تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک

یکی از کشورهای مورد نظر بیشتر افراد برای تحصیل کشور بلژیک است که به دلیل مزایای زیادی که دارد مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است . در صورتی که قصد دارید یک درمانگر فیزیکی شوید ، می توانید در هر کشور اروپایی این کار را انجام دهید . تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور در بیشتر دانشگاه های اروپا ، برای نمونه در کشور مجارستان و لهستان ، به زبان انگلیسی انجام می شود . تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک و مشغول به کار شدن در مراکز درمانی این کشور در زمینه فیزیوتراپی شرایط خاصی دارد . مهاجرت به کشور بلژیک جهت افراد متقاضی و شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و شهروندان کشورهای دیگر دنیا متفاوت است . رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک از جمله محبوب ترین رشته های تحصیلی می باشد و دانشجویان و افراد متقاضی که قصد تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک را دارند وارد دانشگاه های این کشور می گردند لازم است بدانند که در دانشگاه های کشور بلژیک دوره های تحصیلی را با بالاترین کیفیت و استاندارد جهانی ارائه می کنند و کلیه دانشجویان پس از پایان دوره های تحصیلی خود می توانند شغل مناسبی داشته باشند .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک – شرایط تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور

مطالعه در رشته فیزیوتراپی شامل مهارت های لازم جهت کمک به بیماران توانبخشی جسمی بعد از تصادف یا آسیب می گردد . فیزیوتراپیست ها معمولا در بیمارستان ها ، مراکز پزشکی ، تیم های ورزشی ، مدرسه ها و کلینیک های خصوصی مشغول به فعالیت خواهند شد . کشور بلژیک چندین دانشگاه دارد که در سطح جهانی برتر هستند . دانشگاه ها و کالج های بروکسل برنامه های درجه بین المللی را با محوریت مطالعات اروپا در موضوعات مختلف ارائه می کنند . سخنرانان میهمان بین المللی ، با محوریت همکاری های بین المللی ، بیشتر این دوره ها را آموزش می کنند . حتی در صورتی که خواهان اخذ مدرک زبان انگلیسی هستید ، کشور بلژیک فرصت های خوبی جهت ارتقاء مهارت های زبان ارائه می کند .

برای تحصیل در اروپا در رشته فیزیوتراپی ، مقیاس های پذیرش مربوط به علوم ، زیست شناسی ، شیمی و فیزیک است . برخی از دانشگاه ها شرایط بیشتری جهت پذیرش دارند . بعد از اتمام موفقیت آمیز دوره پیش مد ( حداقل 70٪ از نمره نهایی ) ، و به پایان رساندن موفقیت آمیز آزمون های ورودی و درجه فیزیوتراپی در هر دانشگاه در اتحادیه اروپا تضمین می گردد .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک – آموزش فیزیوتراپی در بلژیک

بیشتر دانشگاه ها کلاس های زبان های خارجی ، به خصوص جهت هلندی ، فرانسوی و آلمانی را ارائه می کنند . برنامه های تحصیلی فیزیوتراپی در کشور بلژیک شامل آموزش های تئوری و عملی می گردد . رشته فیزیوتراپی ، یکی از شاخه های پزشکی و بهداشت است . رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک موضوعی میان رشته ای می باشد که دانشجویان فارغ التحصیل لیسانس و یا فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد ، متوجه می شوند که چگونه به افراد مبتلا به اختلالات جسمی کمک کنند . دانشجویان دانشگاه های کشور بلژیک با شرکت در برنامه های تحصیلی فیزیوتراپی در زمینه های زیر مهارت ها و توانایی های لازم را اخذ نمایند :

  • آموزش تمرین درمانی در رشته فیزیوتراپی
  • آموزش برق درمانی در رشته فیزیوتراپی
  • آموزش های مهارت های اساسی حرکتی کودکان دارای معلولیت در رشته فیزیوتراپی
  • کسب مهارت درد درمانی در رشته فیزیوتراپی
  • کسب بهبودی پزشکی در رشته فیزیوتراپی
  • اخذ مهارت کینزیولوژی در رشته فیزیوتراپی
تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک – هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلژیک

در کشور بلژیک مراکز آموزشی دولتی و مراکز آموزش خصوصی وجود دارد و شهریه افراد متقاضی وابسته به انتخاب نوع دانشگاه است . کسانی که اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی قاره اروپا می باشند و قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور بلژیک را داشته باشند ، لازم است هر سال حدود 850€ ( یورو ) پرداخت کنند . اگر دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور بلژیک هستند ، لازم است حدود مبلغ 1000€ تا 4500€ ( یورو ) در سال شهریه پرداخت نمایند . جهت شرکت در برنامه های تحصیلی دوره های کارشناسی ارشد یا دکترا ، لازم است بیشتر دانشجویان هزینه های جداگانه جهت درخواست پرداخت نمایند . به صورت کلی هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی خصوصی بالاتر است ؛ اما دانشجویان و افراد متقاضی خارجی می توانند برای کاهش هزینه های خود از کمک هزینه ها بورسیه تحصیلی در کشور بلژیک استفاده کنند .

