کشور آمریکا یک کشور بزرگ با یکی از بزرگترین و متنوع ترین سیستم های آموزش عالی در جهان است و طیف وسیعی از فرصت ها را برای تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور ارائه می دهد.
مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا می تواند بخشی از برنامه های آکادمیک در دانشگاه های تحقیقاتی بین المللی شناخته شده یا مدارک حرفه ای معتبر در مدارس عالی تجاری و مدیریت باشد.
کشور ایالات متحده آمریکا در عین حال، طیف گسترده ای از نهادهای تخصصی دیگر، فرصت های آموزشی منحصر به فرد در زمینه تحصیلات تکمیلی را تقریبا در هر رشته ای که قابل تصور باشد در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

کشور آمریکا حدود 750000 دانشجوی بین المللی را جذب می نماید و این کشور به عنوان محبوب ترین کشور برای تحصیلات در کارشناسی ارشد می باشد. در حقیقت تقریبا 20 درصد دانشجویان جهان در ایالات متحده آمریکا تحصیل می کنند (تحصیل در آمریکا) که بسیاری از آنها در رشته های کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند. تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا دارای 1254 رشته می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا
تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

طول مدت تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

طول مدت تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا بسته به نوع دوره مورد نظر متفاوت می باشد اما معمولا بین یک تا سه سال متغییر است. با توجه به اینکه مدرک کارشناسی ارشد خود را از آمریکا دریافت کنید، این گزینه راه را برای ادامه تحصیل و کار در سطح دکترا برای شما هموار می کند.

شرایط اخذ ویزا جهت تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

شرایط اخذ ویزا جهت تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا به این شکل است که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در ایالات متحده آمریکا نیاز به داشتن ویزای مناسب دارند. این امر معمولا با درخواست پذیرش آسان تر می شود، در صورتی که توسط یک دانشگاه آمریکایی شناخته شده پذیرش شده باشید.

ایالات متحده آمریکا ممکن است سیستم مهاجرتی نسبتا سختی داشته باشد، اما این کشور تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را هر ساله می پذیرد. در حقیقت، بیش از 750000 نفر در ایالات متحده آمریکا تحصیل می کنند. اگر فرد دانشجو باشد نباید هیچ مشکلی با گرفتن ویزا برای تحصیلات تکمیلی در آمریکا داشته باشد و فرد به یک ویزای F-1 برای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا نیاز دارد.

شرایط اخذ ویزا جهت تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا
شرایط اخذ ویزا جهت تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

مدارک مورد نیاز تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

جهت پذیرش در یکی از دانشگاه های معتبر آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد، به یک مدرک کارشناسی مناسب نیاز دارید. این مدرک می تواند مرتبط با رشته درخواستی شما در مقطع کارشناسی ارشد باشد، اما ممکن است گاهی دقیقا همان رشته نباشد. مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا  به شرح زیر است:

  1. کپی از صفحه اول پاسپورت (ترجمه شناسنامه برای کسانی که پاسپورت در حال حاضر ندارند)
  2. تأییده مقالات به زبان انگلیسی
  3. ترجمه از صفحه آخر پایان نامه همراه با تأیید از دانشگاه
  4. رزومه شخصی (Resume/CV) به زبان انگلیسی
  5. ترجمه رسمی مدرک لیسانس همراه با ریز نمرات چهارساله
  6. کپی مدارکTOEFL با حداقل نمره 90 در آزمون IBT و 550 در آزمون PBT و یا IELTS  با نمره 6.5
  7. حداقل 3 توصیه نامه از اساتید (4 توصیه نامه پیشنهاد می شود)
  8. کپی از مدرکGRE/GMAT (در صورت وجود)
  9. انگیزه نامه تحصیلی در خصوص رشته مورد علاقه (Statement of purpose)

