کشور آلمان ، کشوری توسعه یافته در اروپا است که پایتخت آن شهر برلین می باشد . مهاجرت به آلمان طرفداران بسیار زیادی دارد و افراد زیادی از سراسر جهان و از طریق تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری و غیره وارد این کشور می شوند و اقدامات فراوانی را برای ماندگاری در این کشور انجام می دهند .  سطح بالای رفاه ، توسعه یافتگی ، رونق اقتصادی ، نرخ بیکاری پایین ، امنیت شغلی ، کیفیت بالای سیستم آموزشی ، رتبه بالای دانشگاه های آلمان و غیره مهمترین دلایل مهاجرت به این کشور می باشند . یکی از روش های ورود به این کشور ، تحصیل در آلمان می باشد که البته تحصیل در هر کشوری به معنای دریافت اقامت آن نیست . اما اگر فرد پس از تحصیل در آلمان بتواند کار پیدا کند ، این امکان دارد که بعد از چند سال مقیم آلمان شود . تحصیل در مدارس کشور آلمان مزایای بسیاری دارد . دانش آموزانی که در مدارس آلمانی تحصیل می کنند از امکانات آموزشی بسیار با کیفیتی برخوردار هستند و شانس آنها برای ورود به دانشگاه های معتبر جهان بسیار بالا می رود . امروزه والدین بسیاری در کشورهای مختلف ترجیح می دهند که فرزندان آنها را در سنین پایین برای تحصیل به آلمان بفرستند تا آنها خیلی زود به فرهنگ و زبان آلمانی خود آشنا شوند و آینده تحصیلی خود تضمین شود . در این مقاله قصد داریم که بیشتر به موضوع تحصیل در مدارس کشور آلمان بپردازیم .

برای اقامت و تابعیت در آلمان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در مدارس کشور آلمان – مدارس روزانه کشور آلمان

مدارس روزانه کشور آلمان از دوشنبه تا جمعه و از ساعت 8 صبح تا 13 فعالیت می کنند . تحصیل در مدارس کشور آلمان از سن 6 سالگی شروع می شود و تا ماه ژوئن ادامه دارد . تحصیل در مدارس دولتی آلمان رایگان است و دانش آموزان بین المللی هم مجبور نیستند برای تحصیل در این مدارس هزینه ای بپردازند . در صورتی که کودک در زمان ورود به مدارس کشور آلمان بیشتر از 10 سال داشته باشد می تواند با کمک یک معلم خصوصی آلمانی در خانه سریع تر زبان آلمانی را باید بگیرند . تحصیل در مدارس کشور آلمان برای دانش آموزان بین المللی رایگان می باشد ولی آنها حتما باید ویزای دانش آموزی آلمان را دریافت کرده باشند و اجازه اقامت در کشور آلمان را داشته باشند .

تحصیل در مدارس کشور آلمان | مدارس روزانه کشور آلمان
تحصیل در مدارس کشور آلمان | مدارس روزانه کشور آلمان

تحصیل در مدارس کشور آلمان – تحصیل در مدارس شبانه روزی کشور آلمان

اکثر مدارس شبانه روزی در آلمان موسسات غیر انتفاعی می باشند که کیفیت تحصیلی بسیار بالاتری نسبت به مدارس دولتی ارائه می دهند. بسیاری از خانواده ‌های ثروتمند آلمانی‌ فرزندان خود را به مدارس دور دست شبانه روزی میفرستند تا فرزند آنها نه تنها از امکانات تحصیلی‌ فوق ‌العاده‌ استفاده کنند ،بلکه در نوجوانی با دوستانی از جای جای دنیا آشنا شوند با استقلال شخصی‌ خو بگیرند و مهم تر از همه استعداد‌های خود را شناسایی کرده و و در مسیر صحیح برای تحصیلات دانشگاهی قدم بردارند.

تحصیل در مدارس کشور آلمان – تحصیل در مدارس بین المللی کشور آلمان

اکثرا مدارس بین المللی در کشور آلمان دارای امکانات عالی با استانداردهای بسیار بالایی می باشند و آنها دارای کلاس های کم تعداد هستند و از برنامه های شناخته شده بین المللی پیروی می کنند و مدارک آنها توسط دانشگاه ها در سراسر جهان پذیرفته می شود . مدارس بین المللی فقط یک مدرسه برای آموزش علوم مختلف نیست بلکه دانش آموزان در آنجا با جوامع مختلف آشنا می شوند و تشویق می شوند تا به پتانسیل خود دست یابند و برای موفقیت در دنیای رقابتی امروز آماده شوند . در کشور آلمان تعداد زیادی از مدارس خصوصی و بین المللی وجود دارد که نیازهای کودکان خارجی را تامین می کنند . همچنین بهترین دانشگاه های آلمان در ادامه مسیر پذیرای تمام رشته های مورد علاقه فرزندان فرد هستند .بهترین مدارس بین المللی در کشور آلمان عبارتند از :

