تحصیل در مدارس کشور یونان

کشور یونان ،کشوری توسعه یافته در جنوب شرقی اروپا می باشد که هر ساله مردمان زیادی را به  سمت خود جذب می کند . یونان از لحاظ تحصیلی نیز مقصد بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد . تحصیل در مدارس کشور یونان شامل دو مقطع ابتدایی و دبیرستان می شود که کودکان با رسیدن به سن 6 سالگی وارد مقطع ابتدایی می شوند و به زبان یونانی نیز تحصیل می کنند . این مقاله به طور مفصل در مورد تحصیل در مدارس کشور یونان برای شما عزیزان توضیح خواهد داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت یونان مقاله ” اقامت در یونان ” را مطالعه بفرمایید .

‌تحصیل در یونان برای کودکان سنین ۶ تا ۱۵ سال (یعنی دوره‌ های ابتدایی و راهنمایی برای همه، حتی خارجیان مقیم یونان) رایگان و اجباری است و در صورت امتناع، والدین مورد پیگیری قرار می‌گیرند و تقریبا در یونان بی ‌سواد وجود ندارد. آموزش ابتدایی از ۶ سالگی آغاز می‌شود و سه دوره تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه وجود دارد و مقاطع تحصیلی کلا از نظام تحصیلی سالیانه (۹ ترمی – واحدی) برخوردار هستند .

تحصیل در مدارس کشور یونان – مقطع ابتدایی در کشور یونان

مقطع ابتدایی در کشور یونان 6  سال طول می کشد که در پایان این دوره گواهینامه تحصیلی به آنها داده می شود که با آن می توانند در مقاطع بالاتر ثبت نام می کنند . در مقطع ابتدایی عموما زبان یونانی، ریاضی، علوم تجربی، هنر (نقاشی ـ موسیقی ـ کاردستی)، ورزش و تعلیمات دینی آموزش داده می ‌شود و از سال چهارم زبان انگلیسی، تاریخ، جغرافی و از سال پنجم جامعه‌ شناسی نیز اضافه می‌ شود . در دوره ابتدایی در کلاس ‌های اول و دوم هر هفته ۲۵ ساعت و در کلاس ‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم هر هفته ۲۸ ساعت و روزانه بین 5 تا 6 ساعت کلاس درس گنجانده شده است که در صورت نیاز قابل افزایش خواهد بود.در پایان این دوره امتحانی گرفته می شود که با قبولی در آن می توانند در مقطع دبیرستان وارد می شوند .

در مقاله ” تحصیل در یونان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در یونان اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در مدارس کشور یونان

تحصیل در مدارس کشور یونان

تحصیل در مدارس کشور یونان – مقطع راهنمایی در کشور یونان

مقطع راهنمایی، سطح مقدماتی آموزش متوسطه را تشکیل می ‌دهد که حضور در مدرسه راهنمایی اجباری و رایگان است و فارغ ‌التحصیلان مدارس ابتدایی به‌ طور خودکار و بدون امتحان در کلاس اول راهنمایی پذیرفته می‌ شوند. دوره راهنمایی ۳ سال طول می ‌کشد و برای دانش ‌آموزان ۱۲ تا ۱۵ سال می باشد . در کشور یونان مدارس راهنمایی به صورت خصوصی و دولتی وجود دارند. مدرسه راهنمایی آموزش عمومی را در تمام کلاس ‌ها عرضه می کند .

مدارس راهنمایی 5 روز در هفته فعالیت می‌کنند و برنامه ‌های آن‌ ها از ۳۳ تا ۳۵ ساعت در هفته متغیر می باشد و مجموع روز‌های آموزشی در سال ۱۷۵ روز بوده و سال تحصیلی از اول سپتامبر تا ۳۰ ژوئن طول می ‌کشد. در مقطع راهنمایی علاوه بر دروس فوق، زبان یونانی قدیم و جدید، تاریخ یونان، تاریخ جهان، جغرافی جهان و یک زبان دوم دیگر علاوه بر انگلیسی مثل آلمانی و فرانسوی، علوم، زیست ‌شناسی، گیاه ‌شناسی، متون ادب کهن ( در هر سال با آثار یکی از بزرگان کهن یونان آشنا می ‌شوند) و نیز فیزیک و شیمی تدریس می ‌شود. سال تحصیلی حدود 9 ماه است.

یکی از روش های مهاجرت به یونان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به یونان ” اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در مدارس کشور یونان – مقطع دبیرستان در کشور یونان

مقطع دبیرستان در کشور یونان 3 سال طول می کشد که برای افراد 15 تا 18 سال می باشد. لازم به ذکر است دانش آموزانی که علاقمند به رشته های فنی می باشند می توانند در مدرسه حرفه ای مقطع دبیرستان ثبت نام کنند و تحصیلات آنها به صورت کار گروهی است . دوره سطحی از تحصیل می باشد که طبقه بندی نشده است و 2 دو بار در سال در ماه ژانویه و سپتامبر پذیرش دارد . برای ورود به دانشگاه های یونان ، دانش آموز باید حداقل 18 سال سن داشته باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به یونان مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان و روش های اقامت در یونان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به یونا...

تحصیل در رشته پرستاری یونان تحصیل در رشته پرستاری یونان

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری یونان می باش...

خرید ملک در یونان خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور، می توانند با شرایط ویژ...

نظرات کاربران
Call Now Button