تحصیل در مدارس کشور اسپانیا

کشور اسپانیا ، سیستم آموزشی خوب و موفق دارد و جز سیستم های آموزشی و تحقیقاتی اروپا است . دانشگاه های کشور اسپانیا فعالیت های خود را زیر نظر اموزش عالی اتحادیه اروپا انجام می دهند و مدارک تحصیلی آنها در سراسر قاره های آمریکا و اروپا معتبر هستند . کودکان در کشور اسپانیا از سن 3 سالگی وارد مهد کودک می شوند که این دوره 3 ساله است و سال آخر برای همگان به صورت اجباری می باشد . دوره آموزش ابتدایی از 6 سالگی شروع و در 11 سالگی به پایان می رسد و به مدت 5 سال می باشد . پس از پایان دوره دوره ابتدایی ، دوره متوسطه شروع می شود که به مدت 3 سال طول می کشد و در پایان آن مدرک Bachiller را دریافت می کنند . در صورت تمایل فرد متقاضی تحصیل در مدارس کشور اسپانیا  1 سال پیش دانشگاهی را برای ورود به دانشگاه یا دوره های تشکیلات حرفه ای پشت سر می گذارد . تحصیل در دبیرستان های کشور اسپانیا برای چند هفته ، یک ترم یا حتی یک سال تحصیلی کامل ممکن است فرصتی عالی برای کامل کردن مهارت های زبان اسپانیایی و یادگیری یک فرهنگ جدید باشد . در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد تحصیل در مدارس کشور اسپانیا اطلاعات کسب کنیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اسپانیا مقاله ” مهاجرت به اسپانیا ”  را مطالعه بفرمایید .

در کشور اسپانیا اجازه تحصیل متعلق به تمامی کودکان اروپایی و مقیم داده می شود . کلیه افراد از مزایای آن می توانند به سادگی استفاده کنند و تحصیل در مدارس ابتدایی و متوسطه رایگان می باشد . به طور کلی سیستم آموزش و پرورش در اسپانیا به صورت زیر است :

  • دوره پیش دبستانی در کشور اسپانیا (آموزش قبل از مدرسه) : یکی از بهترین روشها برای شرکت کودکان در فعالیت اجتماعی و آموزش زبان اسپانیایی است که به دو بخش از تولد تا ۳ سال و ۳ تا ۶ سال تقسیم شده و این دوره ها اجباری نبوده ولی با این حال دوره دوم (۳تا ۶ سال ) رایگان می باشد .
  • دوره ۶ تا ۱۶ سال : این دوره اجباری بوده و به دوبخش ابتدایی ۶ تا ۱۲ سال و متوسطه ۱۲ تا ۱۶ سال تقسیم می شود و برخلاف سیستم آموزشی انگلیسی اگر دانش آموزی در دروسی نمره قبولی را به دست نیاورد مجددا از آن امتحان گرفته شده و مجبور به گذراندن یک سال تحصیلی کامل در مقطع قبلی خود را ندارند
  • دوره ۱۶ تا ۱۸ سال: این دوره اجباری نبوده ولی در صورت تمایل دانش اموزان در دو سطح متفاوت برگزار می شود که دانش آموزان در صورت تمایل با انتخاب هر یک به تحصیلات خود ادامه  می دهند .
  • سطح پیشرفته متوسطه در کشور اسپانیا : در طی این دوره دانش  آموزان خود را برای حضور در دانشگاه های اسپانیا ماده می کنند.
  • سطح متوسطه حرفه ای در کشور اسپانیا : در این دوره دانش آموزانی که فعالیت در حرفه های متعدد علاقه مند هستند با مشخص کردن حرفه مورد نطر آموزش های فنی و حرفه ای لازم را می گذرانند.

