تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد داشت. وجود دانشگاه های معتبر و تراز اول بین المللی در رشته پزشکی و دندان پزشکی و بازار کار عالی و سطح درآمد بالا پس از تحصیل از جمله دلایل عمده افراد برای انتخاب آمریکا به عنوان مقصد تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا همچنین تحصیل رایگان در آمریکا از مهمترین روش های مهاجرت به آمریکا می باشد که افراد بسیاری برای مهاجرت به آمریکا این روش را به کار میگیرند.

تحصیل پزشکی در آمریکا

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تحصیل پزشکی در آمریکا

برخلاف تحصیل پزشکی در اروپا، تحصیل پزشکی در آمریکا عموما پس از 4 سال تحصیل در رشته پیش پزشکی و اخذ لیسانس خواهد بود بدان معنا که دانشجویان در ابتدا باید به مدت 4 سال در حوزه های مرتبط با پزشکی مثلا زیست شناسی، شیمی عمومی، شیمی ارگانیک (بیوشیمی) تحصیل نمایند.
دروس لیسانس پیش پزشکی بسته به کالج و مدارس مختلف، متفاوت می باشد مثلا در برخی از مدارس ممکن است علاوه بر دروس یاد شده، دروس دیگری همانند فیزیک، ریاضی و علوم انسانی نیز تدریس شود.

مشاوره و تماس
021-72207

آزمون MCAT در آمریکا

دانشجویان سپس آزمون جامعی به نام آزمون MCAT که مخفف کلمات Medical College Admissions Test را خواهند داد و در صورت قبولی وارد دوره پزشکی خواهند شد.
آزمون MCAT یک آزمون استاندارد چند گزینه ای است که هر سال در چندین نوبت برای ارزیابی مهارت های حل مساله، مهارت های رفتاری، مفاهیم اجتماعی، ارزیابی میزان تفکر انتقادی و ارزیابی سطح دانش علوم پایه که برای تحصیل در رشته پزشکی مورد نیاز می باشد، برگزار می گردد. از سال 2007 آزمون MCAT به صورت کامپیوتری در مراکز Exam Center برگزار می شود. آزمون از 4 بخش زیر تشکیل شده است:

  1. بیولوژی و بیوشیمی سیستم های زنده Biological & Biochemical Foundation of Living System
  2. شیمی و فیزیک سیستم های بیولوژیکی Chemical & Physical Foundation of Biological Systems
  3. روانشناسی و بیولوژی رفتاری Psychological, Social and Biological Foundation of Behavior
  4. مهارت های تحلیل انتقادی و استدلال منطقی Critical Analysis and Reasoning Skills

تعداد سوالات آزمون MCAT برابر 230 سوال می باشد که داوطلبین می بایست در طول مدت زمان مشخصی به آنها پاسخ دهند. آزمون فاقد نمره منفی برای جواب های غلط می باشد. که قبولی در آزمون دارای 3 سال اعتبار می باشد.

در صورت کسب امتیاز لازم برای آزمون MCAT حداقل 472 امتیاز، نهایتا دانشجویان وارد رشته پزشکی خواهند شد. طول دوران تحصیل پزشکی 4 سال خواهد بود که 2 سال اول دانشجویان به صورت نظری دوره پیش بالینی (Pre- clinical) را تحصیل می نمایند.
دروس دوره پیش بالینی شامل دروس علوم پایه پزشکی از قبیل دورس آناتومی، فیزیولوژی، بافت شناسی، شناخت جنین، فارماکولوژی، ایمولوژی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل داروسازی در آمریکا مقاله “تحصیل داروسازی آمریکا” را مطالعه فرمایید. تحصیل داروسازی و پزشکی در آمریکا یکی از روش های اخذ اقامت و تابعیت در آمریکا می باشد.

آزمون MCAT در آمریکا

دوره کارورزی بالینی (Clinical)

در 2 سال بعد دانشجویان وارد دوره کارورزی بالینی (Clinical) خواهند شد که به صورت عملی دوره انترنی را در بیمارستان ها یا مراکز بهداشتی و درمانی آمریکا خواهند گذراند و در صورت موفقیت در طی دوره، مدرک پزشکی عمومی خود یا M.D (Doctor of Medicine) را اخذ خواهند نمود.  

