اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید و می‌خواهید از طریق تحصیل به این کشور بروید، باید بگوییم که دانشگاه‌های ایتالیا گزینه‌های محبوبی برای دانشجویان در سراسر جهان هستند. زیرا این کشور دارای برخی از بزرگ‌ترین مؤسسات در هر زمینه تحصیلی است و سطح بالایی از فرصت‌های تحصیلی عالی را ارائه می‌دهد.
به همین دلیل تقریباً 35000 دانشجوی بین المللی در این کشور وجود دارند. علاوه بر این‌ها ایتالیا می‌تواند یک مقصد رؤیایی باشد که هزینه‌های زندگی و تحصیل نیز برای آن، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مناسب‌تر است.

در سال‌های اخیر هجوم دانشجویان بین المللی به ایتالیا، به ویژه دانشجویان بین المللی از هند و نیجریه را شاهد هستیم و این به دلیل امکان تحصیل رایگان در ایتالیا برای آن‌ها با دریافت بورسیه است. ایتالیا فرصت‌های زیادی را ارائه می‌دهد تا بتوانید بدون پرداخت پول به تحصیل در این کشور بپردازید. اگر می‌خواهید بیشتر درباره تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا بدانید، خواندن این مقاله از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان را از دست ندهید.

حتما بخوانید: تحصیل در ایتالیا

تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا چه شرایطی دارد؟

اگر می‌خواهید با هزینه بسیار کم در ایتالیا به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازید، باید مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه را مهیا کنید. سپس باید به بررسی شرایط بورسیه‌هایی که دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌کنند بپردازید.
دانشگاه‌های ایتالیا به طور متوسط حدود 4000 یورو دریافت می‌کنند، اما درخواست برای دانشگاه‌های مقرون به صرفه، می‌تواند کاهش هزینه چشم گیری ایجاد کند. اگر هم از بورسیه استفاده کنید که هزینه‌ها بسیار کم می‌شوند.

دانشگاه‌های ایتالیا بورسیه‌های زیادی را ارائه می‌دهند که به دانشجویان کارشناسی ارشد امکان تحصیل رایگان در ایتالیا را می‌دهد. دانشجویان بین المللی با دریافت این بورسیه‌ها می‌توانند مدرک کارشناسی ارشد رایگان در ایتالیا را از دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه بوکونی و یا دانشگاه پادووا دریافت کنند.

دانشگاه پلی تکنیک میلان (Polimi) که بهترین دانشگاه برای مهندسی در ایتالیا محسوب می‌شود، بهترین فرصت‌های بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان کارشناسی ارشد (MSc) ارائه می‌دهد؛ به طوری که دانشجویان می‌توانند بدون صرف هزینه، بهترین کیفیت آموزش را دریافت کنند. این بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی Politecnico de Milano به دانشجویان بین المللی داده می‌شود و در 3 بخش طبقه بندی می‌شود که همه آن‌ها معافیت کامل از شهریه را ارائه می‌دهند.

تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا چه شرایطی دارد؟
تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا چه شرایطی دارد؟

بورسیه‌ های تحصیلی ایتالیا

سطح پلاتینیوم با 11 هزار یورو در سال، بورسیه طلایی با 6 هزار یورو و بورس تحصیلی نقره‌ای که فقط هزینه تحصیل را ارائه می‌دهد. انتخاب اینکه چه بورسیه‌ای به شما تعلق بگیرد، بر اساس نتایج تحصیلات قبلی شماست. دانشجویان فقط باید هزینه اداری 300 یورویی را به دانشگاه بپردازند تا به راحتی از بورسیه استفاده کنند.

دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه بوکانی نیز فرصت‌های بورسیه مشابه و حتی بهتری را دارند. بورسیه شایستگی Bocconi به دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد. این بورسیه شایستگی میزان معافیت از شهریه 15000 یورو در سال را دارد.
دانشجویان تسهیلات اقامتی در محوطه دانشگاه را دریافت می‌کنند و برای واجد شرایط بودن برای بورسیه نیازی به ارائه درخواست نیست. چرا که دانشجویان به طور خودکار بر اساس سوابق تحصیلی‌شان انتخاب می‌شوند.

دانشگاه پادووا نیز بورسیه‌های مشابهی را برای دوره کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد تا دانشجویان بین المللی بتوانند به صورت رایگان در ایتالیا تحصیل کنند. برنامه بورسیه بین المللی پادووا به مدت 2 سال برای دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد را در دانشگاه دنبال می‌کنند در دسترس است.
دانشجویان بین المللی که در دوره‌های انگلیسی تحصیل می‌کنند، واجد شرایط هستند. ارزش بورس تحصیلی این دانشگاه، 9000 یورو و معافیت کامل از هزینه را ارائه می‌دهد و به هیچ درخواستی هم نیاز ندارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا تجربه‌ای است که تا پایان دوره تحصیلی و شغلی با شما خواهد ماند. شما این فرصت را خواهید داشت که در دانشگاه‌های معتبر ایتالیا شرکت کنید، از تحقیقات مدرن بهره مند شوید و البته از فرصتی برای کشف یکی از زیباترین نقاط اروپا در طول دوره تحصیلی خود لذت ببرید.