هزینه زندگی افراد متقاضی تحصیل در بلژیک وابسته به محل زندگی آن ها و همچنین اقامت در دانشگاه یا اقامت خصوصی می باشد . به صورت میانگین ​​، هزینه زندگی شما می تواند بین 750€ تا 1100€ (یورو) در ماه شود . این مبلغ شامل هزینه های اقامت ، رفت و آمد ، وسائل و ابزار تحصیل و مواد غذایی خواهد بود . در کشور بلژیک زبان صحبت کردن مردم به سه زبان هلندی ، فرانسوی و آلمانی می باشد و کسانی که قصد دارند در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند باید مدرک زبان فرانسوی و یا انگلیسی را دریافت نمایند ؛ چون این دو زبان رایج ترین زبان های ارائه برنامه های تحصیلی در دانشگاه های بلژیک هستند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سوالات متداول در مورد تحصیل در بلژیک مقاله ” سوالات متداول در مورد تحصیل در بلژیک ” را مطالعه بفرمایید .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک – بورسیه های تحصیلی در کشور بلژیک

بورسیه های تحصیلی جهت دانشجویان بین المللی در کشور بلژیک از طریق بعضی از دانشگاه ها ، دولت ، آکادمی های تحقیقاتی و آموزشگاه های عالی و موسسه ها یا سازمان های دیگر در کشور بلژیک ارائه می گردد .

بعضی از انواع بورسیه عبارت است از :

  • Master Mind Scholarships provided by the government of Flanders
  • ARES Scholarships in Belgium for students coming from developing countries
  • Erasmus Mundus Scholarships for International Students
  • Dermadry Scholarship

لازم به ذکر است اخذ بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در کشور بلژیک به دلیل بالا بودن میزان درخواست و همچنین بالا بودن سطح دانشجویان بسیار سخت است و کلیه افراد متقاضی و دانشجویانی که قصد دریافت کمک هزینه های تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور بلژیک را داشته باشند باید شرایط لازم را فراهم کنند . پس از پایان دوره های تحصیلی فیزیوتراپی ، دانشجویان با دریافت مدرک لیسانس ، فوق لیسانس و یا دکتری می توانند به بازار کار فیزیوتراپی در کشور بلژیک وارد شوند . فارغ التحصیلان جهت کاریابی در این زمینه می توانند به موسسه های کاریابی در کشور بلژیک مراجعه نمایند و در زمینه فیزیوتراپی در بیمارستان ها ، مدارس ، مراکز درمانی و بخش های دیگر شغل مناسبی بیابند .

فارغ التحصیلان و افراد متقاضی که می خواهند در زمینه فیزیوتراپی در کشور بلژیک شغل مناسبی داشته باشند ، باید توانایی ها و مهارت های خود در زمینه های ارتباط فردی ، درمان درد و معالجه بیماران اثبات نمایند . لازم است فرد توانایی ارزیابی و بررسی را داشته باشد همچنین دارای مهارت های فیزیوتراپی لازم باشند .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک – کسب ویزای تحصیلی کشور بلژیک

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک با دریافت ویزای تحصیلی این کشور امکان پذیر است . ویزای تحصیلی کشور بلژیک دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت است و کسانی که قصد دارند بیشتر از سه ماه در کشور بلژیک تحصیل کنند باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی بلند مدت نمایند . دانشجویان جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور بلژیک باید مدارکی جهت دریافت ویزای تحصیلی بلژیک ارائه کنند که عبارت است از :

  • ارائه فرم درخواست ویزای تحصیلی بلژیک به صورت تکمیل شده توسط شخص متقاضی تحصیل در بلژیک
  • ارائه مدارک شناسایی شخص متقاضی دریافت ویزای تحصیلی بلژیک
  • ارائه مدارک پزشکی شخص متقاضی تحصیل در کشور بلژیک
  • ارائه مدارک تحصیلی فرد متقاضی تحصیل در بلژیک
  • ارائه پاسپورت فرد متقاضی تحصیل در بلژیک
  • ارائه عکس جدید از شخص متقاضی دریافت ویزای تحصیلی بلژیک
  • همراه داشتن نامه پذیرش دانشگاهی
  • ارائه بیمه درمانی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل گروه پزشکی مقاله ” تحصیل گروه پزشکی ” را مطالعه بفرمایید .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک – فرصت های شغلی فیزیوتراپی در خارج از کشور

دامنه برنامه فیزیوتراپی شامل عضلات ، رباط ها و بیماری های مشترک می باشد که شامل آسیب ، بیماری یا ناتوانی جسمی می گردد . برای جلوگیری از ضعف های موضعی و کمبود حرکت ، ممکن است به مشکلات بهداشتی تبدیل گردد ، می توانید با بیماران سالم که جهت پیشگیری اقدام می نمایند ، مرتبط باشید . اقدامات پیشگیرانه شامل ماساژ ، تمرین تنفس ، ترمو ، الکترو و آبرسانی است ، اما فعالیت بدنی اساس بیشتر مداخلات فیزیوتراپی می باشد . فرصت های شغلی و بازار کار فیزیوتراپی عبارت است از :

  • اقدامات خصوصی (به عنوان یک کارمند یا خود کار)
  • مراکز توانبخشی
  • درمانگاه ها و بیمارستان ها
  • مشاغل در بخش خصوصی
  • باشگاه های ورزشی و کنفدراسیون ها
  • موسسات ورزشی
  • دانشگاه های آموزشی و پژوهشی

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک – ساختار برنامه تحصیلی در رشته فیزیوتراپی در کشور بلژیک

  • توانبخشی اسکلتی عضلانی
  • توانبخشی عصبی
  • توانبخشی کودکان
  • توانبخشی برای اختلالات داخلی
  • توانبخشی در مراقبت های بهداشت روان

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button