امر مهاجرت هزینه می باشد از قبل از هزینه زندگی دانشجویی در قبرس مطلع گردید.

شهریه برای برنامه های کارشناسی ارشد نیز به دانشجویانی که نمرات بالایی در مقطع کارشناسی داشتند تعلق میگیرد.معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در قبرس در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند.
سطح علمی دانشگاه های قبرس با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

شهریه و کمک هزینه تحصیلی در قبرس

هزینه تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس

هزینه تحصیل پزشکی و داروسازی در قبرس متناسب با دانش زبان هر فرد متفاوت است. افرادی که نیاز به شرکت در کالج زبان انگلیسی دارند باید هزینه ای جداگانه برای تحصیل در نظر بگیرند.

  • شهریه شرکت در کالج زبان انگلیسی برای هر ترم حدودا 2000 دلار در ترم است.
  • شهریه تحصیل پزشکی در قبرس برای هر ترم حدودا بین 8000 تا 9500 دلار در ترم است.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

تحصیل در رشته پرستاری سوئد تحصیل در رشته پرستاری سوئد

تحصیل در رشته پرستاری سوئد یک دوره 3 ساله ، معادل 180 واحد می باشد . سال اول به یک دوره مقدماتی ...

نظرات کاربران
Call Now Button