به عبارت دیگر حداقل زمان لازم برای تحصیل دوره پزشکی عمومی در آمریکا 8 سال خواهد بود. طول دوره دندانپزشکی 6 سال، دامپزشکی 6 سال، و داروسازی 5 الی 6 سال می باشد. جهت تخصص پزشکی دانشجویان پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی باید 3 سال و برای جراحی مدت 5 سال و جراحی مغز مدت 7 سال را تحصیل و کارورزی نمایند تا بتوانند تخصص خود را دریافت کنند

شرایط ورود به دانشگاه های آمریکا در رشته پزشکی و دندانپزشکی

در کشورهایی نظیر کانادا و استرالیا و همچنین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا، دانشجویان ابتدا باید وارد یک دوره لیسانس در رشته های علوم پایه شوند و پس از اخذ مدرک کارشناسی پس از شرکت در آزمون های ورود به رشته دندانپزشکی پذیرفته شوند، البته تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا در مقایسه با کشور انگلستان به این صورت است که در کشور انگلستان سیستم ورود به رشته های دندانپزشکی بدین گونه بوده که ابتدا دانشجویان می بایستی در یک مقطع کالج دوره A Levevl را گذرانده و پس از شرکت در آزمون های ورودی شرکت نموده و وارد دانشگاه شده و 5 سال در رشته دندان پزشکی ادامه تحصیل دهند.

بر اساس شرایط موجود این کالج ها در انگلستان می تواند هزینه ای بالغ بر 100 الی 200 میلیون سالیانه در پی داشته باشد و همچنین شهریه های دوره های پزشکی و دندان پزشکی در انگلستان در سال کمتر از 17 هزار پوند در سال نخواهد بود که در مقایسه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا هزینه ها نزدیک به هم می باشد.

شرایط ورود به دانشگاه های آمریکا در رشته پزشکی و دندانپزشکی

شرایط تحصیل پزشکی در کشور آمریکا

در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا با توجه به اینکه سخت گیری های اخیر برای صدور روادید برای ایرانیان در اکثر سفارت های آمریکا بیشتر از پیش شده و ریسک بالای اینکه موفق به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا نگردید، پیشنهاد می شود برای دستیابی به موفقیت با شانس بسیار بالا در همین میزان هزینه ها برای کشور انگلستان اقدام نمائید که مدارک پزشکی شان در همه جای دنیا شناخته شده است و یا حتی برای پایین آوردن هزینه ها کشور کانادا را انتخاب نمائید.
زیرا به مراتب هزینه های تحصیلی در این کشور خیلی کمتر از کشورهای انگلستان و آمریکا می باشد و همچنین با توجه به یکسان بودن و پذیرفته شدن مدرک کارشناسی علوم پایه شما از کانادا در آمریکا، امکان ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا  را پس از شرکت و موفقیت در آزمون ورودی خواهید داشت.

با توجه به رنکینگ و اعتبار دانشگاه های آمریکا شما می توانید جهت کار در هر کشوری برای ورود به بحث طبابت اقدام نمائید و همچنین می توانید در ادامه نیز برای تخصص در دانشگاه های همین کشور ادامه تحصیل دهید.
شما می توانید جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا و مخصوصا تحصیل و زندگی در شهر نیویورک، که جزو برترین ایالت های آمریکاست، این مژده را به شما بدهیم که شرایط ورود و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور آمریکا را در برترین دانشگاه های ایالتی فراهم ساخته و با همکاری با یک وکیل می توانید از دانشگاه های این ایالت پذیرش بگیرید.
حتی در ایالت های نظیر بوستون و کالیفرنیا که آنها هم از بهترین ایالات های آمریکا هستند و دارای برترین دانشگاه های آمریکا هستند، شرایط اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا  امکان پذیر می باشد.