  • دانشکده بین المللی دوسلدورف
  • دانشکده بین المللی براندنبورگ بین المللی
  • دانشکده بین المللی برلین
  • دانشکده متروپولیتن برلین
  • مستقل مدرسه بین المللی بن
  • مدرسه بین المللی برمن
  • دانشکده بین المللی کلن
  • مدرسه بین المللی بریتانیایی سنت جورج
  • مدرسه بین المللی درسدن
  • مدرسه بریتانیایی برلین
  • مدرسه بین المللی بن
  • مدرسه بین المللی بریتانیا سنت جورج

در مقاله ” مهاجرت به آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به آلمان اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در مدارس کشور آلمان – زبان تحصیل در مدارس کشور آلمان

زبان تحصیل در مدارس کشور آلمان ، زبان آلمانی است و اگر فردی قصد مهاجرت به آلمان دارد و کودکان وی کمتر از 10 سال دارد، اصلا نگران یادگیری زبان آلمانی نباشد زیرا کودکان زیر 10 سال در امر یادگیری یک زبان جدید ذهن خیلی فعالی دارند و حدودا در 6 ماه به زبان آلمانی مسلط می شوند و کودکان بالای 10 سال هر چند کندتر ولی باز توانایی بالقوه ای در یادگیری زبان آلمانی دارند . در مدارس دولتی کشور آلمان، متاسفانه کلاس زبان مخصوص کودکان مهاجر که به زبان آلمانی تسلط ندارند ارایه نمی ‌شود. بهترین راه گرفتن کلاس خصوصی برای کودک همزمان با مدرسه می باشد و البته در مدارس خصوصی کلاسهای فشرده آموزش آلمانی ارائه می شوند . بسیاری از مدارس کشور آلمان، چنین کودکانی را 2 الی 3 سال به عقب تر میفرستند تا زبان آلمانی را به صورت بنیادی همراه با کودکان 6-7 ساله یاد بگیرد.

برخی‌ از مدارس شبانه روزی کشور آلمان بین المللی هستند و زبان تحصیل در چنین مدارسی زبان انگلیسی‌ می‌ باشد. در کنار زبان انگلیسی‌ دانش آموزان نه تنها زبان آلمانی‌ را یاد می گیرند بلکه معلمان موظف به یادگیری زبان دیگری مانند فرانسوی ، اسپانیایی یا لاتین می باشند. برای ورود به چنین مدارسی دانش آموزان باید تا حد خوبی‌ به زبان انگلیسی‌ تسلط داشته باشند. در مدارس شبانه روزی غیر بین المللی، زبان تدریس آلمانی‌ می باشد .

تحصیل در مدارس کشور آلمان – هزینه تحصیل در مدارس کشور آلمان

به طور متوسط هزینه تحصیل دانش آموزان خارجی‌ در مدارس شبانه روزی کشور آلمان بین ۱۰ تا ۳۰ هزار یورو در سال است که این هزینه شامل هزینه تحصیل, اسکان, خوراک, بیمه, پوشاک, سفرهای داخلی‌ و خارجی‌ می باشد .

تحصیل در مدارس کشور آلمان | هزینه تحصیل در مدارس کشور آلمان
تحصیل در مدارس کشور آلمان | هزینه تحصیل در مدارس کشور آلمان

تحصیل در مدارس کشور آلمان – دورس ارائه شده در مدارس کشور آلمان

دروسی که در مدارس کشور آلمان عبارتند از : زبان آلمانی، ریاضیات، زیست شناسی، تاریخ، جغرافی، علوم اجتماعی، موسیقی، شیمی، فیزیک، هنر، ورزش و علوم دینی (با انتخاب فرد مسیحیت، اسلام و یا یهودیت) و یا به جای تعلیمات دینی، درس اخلاق تدریس می شود.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در مدارس کشور آلمان – مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانش آموزی کشور آلمان

سیستم آموزش و پرورش در کشور آلمان از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت می باشد اگرچه سیستم پایه K-12 و کاملا یکنواخت است. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانش آموزی کشور آلمان عبارتند از :

  • گذرنامه دانش آموز با حداقل 6 ماه اعتبار
  • اثبات تامین مالی برای تمام هزینه ها در مدت اقامت در کشور آلمان
  • بیمه درمانی، (پزشکی و دندانپزشکی) که تمام شرایط معمول و شرایط اضطراری را برای مدت اقامت پوشش دهد.
  • بیمه سفر برای مدت زمان سفر به کشور آلمان

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button