کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است ولی زبان رسمی این کشور مالایی ولی اکثر مردم مالزی به زبان انگلیسی مسلط هستند . تحصیل در مالزی به زبان انگلیسی می باشد . با وجود این که مالزی ، کشور مهاجرپذیر نیست ولی باز هم علاقه مندان بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. تحصیل در کشور مالزی و مهاجرت تحصیلی به مالزی در سنین مختلف حتی سنین بسیار پایین به خصوص تحصیل در مدارس کشور مالزی به دلیل کیفیت آموزشی بالا و اعتبار مدرک تحصیلی این کشور در سراسر جهان ، متقاضیان زیادی دارد و راحت ترین راه مهاجرت برای متقاضیان بین المللی از طریق تحصیل در مدارس مالزی می باشد . تحصیل در مدارس کشور مالزی مزایای دیگری برای متقاضیان ایرانی دارد به این دلیل که در مالزی مدارس ایرانی وجود دارد . متقاضیان بین المللی می توانند از سن 5 تا 18 سالگی برای تحصیل در مدارس کشور مالزی اقدام کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت مالزی مقاله ” اقامت در مالزی ” را مطالعه بفرمایید .

سیستم آموزشی کشور مالزی به گونه ای است که به 5 بخش تقسیم می شود که عبارتند از : پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه، آموزش بعد از متوسطه و آموزش عالی . تحصیلات دوره متوسطه (دوره 5 ساله) مخصوص دانش آموزان رده های سنی 13 تا 17 سال می‌ باشد ، درحالی که مقطع راهنمایی در کشور مالزی دو سال طول می کشد که در دوره های تکمیلی غالبا به دروس تخصصی‌ تر اختصاص داده می شود. نظام آموزشی کشور مالزی تحت نظارت وزارت آموزش این کشور و دارای مقاطع پیش دبستان، ابتدایی و متوسطه (دبیرستان) است . آموزش در مقطع پیش دبستان از سنین ۴ یا ۵ سالگی و در مهد کودک ها شروع می شود و معمولا تا ۷ سالگی طول می کشد . پس از آن، آموزش ابتدایی در سن ۷ سالگی آغاز می شود و به مدت ۶ سال است .

تحصیل در مدارس کشور مالزی
تحصیل در مدارس کشور مالزی

مقاطع تحصیلی پیش دبستان و ابتدایی به طور عمده توسط مدارس خصوصی انتفاعی ارائه شده و تنها برخی از مدارس دولتی هستند . مدارس ابتدایی عمومی براساس زبان آموزش به ۲ دسته تقسیم می شود یکی مدارس ملی مالایی که از زبان مالایی در آموزش بهره می گیرند و مدارس غیر مالایی که از زبان های چینی و یا تامیل استفاده می کنند . مقطع متوسطه (دبیرستان) شامل ۲ بخش بوده و هر یک ۳ سال طول می کشد . دبیرستان های ملی از زبان مالایی به عنوان زبان اصلی آموزش استفاده می کنند . با این حال، از سال ۲۰۰۳ میلادی برای کمک به آن دسته از دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیلات خود در زمینه های مهندسی یا علوم پزشکی هستند، دروس علوم و ریاضیات به زبان انگلیسی تدریس می شوند . دبیرستان های مستقل چینی که تحت نظارت کمیته متحد مدارس چینی بوده و از استانداردهای آن پیروی می کنند ، از زبان چینی به عنوان زبان اصلی آموزش استفاده می نمایند. بر خلاف مدارس دولتی، اینگونه مدارس از اختیار کامل برای تصمیم گیری در مورد مسائل داخلی خود برخوردار هستند . دانش آموزانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند می بایست در آزمون مدرک مدارس عالی مالزی شرکت کنند .تحصیل در دبیرستان های کشور مالزی به 2 دوره اصلی تقسیم می ‌شود که عبارتند از :

  • آموزش متوسط مقدماتی : مدت زمان این دوره حداکثر 3 است که متقاضیان سن 13 تا 15 سال در این دوره تحصیل می کنند.
  • آموزش متوسط تکمیلی : مدت زمان این دوره حداکثر 5 سال می باشد که متقاضیان بین سن 16 تا 17 سالگی در این دوره تحصیل می کنند.

