یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا تحصیل در اسپانیا است. تحصیل در اسپانیا در رشته های مختلف صورت می گیرد ولی یکی از پر متقاضی ترین رشته های تحصیل در اسپانیا تحصیل گروه پزشکی در اسپانیا است. 
تحصیل گروه پزشکی در اسپانیا به زبان اسپانیایی می باشد و برای افرادی که به زبان اسپانیایی تسلط دارند تحصیل پزشکی در اسپانیا بسیار راحت تر است.

کشور اسپانیا، یکی از کشورهای اتحادیه اروپا در جنوب غرب اروپا که از لحاظ وسعت دومین کشور بزرگ جهان محسوب می شود. پایتخت کشور اسپانیا شهر مادرید است و زبان رسمی مردم اسپانیایی می باشد.
کشور اسپانیا، کشوری کوهستانی با آب و هوای مدیترانه ای است. بهره مندی از انواع از آب و هوای ساحلی و گرم گرفته تا کوه های پوشیده از برف، در واقع توصیف کشور اسپانیا کمی سخت و در عین حال آسان است. این کشور زیبا و نه چندان پهناور، شهرتش را به مردم، فرهنگ، هنر و غذاها و آداب و رسوم خاصش مدیون است.

تحصیل پزشکی در اسپانیا

بررسی شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت تحصیلی به کشور اسپانیا در رشته پزشکی

در کنار روش های متعدد مهاجرتی بهترین روش های مهاجرت به اسپانیا مهاجرت از طریق مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از طریق تحصیل در اسپانیا می باشد. در تمام این روش ها شخص پس از چند سال اقامت می تواند تابعیت یا شهروندی اسپانیا را اخذ نماید. ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های اسپانیا با یکدیگر متفاوت باشند. مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است.

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان نیز در برخی دانشگاه ها ممکن است، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است.با این حال، اسپانیا کالج پزشکی با کیفیت بالایی دارد که در سطح جهانی مورد احترام است.
با داشتن مهارت های زبان اسپانیایی مناسب، این کشور برای برنامه های پزشکی مناسب است. در شهرهای بزرگ اسپانیا مانند مادرید و یا بارسلونا و والنسیا دانشگاه بسیار معتبری با رنکینگ های جهانی زیر 550 وجود دارند که از سراسر دنیا، دانشجویان را به سوی خود جذب می کنند.
تحصیل در اسپانیا از مزایایی که نسبت به تحصیل در دانشگاه های اروپا دارد باعث محبوبیت دو چندان آنها شده است که بی شک مهمترین آن شهریه ناچیز تحصیلات (در صورت بورس شدن) در مقایسه با سایر کشورهای تراز اول جهان می باشد.

اسپانیا ممکن است به عنوان گزینه اول متقاضیان تحصیل رشته پزشکی نباشد، اما برای دانش آموزان دو زبانه که به دنبال شهریه ارزان و پذیرش سریع در یک برنامه پزشکی هستند، اسپانیا می تواند یک انتخاب عالی باشد.
در حال حاضر هیچ برنامه پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی ارائه نمی شود (مگر اینکه در نظر داشته باشید در دانشگاه های خصوصی این کشور تحصیل نمایید)، پس تحصیل در اسپانیا برای کسانی مفید است که می توانند به زبان اسپانیایی تسلط پیدا کنند.

مشاوره و تماس
021-72207
تحصیل پزشکی در اسپانیا

دانشکده پزشکی کاردنال، دانشگاه هررا در اسپانیا 5 برنامه پزشکی به زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه میکند. سال اول به زبان انگلیسی و پس از آن به زبان اسپانیولی دوره ها برگزار می شوند. تمام دوره های بالینی به زبان اسپانیایی انجام می شود. بسیاری افراد جهت مهاجرت به اسپانیا معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند.
البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد.سطح علمی دانشگاه های اسپانیا با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

