تقریبا 20% از دانشجویان در حال تحصیل در سوئیس از دانشجویان بین المللی می باشند. دوره های تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس تقریباً 2 سال زمان می برد. هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس با توجه به نوع دانشگاه و رشته ی تحصیلی متفاوت می باشد اما می توان گفت عددی بالغ  بر 110 دلار تا 8800 دلار در هر سال  می باشد. که ممکن است این مبلغ برای دانشجویان خارجی مقداری بیشتر شود.

دانشجویان برای تحصیل کارشاسی ارشد در سوئیس باید ویزای تحصیلی سوئیس را برای خود تهیه نمایند. علاوه برآن دانشجویان خارجی با توجه به ملیتی که دارند باید الزامات بیمه بهداشتی را رعایت نمایند.

زبان تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس به 3 زبان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی می باشد. داوطلبان تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس که می خواهند به زبان انگلیسی تحصیل نمایند باید دارای مدرک آیلتس 6 یا 5/6 باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به سوئیس موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به سوئیس” بیاندازید.

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس
تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

اجازه کار برای دانشجویان کارشناسی ارشد در سوئیس

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس اجازه دارند که 20 ساعت در هفته به کار قانونی مشغول شوند و هزینه های زندگی و تحصیل خود را تأمین نمایند . برای هر ساعت دانشجو تقریباً بین 12 تا 15 فرانک به عنوان حقوق دریافت می کند که این مبلغ می تواند تمام هزینه های زندگی را در سوئیس تامین نماید.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور سوئیس حداقل 1000 فرانک در هر ماه می باشد . البته بیشترین هزینه صرف مسکن خواهد شد.  همچنین هزینه ی زندگی در 2 شهر پر هزینه ی سوئیس یعنی شهر ژنو و شهر زوریخ در هر ماه 2000 یورو می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت سوئیس مقاله ” اقامت در سوئیس” را مطالعه بفرمایید.

اجازه کار برای دانشجویان کارشناسی ارشد در سوئیس
اجازه کار برای دانشجویان کارشناسی ارشد در سوئیس

افرادی که تمایل دارند پس از پایان دوره تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس در این کشور مشغول به کار شوند باید به یکی از 3 زبان موجود در کشور سوئیس مسلط باشند.

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی در کشور سوئیس

لازم به ذکر است که دانشجویان برای دریافت پذیرش تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس باید گواهی تمکن مالی خود را ارائه کند با این گواهی دانشجو باید ثابت کند توایی مالی برای زندگی به مدت 1 سال در سوئیس را دارد.

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس در رشته های مختلفی امکان پذیر می باشد اما یکی از جذاب ترین گزینه ها، دوره های کار و تحصیل می باشد که در این دوره ها دانشجو می تواند از با تضمین فرصت شغلی از امکان تحصیل در برخی دانشگاه ها برخوردار شود. پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما با گروه آتیه آفرینان تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در ا...

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر...

نظرات کاربران
Call Now Button