بورسیه‌ های تحصیلی ایتالیا
بورسیه‌ های تحصیلی ایتالیا

چرا باید برای مدرک فوق لیسانس در ایتالیا اقدام کنیم؟

  • قدیمی‌ترین دانشگاه در جهان غرب، دانشگاه بولونیا است که در ایتالیا قرار دارد و قدمت و اهمیت دانش را در این کشور نشان می‌دهد.
  • هزینه‌های تحصیل مقرون به صرفه‌ای در این کشور وجود دارد. دانشگاه‌های دولتی در ایتالیا شهریه‌های کمی برای دانشجویان داخلی و بین المللی دارند.
  • ایتالیا مظهر برخی از افتخار آمیزترین سنت‌ها در آموزش عالی اروپا و نیروی محرکه تحولات مدرن در کیفیت و ارزش مدارک دانشگاهی اروپایی است.
  • فرصت‌های تحقیقاتی عالی در ایتالیا وجود دارد. به عنوان یکی از اعضای کلیدی جامعه دانشگاهی اروپا، سیستم دانشگاهی ایتالیا پیوندهای عالی با سایر مؤسسات در سراسر قاره و فراتر از آن دارد.
  • موقعیت مکانی ایتالیا به گونه‌ای است که یک مرکز غذا شناسی، فرهنگی و تفریحی پنهان نبوده و در کشوری عالی برای گسترش افق‌های خود به عنوان یک دانشجوی بین المللی است.

اقدام برای مدرک کارشناسی ارشد ایتالیا
اقدام برای مدرک کارشناسی ارشد ایتالیا

درخواست برای مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا چگونه است؟

برای پذیرش در دانشگاه ایتالیا ممکن است مجبور باشید در آزمون ورودی شرکت کنید. اگر برای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه اقتصاد، مدیریت، امور مالی و مطالعات بازرگانی درخواست می‌دهید، احتمالاً از شما درخواست مدرک آزمون GMAT یا GRE می‌شود.

اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی ارشد به زبان ایتالیایی شرکت کنید، باید تسلط خوبی به زبان داشته باشید و دانشگاه‌ها احتمالاً مدرک مهارت زبان ایتالیایی را از شما درخواست خواهند کرد.

اسناد و مدارک مورد نیاز برای ارائه درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور ایتالیا، به شرح زیر است:

  • مدارک هویتی
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • ریز نمرات و مدارک تحصیلی همراه با ترجمه آن‌ها
  • یک رزومه کامل (CV)
  • گواهی بیمه درمانی، اگر از خارج از اتحادیه اروپا هستید.
  • مدارک مهارت زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی برای برخی از دانشگاه‌های ایتالیا
  • مطابقت و معادل سازی مدارک و نمره‌ها با سیستم درجه بندی ایتالیا (NARIC)
  • اگر خارج از اتحادیه اروپا هستید، باید یک درخواست پیش از ثبت نام برای برنامه تحصیلی خود در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارسال کنید.
  • ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد ایتالیا

درخواست برای مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا چگونه است؟
درخواست برای مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا چگونه است؟

برای درخواست ویزای دانشجویی ایتالیا چه مدارکی لازم است؟

  • ویزای دانشجویی ایتالیا حدود 60 یورو هزینه دارد که باید پرداخت کنید.
  • فرم درخواست ویزا
  • عکس جدید با فرمت مناسب پاسپورت
  • گذرنامه یا سند مسافرتی که حداقل 3 ماه پس از تاریخ انقضای ویزا معتبر باشد.
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر شما در ایتالیا
  • مدرک حمایت مالی برای مدت تحصیل شما به مبلغ حدود 500 هزار یورو در ماه
  • گواهی بیمه سلامت
  • مدرک اقامت شما در ایتالیا
  • اگر از هر موسسه‌ای بورسیه یا کمک هزینه دریافت می‌کنید، باید مدرکی مبنی بر آن را ارائه دهید.

پس از ورود به ایتالیا، دارندگان ویزای تحصیلی باید در طی هشت روز پس از ورود در مراکز مقامات محلی (در ایستگاه پلیس یا تالار شهر) ثبت نام کنند تا مجوز اقامت برای مقاصد تحصیلی را دریافت کنند.
شما باید یک فرم درخواست را در اداره پست محلی تکمیل و ارسال کنید و هزینه‌ای معادل 40 یورو را به همراه موارد زیر ارائه دهید:

  • یک کپی از نامه پذیرش خود
  • یک کپی از ویزای دانشجویی
  • اثبات تمکن مالی
  • تمبر ایتالیایی به ارزش حدود 20 یورو
  • رسید پرداخت برای مجوز الکترونیکی اقامت که حدود 40 یورو هزینه دارد.

