امروزه کشور ترکیه یکی از اصلی ترین مقاصد توریست در دنیا می باشد که هر روز بر شمار افرادی که قصد زندگی و تحصیل در ترکیه  دارند، افزوده می شود.
کیفیت تحصیل در ترکیه، فرد را برای آینده شغلی و تحصیلی در هر نقطه از جهان آماده می کند. طبق آمار متقاضیان تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی، نیز با پررونق شدن گردشگری این کشور رابطه مستقیم دارند. برخی از دانشگاه های ترکیه به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

در مقاله ” مهاجرت به ترکیه ” که توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تهیه شده، به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به ترکیه اطلاعات کسب کنید.

تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه

مزایای تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه

با پیشرفت ترکیه تعداد دانشجویان و متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه نیز افزایش یافته است. در این کشور چندین دانشگاه انگلیسی زبان وجود دارد که رشته‌ های متفاوتی را پوشش می‌دهند و این دانشگاه ها دارای شرایط پیشرفته ‌ای هستند، و امکانات بسیار خوبی دارند.
بنابراین افرادی که زبان انگلیسی آنها قوی باشد به راحتی می ‌توانند برای تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی از طریق دانشگاه ‌ها که امکانات خوبی دارند برای پذیرش، اقدام کنند.
یکی از امکاناتی که این دانشگا‌ه ‌ها برای دانشجویان خود ارائه می‌دهند هزینه پایین تحصیل و کیفیت خوب آموزش می باشد و همین شرایط خوب و رضایت بخش، سبب می ‌شود که افراد برای به دست آوردن بورسیه ‌های این دانشگاه ‌ها به رقابت بپردازند.

یکی دیگر از امکانات تحصیل در دانشگاه ‌های انگلیسی زبان ترکیه، وجود رشته ‌هایی می باشد که قبولی در آنها در ایران بسیار دشوار است.
بنابراین متقاضیان ایرانی اغلب برای دست یافتن به این رشته ‌ها به سمت دانشگاه‌ های انگلیسی زبان ترکیه می‌روند. این رشته ‌ها به صورت متنوع و تقریبا در تمامی زیرگروه ‌ها در این دانشگاه‌ ها وجود دارند.

تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه

در این قسمت قصد داریم به معرفی تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه بپردازیم . دانشگاه‌ های انگلیسی زبان ترکیه چهار تا می باشند که اغلب در شهرهای آنکارا و استانبول قرار دارند و این دانشگاه ‌ها، جز معتبرترین دانشگاه ‌های ترکیه هستند که از سطح علمی بسیار خوبی برخوردار هستند.

تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه
تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه

  • دانشگاه بیلکنت ترکیه : در حال حاضر این دانشگاه ، برترین دانشگاه خصوصی ترکیه می باشد که در شهر آنکارا قرار گرفته است. معنای نام این دانشگاه، شهر دانش است.
    دانشگاه بیلکنت ترکیه دارای 9 دانشکده شامل دانشکده هنرهای زیبا، مدیریت، اقتصاد، موسیقی، آموزش، مهندسی، ادبیات و علوم انسانی  و رشته‌ های دیگر می باشد. برای تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی در این دانشگاه باید هزینه‌ای در حدود 14 هزار دلار پرداخت شود که در اوایل هر ترم از دانشجویان گرفته می شود.
  • دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه : یکی از دیگر از برترین دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه می باشد که در شهر آنکارا قرار گرفته  است. این دانشگاه ، یک دانشگاه فنی می باشد که دارای 45 رشته مختلف و 5 دانشکده می باشد.
    جهت تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی در این دانشگاه، باید مداراک زبان بین‌المللی مثل تافل و آیلتس را کسب کرد. در غیر این صورت باید توسط دانشگاه تعیین سطح شده و مورد تایید قرار گیرد.
  • دانشگاه استانبول ترکیه: یکی از مشهورترین دانشگاه های ترکیه جهت تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. این دانشگاه پرطرفدار جز برترین دانشگاه‌ های فنی ترکیه است و در جهان نیز رتبه 108 را دارد. تفاوت دانشگاه استانبول با دیگر دانشگاه‌ های انگلیسی زبان ترکیه این است که این دانشگاه، دولتی است لذا ورود به آن شهریه خاصی ندارد.
  • دانشگاه بغازیچی ترکیه : این دانشگاه چهارمین دانشگاه انگلیسی زبان در کشور ترکیه است که از 5 دانشکده تشکیل شده و رشته‌ های علوم اجتماعی و مهندسی در آن از اهمیت بیشتری برخوردارند.

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • دانش آموزان ترکی: 150 تا 500 دلار
  • دانشجویان بین المللی: 450 تا 1500 دلار آمریکا

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه
هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ترکیه

رشته های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی در ترکیه

رشته های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی در ترکیه در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر می باشد :

  • مقطع کاردانی در ترکیه: برنامه نویسی کامپیوتر، تکنولوژی کامپیوتر، تجارت خارجی، مدیریت بازرگانی، توریسم و راهنمای تور، ترجمه کاربردی ترکی-انگلیسی
  • مقطع کارشناسی در ترکیه: تربیت معلم زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، مدیریت بازرگانی، تجارت بین الملل، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی صنایع، مهندسی نرم افزار، مترجمی و مترجمی همزمان
  • مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه: زبان و ادبیات انگلیسی، مدیریت بازرگانی، علوم سیاسی و روابط بین الملل، مدیریت بازرگانی برای مدیران
  • مقطع دکترا در ترکیه: زبان و ادبیات انگلیسی، مهندسی کامپیوتر

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه

شرایط تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی، در تمام مقاطع، تحصیل به زبان انگلیسی فراهم است. در این دانشگاه‌ ها مدت زمان تحصیل کارشناسی 4 ساله و مدت زمان تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری مثل ایران به ترتیب 2 ساله و 4 ساله می باشد.
شرط اصلی تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی، داشتن نمره زبان انگلیسی می باشد بنابراین افرادی که مدرک زبان انگلیسی ندارند، پس از ثبت نام در دانشگاه‌ های انگلیسی زبان، باید تعیین سطح شوند و قبل از وارد شدن به دوره تحصیل دانشگاه، دوره‌ های آمادگی زبان را دنبال کنند.

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه
شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه

اگر فرد بدون نمره زبان قصد تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی را دارد وقتی وارد این دانشگاه ‌ها می شود، تنها به طول دوره تحصیلی خود اضافه کرده است.
چون در ابتدا باید دوره مقدماتی زبان انگلیسی را در دانشگاه، طی کند تا بتواند مدرک زبان را بگیرد و سپس به سراغ دروس رشته خود برود. منظور از داشتن مدرک زبان، مدارک تافل و آیلتس مورد قبول دانشگاه ‌ها می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل به زبان انگلیسی در نروژ تحصیل به زبان انگلیسی در نروژ

کشور نروژ از جمله کشورهای اروپایی می باشد که کماکان تحصیل را به صورت رایگان برای دانشجویان...

تحصیل به زبان انگلیسی در لهستان تحصیل به زبان انگلیسی در لهستان

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در کشورهای اروپای شرقی امکان آموزش گسترده به زبان انگلیسی می ب...

تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان

کشور گرجستان ، یکی از کشورهای اوراسیایی می باشد که با ارائه فرصت های عالی به دانشجویان در ج...

نظرات کاربران
Call Now Button