کشور صربستان در جنوب اروپا واقع شده است و از جمله کشورهایی می باشد که با وجود امکانات مناسب برای زندگی و تحصیل، زیاد مورد توجه قرار نگرفته است. این کشور با داشتن دانشگاه های با سطح علمی بالا محل خوبی برای ادامه تحصیل می باشد ولی متقاضیان تحصیل در اروپا به دنبال کشورهایی هستند که صاحب نام و مشهور باشند.

رشته های متفاوتی در دانشگاه های کشور صربستان ارائه می شود که یکی از آنها پزشکی است. این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با تحصیل پزشکی در صربستان برای علاقه مندان و متقاضیان محترم فراهم می کند.

تحصیل پزشکی در صربستان

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در صربستان

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل پزشکی در صربستان

متقاضیان تحصیل پزشکی در صربستان باید به دانشگاه بلگراد که بهترین دانشگاه این کشور است تقاضا بدهند . ابتدا فرد باید مدرک دیپلم و زبان خود را به دانشگاه بلگراد بفرستد تا تایید شود.
برای بررسی مدارک باید مبلغی را به عنوان هزینه پرداخت کرد و اگر مدرک وی تایید شود می تواند برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کند. اگر فرد مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت نکرده می تواند دوره های زبان را با پرداخت هزینه مشخص در صربستان گذرانده و مدرک خود را کسب کند. داشتن مدرک زبان انگلیسی برای ثبت نام ضروری می باشد و لازم به ذکر است که تسلط نسبی به زبان صربی ضروری می باشد.

دانشجویان باید سال آخر تحصیل خود را در بیمارستان ها مشغول شوند تا هر چه بهتر رشته تحصیلی خود را به صورت عملی فرا بگیرند که این دوره به عنوان کارآموزی بخشی از تحصیلات پزشکی در صربستان می باشد. به دلیل امکان تحصیل به زبان انگلیسی در صربستان شرایط پذیرش در دانشگاه بلگراد کمی دشوار است و باید تمام شرایط به بهترین شکل ممکن در نظر گرفته شود.
الزامات پذیرش تحصیل پزشکی در خارج از کشور از جمله صربستان شامل یک آزمون تعیین صلاحیت و پذیرش ورودی دانشگاه می باشد که به طور کلی از دروس زیست شناسی و شیمی برگزار می شود وهمینطور تسلط به زبان .تحصیل پزشکی در صربستان در دانشگاه بلگراد حدود 6 سال طول می کشد.

مشاوره و تماس
021-72207

مزایای تحصیل پزشکی در صربستان

از جمله مزایای تحصیل پزشکی در صربستان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • عدم وجود شرایط سنی برای شرکت در مقاطع مختلف
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه های معتبر صربستان
  • تحصیل پزشکی در صربستان به زبان انگلیسی
  • ارائه خوابگاه به دانشجویان جهت تحصیل پزشکی در صربستان
  • هزینه پایین تحصیل پزشکی در صربستان
  • شرایط پذیرش و اخذ ویزای راحت کشور صربستان

از معایب تحصیل پزشکی در صربستان می توان به این مورد اشاره کرد که امکان تحصیل پزشکی در صربستان به زبان انگلیسی وجود دارد ولی برای گذراندن دوره های کیلینیکال به علت مراجعه افراد صربی نیاز به داشتن مهارت در زبان صربی می باشد.

مزایای تحصیل پزشکی در صربستان

هزینه تحصیل پزشکی در صربستان

هزینه تحصیل پزشکی در صربستان نسبت به کشورهای آلمان، فرانسه، اتریش و نروژ گران تر است. به طوری که هزینه تحصیل رشته های پزشکی به زبان انگلیسی حدود 5000 الی 7000 دلار می باشد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در صربستان

تنها دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت در صربستان می توان به دانشگاه بلگراد (University of Belgrade) اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری در حال رشد است، به این دلیل که به زودی صربستان عضو ات...

مهاجرت به صربستان مهاجرت به صربستان

کشور صربستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد و پایتخت آن بلگراد است. همان طور که مستحض...

تحصیل دندانپزشکی در صربستان تحصیل دندانپزشکی در صربستان

کشور صربستان، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بلگراد است. همان طور که می د...

نظرات کاربران
Call Now Button