از بهترین روشهای مهاجرت به چین می توان به تحصیل در چین و تحصیل کارشناسی ارشد در چین اشاره کرد . از مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به چین، امکان  تحصیل در دانشگاه هایی با رتبه بالا می باشد به طوری که این دانشگاه ها مقصد بسیاری از دانشجویان سایر کشورها از جمله دانشجویان آمریکایی است.

دیگر مزیت تحصیل در چین آن است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمام مقاطع و همچنین مقطع فوق لیسانس در چین در اکثر رشته ها فراهم است و همین مسئله موجب شده عده زیادی با مراجعه به موسسات اعزام دانشجو این کشور را جهت ادامه تحصیل و یا دریافت اقامت تحصیلی چین انتخاب کنند.
لازم به ذکر است افرادی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل را دارند، امکان اخذ اقامت چین پس از تحصیل با شرایط خاصی و کمی دشوار امکان پذیر می باشد. در این مقاله قصد داریم به شرح تحصیل کارشناسی ارشد در چین می پردازیم.

تحصیل کارشناسی ارشد در چین
تحصیل کارشناسی ارشد در چین

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در چین

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در چین 2-3 سال می باشد. در این مقطع نیز اکثر رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند . برای تحصیل در چین و از جمله شرایط اعزام دانشجو به چین عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی است یعنی امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های چین بدون مدرک زبان وجود دارد ولی با توجه به اینکه زبان تحصیل انگلیسی خواهد بود بهتر است زبان انگلیسی خود را تقویت کنند و ارائه مدرک زبان کمک بسیاری به اخذ پذیرش و ویزا می کند.

شرایط تحصیل فوق لیسانس در چین

شرایط تحصیل فوق لیسانس در چین شامل موارد زیر است:

زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های چین  به انگلیسی یا چینی است و تسلط دانشجو به یکی از این زبان ها از شروط پذیرش او می باشد.

به علاوه دانشجویان بایستی مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مورد نظر برای تحصیل در کارشناسی ارشد را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند. داشتن معدل حداقل 14 نیز از دیگر شروط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در چین می باشد.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در چین
شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در چین

شهریه دانشگاه های چین در مقطع کارشناسی ارشد

به طور میانگین شهریه دانشگاه های چین در مقطع کارشناسی ارشد حدود 3000 تا 5000 دلار در طول یک سال تحصیلی می باشد و اکثر رشته ها در دوره های کارشناسی ارشد در کشور چین به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در ا...

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر...

نظرات کاربران
Call Now Button