تحصیل پزشکی در اسپانیا – شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا

  • تحصیل پزشکی در اسپانیا، به زبان اسپانیایی است. برخی از دانشگاه ها، به متقاضی فرصتی برای تکمیل 2 سال برنامه پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، اما 4 سال باقی مانده باید به زبان اسپانیایی تکمیل شود.
  • متقاضی می تواند در دانشگاه های اسپانیا در رشته های مختلف در علوم بهداشتی مانند لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد یا گواهی در فیزیوتراپی، پرستاری، اپتومتری (بینایی سنجی)، پزشکی، داروسازی، و دندانپزشکی را تحصیل کند.
  • برای واجد شرایط بودن برای درخواست در هر رشته علوم پزشکی در اسپانیا، باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • شما باید دیپلم دبیرستان یا گواهی معادل آن را در رشته تجربی ارائه دهید.
  • متقاضی باید یک انتخاب یا پذیرش برای دانشگاه خاص را داشته باشد.
  • متقاضی ممکن است مجبور شود برای آزمون تست حضور پیدا کند. که سطح زبان وی را تعیین می کند و همچنین ممکن است در مصاحبه یا آزمون روانشناسی شرکت کند.
  • دانشگاه های اسپانیا برای افرادی که می خواهند در این کشور در گروه پزشکی تحصیل نمایند آزمون ورودی در نظر گرفته و متقاضیان پس از شرکت در این آزمون و کسب نمره مورد نظر دانشگاه می توانند برای تحصیل در گروه پزشکی این کشور اقدام نمایند.
  • مدت هر برنامه پزشکی  در دانشکده پزشکی در اسپانیا به 3 سال علوم پایه و فارماکولوژی تقسیم می شود و به دنبال آن 3 سال آموزش بالینی است.

شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا
شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در اسپانیا

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در اسپانیا به شرح زیر می باشد :

  • درخواست ویزای دانشجویی در اسپانیا
  • اسناد اساسی که برای تهیه ویزا نیاز است
  • فرم تکمیل درخواست ویزا برای تحصیل پزشکی در اسپانیا
  • گذرنامه با حداقل 3 ماه اعتبار
  • دو عکس گذرنامه
  • نامه تأییدیه اصلی پذیرش از دانشگاه های اسپانیا
  • رونوشت های علمی و رسمی،
  • مدارک مالی و گواهی عدم سو پیشینه از جمله موارد دیگر سلامت و بیمه مسافرت است.

ورود و پذیرش دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

فواید شرکت در  دوره های پزشکی در اسپانیا ، دندانپزشکی در اسپانیا ، داروسازی در اسپانیا ، فیزیوتراپی، پرستاری و غیره به زبان انگلیسی و اسپانیایی در کشور اسپانیا:

  • فرد میتواند ادامه تحصیل تخصصی پزشکی خود را در  دانشگاه های علوم پزشکی در اروپا بگذراند.
  • شهریه هزینه و زندگی پایین، وام های دانشجویی و کمک های مالی در دسترس هستند.
  •  پذیرش در کالج ها حتی قبل از اتمام کامل مدرسه

شرایط پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور ها می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید.
زبان تحصیل در این کشور به زبان اسپانیایی در دانشگاه های دولتی و به زبان اسپانیایی و انگلیسی در دانشگاه های خصوصی است. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا نیز ممکن است و دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت علوم است.

ورود و پذیرش دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا
ورود و پذیرش دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا – برنامه های پزشکی ارائه شده در اسپانیا

برنامه های پزشکی در اسپانیا به صورت 6 سال می باشند، دو سال از این 6 سال به صورت مطالعه پیش بالینی با تمرکز بر مطالعه علوم پایه پزشکی در زیست شناسی، فیزیک و آناتومی پایه است.
پس از اتمام این آموزش اولیه، شما به مطالعه بالینی در بیمارستان های آموزشی تحت نظارت پزشکان حرفه ای هدایت می شوید. پس از اتمام برنامه 6 سال شما می توانید به عنوان یک پزشک به کار مشغول گردید.