اما بهتر است قبل از هر اقدامی برای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و اطلاعات لازم را جهت مدت زمان دوره و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش و دریافت تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا کسب و سپس نسبت به تکمیل فرم پذیرش دانشگاه اقدام کنید.
دانشجویان بین المللی می توانند از تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا استفاده نمایند. این موضوع می تواند برای پرداخت هزینه ها تأثیرگذار باشد.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا
مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا به طور قابل توجهی بین دوره ها و موسسات متفاوت می باشد اما دانشجویان بین المللی معمولا بیشتر از سایر دانشجویان در داخل کشور هزینه پرداخت می کنند. هزینه تقریبی برای دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی آمریکا بین 20000 تا 30000 دلار در سال تخمین زده شده است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در ا...

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر...

نظرات کاربران
مهسا

سلام من 40 سالم هست و لیسانس برق و مخابرات هستم با معدل 12 13 سال سابقه دارم میخواستم برای ارشد امریکا تحصیل کنم شانس چقدر هست ؟

آتیه آفرینان

با سلام با توجه به گپ تحصیلی و شرایط سنیتون اخذ ویزا آمریکا ریسک داره، پیشنهاد می کنم برای کشورهایی با محدودیت کمتر یا به شکل دیگری اقدام کنید. جهت دریافت مشاوره و اطلاع از گزینه های مطابق با شرایطتان با شماره 02172207 تماس بگیرید.

اوین

سلام من 29سالمه کارشناسی تربیت بدنی دارم با معدل17/21اگ اقدام کنم واس آمریکا امکان پذیرشم وجودداره

آتیه آفرینان

با سلام در صورت ارائه ی مدرک زبان امکان اقدام وجود دارد حتی برای کشورهای دیگر هم می تونید اقدام کنید.

محمد

سلام من داخل ایران در حال تحصیل تو مقطع کارشناسی هستم سربازی هم نرفتم 21 سالمه میتونم برای تحصیل تو امریکا تو مقطع کارشناسی اقدام کنم یا باید حتما درسم تموم شه؟

آتیه آفرینان

با سلام امکان اقدام برایتان وجود دارد، جهت رزرو وقت مشاوره تخصصی با شماره 02172207 تماس بفرمایید.

راشین

سلام من 32 ساله هستم مدرک لیسانس حسابداری و فوق لیسانس مدیریت اجرایی میخواستم ببینم میتونم برای فوق لیسانس حسابداری در آمریکا پذیرش بگیرم؟

آتیه آفرینان

با سلام، رزومه تحصیلی، معدل... بایستی بررسی شود، با شماره 02172207 تماس بگیرید.

دنیا

با سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم امکانش هست که مقطع کارشناسی رو در یکی از رشته‌های علوم پایه در ایران بخونم و بعد برای پزشکی به یکی از دانشگاه های امریکا اپلای کنم؟ و اگر بله شانس قبولیم چقدر میتونه باشه؟

آتیه آفرینان

با سلام علوم پایه بایستی در کشور آمریکا خوانده شود ضمن اینکه تحصیل پزشکی در آمریکا مستلزم قبولی در آزمون MCAT نیز می باشد.

مهدي

ايا امكان گرفتن فاند براي كارشناسي ارشد در امريكا وجود داره، اگر رزومه نسبتا خوبي در كارشناسي (معدل خوب) داشته باشيم؟ يا كلا براي مستر فاند نميدن!

آتیه آفرینان

شانس اخذ فاند برای مقطع ارشد پایین ترمی باشد و کاملا بستگی به رزومه ی تحصیلی فرد دارد .

Ma

سلام من دکتری کشاورزی از دانشگاه سطح یک کشور دارم. اما قصد دارم کارشناسی ارشد بیوانفورماتیک امریکا بخونم. و الان ۳۵ سالم هست. این امکانپذیر هست و در امریکا محدودیت سنی برای پذیرش وجود ندارد؟

آتیه آفرینان

سلام امکان اخذ پذیرش برایتان وجود دارد ، شرایط سنی بیشتر بر ویزای فرد تاثیر می گذارد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button