تحصیل در دبیرستان های مالزی به زبان انگلیسی امکان‌ پذیر می باشد و اگر دانش آموزان بین‌ المللی مسلط به زبان انگلیسی نباشند برای آن‌ ها دوره های زبان می گذارند.

دبیرستان های بین المللی در کشور مالزی

برخی از دبیرستان های بین المللی در کشور مالزی عبارتند از :

  • دبیرستان نکسوس در کشور مالزی (NEXUS)
  • دبیرستان ای پی آی اس در کشور مالزی  (APIS)
  • دبیرستان سانوی در کشور مالزی (SUNWAY)
  • دبیرستان ای آی اس ام در کشور مالزی (AISM)

و از جمله دبیرستان های ایرانی در کشور مالزی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دبیرستان امام خمینی در کشور مالزی
  • دبیرستان رایان کاشی ها در کشور مالزی
  • مدرسه معرفت در کشور مالزی

دبیرستان های بین المللی در کشور مالزی
دبیرستان های بین المللی در کشور مالزی

یکی از روش های مهاجرت به مالزی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به مالزی ” اطلاعات کسب کنید .

مزایای تحصیل در مدارس کشور مالزی

مزایای تحصیل در مدارس کشور مالزی عبارتند :

  • مدرک تحصیل در دبیرستان های کشور مالزی مورد تایید تمام دانشگاه های معتبر جهان است .
  • مدارس ایرانی در کشور مالزی وجود دارد.
  • تحصیل به زبان انگلیسی در کشور مالزی امکان‌ پذیر می باشد.
  • دانش آموزان برای تحصیل در مدارس کشور مالزی نیاز به مدرک زبان ندارند.
  • هزینه ‌های تحصیل و زندگی در کشور مالزی با توجه به امکانات آموزشی عالی و سطح بالا در مالزی بسیار پایین است .
  • اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی بدون در اختیار داشتن مدرک زبان
  • امکان تحصیل در کشورهای اروپایی پس از اتمام دوران مدرسه در کشور مالزی
  • امکان استفاده از خوابگاه های دانش آموزی در کشور مالزی
  • امکان استفاده از امکانات رفاهی در محیط مدرسه در کشور مالزی
  • امکان تحصیل در مدارسی که سیستم آموزشی اروپایی دارند
  • امکان همراهی با والدین
  • امکان آشنا شدن با فرهنگ مردمان مالزی
  • مستقل شدن

انواع مدارس کشور مالزی

تحصیل در مدارس کشور مالزی ممکن است بسته به نوع مدرسه متفاوت باشد . به طور کلی، مدارس کشور مالزی می توانند به 3 دسته تقسیم شوند: مدارس دولتی، مدارس خصوصی و مدارس بین المللی .

  • مدارس دولتی کشور مالزی : مدارس دولتی فراوانی در مالزی وجود دارد و هزینه های تحصیلات پایین است چون اکثر آنها توسط دولت حمایت می شوند. ساعات تحصیل در مدارس مالزی معمولا از ساعت 7:30 شروع می شود و تا ساعت 12:30 تا 01:00 به پایان می رسد. به عنوان یک مهاجر به مالزی، تحصیل در مدارس دولتی کم هزینه تر است. تسهیلات در مدارس دولتی مناسب هستند و اکثر موارد اساسی مورد نیاز برای تحصیل را دارند اما نسبت دانشجویان به معلم می تواند بسیار بالا (40 تا 50 دانش آموز در یک کلاس) باشد.
  • مدارس خصوصی کشور مالزی : تعدادی مدارس خصوصی خوب در کشور مالزی وجود دارد اما بسیار گران قیمت هستند . مدارس خصوصی مالزی معمولا 3 ترم در هر سال با 3 آزمون عالی در هر ترم برگذار می کنند. زبان تحصیل در تمام مدارس خصوصی ، زبان انگلیسی است . کلاسها معمولا از ساعت 8:30 تا 16:00 است . مدارس خصوصی همانند مدارس دولتی، نیز از دستورالعمل ها و قوانین وزارت آموزش و پرورش مالزی حمایت می کنند. دانش آموزان مدارس خصوصی نیز نیاز به انجام امتحان های بزرگ مانند افرادی که در مدارس دولتی هستند دارند. معلمان در مدارس کشور مالزی نیز معمولا به خوبی آموزش دیده و دارای تجربه فراوان در برقراری ارتباط به طور موثر و برخورد با دانش آموزان از فرهنگ ها و زمینه های مختلف هستند.

