با وجود اینکه دانشگاه های اوکراین از رتبه علمی بالایی برخوردارند اما تحصیل کارشناسی در اوکراین با پذیرش آسانی دارد و بسیاری از رشته های کارشناسی و مهندسی مورد تایید وزارت علوم می باشند. 
تحصیل لیسانس در اوکراین نسبت به سایر کشورهای اروپایی از هزینه تحصیل و زندگی پایینی برخوردار است که خود مزیتی برای دانشجویان بین المللی به حساب می آید. 

تحصیل کارشناسی اوکراین به 2 زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر می باشد و برای دانشجو محدودیتی وجود ندارد. لازم به ذکر است که طول مدت زمان تحصیل در اوکراین در مقطع لیسانس همانند اکثر دانشگاه های دنیا 4 ساله می باشد و با در دست داشتن مدرک پیش دانشگاهی از ایران این امکان وجود دارد که برای تحصیل کارشناسی در اوکراین اقدام شود. لازم به ذکر است دوره تحصیلی برای رشته های محدودی 3 ساله است.

تحصیل کارشناسی در اوکراین
تحصیل کارشناسی در اوکراین


این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هرگونه سوال در رابطه با مهاجرت به اوکراین و تحصیل در اوکراین را دارید با موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

تحصیل کارشناسی در اوکراین – رشته های کارشناسی در اوکراین

دانشگاه های اوکراین در خصوص رشته در مقطع کارشناسی از تنوع بالایی برخوردار هستند و تقریبا می توان گفت تمام رشته های کارشناسی در اوکراین تدریس می شود، همچنین گستردگی رشته ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است،.
برای مثال رشته حقوق در مقطع کارشناسی در ایران به صورت عمومی با عنوان حقوق قضایی تدریس شده و در مقطع کارشناسی ارشد گرایش ها جدا می شود.
اما در دانشکده های اوکراین در همان مقطع کارشناسی گرایش ها جدا شده دانشجو در گرایش خاصی مشغول به تحصیل می شود (بسته به نوع رشته می تواند متفاوت باشد)، البته این امر در اکثر دانشکده های کشور های اروپایی نیز قابل رویت می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی در اوکراین

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی در اوکراین به شرح زیر می باشد :

  1. ترجمه مدرک پیش دانشگاهی
  2. ترجمه مدرک دیپلم
  3.  گواهی سلامت پزشکی
  4. در بعضی موارد ارائه انگیزه نامه یا هدف نامه

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی در اوکراین
مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی در اوکراین

 تحصیل کارشناسی در اوکراین – اجازه کار دانشجویی در اوکراین

تمام دانشجویان خارجی در طول دوره تحصیل خود اجازه کار دانشجویی در اوکراین را دارند، که تقریبا 10 ساعت در هفته تعیین شده است.
البته لازم به ذکر است که دانشجویان اجازه کار به صورت تمام وقت را نیز دارند. دانشجویان در اوکراین برای هر ساعت کار دانشجویی خود مبلغی حدود 8 تا 12 دلار می رسد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی در رومانی تحصیل کارشناسی در رومانی

کشور رومانی با پایتخت شهر بخارست در جنوبی شرقی قاره اروپا واقع شده است. رومانی از شرق با کشو...

تحصیل کارشناسی در بلژیک تحصیل کارشناسی در بلژیک

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است و با کشورهای آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ همسایه م...

تحصیل کارشناسی در بلغارستان تحصیل کارشناسی در بلغارستان

تحصیل کارشناسی در بلغارستان کشور بلغارستان ، یک کشور کوچک و در عین حال دلربا در شبه جزیره ب...

نظرات کاربران
Call Now Button