کشور صربستان یکی از کشورهای جنوب شرقی اروپا می باشد که با کشورهای مجارستان، رومانی، بلغارستان، مقدونیه، مونته نگرو، کرواسی و بوسنی همسایه است. سیستم آموزش عالی این کشور با استانداردهای اروپایی مطابقت دارد و از سیستم انتقال اعتبار اروپایی استفاده می کند .دانشگاه های صربستان، خدمات تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. اکثر رشته ها به زبان صربستانی ارائه می شوند ولی برخی از رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. دانش آموزان بین المللی که قصد تحصیل کارشناسی  در صربستان را دارند، معمولا قبل از شروع تحصیل، یک سال آموزش زبان در صربستان را می گذرانند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در صربستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در صربستان ” است .

فرد متقاضی تحصیل کارشناسی در صربستان ابتدا باید مدارک دیپلم و مدرک زبان انگلیسی خود را برای بررسی و تایید به صربستان بفرستد که برای بررسی مدارک هر فرد توسط دولت صربستان هزینه ای دریافت می شود. اگر مدارک فرد متقاضی تحصیل لیسانس در صربستان مورد تایید بود، دانشگاه آنها را تایید می کند و سپس فرد باید به صربستان رفته و در یکی از آموزشگاه های زبان صربی ثبت نام کرده و گواهی انسیتوی زبان را دریافت کند، که دریافت این گواهی الزامی می باشد. در مهم ترین مرحله فرد متقاضی باید در کنکور سراسری صربستان شرکت کند. نمرات دوره دیپلم و نمره حاصل از شرکت در کنکور معیار مهم برای پذیرش فرد در دانشگاه ها می باشد. 99 درصد از رشته ها از جمله رشته پزشکی و دندانپزشکی در دوره کارشناسی و دکتری حرفه ای به زبان انگلیسی برگزار می شود. مدت زمان تحصیل لیسانس حدود 3 تا 4 سال طول می کشد که در این مدت فرد با کسب امتیازی بین 180 تا 240 می تواند این مقطع را با موفقیت به پایان برساند و فارغ التحصیل شود. فرد متقاضی تحصیل در صربستان در مقطع کارشناسی بعد از گذراندن 3 سال و اخذ امتیاز 180 مدرک BACHELOR  و بعد از گذراندن سال چهارم و اخذ امتیاز 240 مدرک  BACHELOR WHIT HONOURS را اخذ می کند.

تحصیل کارشناسی در صربستان

تحصیل کارشناسی در صربستان

شما می توانید برای مهاجرت به صربستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به صربستان ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل کارشناسی در صربستان مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی در صربستان

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی در صربستان عبارتند از :

  • تکمیل فرم درخواست تحصیل کارشناسی در صربستان
  • دو کپی از مدارک تحصیلی
  • دو کپی از مدارک تحصیلی ترجمه شده به زبان صربی
  • دو کپی دیپلم یا رو نوشت دوره های تحصیلی و ریزنمرات آن و دو کپی از ترجمه آن به زبان صربی
  • اثبات پرداخت هزینه ها و مخارج
  • ارائه مدرک زبان درصورت نیاز
  • پرداخت شهریه دانشگاه یا کالج مورد پذیرش

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور صربستان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور صربستان ” را مطالعه نمایید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی در رومانی تحصیل کارشناسی در رومانی

کشور رومانی با پایتخت شهر بخارست در جنوبی شرقی قاره اروپا واقع شده است. رومانی از شرق با کشو...

تحصیل کارشناسی در بلژیک تحصیل کارشناسی در بلژیک

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است و با کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ همسایه م...

تحصیل کارشناسی در بلغارستان تحصیل کارشناسی در بلغارستان

تحصیل کارشناسی در بلغارستان کشور بلغارستان ، یک کشور کوچک و در عین حال دلربا در شبه جزیره ب...

نظرات کاربران
Call Now Button