انواع مدارس کشور مالزی
انواع مدارس کشور مالزی

  • مدارس بین المللی در کشور مالزی : افرادی که می خواهند فرزندان خود را در برنامه تحصیلی کشور خود یا کشور دیگری غیر از مالزی ثبت نام کنند باید مدارس بین المللی را در نظر بگیرند. اکثر مدارس بین المللی مالزی در شهر کوالالامپور واقع شده اند که این مدارس معمولا فرهنگ، زبان آموزش و روشهای آموزشی و برنامه درسی را که بر اساس آن قرار گرفتند، حفظ می کنند. مدارس برجسته در شهر کوالالامپور نیز برنامه درسی ملی بریتانیا را انجام می دهند. ثبت نام در یک مدرسه بین المللی در مالزی گران می باشد و ممکن است بهترین گزینه برای بودجه برخی از مهاجرین نباشد. در این مدارس بین المللی، دانش آموزان نه تنها از شوک فرهنگی که ممکن است در مدارس دولتی با آن مواجه شوند، دور می شوند. آنها همچنین فرصت دارند که با همکلاسی های هم وطن خود آشنا شوند و وارد جامعه شوند. پذیرش در مدرسه بین المللی آسان تر از پذیرش در یک مدرسه عمومی می باشد . از جمله مدارس بین المللی در کشور مالزی می توان به مدرسه بین المللی مالزی (برنامه درسی استرالیا)، مدرسه آلیس اسمیت، مدرسه بین المللی گاردن و مدرسه بین المللی پنانگ (برنامه درسی انگلستان)، مدرسه بین المللی کوالالامپور (برنامه درسی امریکا)، مدرسه ژاپنی کوالالامپور (برنامه درسی ژاپن) و دبیرستان فرانسه کوالالامپور (برنامه درسی فرانسه) اشاره کرد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در مالزی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در مالزی توضیح دادیم .

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مدارس کشور مالزی

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مدارس کشور مالزی عبارتند از :

  • ترجمه آخرین وضعیت تحصیلی برای تحصیل در دبیرستان های کشور مالزی
  • ترجمه تمام صفحات گذرنامه – شناسنامه و کارت شناسایی فرد متقاضی تحصیل در مدارس کشور مالزی
  • تکمیل دفترچه ثبت نام در مدارس مالزی
  • ارائه اصل پاسپورت
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه گواهی سلامت

چند نکته در مورد تحصیل در مدارس کشور مالزی

در این قسمت قصد داریم به چند نکته در مورد تحصیل در مدارس کشور مالزی اشاره کنیم :

  • در صورتی که فرد قصد تحصیل در مدارس مالزی را داشته باشد به مدرک زبان انگلیسی نیازی نخواهد داشت.
  • در صورتی که فرد قصد تحصیل در مدارس مالزی را داشته باشد بایستی یکی از والدین ،او را از همان ابتدای ثبت نام تا انتها (به عنوان قیم) همراهی کند .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری مالزی تحصیل در رشته پرستاری مالزی

تحصیل در رشته پرستاری مالزی آموزش های لازم را در خصوص انجام امور مربوط به بهبودی فرد بیمار ...

تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی

ویزای تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی برای افرادی که در کنکور پزشکی ایران موفق نبودند بسیار ...

بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

نظرات کاربران
Call Now Button