کشور کره جنوبی ، بخش جنوبی شبه جزیره کره است که از غرب در کنار دریای زرد و از شرق در مجاورت دریای ژاپن قرار دارد و شهر سئول پایتخت کره جنوبی می باشد. کره جنوبی، کشوری می باشد که سیاست های خود را به سمتی سوق می دهد که دانشجویان خارجی زیادی را جذب کند. تحصیل در کره جنوبی سبب شده است که این کشور به یکی از قطب های جذب دانشجو تبدیل شود.

این کشور تا سال 2011 میلادی حدود 85000 دانشجو از 171 کشور مختلف را پذیرش کرده است. دانشگاه های معتبری در کشور کره جنوبی وجود دارد که تعداد دانشگاه های دولتی آن 43 تا و تعداد دانشگاه های خصوصی آن 179 تا است. در ادامه به طور مفصل به بررسی تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی می پردازیم.

تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی فرصتی فوق العاده برای درگیر شدن با یکی از بخش های پر جنب و جوش و سریع در بخش آموزش عالی در دنیای مدرن می باشد.
دانشگاه های کره جنوبی در سال های اخیر تحقیقاتی را انجام داده اند که پیشرفت کشور را در عرصه های تکنولوژی هدایت کرده است. مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی بیشتر برای متقاضیانی می باشد که به دنبال تجربیات تحصیلی و ارزشمند در کره جنوبی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کره جنوبی موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به کره جنوبی ” بیاندازید.

تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی
تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی

مدت زمان تحصیل فوق لیسانس در کره جنوبی 2 تا 3 سال طول میکشد و زبان تدریس در دانشگاه های کره جنوبی انگلیسی است . ادامه تحصیل در کره جنوبی مستلزم مدرک تافل یا آیلتس و یا مدرک زبان کره ای است که داشتن حداقل آیلتس 6/5 برای اخذ پذیرش این دوره لازم می باشد . حداقل معدل برای پذیرش کارشناسی ارشد در کره جنوبی 12 است و امکان کارقانونی دانشجویی هفته ای 20 ساعت وجود دارد .

توصیه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در کره جنوبی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در کره جنوبی ” است.

3 دلیل تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی

چند دلیل برای تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی به شرح زیر می باشد:

  1. کشور کره جنوبی افتخار زیادی در سیستم آموزش و پرورش دارد و یک استاد به فرد فرصتی می دهد که تحصیل در کره جنوبی را تجربه کند.
  2. حدود 30 درصد از دوره های تحصیل در کره جنوبی به زبان انگلیسی ارائه می شود که تعامل با حرکت های کشور در زمینه بین المللی شدن ندارد.
  3. دولت کشور کره جنوبی سالانه به حدود 2000 دانشجوی بین المللی بورسیه تحصیلی ارائه می کند.

3 دلیل تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی
3 دلیل تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی

تحصیلات دانشگاهی در کره جنوبی ممکن است نسبتا گران به نظر برسد ولی باید این واقعیت را نیز که هیچ هزینه اضافی برای دانش آموزان بین المللی در نظر گرفته نمی شود، در نظر گرفت و دولت کره جنوبی نیز علاقمند به جذب دانشجویان خارج از کشور و ارائه برنامه های مختلف تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی خارجی است.

هزینه های دقیق بین موسسات مختلف متفاوت می باشد اما دوره هایی در رشته هایی مانند پزشکی معمولا گرانتر هستند. در حالی که برای رشته های علوم انسانی معمولا هزینه های پایین تری را دریافت می کنند. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه های ملی (در هر ترم): 2500 تا 4000 دلار
  • دانشگاه های خصوصی (در هر ترم): 3800 تا 7000 دلار

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی

مدارک مورد نیاز برای دانشگاه های مختلف در کشور کره جنوبی ممکن است متفاوت باشد ولی فرد باید مدرک کارشناسی معتبر داشته باشد. و یا اگر برای دوره کارشناسی ارشد مجدد اقدام کند تا بتواند مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ کرده باشد پذیرش در دوره های آموزشی کشور کره جنوبی بسیار رقابتی است.
و پذیرش در بعضی دوره ها (به ویژه در دانشگاه های برتر داخلی) ممکن است مستلزم دریافت مدرک تحصیلی با معدل بالا باشد.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی
مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در کره جنوبی عبارتند از:

  • اثبات ملیت فرد (یک کپی از گذرنامه فرد معمولا کافی است
  • یک کپی کامل از فرم درخواست پذیرش دانشگاه.
  • ارائه رزومه تحصیلی یا به اصطلاح CV مناسب
  • توصیه نامه، معمولا توسط عضو اعضای هیئت علمی در دانشگاهی که در آن مقطع کارشناسی یا مدرک تحصیلی خود را اخذ کرده، ارائه داد.
  • گواهینامه مهارت در زبان انگلیسی و یا کره ای
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در ا...

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر...

نظرات کاربران
Mina MT

سلام خسته نباشید. کره جنوبی رشته های زبانهای خارجی رو بورس می کنن؟ و سوال دیگه این هست که کدوم دانشگاه های کره جنوبی واحد زبانهای خارجی دارن؟ من دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان فرانسه هستم و خیلی علاقه دارم در کره برای کارشناسی ارشد رشته ی زبان انگلیسی یا فرانسه یا حتی خود کره ای بخونم. ممنون می شم راهنمایی کنید.

سارا جوادی

با سلام بورسیه های تحصیلی در کره جنوبی به همه متقاضی تعلق نمی گیرد و شرایط سختگیرانه ای مثل تسلط بر زبان کره ای دارد. درصورتی که تمایل دارید تا شرایط شما برای بورسیه بررسی شود میتوانید همراه با مدارکتون به دفتر گروه آتیه آفرینان مراجعه کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button