تحصیل پزشکی در اسپانیا – دانشگاه دندانپزشکی در شهر بارسلونا

در سال 1986 پس از تصویب قانون 10/1986 مربوط به دندانپزشکان و سایر متخصصان بهداشت دهان و دندان و دندانپزشکی حرفه ای، در اسپانیا مطابق با معیارهای رسمی برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا رشته دندانپزشکی تعریف شد.
پس از آن، فرمان سلطنتی 970/1986 مجموعه ای از عناصر ضروری رسمی برای اخذ مدرک دندانپزشکی وضع شد، و همچنین دستورالعمل های عمومی برای برنامه درسی مورد نیاز مطالعه برای به دست آوردن مدرک تحصیلی داده شد.
این اعمال تجدید مطالعه دندانپزشکی برای آموزش دندانپزشکان در اسپانیا در راستای دستورات اتحادیه اروپا بود، و یک مدرک معادل کارشناسی ارشد پنج ساله به فرد اعطا می شد.

به طور طبیعی دانشکده دندانپزشکی UB برای آموزش حرفه ای دندانپزشکی با توجه به دستورالعمل رسمی، در سال 1987 شروع به کار کرد. و پس از حکم سلطنتی دیگری (1497/1987 و 1418/1990) یک برنامه درسی از سال 1994 راه اندازی شد و تا امروز معتبر باقی مانده است.

دانشگاه دندانپزشکی در شهر بارسلونا
دانشگاه دندانپزشکی در شهر بارسلونا

تحصیل پزشکی در اسپانیا – دوره های پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

دوره های پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا بر اصول زیر استوار است:

علوم که دندانپزشکی مبتنی بر درک خوب از روش های علمی است، از جمله اصول مربوط به اندازه گیری عملکرد های بیولوژیک، ارزیابی حقایق علمی و تجزیه و تحلیل داده ها؛

  • قانون اساسی، بررسی فیزیولوژی رفتار افراد سالم و بیماران و همچنین تاثیر محیط طبیعی و اجتماعی بر سلامت انسان به خصوص نحوه عملکرد پزشکی در این موراد.
  • ساختار و عملکرد دندان، دهان، فک و بافت های متصل، سلامت و بیماری دندان بهداشت شخصی، سلامت و رفاه جسمانی؛
  • روش های بالینی و تکنیکی، به طوری که فارغ التحصیلان موفق بتوانند هر نوع ناهنجاری، صدمات و بیماری در دندان، دهان، فک و بافت متصل به آن را شناسایی و با تمرینات دندانپزشکی از آن پیشگیری کنند، و در صورت تشخیص راه های درمانی آن را بلد باشند.
  • تجربه بالینی تحت نظارت مناسب به دست می آید.

تحصیل پزشکی در اسپانیا – تحصیل دندانپزشکی اسپانیا دانشگاه کاردنال هررا

تنها برنامه دندانپزشکی نوع ارائه شده از این دست، با امکانات و استانداردهای قابل مقایسه با دندانپزشکی بریتانیا و ایالات متحده در یک کشور اروپایی غربی را دارد. پذیرش در این دانشگاه محدود و دشوار است، بنابراین به متقاضیان توصیه میگردد در اسرع وقت برای ارسال درخواست پذیرش اقدام کنند.

متقاضیان شرکت در رشته های علوم پزشکی و یا M & D پیش پزشکی برای ورود به طور مستقیم بایستی در یک آزمون شرکت کنند. درجه دندان پزشکی در اسپانیا در سال های اخیر دستخوش برخی تغییرات شده اند.

دانشگاه کاردنال هررا CEU – اولین دانشگاه خصوصی در کمون والنسیا است. این دانشگاه متعلق به بنیاد سن پابلو CEU می باشد. این سازمان آموزشی پیشرو در اسپانیا با 3 دانشگاه ها و مدارس مختلف در سراسر اسپانیا دوره دندانپزشکی را به صورت 5 ساله ارائه میکند، والنسیا حدود 20 دقیقه از مرکز شهرستان دور است، به راحتی توسط سیستم مدرن ‘مترو’  زیرزمینی در دسترس است.
در سه سال اول دوره، دانش آموزان از اصول اساسی فرآیندهای بیوشیمیایی، فیزیولوژیکی و پاتولوژیکی و همچنین ساختارهای آناتومیک را می آموزند. در دو سال آخر دوره دندانپزشکی، تمرکز بر یادگیری موارد بالینی در مطب دندانپزشکی معتبر به همراه مراقبت های اولیه و در یک بخش دندانپزشکی بیمارستانی است.