تحصیل در مدارس کشور اسپانیا مزایای تحصیل در کشور اسپانیا

مزایای تحصیل در کشور اسپانیا به شرح زیر می باشد :

  • استفاده از متد آموزشی روز دنیا
  • فراگیری زبان های انگلیسی و اسپانیایی در طول تحصیل در اسپانیا
  • اخذ مدرک تحصیلی بین المللی معتبر
  • انتخاب سرپرست قانونی برای انجام امور آموزشی در اسپانیا
  • ارتباط دائم و مستمر میان خانواده و مربیان مدارس کشور اسپانیا
  • امکان ادامه تحصیل در تمامی دانشگاه های دنیا
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی
  • نظارت و حضور 24 ساعته مربیان مدرسه
  • ارائه تمامی خدمات رفاهی جهت اقامت در خوابگاه ها
  • امکان اخذ مدرک IB
  • اقامت شبانه روزی در محیط مدرسه

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در اسپانیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اسپانیا توضیح دادیم .

تحصیل در مدارس کشور اسپانیا

تحصیل در مدارس کشور اسپانیا

تحصیل در مدارس کشور اسپانیا انواع مدارس کشور اسپانیا

مدارس کشور اسپانیا به عوامل مختلفی بستگی دارد و والدین قبل از انتخاب و گزینش این نوع مدارس باید با دقت این عوامل را ارزیابی و بررسی کنند و با توجه به سن فرزند خود و طول اقامت در اسپانیا و با در نظر گرفتن توانایی مالی و بودجه و زبان تحصیل که قرار است فرزند در مدرسه آموزش ببیند ، مشخص می کنند و بهترین مدرسه و برنامه ریزی را برای فرزندان خود انتخاب می کنند . هر کدام از این عوامل برای تحصیل به گونه ای متفاوت و ارزشمند هستند اما به طور کلی مهاجرانی که فقط تصمیم دارند برای مدت کوتاهی در اسپانیا بمانند و یا مهاجرانی که فرزند آنها سن بالاتری دارند و سن آنها برای ورود به برخی از مدارس در اسپانیا بالاتر است ترجیحا فرزندان خود را برای آموزش و تحصیل به مدارس بین المللی می فرستند . لازم به ذکر است که سال تحصیلی مدارس معمولا از اواسط ماه سپتامبر شروع می شود و تا ماه ژوئن ادامه دارد و پایان می گیرد . انواع مدارس کشور اسپانیا عبارتند از :

  • مدارس دولتی در اسپانیا
  • مدارس نیمه خصوصی در اسپانیا
  • مدارس خصوصی در اسپانیا

تحصیل در مدارس کشور اسپانیا – تحصیل در مدارس شبانه روزی کشور اسپانیا

تحصیل در مدارس شبانه روزی کشور اسپانیا راهی برای آماده شدن برای تحصیل در دانشگاههای سراسر دنیا در مقطع کارشناسی و تطبیق سریع دانش آموزان با محیط آموزشی اروپایی است . مدارس شبانه روزی، بیش از اینکه صرفا مکانی باشد که دانش آموزان تمام مدت تحصیل خود را در آن سپری کنند، باعث می شود که افراد نحوه زندگی در میان گروه همسالان و مربیان خود را یاد می گیرند. دانش آموزان این مدارس تجارب و مهارت های لازم زندگی مانند مستقل بودن و مهارت های رهبری را آموزش ببینند . تحصیل در این مدارس تاثیرات عمیقی بر پرورش روحیات و شخصیت هر فرد دارد .

تحصیل در مدارس کشور اسپانیا – تحصیل در مدارس بین المللی کشور اسپانیا

مدارس بین المللی متعددی با کیفیت عالی در کشور اسپانیا وجود دارد و امکان انتخاب را برای مخاطبان به سادگی ایجاد می کند . زبان تحصیل در برخی از مدارس بین المللی کشور اسپانیا به زبان انگلیسی بوده و تعدادی هم به زبان های انگلیسی و اسپانیایی است . هزینه های مدارس بین المللی متفاوت بوده و هر مدرسه شرایط ، برنامه ها و هزینه مخصوص خود را دارد .

برای اقامت و تابعیت در اسپانیا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اسپانیا ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا

امروزه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل کشور اسپانیا را انتخاب می کنند. کشور اسپانیا در چند س...

مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا بر اساس سیستم اخذ ویزا انجام می شود. این سیستم برای کشورهایی که با اسپانی...

تحصیل پزشکی در اسپانیا تحصیل پزشکی در اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا تحصیل در اسپانیا است. تحصیل در اسپانیا در رشته ه...

نظرات کاربران
Call Now Button