کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خشکی احاطه شده است و با کشورهای اروپایی زیادی از جمله مجارستان، رومانی، مقدونیه، بوسنی هزرگوین، مونته نگرو و کرواسی مرز مشترک دارد. کشور صربستان به دلیل آموزش با کیفیت بالا و محیط آموزشی گیرا و فوق العاده اش نیز معروف است و به همین علت صربستان دانشجویان زیادی را همه ساله از اقصی نقاط دنیا به سوی خود جذب می کند  تحصیل رایگان در صربستان مخصوص دانشجویان صربستانی می باشد که در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند ولی این موضوع درباره دانشجویان خارجی صدق نمی کند. از دانشجویان خارجی در کشور صربستان شهریه دریافت می شود اما سطح این شهریه نسبت به سایر کشورهای اروپایی یا حتی حوزه بالکان بسیار پایین است. میانگین سالانه شهریه دریافتی از دانشجویان در حال تصحیل در صربستان در حدود 500 تا 2500 یورو می باشد.

تحصیل رایگان در کشور صربستان به معنای آن می باشد که دانشجو از یک سیستم تحصیلی بدون پرداخت شهریه برخوردار است. برخی از مؤسسات تحصیلی صربستان، زمینه را برای تحصیل رایگان علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در رشته‌ های مختلف علوم پایه، هنر و سایر رشته ها فراهم می کنند. اگر دانشجویانی که متقاضی تحصیل رایگان در صربستان هستند مدرک معتبر زبان انگلیسی نداشته باشند می توانند پس از پذیرفته شدن در دانشگاه، یک دوره کوتاه مدت زبان انگلیسی را بگذرانند و مدرک آن را برای ورود به دانشگاه ارائه دهند. تحصیل رایگان در صربستان مورد تأیید موسسات اروپایی قرار گرفته است. آموزش و برنامه ریزی درسی تمام موسسات آموزش دانشگاهی و تحصیلات عالی در رشته های مختلف در صربستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. برخی از مؤسسات دانشگاهی صربستان دارای سابقه ای بسیار قدیمی هستند. تحصیل رایگان در صربستان یعنی یکی از موسسه هایی که در این کشور در زمینه آموزش عالی دانشگاهی فعالیت می کند بتوانند دانشجو را از لحاظ تأمین هزینه های زندگی در صربستان تحت پوشش خود قرار دهد. این موضوع همانند تحصیل در سایر دانشگاه ها در کشورهای دیگر به منزله دریافت بورسیه تحصیلی تلقی می شود.

تحصیل رایگان در صربستان دلایل اصلی تحصیل رایگان در صربستان

از جمله دلایل اصلی تحصیل رایگان در صربستان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تنوع فرهنگی در صربستان
  • آموزش کیفیت بالا در صربستان
  • تحصیل و زندگی مقرون به صرفه در صربستان
  • امکان انجام کار پاره وقت دانشجویی در صربستان
  • پیشنهاد بورسیه های تحصیلی زیاد از طرف دولت صربستان
تحصیل رایگان در صربستان

تحصیل رایگان در صربستان

تحصیل رایگان در صربستان بورسیه تحصیلی صربستان

دولت صربستان بورس های تحصیلی زیادی به دانشجویان خارجی اعطاء می نماید که برای دوره های تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری پیشنهاد می شود. همچنین، برنامه های مبادله ای زیادی نیز در آموزش عالی صربستان سازماندهی می شود. انواع بورس های تحصیلی صربستان برای دانشجویان خارجی به شرح زیر می باشد :

  • World in Serbia : دولت صربستان این بورسیه را برای دانشجویان خارجی در همه سطوح تحصیلاتی اعم از لیسانس، فوق لیسانس و دکتری و نیز دوره آمادگی زبان صربستانی پیشنهاد می کند.
  • Erasmus Mundus Programme : یک برنامه همکاری آکادمیکی و تحرک پذیری در بخش آموزش عالی است و ویژه رشته های تحصیلی مقطع فوق لیسانس و دکترا می باشد .
  • برنامه CEEPUS : برنامه مبادله دانشگاهی می باشد که در سال 1993 شروع شد که این برنامه مخصوص دانشجویان و اساتید اهل اروپای شرقی و مرکزی است .
  • Serbia for Serbs : این برنامه مخصوص مردم کشور صربستان می باشد که در منطقه بالکان غربی زندگی می کنند. دانشجویان کشورهای کرواسی، آلبانی، اسلوونی، بوسنی و هرزگوین، مجارستان، مونته نگرو و رومانی جز دانشجویان ذی صلاح برای درخواست این بورسیه می باشند.

تحصیل رایگان در صربستان – دانشگاه های رایگان صربستان

سه نوع موسسات و دانشگاه های صربستان وجود دارد که عبارتند از: دانشگاه ها، کالج های کاربردی و کالج های تحصیلی . برخی از دانشگاه های بین المللی مانند دانشگاه نیویورک در بلگراد وجود دارد که MBA را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. دانشگاه ها تنها موسساتی می باشند که 3 سطح آموزش عالی را ارائه می دهند. کشور صربستان دارای 17 دانشگاه است که 8 تای آن عمومی و 9تا از آن ها خصوصی می باشد و همچنین 47 دانشکده عمومی و 17 کالج خصوصی از علوم کاربردی وجود دارد و همچنین 3 کالج عمومی و 5 کالج خصوصی برای تحصیلات دانشگاهی در صربستان ارائه شده است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

تحصیل رایگان در رومانی تحصیل رایگان در رومانی

تحصیل رایگان در رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بخار...

نظرات کاربران
Call Now Button