تحصیل دندانپزشکی اسپانیا دانشگاه کاردنال هررا
تحصیل دندانپزشکی اسپانیا دانشگاه کاردنال هررا

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا  

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا  یکی از مهمترین شاخه های علم پزشکی محسوب میگردد. قطعا تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا  و در کشورهای مطرح دنیا و دانشگاه های با رتبه های ممتاز از جمله آرزوی هر فرد علاقه مند به تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا  میباشد.چنانچه مایل به تحصیل دندانپزشکی در اروپا هستید کشور اسپانیا میتواند مقصدی مناسب برایتان محسوب گردد چرا که تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا  علاوه بر اینکه میتواند شما را از نظام اموزشی دانشگاهها و مراکز علمی ممتاز بهره مند کند میتواند از لحاظ هزینه تحصیل نیز برای شما مقرون به صرفه باشد.

شایان ذکر است که شما میتوانید تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا  را به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی در دانشگاه های دولتی و یا خصوصی دنبال کنید. دوستان عزیز خاطر نشان میسازیم در صورتی که مایل به تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا  به زبان اسپانیایی هستید بایستی مدارک لازم دال بر دانش زبان اسپانیایی به صورت تخصصی را ارائه دهید.

اصلاحات دانشگاهی سبب افزایش برنامه‌های تحصیلی موجود در اسپانیا شده است، در حال حاضر، مدرک‌های سطح متوسطه (3 سال) و مدارک عالی (5 تا 6 سال برای پزشکی و دندانپزشکی) با 2 نوع تحصیل متفاوت جایگزین شده‌اند:

این دسته‌ از مدارکِ دوره‌ای، برای 3 سال اجرا می‌شوند و مستقیماً حرفه‌ای هستند و دستۀ دیگر مدرک‌های سه دوره‌ای هستند که در برخی موارد به دریافت دیپلم منتهی می‌شوند و به لحاظ حرفه‌ای معتبرند. مدت زمان عادی برای دوره‌های دانشگاهی، 4 سال است به استثنای پزشکی و دندانپزشکی برخی دیگر از رشته‌ها که در مجموع 6 سال است.

تحصیلات دانشگاهی دارای واحدهای درسی با نام  ECTS است که معیاری برای درسهاست و معمولاً ۶۰ ESTC هر سال گرفته می‌شود، بنابراین هر دوره متشکل از 240 واحد ECTS است. گذراندن هر درس و کسب 240 واحد ECTS حق دریافت یک مدرک دانشگاهی مدرک معماری یا مهندسی را به شما می‌دهد.

تحصیل پزشکی در اسپانیا برخی از بهترین دانشگاه های اسپانیا

بیش از 70 دانشگاه در اسپانیا وجود دارد، که اکثر آنها توسط بودجه دولت پشتیبانی می شوند. برخی از بهترین دانشگاه های اسپانیا عبارتند از:

  • دانشگاه آلفونسو
  • دانشگاه کامیلو خوزه سلا
  • دانشگاه کارلوس III مادرید
  • دانشگاه کاتولیک سن آنتونیو
  • دانشگاه Cardenal
  • دانشگاه CEU سن پابلو
  • National University of Medical Sciences دانشگاه ملی علوم پزشکی اسپانیا

برخی از بهترین دانشگاه های اسپانیا
برخی از بهترین دانشگاه های اسپانیا

امکان کار همزمان با تحصیل پزشکی در اسپانیا

متقاضی ممکن است گزینه های اشتغال پاره وقت را در اسپانیا پیدا کند. فرد در طول دوره تحصیل پزشکی در اسپانیا  و تمام وقت در طول تعطیلات مجاز به حداکثر 20 ساعت کار در هفته خواهد بود. میانگین دستمزد ساعتی که می تواند در شغل نیمه وقت در اسپانیا کسب کند، می تواند حدود 8 تا 10 یورو باشد.

