تحصیل رایگان در کانادا را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم. کشور کانادا در دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه ها مختلف مثل اقتصاد، صنعت، گردشگری و … داشته است.
همچنین کشور کانادا دارای ویژگی های بی نظیری مثل رفاه اجتماعی بالا، رتبه بسیار خوب دانشگاه های کانادا در لیست جهانی، میانگین درآمد مناسب برای مردم، بازار های شغلی مناسب و … می باشد.
به علاوه مدرک تحصیلی اخذ شده از کانادا در بسیاری از کشورها دنیا معتبر می باشد و شما میتوانید از آن ها برای ورود به بازار کار بسیاری از کشورها استفاده کنید.  

به همین دلیل امروزه از کانادا به عنوان یکی از مقصدهای اصلی بسیاری از سرمایه گذاران، دانشجویان، توریستان و … یاد می شود. تحصیل در این کشور مدرن و پهناور برای تمام شهروندان کانادایی یا افرادی که دارای اقامت دائمی کشور کانادا می باشند، کاملا رایگان است.

شهروندان بومی کانادا و افرادی که دارای اقامت دائمی این کشور می باشند میتوانند از مهد کودک تا دانشگاه بدون پرداخت هزینه تحصیل کنند ولی این امکان برای دانش آموزان یا دانشجویان مهاجری که اقامت دائمی دریافت نکرده اند وجود ندارد.
اگر شما به عنوان دانشجو مهاجر یا بین الملل شناخته می شوید و قصد تحصیل در کانادا به صورت رایگان را دارید، باید برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا اقدام نمایید. دریافت بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان مقطع دکتری بسیار ساده تر از دیگر مقاطع تحصیلی است و اغلب بورسیه های تحصیلی به دانشجویان بین الملل این مقطع تحصیلی تعلق می گیرد.

حتما بخوانید: مهاجرت به کانادا

تحصیل رایگان در کانادا

 تحصیل رایگان در مدارس کانادا

کشور کانادا از نظر قدرت و کیفیت آموزشی مدارس در رتبه سوم جهان جای گرفته است و دارای یکی از بهترین نظام های آموزشی در سراسر دنیا می باشد. مدارس این کشور به طور کلی به 2 دسته ی دولتی و خصوصی تقسیم بندی میشوند.
مدارس دولتی کشور کانادا از دانش آموزان اهل کانادا یا افرادی که دارای اقامت دائمی کانادا می باشند، به طور رایگان میزبانی می کنند و این افراد میتوانند بدون پرداخت به تحصیل رایگان در کانادا بپردازند.

اما اگر دانش آموزان بین المللی که فاقد اقامت دائمی کانادا باشند بخواهند در مدارس دولتی کانادا تحصیل کنند باید مبلغ نسبتا بالا و قابل توجهی را به عنوان شهریه به طور سالانه به این مدارس پرداخت کنند.
اما مدارس خصوصی به دانش آموزان بین الملل تعلق دارد و این دسته از دانش آموزان می توانند با پرداخت سالانه حدود 50 هزار دلار، در این مدرسه تحصیل کنند. مدارس دولتی کشور کانادا تمام فعالیت های خود را به صورت روزانه انجام میدهند اما مدارس خصوصی این کشور اکثرا به شکل شبانه روزی فعالیت می کنند.

در برخی از شهر های کشور کانادا به فرزندان دانشجویان مهاجر اجازه داده می شود که به صورت رایگان در مدارس این کشور تحصیل کنند ولی در برخی از دیگر ایالت ها این قانون وجود ندارد و فرزندان دانشجویان بین المللی به عنوان دانش آموز بین الملل شناخته می شوند و برای تحصیل در مدارس کانادا باید شهریه پرداخت کنند.
اگر والدین دانش آموزان توانسته باشند در سیستم اکسپرس انتری کشور کانادا و از طریق شغل خود در این کشور اقامت دائمی دریافت کرده باشند، فرزندان آن ها میتوانند تا سن 18 سالگی به طور رایگان به تحصیل بپردازند و تمام دوره های تحصیلی قبل از دانشگاه را طی کنند.

 تحصیل رایگان در مدارس کانادا

تحصیل رایگان در دانشگاه های کانادا

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کانادا به نسبت برخی از کشور ها مثل انگلستان، استرالیا و … بسیار ارزان تر می باشد زیرا دولت کانادا و برخی از ایالت های این کشور، بسیاری از کالج ها، دانشگاه ها و… را تحت پوشش خود قرار داده اند و حجم قابل توجهی از هزینه آن ها را تامین میکنند.

به همین دلیل هزینه سالانه دانشجویانی که شرایط تحصیل در این دانشگاه ها را دارند بسیار پایین می آید و به طور میانگین به کمتر از 10 هزار دلار در سال میرسد. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل ارزان و کم هزینه در مقطع کارشناسی در کشور کانادا را دارند باید بورسیه تحصیلی کانادا با مدرک دیپلم را دریافت نمایند.

برای دریافت این بورسیه تحصیلی باید 1 الی 2 ترم اولیه خود را در دانشگاه به طور آزاد سپری کنید و سپس بتوانید نمرات عالی و روزمه بسیار قدرتمندی از خود به ثبت برسانید تا شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی را کسب نمایید.

مدارک لازم برای دریافت بورسیه و تحصیل رایگان کانادا شامل مدرک دیپلم، مدرک زبان، تمکن مالی و … می باشد. شما پس از پشت سر گذاشتن دوره 3 الی 4 ساله مقطع کارشناسی میتوانید به صورت مستقیم وارد بازار کار شوید و مجوز کار در این کشور را دریافت نمایید.
زیرا افرادی که دوره ی آموزش عالی خود را در کانادا طی کرده باشند به نسبت دیگر افراد از امتیازات ویژه ای برخوردار هستند و مجوز کار آن ها بسیار راحت تر صادر می شود.

