نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر ساله تعداد قابل توجهی از متقاضیان به تحصیل را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند.
از مهمترین دلایلی که موجب می شود متقاضیان، این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند این است که هزینه های تحصیلی و زندگی به مراتب بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی است.  
تحصیل در لهستان برای افرادی قابل توجه می باشد که توانایی پرداخت هزینه های تحصیل در کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، کانادا و انگلیس را ندارند و به همین علت کشور لهستان را هدف مناسب برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.

یکی از مقاطع تحصیلی که در دانشگاه های این کشور ارائه می شود ، مقطع کارشناسی ارشد می باشد و یکی از دلایلی که بسیاری از افراد تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان را انتخاب می کنند این است که تحصیل در این دوره نسبت به سایر کشورهای جهان و حتی اروپا بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.
همچنین می توان گفت که دانشگاه های لهستان شرایط بسیار خوبی را برای دانشجویان این مقطع تحصیلی از لحاظ علمی، تحصیلی و کاری ایجاد کرده است. تنوع رشته ها و دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد بسیار زیاد بوده و فرد متقاضی به راحتی می تواند در رشته مورد نظر خود در یکی از بهترین دانشگاه های لهستان به تحصیل بپردازد.

حتما بخوانید: مهاجرت به لهستان

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان | شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان | قوانین هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان
تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان در تمام رشته ها بین 1 تا 2 سال طول می کشد . بسیاری از رشته ها در مقطع فوق لیسانس در لهستان به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در لهستان مجوز کار در محدوده هفته ای 20 ساعت را دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 6 تا 7 یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند به راحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.
پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی از قبیل سطح آگاهی فرد از زبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر بستگی دارد.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

متقاضیان برای ورود به مقطع فوق لیسانس برای تحصیل در رشته تحصیلی خود در دانشگاه های لهستان باید دارای مدرک لیسانس باشند. در صورتی که رشته و یا دوره ای در دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه شود نیاز به مدرک زبان آیلتس 6 به بالا خواهد بود و اگر زبان تحصیل به زبان لهستانی باشد نیاز به مدرک زبان لهستانی می باشد.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان
شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

هزینه تحصیل دوره کارشناسی ارشد کاملا بستگی به رشته، دانشگاه و زبان تحصیل در کشور لهستان دارد. به طور کلی تحصیل به زبان لهستانی در حد رایگان و تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در لهستان حدود 2000 تا 6000 یورو سالیانه شهریه دارد.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع فوق لیسانس لهستان

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع فوق لیسانس کشور لهستان عبارتند از :

  • پاسپورت یا مدارک شناسایی
  • سوابق تحصیلی شامل مدرک و ریز نمرات دوره های تحصیلی قبلی به همراه ترجمه رسمی و تایید شده
  • مدارک دال بر تسلط به زبان انگلیسی (یا لهستانی)
  • توصیه نامه از اساتید سابق
  • گواهی اثبات استطاعت مالی از یکی از بانک های ایرانی
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در ا...

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لتونی تحصیل کارشناسی ارشد در لتونی

تحصیل کارشناسی ارشد در لتونی کشور لتونی ، همواره به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه های انتخا...

نظرات کاربران
Call Now Button