راه های مختلفی جهت مهاجرت به اتریش وجود دارد اما یکی از بهترین راه های مهاجرت به اتریش، مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل و اخذ اقامت در اتریش از طریق تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در اتریش می باشد. در تمام روشها پس از اینکه شخص چندین سال در کشور مورد نظر اقامت داشت می تواند برای تابعیت آن کشور اقدام نماید.کشور اتریش به دلیل فرهنگ و اقتصاد پیشرفته، سطح علمی بالا، امنیت و اعتبار بین المللی و بسیاری از مزیت های دیگر یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجران می باشد.

کشور زیبای اتریش در مرکزیت اتحادیه اروپا (اروپای مرکزی) واقع شده است. شهر زیبای وین، پایتخت اتریش است. کشور اتریش یک جمهوری فدرال است و متشکل از 9 ایالت می باشد. کشور اتریش از لحاظ علم پزشکی در دنیا سرآمد است و دانشجویان بسیاری خواهان تحصیل پزشکی در اتریش هستند.
برخی از متقاضیان تحصیل پزشکی در اتریش، معیار تحصیل را در پایین بودن هزینه ها می دانند و برخی نیز به کیفیت دانشگاه های اتریش می اندیشند.

تحصیل پزشکی در اتریش

دانشگاه های پزشکی اتریش از لحاظ کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارند و از مزیت های فوق العاده تحصیل در اتریش نظام تحصیل رایگان در اتریش است. در این روزها تحصیل پزشکی در اتریش و مهاجرت تحصیلی به اتریش، به علل مختلف، توجه علاقمندان بسیاری را در دنیا ، به خود جلب کرده است.
در دانشگاه های کشور اتریش تمامی رشته ها با اساتید حرفه ای در سطوح علمی بالا، با کیفیت و استاندارد جهانی ارائه می گردد، در میان این رشته ها تحصیل در رشته پزشکی در کشور اتریش متقاضیان بسیاری دارد.

بررسی شرایط تحصیل پزشکی اتریش

درخواست مشاوره تحصیلی

همراهان عزیز، لطفا برای گرفتن مشاوره تلفنی تحصیلی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

شرایط لازم جهت اخذ پذیرش رشته پزشکی در اتریش

همانطور که می دانید دانشجویان ایرانی برای تحصیل رشته پزشکی در اتریش ، باید نخست  در آزمون پزشکی ایران پذیرفته شوند. همچنین تنها قبولی دانشگاه سراسری کافی نبوده و دانشجو باید در ایران مشغول به تحصیل هم بشود و اخذ واحد کند.  پس از آن  با گواهی صادره از سوی سازمان سنجش، شرایط پذیرش دانشجو جهت تحصیل در اتریش مهیا می شود. 
فرد متقاضی قبل از تحصیل پزشکی در کشور اتریش باید ازمون ورودی بدهد و در صورت قبولی در ازمون مربوطه می تواند در این کشور تحصیل نماید هم چنین معدل فرد برای تحصیل پزشکی در اتریش باید بالای 15 باشد.

از مزیت دانشگاه های دولتی اتریش این است که دانشگاه های اتریش، سطح ابتدایی زبان آلمانی را در ابتدای پذیرش قبول میکنند و دانشجو می تواند از دانشگاه پذیرش مشروط اخذ نموده به این معنا که، متقاضی پس از ورود به اتریش، یک سال و نیم مهلت دارد که زبان آلمانی را فرا گرفته و پس از ورود به اتریش، در کالج نسبت به فراگیری زبان آلمانی تا سطح حداقل B2 اقدام نموده و پس از آن وارد دانشگاه شود.

از مزایای دیگر تحصیل در اتریش این است که دانشگاه های دولتی اتریش رایگان هستند و ازکیفیت تحصیلی بسیار بالایی برخوردارند. پذیرش پزشکی در کشور اتریش از دانشگاه های خصوصی و دولتی امکان پذیر می باشد اما شهریه دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی بیشتر است.

شرایط لازم جهت اخذ پذیرش رشته پزشکی در اتریش

مجموع هزینه های زندگی در اتریش  (شامل هزینه محل سکونت ، خورد و خوراک و بیمه) به طور متوسط بین 700 تا 900 یورو در ماه می باشد. امکان پذیرش دانشجو در خوابگاه دانشگاه های اتریش نیز وجود دارد و هزینه خوابگاه ها حدود 200 الی 300 یورو در ماه است.
همچنین دانشجو در اتریش 10 ساعت در هفته اجازه کار دارد و می تواند هم زمان با تحصیل مشغول به کار شود و تاحدودی از پس هزینه های خود برآید. معمولا بابت هر ساعت کار دانشجویی در اتریش ، دانشجو می تواند حدود 8 الی 10 یورو دستمزد دریافت کند.

مشاوره و تماس
021-72207

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش رشته پزشکی اتریش و دریافت ویزا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش رشته پزشکی اتریش و دریافت ویزا به شرح زیر می باشد:

  • شناسنامه متقاضی
  • پاسپورت متقاضی
  • سند ازدواج یا سند طلاق (در صورت وجود)
  • نامه عدم سو پیشینه (این نامه بایستی نهایتا تا 2هفته قبل از وقت سفارت شما به صورت ترجمه ی رسمی و ممهور به مهر دادگستری و وزارت امور خارجه باشد)
  • برگه اشتغال به تحصیل ( در صورت دانشجو بودن)
  • ارائه ی اصل یا ترجمه ی مدارک کلیه مقاطع تحصیلی به همراه ریز نمرات (همچنین لازم به ذکر است در حال حاضر کشور اتریش نیاز به ارائه مدرک ریز نمرات تمامی سال های دبیرستان هم دارد)
  • تمامی مدارک فوق حتماً باید به تأییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه برسند و همچنین ترجمه همه مدارک باید به زبان آلمانی و در پانچ های جداگانه باشند.
  • لازم به ذکر است اعتبار کلیه مدارک ترجمه شده گاها 6 ماه می باشد، لذا ترجمه مدارک هویتی شامل شناسنامه، سند ازدواج ،نامه عدم سو پیشینه و همچنین مدرک زبان آلمانی لزوما 2 ماه قبل از وقت سفارت فراهم گردد.
  • مدارک، بعد از ترجمه باید به سفارت اتریش رفته و تأیید شوند.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش رشته پزشکی اتریش و دریافت ویزا

هزینه های تحصیل پزشکی در دانشگاه های اتریش

هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های کشور اتریش 760 یورو  ترمی می باشد که با توجه به دانشگاه و محل تحصیل متفاوت است، علاوه بر آن دانشجویان هزینه هایی مانند هزینه خرید کتاب، هزینه بیمه به طور ماهانه ( حدود ۵۰ یورو )، هزینه خوابگاه، هزینه خوراک و پوشاک و… را دارا می باشند

متقاضیان برای سکونت می توانند از خوابگاه های دانشجویی با هزینه 200 الی 300 یورو در ماه استفاده نمایند یا می توانند به طور مستقل در منزل شخصی اقامت کنند، هزینه اجاره یا خرید مسکن شخصی در کشور اتریش با توجه به محل و اندازه ان متفاوت می باشد. دانشجویان و متقاضیان تحصیل پزشکی در اتریش علاوه بر تحصیل می توانند به کار پاره وقت نیز بپردازند و به ازای هر ساعت کار حقوق دریافت نمایند هم چنین پس از اتمام تحصیلات می توانند در بیمارستان های کشور اتریش به کار مشغول شوند و با کار در این کشور در نهایت اقامت دائم کشور اتریش را اخذ نمایند.

تحصیل تخصصی پزشکان در اتریش

همچنین در خصوص تحصیل پزشکی در اتریش می توان در ادامه بیان نمود که بسیاری از پزشکان علاقه مند به دریافت تخصص خود در کشور اتریش می باشند که می توانند در رشته های مختلف مانند قلب، اعصاب، ارتوپد، خون شناسی، کلینیکال و… به ادامه تحصیل بپردازند.
پزشکان سالانه مبلغی برای ثبت نام به حساب دانشگاه واریز می نمایند و در صورت یافتن استاد راهنما در مقطع PHD  و همکاری با آن ها می توانند حقوقی معادل 2 تا 5 هزار یورو دریافت نمایند که کمکی برای هزینه های تحصیل و زندگی آنهاست یا با داشتن رزومه قوی می توانند موفق به اخذ بورسیه شوند هم چنین تحصیل پزشکان به زبان آلمانی می باشد. در نتیجه داشتن تسلط به زبان المانی برای ادامه تحصیل پزشکان در کشور اتریش امری الزامی می باشد.

متقاضیان اخذ تخصص پزشکی در کشور اتریش باید مدارکی مانند شناسنامه، پاسپورت با اعتبار حداقل 18 ماهه، آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات، تمکن مالی، کارت عضویت پزشکی، رزومه کاری و… ارائه نمایند که این مدارک باید به زبان المانی یا انگلیسی ترجمه گردد.

تحصیل تخصصی پزشکان در اتریش

دانشگاه های علوم پزشکی مورد تایید وزارت علوم ایران در اتریش

دانشگاه های علوم پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران در اتریش عبارتند از:

۱. Johannes Kepler University of Linz
۲. Karl-Franzens University Graz
۳. Med University Graz
۴. Med University Innsbruk
۵. Med University Vienna
۶. Paracelsus Private Medical University
۷. University Graz
۸. University Innsbruk
۹. University Nat Resources& Life Sci-Boku
۱۰. University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna
۱۱. University of Vienna

در خصوص تحصیل پزشکی در اتریش می توان بیان نمود که یکی از معتبرترین و بزرگترین دانشگاه های پزشکی و ارائه دهنده دوره های تخصصی پزشکی در کشور اتریش، دانشگاه علوم پزشکی وین می باشد. در این دانشگاه اغلب دروس به زبان المانی تدریس می گردد و داشتن تسلط به زبان آلمانی در سطح C1 برای دانشجویان الزامی است.
مدت زمان تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در این دانشگاه 6 سال می باشد و دانشجویان برای ورود باید در آزمون دروس شیمی، زیست، هوش، درک مطب و … نمره قبولی اخذ نمایند. شهریه دانشگاه برای متقاضیان حدود 760 یورو به ازای هر ترم می باشد.

دانشگاه های علوم پزشکی مورد تایید وزارت علوم ایران در اتریش

بورسیه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

معمولا بورسیه تحصیلی اتریش در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در اتریش در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند. بورسیه تحصیلی در دانشگاه های اتریش معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
ناصر امنی

سلام.30 سالمه سال دوم پزشکی عمومی دانشگاه سراسری.b2 زبان هم دارممیخواستم بدونم امکان اخذ پذیرش پزشکی اتریش برام وجود داره و ایا ازمون ورودی هم باید شرکت کنم یا نه.

سارا جوادی

با سلام بله میتونید اقدام کنید و باید در آزمون ورودی دانشگاه های اتریش نیز شرکت کنید.

سارا

سلام.هزینه تحصیل؟

سارا جوادی

سلام دانشگاه های اتریش تقریبا رایگان هستند و ترمی 720 یورو هزینه خدمات دانشگاست

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button