ادامه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

آن دسته از پزشکان و دندان پزشکان عزیزی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا را دارند می توانند در آزمون های مربوطه شرکت نموده و سپس اجازه طبابت را در این کشور اخذ نمایند.
پیشنهاد می کنیم جهت هرگونه اقدام برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا در خارج از ایران با توجه به مطالب عنوان شده حتی الامکان قبل از هر اقدامی با مشاورین در امر حقوق بین الملل مشاوره نموده و همچنین از شرایط به روز تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور آمریکا  اطلاعات کسب نمائید.

ادامه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در آمریکا

 اولین شرط لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی در امریکا برای متقاضی، داشتن مدرک دیپلم کامل متوسطه و همچنین مدرک پیش دانشگاهی و پاسپورت است.دومین شرط لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی در امریکا، داشتن مدرک زبان حداقل آیلتس 6 یا تافل بالای 80 است.
لازم به ذکر است که برخلاف کشورهای دیگر که متقاضی پس از گذراندن دوره ای کوتاه مدت با موفقیت در آزمون ورودی و یا بدون آزمون ورودی، می تواند وارد رشته پزشکی شود، شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی آمریکا کاملا متفاوت است.
به این ترتیب که جهت اخذ پذیرش پزشکی در امریکا، متقاضی می بایست ابتدا در یکی از رشته های علوم پایه مانند فیزیک، شیمی و بیوشیمی، بیولوژی و زیست شناسی و…. در مقطع لیسانس پذیرش بگیرد و موفق به گذراندن دوره 4 ساله لیسانس در یکی از رشته های علوم پایه مرتبط با پزشکی در امریکا شود.

لازم به ذکر است که دوره 4 ساله لیسانس طبق قوانین تحصیلی کشور آمریکا، حتما باید در کشور آمریکا طی شده باشد و اینکه متقاضی کدام یک از رشته های علوم پایه را انتخاب نماید، بسته به دانشگاه های پزشکی امریکا متفاوت است.
پس از اخذ مدرک لیسانس در یکی از رشته های علوم پایه مرتبط با پزشکی در امریکا، متقاضی می بایست در دوره های 2 ساله آمادگی جهت آزمون ورودی پزشکی امریکا، به نام دوره IB شرکت نماید، و پس گذراندن این دوره، شرایط لازم جهت شرکت در آزمون پزشکی امریکا را کسب می کند.

پس از اخذ مدرک لیسانس 4 ساله در رشته های علوم پایه و گذراندن دوره 2 ساله IB در آمریکا، متقاضی می بایست جهت ورود به دانشگاه های پزشکی امریکا، در آزمون ورودی پزشکی امریکا که همان MCAT نامیده می شود، شرکت نماید.
و پس از قبولی شخص در آزمون ورودی پزشکی آمریکا (MCAT) متقاضی می تواند وارد دانشگاه های پزشکی امریکا شود و تحصیل پزشکی خود را در امریکا آغاز نماید.

نکته مهم این که اخذ پذیرش پزشکی در دانشگاه های امریکا برای دانشجویان بین المللی به دلیل رقابت سنگین بین دانشجویان بسیار سخت می باشد و همین امر سبب شده است که دانشجویان بین المللی نسبت به افراد تبعه امریکا، جهت اخذ پذیرش پزشکی در امریکا شانس کمتری داشته باشند.

هزینه های تحصیل پزشکی در آمریکا

هزینه های تحصیل پزشکی در امریکا در طی چند سال اخیر بسیار بالا رفته است. هزینه شهریه در دانشگاه های پزشکی امریکا اعم از دولتی و خصوصی از حدود 35000 دلار در سال آغاز و تا 50000 دلار می رسد. عموما دانشگاه های دولتی برای دانشجویان بین المللی ظرفیت بسیار کمی دارند و اخذ پذیرش از این دانشگاه ها بسیار سخت می باشد.

همچنین هزینه های اقامت و خورد و خوراک دانشجو در کشور امریکا ماهانه حدود 1000 دلار است و بدیهی است که دانشجو می بایست هزینه های بالایی را جهت تحصیل پزشکی در امریکا متقبل شود. اما این شرایط در خصوص تحصیل پزشکی در کشور های اروپایی وجود ندارد و معمولا دانشجویان بین المللی با وجود شرایط دشوار امریکا و تحمل هزینه های بالا، تحصیل پزشکی در کشورهای اروپایی را ترجیح می دهند.