درخواست ویزای دانشجویی ایتالیا چه مدارکی لازم است؟
درخواست ویزای دانشجویی ایتالیا چه مدارکی لازم است؟

محبوب‌ ترین رشته‌ های کارشناسی ارشد در ایتالیا کدامند؟

در جدول زیر می‌توانید محبوب‌ترین رشته‌ها برای مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا را به همراه نرخ اشتغال آن‌ها مشاهده کنید.

موضوعنرخ اشتغال
پزشکی-دارویی86.8 ٪
علمی و فناوری (STEM)83.6 ٪
اقتصاد اجتماعی و حقوق81.2 ٪
علوم انسانی76.7 ٪
گروه مهندسی93.9 ٪

ایتالیا یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است، بنابراین افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد فرصت‌های زیادی برای اشتغال پس از دریافت مدرک مقطع کارشناسی ارشد خواهند داشت. صنایع عمده ایتالیا شامل خودروسازی، مواد شیمیایی، انرژی، کشاورزی، مد و گردشگری و … هستند.

برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، با ما تماس بگیرید

در صورتی که می‌خواهید در برترین دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل کنید و تجربه لذت بخشی از مهاجرت به ایتالیا و زندگی دانشجویی در آن داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که از مشاوره رایگان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان استفاده نمایید.

این موسسه با برخورداری از وکلای زبده و باتجربه و همچنین بالغ بر 18 سال سابقه در امور مهاجرت، پیشتاز در ارائه خدمات به متقاضیان عزیز می‌باشد. کافیست پرونده مهاجرتی خود را به این موسسه بسپارید و شاهد پیشرفت سریع و آسان روند مهاجرتی خود باشید.

سوالات متداول تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

✳️ آیا در مقطع کارشناسی ارشد امکان انجام کار دانشجویی وجود دارد؟

بله

✳️ مدت زمان کارشناسی ارشد در ایتالیا چقدر است؟

2 سال

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ

روش های متعددی جهت مهاجرت به نروژ وجود دارد و یکی از این روش ها ، اقدام برای ادامه تحصیل در ا...

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان

تحصیل کارشناسی ارشد در گرجستان کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بی...

تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهایی می باشد که هر...

نظرات کاربران
ماریا

آیا تحصیل در ایتالیا مقطع ارشد شرط سنی دارد؟ من لیسانس ادبیات انگلیسی دانشگاه سراسری و ارشد دانشگاه آزاد دارم. سال 88 فارغ التحصیل شدم. آیا امکان تحصیل در مقطع ارشد در رشته دیگری مثل روابط بین الملل که سابقه 12 سال کار در سازمان دولتی در این رشته را دارم ممکن هست؟

آتیه آفرینان

باسلام به شرایط سنیتون اشاره ای نکردید، اگر بین کارشناسی و ارشد گپ تحصیلی نداشته باشید حدودا 35 ساله هستید و متاسفانه بله، پروسه مهاجرت شما ریسک بالایی دارد. نگران نباشید چراکه شیوه های مهاجرتی مناسب با شرایط شما وجود دارد برای اطلاع از آنها حتما با شماره 02172207 تماس بگیرید.

پارسا

با سلام، من در رشته شیمی محض مدرک کارشناسیم رو از در دانشگاه سراسری شیراز گرفتم و میخواستم بدونم آیا در ایتالیا رشته های ارشد شیمی به زبان انگلیسی وجود دارد؟

آتیه آفرینان

سلام بله .

نیوشا

با سلام، من سال 93 مدرک کارشناسی معماری از دانشگاه آزاد گرفتم و حدود 2 سال در رشته معماری کار کردم و سابقه بیمه دارم، سال 95 هم کارشناسی ارشد رو در دانشگاه سوره شروع کردم و الان در مرحله دفاع از پایان نامه هستم. میخواستم بدونم که میتونم بعد از دفاع ارشد برای مقطع ارشد در ایتالیا اقدام کنم؟ و اینکه حتما برای پذیرش ارشد باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشیم یا مدرک زبان ایتالیایی هم مورد قبول هست؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله مورد قبول است. و در صورت تحصیل به زبان ایتالیایی برای سفارت باید آزمون زبان ایتالیایی بدهید.

زهرا مظفری

سلام من برای ارشد پرستاری میخام اقدام کنمپذیرش انگلیسی زبان میشه گرفت موسسه ی شما اطلاعاتی دارند درپذیرش این مقطع دراین رشته؟

سارا جوادی

باسلام بله در برخی دانشگاه های کشورهای ایتالیا ، سوئد و مجارستان در حوه شنگن این رشته به زبان انگلیسی ارائه می شود.پیشنهاد میکنم با واحد مشاوره گروه آتیه آفرینان تماس بگیرید تا شرایط شما اعم از سن ، سابقه کار و … بیشتر بررسی شود.

محمد

با سلام و احترامآیا با مدرک زبان (غیر آیلتس و تافل) MSRT یا Tolimo هم میتوان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های ایتالیا(مثل پلی تکنیک میلان و ...) پذیرش و تحصیل نمود و ویزا گرفت؟سپاس

سارا جوادی

با سلام درحال حاضر مدرک زبان تولیمو هم قابل قبول است. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button