سیستم آموزش عالی مدرن چک در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود . موسسات آموزش عالی به دانشگاهی و غیر دانشگاهی تقسیم می شوند به طوری که موسسات غیر دانشگاهی معمولا تنها دوره های کارشناسی را ارائه می دهند.
در حالی که دانشگاه ها دوره های تحصیلی تمام مقاطع و رشته های آکادمیک را ارائه می دهند. کشور چک 26 موسسه عمومی، 2 موسسه دولتی و 44 موسسه خصوصی آموزش عالی را در خود جای داده است.

دو موسسه دولتی موسسات تخصصی هستند که توسط وزارت دفاع و وزارت امور داخلی اداره می شوند. به طور کلی این موسسات تحصیل کارشناسی ارشد در چک را در انواع رشته ها مسیر می کنند که رشته های معماری، تاریخ هنر، مجسمه سازی، تئاتر ، مطالعات عرفانی، مهندسی، فناوری اطلاعات، شیمی، فیزیک، علوم طبیعی، تجارت، علوم اجتماعی، جنگل بانی، آموزش و بسیاری از رشته های دیگر از دسته آنها هستند اما لازم است بدانید که برخی از موسسات خصوصی بر حوزه های خاص تحصیلی مانند تجارت تمرکز دارند.

مدت و شرایط پذیرش برای تحصیل کارشناسی ارشد در چک طبق کوتاه مدت، بلند مدت بودن و نوع دوره و همچنین بسته به نوع موسسه آموزشی تفاوت می کند. دانشجویان با تحصیل کارشناسی ارشد در چک به زبان رسمی این کشور می توانند از مزایای تحصیل رایگان بهره مند شوند . دوره های تحصیل کارشناسی ارشد در چک می توانند تا 3 سال طول بکشد.
دروه های تحصیل کارشناسی ارشد در چک بسیار نظری هستند و دانشجویان مستلزم به پشت سر گذاشتن یک آزمون دولتی نهایی و دفاع از پایان نامه در یک سالن عمومی هستند.

شما می توانید برای مهاجرت به چک مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به چک” را مطالعه فرمایید.

تحصیل کارشناسی ارشد در چک
تحصیل کارشناسی ارشد در چک

تحصیل کارشناسی ارشد در چک – تحصیل در چک در مقطع کارشناسی ارشد

کشور چک سابقه طولانی در آموزش و پژوهش باکیفیت، به خصوص در زمینه های علوم، مهندسی و پزشکی دارد. دانشجویان بین المللی با محیط گرمی مواجه می شوند؛ در حال حاضر بیش از 39000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های چک مشغول به تحصیل هستند. در حال حاضر بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی زبان های دیگری غیر از زبان چک ارائه می شوند.

بعلاوه، رشته مدیریت کسب و کار (MBA) هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند؛ بیشتر دوره های MBA از یک رویکرد مطالعه موردی استفاده می کنند.
دانشگاه های چک از اعتبار و قدمت بالایی برخوردار هستند و علاوه بر این، دانشجویان به این دلیل تحصیل در چک در مقطع کارشناسی ارشد را انتخاب می کنند که از لحاظ هزینه نسبتا ارزان تر بوده و از تاریخ و فرهنگ غنی برخوردار می باشد.

برای اقامت و تابعیت در چک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در چک” را مطالعه فرمایید.

تحصیل کارشناسی ارشد در چک – رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد در چک

برخی از محبوب ترین رشته هایی که دانشجویان برای تحصیلی کارشناسی ارشد در چک انتخاب می کنند عبارتند از:

  • رشته علوم سیاسی جهت تحصیل فوق لیسانس در چک
  • رشته اقتصاد جهت تحصیل کارشناسی ارشد در چک
  • رشته امور مالی برای تحصیل فوق لیسانس در چک
  • رشته تجارت جهت تحصیل کارشناسی ارشد در چک
  • رشته مدیریت برای تحصیل در چک در مقطع فوق لیسانس

رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد در چک
رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد در چک

تحصیل کارشناسی ارشد در چک – هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چک

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چک به شرح زیر است:

طبق قانون، هزینه تحصیل در تمام موسسات آموزشی عمومی برای دوره هایی که به زبان چک ارائه می شوند رایگان می باشد . برخی هزینه ها بر مواردی مانند هزینه پذیرش، تمدید مدت تحصیل فراتر از تاریخ اصلی، تحصیلات صورت گرفته علاوه بر برنامه اصلی دانشجو و شهریه تحصیل به زبان غیر از زبان چک، اعمال می شوند.موسسات خصوصی چک، شهریه و هزینه های خود را تعیین می کنند و این مخارج معمولا بین $US 2,000 تا $US 15,000 در سال می باشند.

پس از فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد در چک فرصت های شغلی فراوانی برای همه دانشجوها، فارغ از ملیت آنها، وجود دارد به طوری که یک سوم مدیران شرکت ها در جمهوری چک خارجی هستند. با این که کسب و کار به طور فزاینده به زبان انگلیسی اداره می شود، دانشجویانی که تحصیلات خود را به زبان چک صورت داده اند یا بر این زبان تسلط دارند، از لحاظ کاریابی حائز امتیاز هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در چک می توانید مقاله ” تحصیل در چک” را مطالعه فرمایید.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چک
هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چک

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در چک

دانشجویانی که در خارج از اتحادیه اروپا اقامت دارند، باید به سفارت یا کنسولگری چک در کشور خود مراجعه کرده و برای اخذ ویزای دانشجویی درخواست دهند. روال این کار ممکن است تا 60 روز به طول بکشد، بنابرین توصیه می شود از پیش برای اخذ ویزا درخواست شود. مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در چک عبارتند از:

  • نامه پذیرش برای تحصیل جهت تحصیل در چک
  • فرم درخواست برای تحصیل در چک در مقطع کارشناسی ارشد
  • پاسپورت معتبر و عکس پاسپورتی
  • تایید مسکن تضمین شده
  • بیمه سلامت بین المللی معتبر
  • تایید تمکن مالی برای اقامت (برای مثال، به صورت پرینت حساب بانکی)
  • تایید عدم سوء سابقه

برخی مدارک (مانند تایید عدم سوء سابقه) باید توسط یک مترجم رسمی با مهر قوه قضاییه به زبان چک ترجمه شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در ا...

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر...

نظرات کاربران
Call Now Button