هزینه های تحصیل پزشکی در آمریکا

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی آمریکا و دریافت ویزا

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی آمریکا و دریافت ویزا به شرح زیر است:

  • شناسنامه متقاضی
  • پاسپورت متقاضی
  • مدرک دیپلم همراه با ریز نمرات
  • مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • گواهی اشتغال به تحصیل در صورت دانشجو بودن
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • نامه تمکن مالی جهت ارائه به سفارت امریکا (در حساب به نام متقاضی که حدود 30000 دلار است.)

با توجه به اینکه کشور امریکا در حال حاضر در ایران سفارت ندارد، وقت سفارت متقاضی می بایست در یکی از کشورهای ارمنستان یا آنکارا ، دبی و غیره اخذ شود. همچنین کلیه مدارک فوق می بایست به زبان انگلیسی ترجمه و ممهور به مهر وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه گردد.

تحصیل پزشکی در آمریکا – مدرک کارشناسی پزشکی آمریکا

برای اکثر سازمان ها و نهادها لازم است که دانشجویان بین المللی حداقل 2 سال آخر دوره کارشناسی خود را در دانشگاه های آمریکا گذرانده باشند. پذیرش در تعداد روز افزونی از دانشگاه های پزشکی نیاز به یک مدرک کارشناسی از دانشگاهی در ایالات متحده دارد و بیشتر از آن، مهم ترین چیز برای دانستن این است که میزان پذیرش خیلی کمی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

مدرک کارشناسی پزشکی آمریکا

پذیرش در دانشکده های پزشکی آمریکا

  • پزشکی عمومی: برنامه فارغ التحصیلی 4 و 8 ساله
  • دامپزشکی: برنامه 6 ساله
  • دارو سازی: برنامه 5 الی 6 ساله
  • دندان پزشکی: برنامه 5 الی 6 ساله
  • پرستاری: برنامه 3 الی 4 ساله
  • فیزیوتراپی: برنامه 3 الی 4 ساله
  • تخصص پزشکی: برنامه 3 الی 6 ساله

معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

متاسفانه تحصیل دانشجویان پزشکی در آمریکا با معایبی رو به رو بوده است چرا که تمام یا بخشی از حمایت مالی دولت برای دانشجویان بومی یا به عبارتی دیگر، کسانی که مقیم دائم آمریکا هستند در نظر گرفته می شود لذا این بسیار حائز اهمیت است که دانشجویان قبل از درخواست پذیرش در دانشگاه های پزشکی آمریکا این نکات بسیار مهم را در ذهن داشته باشند.

علت مواجه دانشجویان با این مشکلات به این دلیل است که در بعضی مناطق به اندازه کافی پزشک وجود دارد. ناگفته نماند که امکان در خواست پذیرش در دانشگاه های خصوصی که هزینه بیشتری را برای دانشجویان در بر دارد وجود دارد. لذا دانشجویان قبل از هرگونه انتخاب میبایست نسبت مزایا و معایب این دانشگاه ها آگاه شوند.

دانشجویان بین المللی قادر به 1 یا 2 سال تحصیل در موسسات جهت اخذ مدرک کارشناسی دانشگاه های آمریکا هستند. نکته بسیار مهمی که میبایست در مورد مدارس پزشکی آمریکا بدانید این است که میزان پذیرش دانشجویان بین المللی در این مدارس بسیار پایین است.

معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

تحصیل تخصص پزشکی در آمریکا

هریک از تخصص ها و گرایش پزشکی برنامه های درسی خود را دارند و تعاریف مختلفی در مورد مدت زمان و مفهوم تخصص ارائه می دهند. برنامه های درسی در نظر گرفته شده برای گرایش پزشکی داخلی 3 تا 5 سال، جراحی ها 7 سال و جراحی مغز و اعصاب 8 سال می باشد. ناگفته نماند که این دوره ها 1 تا 4 سال تحقیق در خصوص اخذ مدرک دکترا را در بر نمی گیرد.

شرکت در تمامی برنامه های آموزشی حتی دوران کارآموزی برای اخذ مدرک بسیار مهم هستند، همچنین دانشجویان قادر به تکمیل یک سال دوره کارآموزی قبل از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خواهند بود.