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا حدود 1 الی 2 سال طول خواهد کشید. تحصیل در این مقطع به نسبت مقطع کارشناسی ارزان تر و کم هزینه تر خواهد بود.

بسیاری از دانشجویان نقاط مختلف دنیا به علت سطح علمی بالای دانشگاه های کانادا و مدرک معتبر آن ها، علاقه دارند که مقطع کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه های کانادا سپری کنند تا سطح مهارت و دانش علمی آن ها ارتقا یابد. به علاوه پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد در این کشور شما میتوانید اقامت و مجوز کار در کانادا را به راحتی دریافت کنید به همین دلیل بسیاری از دانشجویان بین الملل مشتاق مهاجرت و تحصیل در کانادا هستند.

دریافت بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین الملل مقطع کارشناسی ارشد دارای شرایطی مثل دریافت اقامت، پرداخت مالیات، پرداخت بیمه ، اثبات تمکن مالی، برخورداری از مدرک زبان، ارائه مدرک دیپلم، ارائه مدرک کارشناسی و … می باشد.
برخورداری از برخی ویژگی ها و امکانات مثل رزومه تحصیلی قدرتمند، سطح علمی بالا، داشتن مدرک زبان آیلتس 7، داشتن مقالات معتبر بین المللی، داشتن توصیه نامه از اساتید دانشگاه های برجسته و… سبب میشود که شرایط تحصیل رایگان در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد، هرچه سریعتر برای شما فراهم شود.

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل رایگان در مقطع دکتری

امکان تحصیل رایگان در مقطع دکتری در به 2 شکل ریسرچ و ارائه پروژه امکان پذیر می باشد. دوره دکتری در کشور کانادا با توجه به رشته تحصیلی شما حدود 3 الی 5 سال طول میکشد.
برای تحصیل در این دوره شما باید با یک استاد راهنما در ارتباط باشید و امور مربوط به پذیرش خود را از طریق آن پیگیری نمایید.

دانشجویانی که بورسیه تحصیلی مقطع دکترا را دریافت کرده اند باید مثل افراد بومی این کشور مالیات، بیمه و … خود را پرداخت نمایند.
تحصیل رایگان در مقطع دکتری در کشور کانادا دارای یک بستر بسیار رقابتی می باشد و دانشجویانی که در این مقطع تحصیل میکنند برای بهره مندی از آپشن هایی مثل کمک هزینه تحصیلی و … باید با سایر دانشجویان بین الملل رقابت کنند.

بورسیه های تحصیلی موجود برای تحصیل رایگان در کانادا

بورسیه های تحصیلی موجود در کشور کانادا به طور کلی به 2 دسته ی اسکالرشیپ و فول فاند تقسیم بندی می شوند. بورسیه های اسکالرشیپ تنها بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان بین الملل را تامین میکند اما بورسیه تحصیلی (فول فاند) تمام هزینه ها تحصیل و زندگی دانشجو ر پرداخت می کند.
دریافت بورسیه های تحصیلی کانادا دارای متقاضیان بسیار زیادی از سراسر دنیا می باشد به همین دریافت این بورسیه ها برای دانشجویان بسیار محدود و دشوار شده است.

بورسیه های تحصیلی کانادا اغلب به دانشجویانی تعلق میگیرد که شرایط و قابلیت های ویژه ای داشته باشند. به عنوان مثال رزومه تحصیلی قدرتمند، تاییدیه استاد دانشگاه، مدرک زبان با سطح و نمره بالا و… همگی جز شرایط و امکاناتی محسوب می شوند که به دانشجویان بین المللی برای دریافت بورسیه و تحصیل رایگان در کانادا کمک میکنند.

بورسیه های تحصیلی موجود برای تحصیل رایگان در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

در این بخش هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه های کانادا را مورد بررسی قرار می دهیم تا افراد بتوانند آگاهی بیشتر از مزیت های تحصیل رایگان در کانادا کسب کنند.
هزینه های موجود در جدول زیر به طور میانگین برای هر مقطع تحصیلی و برای یک دوره 1 ساله درج شده است. در زمینه قیمت های زیر به این نکته توجه داشته باشید که تمامی آن ها به طور سالانه با رشد 3 الی 6 درصدی رو به رو میشوند. 

مقطع تحصیلیشهریه سالانه دانشگاه
مدارسحدود 24 هزار دلار تا 50 هزار دلار کانادا
مقطع کارشناسیحدود 6 هزار دلار تا 30 هزار دلار کانادا
مقطع کارشناسی ارشدحدود 11 هزار دلار تا 20 هزار دلار کانادا
مقطع دکتریحدود 10 هزار دلار تا 20 هزار دلار کانادا

اگر به موارد فوق، هزینه سکونت، غذا، رفت و آمد، اینترنت و … را نیز اضافه کنید بیش از پیش متوجه اهمیت دریافت بورسیه برای تحصیل رایگان در کانادا خواهید شد زیرا این بورسیه میتواند کمک بی نظیری به صرفه جویی در هزینه شما کند و شما میتوانید با صرف هزینه بسیار کمتری دوره تحصیلی خود در این کشور را سپری کنید.

سوالات متداول

مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در کانادا چیست؟

مدرک دیپلم، مدرک زبان، تمکن مالی و … می باشد.

شهریه سالانه مقطع کارشناسی در کانادا چقدر است؟

حدود 6 هزار دلار تا 30 هزار دلار کانادا

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

نظرات کاربران
Call Now Button