کشور آلمان معمولا مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور بوده و می باشد زیرا همیشه شرایط را برای جذب نیروی کارامد و تحصیل کرده فراهم می کند و با توجه به صنعتی بودن این کشور، بازار فوق العاده ای برای مهندسین در دسترس قرار می دهد . امکان تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی و آلمانی و همچنین امکان تحصیل رایگان در آلمان نیز وجود دارد . لازم به ذکر است که تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان نیز می تواند رایگان باشد . برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان ، فرد نیاز به آیلتس آکادمیک با نمره 6.5 دارد . با تغییرات نظام آموزش عالی در این کشور ، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از رشته ها در دانشگاه های آلمان گسترش یافته است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آلمان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به آلمان ” بیاندازید.

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان – تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان در مقطع کارشناسی

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد . طبق اطلاعات کسب شده از سوی موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD)  ، ۲۳ رشته در مقطع کارشناسی با گرایشات فنی و مهندسی و به زبان انگلیسی در دانشگاه های آلمان تدریس می شود که می توان به رشته های مهندسی الکترونیک ، فناوری اطلاعات ، مهندسی مکانیک و هوافضا دانشگاه هایی مانند آخن، کارلسورهه، برمن ، مان هایم اشاره کرد . البته لازم به ذکر است که در برخی از رشته های نام برده ، تنها تحصیل در ترم های اول مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی است و کلاس ها در ترم های پایانی به زبان آلمانی برگزار می شوند لذا متقاضیان بایستی به هر دو زبان مسلط باشند. در رشته های علوم انسانی نیز می توان به 21 رشته در زمینه های مطالعات زبان و ادبیات اشاره کرد که رشته هایی مثل ادبیات تطبیقی، روانشناسی، علوم سیاسی و روابط بین الملل در برخی از دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی ارائه می شود. در زمینه های اقتصاد و حقوق و علوم اجتماعی نیز در رشته هایی مثل اقتصاد بین الملل و مطالعات اروپا تحصیل به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد و در رشته های نظیر علوم ریاضی و سایر علوم طبیعی تحصیل در 28 رشته به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان – تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

برخی از افراد علاقه مند به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نظیر کارشناسی ارشد و در آلمان هستند زیرا می توانند به صورت کاملا رایگان مدارک تحصیلی خود را از بهترین دانشگاه های اروپا اخذ کرده و شانس خود را جهت اخذ بورسیه های تحصیلی در آلمان در مقطع دکترا افزایش دهند. مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان 2 سال می باشد . در این مقطع امکان تحصیل در ۳۷رشته‌ مرتبط با علوم کشاورزی، جنگلداری و علوم تغذیه به زبان انگلیسی وجود دارد. از جمله دانشگاه‌ های ارائه‌کننده این رشته ‌ها می‌توان به دانشگاه‌ های گوتینگن، فرایبورگ، درسدن و هامبورگ اشاره کرد .

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان – تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان در مقطع دکترا

کشور آلمان مانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل ، به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا ، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل آنها ،شرایط ویژه ای را جهت آسان کردن طول دوره دکترا در این کشور فراهم آورده است.به صورت کلی تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی در مقطع دکترا به دو صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد.تحصیل در شرایطی که دانشجو مستلزم به پرداخت هزینه در دانشگاه های کشور آلمان می باشد، همانند اخذ پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در کشور آلمان می باشد . کشور آلمان برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند، حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا ۲ هزار یورو را مدنظر قرار می دهند بنابراین دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور آلمان در پیش رو دارند . جهت اخذ بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در آلمان بایستی شرایط زیر را دارا بود که عبارتند از :

  • داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  • داشتن تسلط کافی بر زبان انگلیسی و مدرک آیلتس حداقل با نمره 6.5
  • جلب نظر یک استاد مشاور که تز دکترا فرد را پشتیبانی کند

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آلمان می توانید مقاله ” تحصیل در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان
تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان – دانشگاه های انگلیسی زبان در آلمان

 در این قسمت قصد داریم به معرفی دانشگاه های انگلیسی زبان در آلمان به شرح زیر می باشد :

  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز – مونیخ آلمان
  • دانشگاه TUM مونیخ آلمان
  • دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ آلمان
  • دانشگاه فریبورگ آلمان
  • دانشگاه KIT آلمان
  • دانشگاه هومبولت – برلین آلمان
  • دانشگاه جورج آگوست – گوتینگن آلمان
  • دانشگاه RWTH-آخن آلمان
  • دانشگاه فرای – برلین آلمان
  • دانشگاه هامبورگ آلمان
  • دانشگاه راینیش فریدریش ویلیام – بُن آلمان
  • دانشگاه ESCP اروپا آلمان
  • دانشگاه فردریک الکساندر – ارلانگن نورنبرگ آلمان

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان – شرط ورود به دانشگاه های انگلیسی زبان در آلمان

شرط ورود به دانشگاه های انگلیسی زبان در آلمان با این شرایط است :

  • مدرک آکادمیک آیلتس با حداقل نمره 6.5
  • مدرک تافل اینترنتی (iBT) با نمره 90-80 و مدرک تافل کاغذی (PBT) با نمره 580-550

در مقاله ” اقامت در آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت آلمان اطلاعات کسب کنید .

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان – تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی یکی از مهم ترین و بیشترین سوالات علاقه مندان به رشته پزشکی در کشور آلمان می باشد. دروس رشته پزشکی در کشور آلمان به زبان آلمانی ارائه می شود و علاقه مندان به همراه سوابق آموزشی، مدرک زبان آلمانی حداقل B1 را باید ارائه دهند. پس  تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی امکان پذیر نمی باشد زیرا  معمولاً برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به افراد توصیه می شود زبان آلمانی را فرا گیرند و مشغول به تحصیل به زبان آلمانی شوند. علت آن این است که حرفه پزشکی نیازمند برخورد دائم با بیماران است و در صورتی که شخص قصد کار در آلمان و اخذ اقامت در آلمان را داشته باشد، فراگیری زبان آلمانی برای این افراد الزامی می باشد . تحصیل این رشته ها و رشته های مشابه مثل داروسازی در آلمان نیازمند قبولی شخص در آزمون ورودی دانشگاه های آلمان می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل به زبان انگلیسی در نروژ تحصیل به زبان انگلیسی در نروژ

کشور نروژ از جمله کشورهای اروپایی می باشد که کماکان تحصیل را به صورت رایگان برای دانشجویان...

تحصیل به زبان انگلیسی در لهستان تحصیل به زبان انگلیسی در لهستان

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در کشورهای اروپای شرقی امکان آموزش گسترده به زبان انگلیسی می ب...

تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان

کشور گرجستان ، یکی از کشورهای اوراسیایی می باشد که با ارائه فرصت های عالی به دانشجویان در ج...

نظرات کاربران
Call Now Button