کشور استرالیا از کشورهای مهاجرپذیر جهان می باشد که در کنار آمریکا و انگلستان سالانه بیشترین تعداد دانشجو با اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا و با اخذ ویزای تحصیلی در استرالیا به این کشور مهاجرت می کنند.
از مزایای تحصیل کارشناسی در استرالیا می توان به سرمایه گذاری دولت استرالیا بر روی نظام آموزشی، برتری تکنولوژی و برتری علمی استرالیا، وجود دانشگاه هایی با رنکینگ و رتبه های بالای جهانی و استرالیا و همچنین انگلیسی زبان بودن کشور استرالیا و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های استرالیا اشاره کرد. قابل توجه است کیفیت زندگی در استرالیا از عوامل مورد توجه برای گستردگی مهاجرت به استرالیا می باشد به طوری که مردم استرالیا جز شادترین مردمان جهان هستند.

تحصیل کارشناسی در استرالیا
تحصیل کارشناسی در استرالیا

برخی از بهترین دانشگاه های دنیا در استرالیا واقع شده اند و دانشگاه های استرالیا در میان 100 دانشگاه برتر دنیا رتبه بندی می شوند. لازم به ذکر است تمام رشته های تحصیلی در استرالیا پیدا می شود و رشته های محبوب برای دانشجویان خارجی رشته های مهندسی و پزشکی هستند. در حالت کلی دوره های تحصیل کارشناسی در استرالیا 3 ساله می باشد.
دانشجو می تواند با اضافه کردن یک سال دیگر بر کارشناسی خود مدرک کارشناسی 4 ساله دریافت کند که در استرالیا “Honors ” نامیده می شود.
لازم به ذکر است که در برخی از موارد سال چهارم مقطع کارشناسی، تحقیقی و بر پایه ارائه پایان نامه می باشد و به طور معمول سال چهارم مقطع کارشناسی معادل سال اول مقطع کارشناسی ارشد بوده است به عبارتی دانشجویانی که دوره کارشناسی خود را به صورت چهار ساله گذرانده اند، می توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را با گذراندن یک سال تحصیلی کسب کنند. شایان ذکر است طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا معمولا 2 سال می باشد.

شرایط درخواست پذیرش کارشناسی از دانشگاه های استرالیا

به طور کلی برای ارسال درخواست پذیرش کارشناسی از دانشگاه های استرالیا به یک گواهی تحصیلی از آموزش و پرورش مدراس استرالیا یا مدرکی معادل آن در دیگر کشورها نیاز است. طول تحصیل کارشناسی در استرالیا 3 تا 4 سال می باشد. امکان استفاده از بیمه رایگان در حین تحصیل نیز وجود دارد.

هم چنین دانشجویان در حین تحصیل از اجازه کار 10 ساعت در هفته برخوردار هستند. خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان دوره کارشناسی به دلیل جوان تر بودن آنها به نسبت بیشتر از دوره‌های دیگر می‌ باشد. لازم به ذکر است که متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی که موفق به اخذ مدرک دوره‌های فنی و حرفه ای شده اند، می‌توانند وارد سال اول و یا دوم مقطع کارشناسی شوند.

همانطور که مي دانيد کشور استرالیا، کشور انگليسي زبان است. بدين ترتيب براي تحصيل در استراليا و اخذ پذيرش تحصيلي از دانشگاه هاي استراليا، متقاضي بايد مدرک زبان آیلتس با نمره 6 يا معادل آن در تافل را ارائه دهد. البته دانشجو اين امکان را دارد که دوره های آموزش زبان انگليسي را قبل از شروع دروه تحصيل در دانشگاه سپري کند و سپس وارد دانشگاه شود.

شرایط درخواست پذیرش کارشناسی از دانشگاه های استرالیا
شرایط درخواست پذیرش کارشناسی از دانشگاه های استرالیا

شرایط دوره‌ های کارشناسی در استرالیا

معمولا شرایط دوره‌ های کارشناسی در استرالیا در دانشگاه‌های مختلف از استاندارد یکسانی برخوردار است. در عین حال ممکن است دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مختلف ضوابط خاص خود را نیز در ارائه پذیرش تحصیلی در رشته‌های متفاوت مد نظر داشته باشند.
برای متقاضیان ادامه تحصیل در دوره‌ های کارشناسی علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی٬ ارائه مدرک بین المللی آیلتس نیز الزامی می باشد.

لازم به ذکر است در مواردی که دانش آموز دارای شرایط لازم جهت ورود به مقطع کارشناسی نمی‌باشد، موظف به گذراندن مجدد دوره پیش دانشگاهی در استرالیا خواهد بود. معمولا تمامی دانشگاه‌ های استرالیا، کالج دبیرستانی نیز دارند. بهتر است بدانید یکی از شرایط لازم برای ورود به دانشگاه های گروه هشت، گذراندن دوره پیش دانشگاهی در همان دانشگاه می باشد.

هزینه تحصیل مقطع لیسانس در استرالیا

هزینه تحصیل لیسانس در استرالیا به مراتب پایین‌تر از سایر مقاطع تحصیلی می باشد و امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای این مقطع پایین است. هزینه تحصیل در استرالیا بسته به نوع دانشگاه و رشته متفاوت است اما سالانه تخمین زده می شود:

  • شهریه دوره‌های کارشناسی در رشته‌های هنر٬ اقتصاد٬ بازرگانی٬ حقوق و غیره به طور معمول سالانه بین 15000 تا 30000 دلار استرالیا می باشد.
  • شهریه دوره‌های کارشناسی در رشته‌های علوم پایه، مهندسی، پزشکی، دندانپزشکی و به طور کلی رشته‌هایی که واحدهای آزمایشگاهی دارند به طور معمول سالانه بین 22000 تا 55000 دلار استرالیا می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی سالانه به طور معمول 15000 تا 20000 دلار استرالیا خواهد بود.

هزینه تحصیل مقطع لیسانس در استرالیا
هزینه تحصیل مقطع لیسانس در استرالیا

مدارک مورد نياز برای تحصيل کارشناسی در استرالیا

مدارک مورد نياز براي تحصيل کارشناسي در استرالیا به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدارکي مبني بر تمکن مالی
  • مدارک شناسايي فرد نظير شناسنامه و پاسپورت
  • مدارک تجارب کاری فرد (در صورت داشتن)
  • ارائه توصيه نامه از اساتيد
  • کپی تمام مدرک و ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی فرد که توسط یک فرد معتبر تأییده شده باشد. (برای مثال تأیید ریز نمرات توسط مدیر دبیرستان) و ترجمه رسمی این مدارک مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره آکادمیک 6 و یا تافل معادل

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی در رومانی تحصیل کارشناسی در رومانی

کشور رومانی با پایتخت شهر بخارست در جنوبی شرقی قاره اروپا واقع شده است. رومانی از شرق با کشو...

تحصیل کارشناسی در بلژیک تحصیل کارشناسی در بلژیک

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است و با کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ همسایه م...

تحصیل کارشناسی در بلغارستان تحصیل کارشناسی در بلغارستان

تحصیل کارشناسی در بلغارستان کشور بلغارستان ، یک کشور کوچک و در عین حال دلربا در شبه جزیره ب...

نظرات کاربران
Call Now Button