کشور لهستان با موقعیت مرکزی خود در اروپا در میان پرجمعیت ترین کشورها در منطقه، نهمین کشور گسترده در اروپا و همچنین ششمین کشور پرجمعیت در اتحادیه اروپا محسوب می شود. در سال های اخیر با توجه به وضعیت رو به رشد اقتصاد لهستان، در میان بحران های اقتصادی سال 2009 میلادی تنها کشوری بود که به گسترش اقتصاد اروپا کمک بسیار کرد.
کشور لهستان با پیشرفت همه جانبه به خصوص در سال های اخیر در تلاش است که بستر مناسبی را برای افراد خارجی متقاضی تحصیل در کشور خود فراهم کند. لهستان از جمله کشورهای اروپایی می باشد که با افزایش مهاجران تحصیلی برای مقاطع مختلف مواجه شده است.

تحصیل رایگان در لهستان
تحصیل رایگان در لهستان


ممکن است یکی از اهداف دانشجویانی که قصد رفتن به لهستان را دارند، دست یابی به شرایط تحصیل رایگان در لهستان باشد که در این شرایط فرد متاقضی می بایست به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه بوده و هماهنگ با این موضوع برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور لهستان اقدام کند.

علی رغم اینکه شهروندان لهستانی در تمام مقاطع دانشگاهی از مزیت تحصیل رایگان در لهستان برخوردار هستند ولی این موضوع برای دانشجویان بین المللی قدری تفاوت دارد و حتی شاید بتوان گفت تحصیل در لهستان به صورت رایگان برای دانشجویان بین المللی، مانند بیشتر کشورهای دنیا، تقریبا به 1 مساله نوستالژیک تبدیل شده است اما با این وجود، میزان هزینه های پایین تحصیلی در این کشور، بستر مناسبی را برای تحصیلات دانشگاهی فراهم کرده است.
همچنین این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تهیه شده است. برای اطلاعات بیشتر درباره انواع راه های مهاجرت به لهستان، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهر مند شوید.

شرایط استفاده از تحصیل رایگان در لهستان

در سیستم آموزشی کشور لهستان بورس های تحصیلی یکی از شانس های تحصیل به صورت رایگان در قاره اروپا می باشد و دانشجویان از کشورهایی مانند انگلیس، کانادا، آمریکا و فرانسه نیز برای دریافت بورس های دانشگاه های این کشور به رقابت می پردازند.
هر دانشگاه و مرکز علمی در لهستان با در نظر گرفتن شرایطی خاص دانشجو را در رشته و مقطع درخواستی بورسیه می کند. بورس تحصیلی انواع مختلفی دارد و می تواند بخشی از مجموع هزینه ها را در برگیرد. بورس های تحصیلی که اصلی ترین آن پرداخت هزینه دانشگاه می باشد گاها شامل مخارج زندگی نیز می شود.

شرایط استفاده از تحصیل رایگان در لهستان
شرایط استفاده از تحصیل رایگان در لهستان

بورس های تحصیلی عموما به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد، بنابراین از متقاضی انتظار می رود تا در زمینه تحصیلی خود تحقیقاتی جدید و به روز انجام داده باشد.
وجود مقالات بین المللی می تواند اساتید بخش مورد نظر را راضی کند که داوطلب علاقه مند به تحصیل در مقاطع بالاتر بوده و بورس تحصیلی کمک خوبی به فرد و ارتقا علمی رشته موجود باشد.
از طرفی تحصیل در دانشگاه های لهستان اگر به زبان لهستانی باشد در حد رایگان است و این خود میتواند هزینه های دانشجویان را تا حد زیادی کاهش دهد.

نکته دیگری که لهستان را از سایر کشورهای اروپا متمایز می کند کم بودن هزینه های تحصیل در لهستان است. دانشگاه های لهستان این فرصت را به دانشجو می دهد تا حد ممکن از تحصیل رایگان در لهستان برخوردار شود اما اگر نیاز به پرداخت شهریه دانشگاه باشد نیازی به پرداخت هزینه های بالا نخواهد بود و می توان با مبلغی کمتر از کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا به تحصیل پرداخت.

تحصیل رایگان در لهستان – شرایط تحصیل رایگان در مدارس لهستان

سیستم آموزشی کشور لهستان در سال های اخیر اصلاحات مثبت بسیاری داشته است که به طور کلی باعث پیشرفت استانداردهای آموزشی در این کشور شده است. کودکان مهاجر اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را دارند.
با توجه به این واقعیت که آموزش در مدارس دولتی به زبان لهستانی است و عموم مهاجران ترجیح می دهند که فرزندان آنها تحصیلات خود را در کشورهای خودشان ادامه دهند، اکثر خارجی ها کودکان خود را در مدارس بین الملل ثبت نام می کنند.

اکثر کودکان در لهستان در مدارس دولتی یا عمومی تحصیل می کنند و هزینه تحصیل برای تمام کودکان از جمله کودکان خارجی رایگان است. با وجود استانداردهای آموزشی بالا و تحصیل رایگان اکثر مهاجران فرزندان خود را به مدارس دولتی نمی فرستند چون زبان آموزش لهستانی است.

شرایط تحصیل رایگان در مدارس لهستان
شرایط تحصیل رایگان در مدارس لهستان

تحصیل رایگان در لهستاندانشگاه های رایگان و کم هزینه لهستان

از جمله دانشگاه های رایگان و کم هزینه لهستان می توان به اشاره کرد:

  • دانشگاه علوم و تکنولوژی AGH لهستان
  • دانشگاه ورشو لهستان
  • دانشگاه تکنولوژی ورشو لهستان

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در صربستان تحصیل رایگان در صربستان

کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خش...

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

نظرات کاربران
Fatemeh

سلام در چه صورت تحصیل رایگان خواهد بود؟ اگر زبان کشور رو اوکی باشیم حله؟

آتیه آفرینان

سلام بستگی به مقطع و رشته ی موردنظرتون دارد اما به طور کلی تحصیل به زبان لهستانی رایگان می باشد و فقط هزینه های ثبت نام، بیمه و... از شما گرفته می شود.

موژان

تحصیل در لهستان به چه زبانی هست؟

آتیه آفرینان

باسلام. هم زبان لهستانی و هم زبان انگلیسی

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button