مبلغ شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا جز گران ترین تحصیلات در جهان محسوب می شود. چرا که هیچ گونه حمایت مالی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته نشده است. دانشجویان متقاضی ملزم به اثبات داشتن 250000 دلار در سال هستند.
علاوه بر این بسیاری از دانشگاه هایی که دانشجویان بین المللی را می پذیرند خصوصی هستند که شهریه آنان مبلغی حدود 40000 دلار در سال می باشد.

مبلغ شهریه در دانشگاه های پزشکی دولتی و خصوصی آمریکا 10 برابر 10 سال قبل شده است و بیش از 35000 و 50000 دلار در سال می باشد. علاوه بر شهریه سالانه دانشگاه، دانشجویان میبایست مخارج و هزینه زندگی در آمریکا در حین تحصیل را مد نظر داشته باشند. دانشجویانی که امکان زندگی و تحصیل با هزینه بالا در دانشگاه های پزشکی آمریکا را دارند، پس از اخذ مدرک پزشکی در آمریکا قادر به فعالیت در هر نقطه از جهان می باشند.

پیشنهادات دیگر برای تحصیل پزشکی در آمریکا

اغلب دانشگاه های پزشکی در آمریکا گران هستند و پذیرش در آنان بسیار دشوار است. اغلب آنان بخصوص دانشگاه های دولتی جایگاهی برای دانشجویان پزشکی بین المللی ندارند و میزان پذیرش دانشجویان مقیم بیش تر از 50 درصد نمی باشد.
بسیاری افراد تلاش می کنند، از میان دانشگاه های مشهور خارج از کشور می توان به دانشگاه های شرق اروپا مانند: رومانی، بلغارستان، لهستان، مجارستان، جمهوری چک، اوکراین، روسیه و بلاروس و همچنین کارائیب، چین، مالت و آلمان و ایتالیا را جایگزین انتخاب تحصیل پزشکی در آمریکا نمایند.

بسیاری از دانشگاه های پزشکی در این کشورها مثل بلاروس و روسیه بسیار ارزان هستند و ورود به آنان (نیازی به داشتن مدرک کارشناسی و دوره های پزشکی (دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، سلامت عمومی و دامپزشکی و… نمی باشد) بسیار راحت است. برنامه های درسی در این کشورها به زبان انگلیسی یا روسی، آلمانی، ایتالیایی و غیره ارائه می شوند و مدرک اعطا شده در سراسر جهان شناخته شده است.

ناگفته نماند که برای پذیرش در دانشگاه های خارج از اروپا نیازی به شرکت در دوره های مقدماتی پزشکی و آزمون MCTA نمی باشد و داشتن مدرک دیپلم دبیرستان کفایت می کند. اگرچه برخی از دانشگاه ها برای تحصیل در رشته هایی مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک آزمون ورودی برگزار می کنند یا دانشجویان را با توجه به سوابق تحصیلیشان می پذیرند.

تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

دانشجویان آمریکایی و دانشجویان بین المللی که آرزوی دندانپزشک، داروساز و دامپزشک شدن و … را در سر دارند ممکن است تحصیل پزشکی در خارج از کشور به ویژه اروپا را انتخاب نمایند.
با توجه به سختی از نظر شروع تحصیل و همچنین هزینه زیاد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا بسیاری افراد تحصیل پزشکی در کشورهایی مثل بلاروس، ترکیه، روسیه، ایتالیا، انگلستان، آلمان و غیره را ترجیح می دهند.

البته شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا نیز برای بسیاری از رشته ها وجود دارد ولی امکان اخذ بورسیه برای رشته های پزشکی بسیار سخت و میتوان گفت ناممکن است.
با توجه به فقدان سفارت آمریکا در ایران، افرادی متقاضی جهت ادامه تحصیل باید به سفارت آمریکا در ترکیه، دبی یا ارمنستان مراجعه کنند.