بعضی از مشاغل معمول دانشجویان بین المللی در اسپانیا ترجیح می دهند از طرفداران پارک تفریحی، پیشخدمت ها و یا بارگیران، کارهای دانشگاهی در دانشگاه و دیگران باشند.

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا – دانشگاه های پزشکی اسپانیا

بهترین دانشگاه ها، برای تحصیل پزشکی در اسپانیا، که در تولید علم  بالینی و تولید تحقیقات مربوط به موضوعات مختلف پزشکی و زیست پزشکی نشان داده اند. این شامل بیهوشی، قلب و عروق، پزشکی عمومی و داخلی، متخصص گوارش، زنان ، چشم پزشکی، رادیولوژی و جراحی است. این دانشگاه های برتر در اسپانیا برای پزشکی بالینی، بر اساس شهرت و تحقیق در این زمینه هستند.

  1. دانشگاه بارسلونا

این دانشگاه دارای بسیاری از بخش های علمی، از جمله زیست شناسی، اقتصاد و کسب و کار، قانون، پزشکی و علوم بهداشتی، فلسفه و روانشناسی است.

  1. دانشگاه مستقل بارسلونا

دارای 13 بخش علمی است: علوم زیست شناسی، علوم، مطالعات ارتباطات، آموزش، علوم سیاسی و جامعه شناسی، حقوق، اقتصاد و مطالعات تجاری، مهندسی، فلسفه و هنر، پزشکی، روانشناسی، ترجمه و تفسیر و پزشکی دامپزشکی  است.

  1. دانشگاه مستقل مادرید

تقسیم بندی های مختلفی از جمله کسب و کار و علوم اقتصادی، حقوق، پزشکی، فلسفه و هنر، روانشناسی، علم و آموزش و آموزش معلم را دارد.

تحصیل پزشکی در اسپانیا در صد دانشگاه امکان دارد و بسیاری از آنها در سطح بین المللی برتر  شناخته شده اند.

دانشگاه های پزشکی اسپانیا
دانشگاه های پزشکی اسپانیا

مدت تحصیل در هر رشته در دانشگاه های اسپانیا

تحصیل عمومی پزشکی در اسپانیا  6 سال است. تحصیل دامپزشکی در اسپانیا، برنامه 6 ساله  است. تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا، برنامه 5 تا 6 ساله است. تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا، برنامه 5 تا 6 ساله است.
تحصیل پرستاری در اسپانیا، برنامه 3 تا 4 ساله است. تحصیل فیزیوتراپی در اسپانیا، برنامه 3 تا 4 ساله است. تحصیل تخصص پزشکی در اسپانیا، برنامه 3 تا 6 ساله است.

  • مدارک دانشگاه های اسپانیا در انگلستان و در سراسر جهان شناخته شده  و قابل پذیرش است.

شهریه و هزینه های سالانه دانشکده پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

  •  پزشکی: طول دوره 6 سال و شهریه دوره 20.600 € در هر سال.
  • دندانپزشکی: طول دوره 5 سال و شهریه دوره 20.600 € در هر سال.
  • داروسازی:  طول دوره 5 سال و شهریه دوره 12.600 € در هر سال.
  • پرستاری: طول دوره 4 سال و شهریه دوره 9500 € در هر سال.
  • دامپزشکی: طول دوره 5 سال و شهریه دوره 14.600 € در هر سال.

هزینه های فوق برای دانشگاه های خصوصی در کشور اسپانیا است و اگر متقاضی قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور را داشته باشد و تسلط کافی بر زبان اسپانیایی نیز داشته باشد می تواند در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت نموده و پس از قبولی در این آزمون با هزینه سالانه 2000 الی 4000 یورو شروع به تحصیل در رشته های گروه پزشکی نماید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
ناصری

بسیار کامل و دقیقسپاس

سارا جوادی

با سلام سپاس از همراهی شما

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button