تحصیل در مدارس کشور مالتا

کشور مالتا جز کوچکترین کشورهای اروپای جنوبی می باشد که به عنوان یکی از مقاصد مهاجرت تحصیلی از نظر هزینه های مقرون به صرفه به حساب می آید . بسیاری از افراد جهت مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل اقدام می کنند که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی می توانند برای اخذ تابعیت کشور مالتا اقدام نمایند . با توجه به این که در گذشته کشور مالتا به عنوان یک مستعمره بریتانیا شناخته می شده است ، سیستم آموزش و پرورش کشور مالتا براساس سیستم آموزش و پرورش بریتانیا می باشد . در کشور مالتا کودکان 4 تا 16 ساله حق تحصیل رایگان در مدارس دولتی صرف نظر از سن ، جنس و اعتقاد خود دارند . آموزش و پرورش در کشور مالتا بالا است و پس از هر سال تحصیلی از دانش آموزان آزمونی گرفته می شود . تجهیزات و برنامه های درسی که در سراسر کشور مالتا وجود دارد ممکن است کاملا با شیوه های که دانش آموز در کشور خود به آن عادت کرده است ، متفاوت می باشد . بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای مهاجرت به مالتا با شرایط تحصیل در مدارس کشور مالتا آشنا شد . لازم به ذکر است که پیدا کردن مدرسه مناسب برای فرزندان به دلیل تعداد واحد های آموزشی بسیار راحت و آسان می باشد .

برای اقامت و تابعیت در مالتا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مالتا ” را مطالعه فرمایید .

لباس فرم در مدارس کشور مالتا یک هنجار می باشد و هر مدرسه دارای یک لباس مختلف با رنگ های منحصر به فرد و آرم است. بعضی از مدارس در کشور مالتا کلاس های پسران و دختران جدا می باشد اما برخی از مدارس مخلوط است. سال تحصیلی در بیشتر مدارس مالتا از ماه سپتامبر تا ژوئن می باشد ، با این وجود این چهارچوب زمانی ممکن است در موسسات مختلف متفاوت باشد . دانش آموزان کشور مالتا در مقایسه با دانش آموزان و دانشجویان سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تعطیلات بیشتری دارند.

تحصیل در کشور مالتا مانند بسیاری از کشورهای جهان بین سنین 4 تا16  سال برای همه اجباری است و تکالیف درسی بخشی از نظام آموزشی مالتا می باشد . برخی از مدارس مالتا هر روز حدود 2 ساعت تکلیف به دانش آموزان می دهند تا در خانه انجام دهند. بیشتر دانش آموزان در کشور مالتا برای فعالیت های فوق برنامه خارج از مدرسه ثبت نام می کنند تا میزان یادگیری خود را افزایش دهند.

والدین می توانند بسته به شرایط ، توان مالی ، برنامه های آینده و علایق فرزندان خود را به مدارس خصوصی و یا دولتی بفرستند. بیشتر مدارس دولتی کشور مالتا مختلط می باشند و افرادی که ترجیح می دهند در مدارس تک جنسیتی ثبت نام کنند باید سراغ مدارس خصوصی بروند. مراحل یادگیری تقریبا صرفنظر از موسسه آموزشی انتخاب شده یکسان است.

دانش آموزان معمولا مهدکودک را در سن 3 یا 4 سالگی شروع می کنند و این مقطع کاملا رایگان است . در طی این مدت یادگیری غیر رسمی است و یادگیری از طریق بازی ها و همچنین از طریق تعامل با کودکان دیگر می باشد . در این دوره در مورد موضوعاتی مانند بهبود دانش زبانی ، منطق ، تعاملات اجتماعی و مهارتهای حرکتی در محیطی غیر رسمی آموزش می بینند. در این مرحله دانش آموزان امتحانی ندارند ولی توسط معلمان خود بر اساس معیارهای خاص ارزیابی می شوند.

پس از اتمام این دوره، دانش آموزان وارد دوره ابتدایی (5 تا 10 سالگی) می شوند که در این مرحله بیشتر موسسات آموزشی تاکیدشان بر رشد اجتماعی ، فکری ، جسمی و اخلاقی دانش آموزان است. دانش آموزان به مدت 2 و یا 3 سال بر اساس مهارت های مختلف و گزارش های پیشرفت شان مورد ارزیابی قرار می گیرند. از سن 8 سالگی به بعد امتحانات کتبی و شفاهی به صورت رسمی از دانش آموزان گرفته می شود و امتحانات پایان دوره ابتدایی از دانش آموزان به معلمان کمک می کند تا توانایی ها و میزان پیشرفت دانش آموزان را بسنجند.

