کشور کره جنوبی، کشوری مستقل در شرق آسیا می باشد که به دلیل پیشرفت های علمی بسیار زیاد و دانشگاه های معتبر در سطح جهانی افراد بسیاری در سراسر جهان خواهان ادامه تحصیل در کره جنوبی هستند. در این کشور رقابت در آموزش و پرورش بسیار زیاد می باشد از این رو سطحی بسیار بالا از خدمات آموزش و پرورش در کره جنوبی ارائه می شود.
به طور کلی شهر سئول، پایتخت کره جنوبی در طی سال های اخیر از یک کشور در حال توسعه عبور کرده و تبدیل به یک کشور توسعه یافته و صنعتی چه در حوزه مهندسی و چه در حوزه های پزشکی تبدیل کرده است و در همین راستا هر ساله تعدادی بسیاری از متقاضیان جهت جستجوی کار و به خصوص جهت تحصیل در کره جنوبی اقدام به مهاجرت می کنند.
تحصیل پزشکی در کشور کره جنوبی نیاز به پشتکار و علاقه بسیار بالای متقاضیان این رشته دارد. تحصیل پزشکی در کره جنوبی بیشتر در شهرهای سئول، اینچئون، گوانگجو و دائگو و بوسان ممکن می باشد و دلیل آن سطح بالای امکانات و زندگی در این شهرها است.

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در کره جنوبی

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

متقاضیان تحصیل پزشکی در کره جنوبی برای اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور نیاز است که مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی رشته ریاضی و یا تجربی خود را به همراه داشته باشند.
از شرایط تحصیل پزشکی در کره جنوبی، تسلط به زبان کره ای می باشد و البته برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور تسلط به زبان انگلیسی لازم است. حداقل نمره قابل قبول آیلتس برای قبولی در دانشگاه های پزشکی کره جنوبی 5/5 می باشد. لازم به ذکر است که پذیرش در دانشگاه های پزشکی کره جنوبی بسیار رقابتی است و آزمون ورودی آن بسیار دشوار مي باشد.

کشور کره جنوبی مرکز بسیاری از دانشگاه های پزشکی با رتبه بالای دنیا می باشد و از این رو به مرکز رقابت بین دانشجویان خارجی و بین المللی تبدیل شده است و از همین رو برخی از این دانشگاه ها امتحانات ورودی با سطح بالایی را برای به چالش کشیدن دانشجویان داخلی و بین المللی در نظر گرفته اند.
تحصیل پزشکی در کره جنوبی بین 4 تا 6 سال طول می کشد و چون تحصیل 4 ساله رشته پزشکی در ایران مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشد و دانشجویان ایرانی باید 6 سال در کره جنوبی به تحصیل ادامه دهند.
برای تحصیل پزشکی در کره جنوبی ابتدا یک دوره پیش بالینی و سپس شامل دوره بالینی می شود. تمرکز قسمت ابتدایی تحصیل بر روی علوم پزشکی مانند آناتومی و تشریح، فیزیولوژی و زیست شناسی پایه گذاری می شود و قبل از ورود به بخش دوم می بایست آموزش ها و تمرینات بیمارستانی سپری شوند.

مشاوره و تماس
021-72207

معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی کره جنوبی

دانشگاه هاي پزشکی کره جنوبی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد و برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی کره جنوبی به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه یانسه کره جنوبی: یک دانشگاه پژوهشی خصوصی در سئول است که معتبرترین دانشگاه ‌ها در این کشور شمرده می ‌شود. این دانشگاه در سال 1885 تأسیس شد و قدیمی ‌ترین دانشگاه در کره جنوبی می باشد. این دانشگاه دارای دانشکده های مختلف هنرهای لیبرال، کسب و کار، مهندسی، الهیات، موسیقی، پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی، رفاه اجتماعی، حقوق و غیره است.
  • دانشگاه ملی سئول کره جنوبی: این دانشگاه اولین دانشگاه ملی در کشور کره جنوبی می باشد که در اوت 1946 تاسیس شد و رقابت برای ورود به این دانشگاه بسیار زیاد است. دانشگاه ملی سئول دارای دانشکده های علوم انسانی، کسب وکار، پزشکی، پرستاری، علوم طبیعی، دانپزشکی و غیره می باشد.
  • دانشگاه کره: این دانشگاه در سال 1905 تأسیس شد و یکی از قدیمی ‌ترین دانشگاه های این کشور است. این دانشگاه در کنار دانشگاه ملی سئول و دانشگاه یانسه یکی از سه دانشگاه برتر این کشور می باشد و دارای دانشکده های حقوق، کسب و کار، هنرهای لیبرال، بیوتکنولوژی پرستاری، علوم بهداشت، علوم سیاسی، اقتصاد، پزشکی، مهندسی و غیره است.
  • دانشگاه ملی بوسان کره جنوبی: این دانشگاه دولتی در سال 1946 در شهر بوسان تاسیس شد و رشته های هوا فضا، مهندسی، معماری، فناوری اطلاعات، علوم حیوانی، حقوق، ریاضیات، پزشکی، پرستاری، داروسازی، دندانپزشکی و غیره را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد.
معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی کره جنوبی

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی عبارتند از:

  • کپی شناسنامه جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی کره جنوبی
  • پاسپورت معتبر فرد متقاضی تحصیل پزشکی در کره جنوبی
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش از یکی دانشگاه های کشور کره جنوبی
  • ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه جهت تحصیل پزشکی در کشور کره جنوبی
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی
  • پرداخت هزینه ثبت نام جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی
مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی

هزینه تحصیل پزشکی در کره جنوبی

هزینه تحصیل پزشکی در کره جنوبی حدود 8000 دلار در سال می باشد که با توجه به وجود کشورهای پیشرفته دنیا هزینه ای بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد. همچنین دانشجویان بین المللی در صورت داشتن نمرات تحصیلی بالا از جانب دولت کشور کره جنوبی بورس تحصیلی به آنها تعلق می گیرد.
به طور کلی می توان گفت هزینه زندگی یک دانشجو در کره جنوبی حدود 600 تا 700 دلار می باشد که البته با توجه به نوع زندگی و محل زندگی متفاوت است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

کشور کره جنوبی در بخش شبه جزیره در شرق آسیا و پایتخت آن شهر سئول است . در حال حاضر این کشور دا...

تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

تحصیل دندانپزشکی در کشورهای مختلف جهان همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است ...

مهاجرت به کره جنوبی مهاجرت به کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی و اقامت در کره جنوبی از طریق روش های مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار م...

نظرات کاربران
Call Now Button