تحصیل پزشکی در آمریکا – تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا

بدون شک دانشجویانی که مدرک پزشکی و دندانپزشکی خود را از آمریکا اخذ می نمایند، با توجه به اینکه مدارک این دانشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است می توانند این اطمینان را داشته باشند که در اکثر کشورهای دنیا این مدرک مورد تأیید است. تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا پس از گذراندن 4 سال مقطع کارشناسی و با شرکت در کلاس هایی که برای اخذ مدرک کارشناسی (BA) در هر رشته ای نیاز است صورت می گیرد.

برنامه های آموزشی و گرایش های موجود برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است اما همگی گرایش های زیست شناسی، شیمی و شیمی آلی را به عنوان علوم اصلی در نظر می گیرند.
برخی از دانشگاه ها گرایش های علوم انسانی، زبان انگلیسی، ریاضیات و علوم دیگر را در بر می گیرند. ضمن اینکه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی قادر به انتخاب صحیح قبل از ورود به دانشگاه های پزشکی آمریکا هستند.

 تحصیل در رشته دندانپزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا – معرفی دانشگاه‌ های علوم پزشکی آمریکا

  • کالج پزشکی دانشگاه آمریکایی آنتیگوا
  • دانشگاه اموری
  • دانشگاه وندربیلت
  • دانشگاه واشینگتن
  • دانشگاه بهداشت و علوم اورگن
  • دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی
  • دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس
  • دانشگاه کالیفرنیا، ارواین
  • دانشگاه کالیفرنیا، دیویس
  • دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو
  • دانشگاه میزوری
  • کالج پزشکی بیلور
  • کالج پزشکی نیویورک
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در روسیه تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه در حال حاضر با توجه به شرایط بی نظیری که برای ایرانیان در نظر گرفته اند...

نظرات کاربران
دکتر پیمان کیانی

سلام و خسته نباشید . من پزشک داروساز هستم . من دوره داروسازی 3 سال در ایران به اتمام رسوندم دانشگاه اصفهان . بعد به عنوان داروساز دو سال کار کردم و بعد یک داروخانه تاسیس کردم و 4 سال دیگه کار کردم . تو سن 32 سالگی برای دوره دکترای داروسازی راهی آمریکا شدم و دانشکده علوم پزشکی جرج واشنگتن در شهر واشنگتن دی سی ( George Washington University In Washington DC ) دوره دکترا 4 سال طی کردم .( دوره 3 ساله بود ولی من تو 4 سال تمام کردم ) . و همزمان مقاله میدادم تو ژورنال های فارمسی و همزمان در بیمارستان روزانه ، بین 4 تا 5 ساعت کار میکردم در واشنگتن .( در بیمارستان ) دکترا گرفتم و تو یک داروخانه مشغول به کار شدم در واشنگتن دی سی . قرارداد سال اول 105 هزار دلار بود . حالا الان 8 سال امریکا زندگی میکنم و 40 ساله هستم و حالا میخوام تخصص داروسازی که تو گرایش ( داروشناسی ) یا (Pharmacology ) را از دانشگاه پزشکی جانز هاپکینز ( John Hopkins University ) بگیرم . ( این را هم اضافه کنم گرایش دکترای داروسازی من هم داروشناسی یا فارماکولوژی بود .) میدونم دانشگاه با رنک بالایی هست دانشکده پزشکی جانز هاپکینز و پزشکان اون ها همواره چه در بیمارستان در لس آنجلس ( من ساکن لس آنجلس هستم ) چه در خود بالتیمور همگی پزشکان بسیار عالی هستند و افراد با رزومه بسیار قوی از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند ولی خب بلاخره من هم در تهران مدیریت یک داروخانه دارم و همچنین در لس آنجلس . در امد سالانه من هم نزدیک 150 تا 160 هزار دلار هست . و گرین کارت امریکا را دارم . و چیز حدود 8 ماه سال را در امریکا هستم و 4 ماه در ایران . این امکان را دارم که دوره تخصص خودم را در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز به اتمام برسونم ؟ 5 تا مقاله دارم و همچنین ایلتس 8 .

آتیه آفرینان

با سلام. رزومه شما باید به صورت تخصصی توسط کارشناسان ارشد بررسی شود. لطفا جهت مشاوره رایگان با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button