پس از پایان دوره ابتدایی دانش آموزان حدفاصل سنین 11 تا 16 سال وارد دوره راهنمایی می شوند. در 3 سال آخر تحصیل اجباری دانش آموزان می توانند موضوعات خاصی را که قصد مطالعه در مورد آنها دارند ،انتخاب کنند. اتمام این مرحله به منزله اتمام دوره تحصیل اجباری در مالتا می باشد . دانش آموزان بعد از اتمام دوره دوم می توانند در مورد ورود به دبیرستان تصمیم بگیرند. برای ورود به دبیرستان ، آنها باید در امتحانات سطح O شرکت کنند که شامل زبان انگلیسی ، زبان مالتایی ، ریاضی ، علوم و یک زبان خارجی است . مقطع دبیرستان در کشور مالتا معمولا در بریتانیا به عنوان فرم 6 شناخته می شود که 2 سال طول می کشد و تا آن زمان دانش آموز 18 ساله می باشد و باید برای امتحانات سطح A  آماده شود که برای ورود به دانشگاه شرکت در این آزمون ها اجباری می باشد . دانش آموزانی که در امتحانات سطح A نمره خوبی کسب کرده اند ، معمولا تصمیم می گیرند در دانشگاه حضور یابند. دانش آموزانی که نمی توانند در این امتحانات نمره خوبی کسب کنند ولی علاقمندند که تحصیلات خود را ادامه بدهند می توانند در دوره دوم عالی ادامه تحصیل بدهند.

در مقاله ” مهاجرت به مالتا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به مالتا اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در مدارس کشور مالتا

تحصیل در مدارس کشور مالتا

تحصیل در مدارس کشور مالتا  – انواع مدارس در کشور مالتا

انواع مدارس در کشور مالتا عبارتند از :

