در این مقاله به معرفی و شرح تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا می پردازیم. کشور کانادا دارای مکان های گردشگری و مناظر طبیعی بی نظیری می باشد. همچنین کشور کانادا دانشگاه های سطح بالایی دارد. در دانشگاه های کشور کانادا 953 رشته ارائه می شود.

کشور کانادا از چندین دانشگاه تحقیقاتی و نهاد های تخصصی برخوردار است. کشور کانادا از دانشگاه های معتبری برخوردار می باشد. دانشجویان در کانادا می توانند از یک موقعیت ایده آل برای تحصیل در کانادا برخوردار شوند.

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

دوره های تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا در بیشتر رشته ها معمولاً 2 سال زمان می برد. هزینه تحصیل برای دانشجویان داخلی کانادا بسیار کمتر از هزینه ای است که دانشجویان خارجی در کانادا پرداخت می کنند اما با این وجود هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا نسبت به برخی دیگر از کشور ها پایین تر است.

هزینه تحصیل در کانادا در مقایسه با آمریکا و انگلستان به صرفه‌ تر است. هزینه و شهریه رشته‌ های علوم انسانی و هنر کمتر از سایر رشته‌ ها می باشد. کسب‌ و کار، دندانپزشکی و معماری جزء گران‌ ترین رشته‌ ها محسوب می شوند.
شهریه دانشگاه‌ ها برای دانشجویان بومی کانادا تقریبا یک سوم مبلغ دریافتی از دانشجویان خارجی است. برنامه‌ های متعددی برای تحصیل در کارشناسی ارشد کانادا وجود دارد که طی آن ها، کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان پرداخته می‌ شود یا آن ها را بورسیه می‌ کنند.

هزینه های دوره های کارشناسی ارشد کانادا برای رشته های مختلف، متفاوت است، اما معمولا برای دانشجویان بین المللی بالاتر است. هزینه های معمول حدود 12000 تا 20000 دلار کانادا در سال است، اما طرح های مختلف بورسیه تحصیلی در دسترس است.

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا به زبان انگلیسی ارائه می شود اما دانشگاه های کبک در کانادا بیشتر دوره ها را به زبان فرانسه ارائه می کنند. 
دانشجویان بین المللی باید برای تحصیل در کانادا، ویزای تحصیلی کانادا را تهیه نمایند. برای تهیه ی ویزای تحصیلی دانشجویان باید پس از این که از یکی از دانشگاه های کانادا پذیرش دریافت کردند به صورت آنلاین از طریق سفارت کانادا درخواست دریافت ویزای تحصیلی کانادا را بدهند.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

مدارک تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

مدارک تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا به شرح زیر می باشد.

  1. اسکن کلیه مدارک تحصیلی داوطلب (به زبان انگلیسی یا فرانسه ترجمه شده باشد.)
  2. اسکن ریز نمرات کارشناسی داوطلب
  3. رزومه داوطلب به زبان فرانسوی یا انگلیسی و با فرمت word
  4. مدرک زبان داوطلب (برای ارشد آیلتس 6.5)
  5. 1 قطعه عکس داوطلب
  6. ادمیشن فی
  7. 2 یا 3 توصیه نامه از اساتید
  8. برای تکمیل فرم ها نام کامل پدر و مادر دوطلب لازم است.
  9. آدرس، کدپستی و شماره تلفن داوطلب
مدارک تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

نظرات کاربران
Call Now Button