کشور لتونی، در بخش شمال شرقی اروپا واقع شده است و یکی از کشورهای بالتیک به شمار می آید. این کشور هر ساله پذیرای دانشجویان خارجی زیادی از سرتاسر دنیا می باشد.
کشور لتونی دارای بهترین دانشگاه های اروپایی می باشد که مدارک آنها از اعتبار بین المللی برخوردار هستند. دانشگاه های لتونی امکانات مناسبی را با هزینه های مناسب در اختیار دانشجویان قرار می دهند. لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان های لتونی و انگلیسی امکان پذیر می باشد.

کشور لتونی یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی می باشد که می توانند در آنجا دوره های پزشکی، داروسازی و پرستاری را پشت سر بگذرانند.
تحصیل پزشکی در لتونی برای دانشجویان خارجی در اکثر رشته ها به زبان انگلیسی می باشد و به تمامی دانشجویان خارجی از سوی اداره مهاجرت لتونی هر ساله کارت اقامتی با امکان رفت و آمد در تمامی 28 کشور اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد و این دانشجویان پس از اتمام تحصیل در دانشگاه، امکان ادامه زندگی و دریافت اقامت دائم را در صورت یافتن کار در اتحادیه اروپا خواهند داشت. تحصیل پزشکی در لتونی دارای شرایطی می باشد که در این مقاله قصد داریم بیشتر به این موضوع بپردازیم.

تحصیل پزشکی در لتونی

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در لتونی

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل پزشکی در لتونی

برای تحصیل پزشکی در لتونی لازم است که مدرک دیپلم دبیرستان خود را به همراه داشته و در آزمونی که شامل دروس زیست شناسی، شیمی و زبان میباشد شرکت کرده و موفق شد. همچنین لازم است که در زبان انگلیسی مهارت لازم را داشت.
تحصیل پزشکی در لتونی در 3 سال اول مطالب آموزشی در دانشگاه به طور کلی در رابطه با مسائل اساسی و بالینی پزشکی مربوط بوده و تدریس می شود و  و دانشجو با دانش بر ساختار و عملکرد انسان سالم و بدن فرد بیمار آشنا شده و می تواند برای مطالعه و تحقیقات بیشتر اقدام کند.

در سال های باقی مانده از تحصیل دانشجو در رابطه با انواع علل بیماری ها، مکانیزم بدن انسان، علائم بیماری، روش های تشخیصی و اصول درمان عمومی آشنایی پیدا کرده و در نهایت با سپری کردن دوره کارآموزی بالینی در طول سال ششم به طور کامل مهارت های عملی مورد نیاز را به دست می آورد.
در طول 3 سال اول تمام دوره های رشته های پزشکی در لتونی به زبان لتونیایی تدریس می شود و بر دانشجو لازم است که با این زبان آشنایی کامل داشته باشد. مدت زمان تحصیل پزشکی در لتونی 6 سال و در دوره های دندانپزشکی 5 سال است.

مزایای تحصیل پزشکی در لتونی

از جمله مزایای تحصیل پزشکی در لتونی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره گیری از فضای رشد اقتصادی برای مهاجرین
  • بهره گیری از دانشگاه های محلی و انگلیسی زبان
  • بهره گیری از نظام فراگیر آموزشی و دانشگاه های مدرن با شهریه های حداقل
  • امکانات بسیار بالا
  • بهره گیری از فرهنگ پذیرش قشر خارجی
مزایای تحصیل پزشکی در لتونی

هزینه تحصیل پزشکی در لتونی

هزینه تحصیل پزشکی در لتونی برابر با 10000 یورو در سال و برای رشته دندانپزشکی برابر با 14000 یورو به صورت سالانه می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button