  • مدارس دولتی در کشور مالتا : بیش از 60 درصد دانش آموزان کشور مالتا از خدمات تحصیلی دولتی استفاده می کنند. مدارسی که با بودجه های دولتی اداره می شوند معمولا خدمات آموزشی باکیفیتی در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. دانش آموزان معمولا خدمات آموزشی ، کتاب و سرویس مدارس را به صورت رایگان دریافت می کنند ولی با این حال والدین باید هزینه لباسهای فرم و لوازم التحریر را بپردازند. بیشتر دانش آموزان مدارس دولتی مالتایی می باشند که این امکان را برای دانش آموزان فراهم می کند تا بتوانند راحت تر دوست پیدا کنند و وارد جامعه شوند. مدارس دولتی کشور مالتا از برنامه ملی تابعیت می کنند که عمدتا بر اساس نظام آموزشی انگیس پایه ریزی شده است. زبان مالتایی زبان اصلی آموزش و ارتباط می باشد و این امر می تواند برای دانش آموزان بزرگسال که با زبان مالتایی آشنایی ندارند چالش بر انگیز باشد. اگر فرزند فرد متقاضی مهاجرت به مالتا کم و سال باشد و آنها بخواهند برای مدت زمان طولانی در مالتا زندگی کنند ، ایده خوبی است که فرزند خود را در مدارس دولتی ثبت نام کند.
  • مدارس خصوصی در کشور مالتا : در کشور مالتا تمامی مدارس خصوصی تحت نظارت وزارت آموزش هستند و این مدارس خدمات آموزشی با کیفیتی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی کشور مالتا بالا است . در واقع هزینه موسسات خصوصی در مالتا در مقایسه با سایر کشورهای اروپای بیشتر می باشد . هزینه تحصیل بالا شامل هزینه های ثبت نام، آموزش، کتاب، لوازم التحریر و سرویس مدارس است. برنامه درسی بیشتر موسسات به زبان مالتایی است ولی بیشتر معلمان مایل هستند زبان انگلیسی زبان آموزشی باشد. علیرغم اینکه هزینه تحصیل در مدارس خصوصی کشور مالتا زیاد است ولی با این وجود میزان تقاضا برای این مدارس نیز زیاد می باشد . بنابراین بهتر است هر چه سریعتر برای پذیرش در این مدارس اقدام کرد به طوری که بسیاری از والدین از ماه ها و حتی سال ها قبل از اینکه فرزندانشان پذیرفته شوند اقدام می کنند.
  • مدارس کلیسایی کشور مالتا : تعدادی از مدارس خصوصی کشور مالتا وابسته به کلیسای کاتولیک هستند که به این موسسات مدارس کلیسایی می گویند و میزان تقاضا برای آنها بسیار زیاد است .کیفیت آموزشی این مدارس با مدارس خصوصی برابر می باشد ولی دانش آموزان ملزم به پرداخت شهریه نیستند. از آنجایی که دولت حقوق معلمان را پرداخت می کند اما والدین باید هزینه های لباس های فرم و تجهیزات مدرسه را بپردازند، این پول صرف تجهیزات مورد نیاز مدارس می شود. در این مدارس باید تعدادی راهب و کشیش حضور داشته باشند اما بیشتر اعضای این مدارس را افراد حرفه ای تشکیل می دهند که پیشینه مذهبی ندارند. از آنجایی که این مدارس هم تحت نظارت وزارت آموزش می باشد ، برنامه درسی آن شبیه مدارس دولتی و خصوصی است. زبان مورد استفاده برای تدریس و ارتباط در این مدارس زبان مالتایی می باشد . وارد شدن به مدارس کلیسایی به دلیل لیست های انتظار طولانی آسان نیست و پذیرش در این مدارس بر اساس قرعه کشی می باشد . بنابراین به والدین توصیه می شود که چندین گزینه را در نظر داشته باشند تا زمانی که پذیرش تایید می شود.
  • مدارس بین المللی کشور مالتا : تعدادی مدرسه بین المللی در کشور مالتا وجود دارد که بیشتر برای دانش آموزان خارجی در مالتا است. از آنجایی که هزینه تحصیل در مدارس بین المللی خیلی زیاد می باشد ، اکثر مردم توان ثبت نام در این مدارس را ندارند. موسسات آموزشی بین المللی که در میان خارجیان از محبوبیت بالایی برخوردار است و می توان به مدرسه بین المللی وردلا ، مدرسه بین المللی کیو اس آیی مالتا ، کالج شغلی بین المللی مالتا اشاره کرد . اگر چه کالج سنت ادواردس کاملا مستقل می باشد ، با این وجود بسیار مورد علاقه ی مهاجران است از آنجایی که بر اساس سیستم مدارس دولتی بریتانیا است. برنامه های آموزشی که در مدارس بین المللی ارائه می شود بسیار متنوع می باشد و اکثر آنها بیش از یک برنامه درسی ارائه می دهند. زبان انگلیسی زبان آموزشی و ارتباطی در این مدارس می باشد.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور مالتا دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور مالتا ” را مطالعه نمایید.

تحصیل در مدارس کشور مالتا  – مدارک مورد نیاز  جهت تحصیل در مدارس کشور مالتا

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در مدارس کشور مالتا به شرح زیر می باشد :

  • پاسپورت و یا کارت شناسایی فرد متقاضی تحصیل در مدارس کشور مالتا
  • شناسنامه فرد تحصیل در مدارس کشور مالتا ( به انگلیسی، یا ترجمه شده به زبان انگلیسی)
  • درخواست کتبی و یا رضایت نامه والدین فرد متقاضی تحصیل در مدارس مالتا
  • سوابق تحصیلی قبلی دانش آموز مدارس مالتا ( شامل گزارش های پیشرفت تحصیلی)
  • مدرکی دال بر اقامت در مالتا که بیانگر اقامت فرد در نزدیکی مدرسه مورد نظر باشد ( قبض برق یا تلفن، اجاره نامه)
  • مجوز اقامت و یا هر مدرکی که نشان دهنده آزادی حرکت فرد باشد.

تمامی متقاضیان ملزم به شرکت در یک مصاحبه و انجام چک آپ پزشکی می باشند . هیچ تضمینی وجود ندارد که دانش آموز بتواند در مدرسه موردنظر پذیرش شود.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه گذاری یکی از روش های اقدام برای اخذ اقامت کشور مالتا است.از م...

تحصیل در رشته پرستاری مالتا تحصیل در رشته پرستاری مالتا

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مالتا می باش...

تحصیل در مالتا تحصیل در مالتا

تحصیل در مالتا به دلیل هزینه های بسیار کمی که به نسبت دیگر کشور های دنیا دارد یکی از بهترین ...

نظرات کاربران
Call Now Button