تحصیل رایگان در چک (Czech )

کشور جمهوری چک یکی از موفق ترین کشور های اروپا به شمار می آید . به همین علت افراد زیادی کشور جمهوری چک را برای تحصیل انتخاب می کنند. می توان گفت یکی از روش های مهاجرت به جمهوری چک ، تحصیل رایگان در چک می باشد . در ادامه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان درباره شرایط تحصیل رایگان در چک  توضیح داده است .

شما می توانید به طور مفصل تر درباره تحصیل در جمهوری چک در مقالات دیگر اطلاعات کسب کنید .

در کشور جمهوری چک 26 دانشگاه ملی، 2 دانشگاه دولتی و 43 دانشگاه خصوصی وجود دارد. دانشگاه ملی و خصوصی تحت نظارت وزارت آموزش، جوانان و ورزش فعالیت می کنند اما دانشگاه های دولتی (آکادمی دفاع و پلیس) تحت نظارت وزارت دفاع و وزارت کشور فعالیت می کنند. تحصیل در دانشگاه های ملی و دولتی جمهوری چک رایگان است مگر اینکه دانشجو به زبانی غیر از چک تحصیل کند . به دلیل تغییرات سیاسی سیستم آموزشی، مدارس دیگر فقط دولتی نیستند و مدارس خصوصی بسیاری در چند سال گذشته تأسیس شده اند . دانشجویان کالج ها و دانشگاه ها شهریه های رایج را می پردازند.

معمولا دانشگاه های چک به زبان انگلیسی به دانشجوهای خارجی بورس اهدا نمی کنند، اما اگر دانشجو در ترم اول خود نمرات بالایی کسب کند می تواند درخواست بورس تحصیلی خود را به دانشگاه اعلام کند .

تحصیل رایگان در چک

تحصیل رایگان در چک

تحصیل رایگان در چک – رشته های تحصیل رایگان در چک

تحصیل رایگان در جمهوری چک در رشته های تحصیل رایگان در چک شامل: (زبان چکی)

  • رشته های پزشکی در چک شامل :

پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، کلیه تخصص های جراحی، تخصص های ICU و CCU ، تخصص های بیهوشی، رادیولوژی،

  •  رشته های فنی و مهندسی در جمهوری چک
  • رشته موسیقی در جمهوری چک
  • رشته های هنری در جمهوری چک مانند:

نقاشی، بازیگری تئاتر و سینما، کارگردانی، رشته های معماری، کلیه رشته های انسانی، رشته معماری و …

به زبان چکی در کشور جمهوری چک وجود دارد. لازم به ذکر است با مدرک رشته های پزشکی در کشور چک شما می توانید در همه جای اروپا،آمریکا و کانادا کار کنید. مدارک دانشگاه های کشور چک در تمامی رشته های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران می باشد. هزینه تحصیل در جمهوری چک به زبان انگلیسی سالی 10000 تا 15000 یورو (که به صورت ترمی شهریه پرداخت میشود) میباشد. یکی از روش های تحصیل رایگان در چک ،تحصیل به زبان چک می باشد. امکان گذراندن دوره زبان چکی به مدت یکسال با هزینه 4900 یورو و دریافت مدرک B2زبان چکی . بعد از گذراندن دوره زبان امتحان ورودی از دانشجو گرفته میشود که ۶۰ از ۱۰۰ را باید دریافت کند . طول دوره پذیرش تحصیل رایگان در چک از ماه ژانویه تا می هر سال می باشد.

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما توصیه می کند مقاله ” اقامت در جمهوری چک ” را مطالعه فرمایید .

 گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در صربستان تحصیل رایگان در صربستان

کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خش...

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

نظرات کاربران
علی رضایی

من کارشناس آزمایشگاه بیمارستان و ارشد زیست گرایش بیوشیمی دارای ۳مقاله  و دو اختراع مشارکتی و گواهی تدریس و ۱۳سال سابقه و بدون مدرک زبان تمایل به تحصیل در رشته ژنتیک پزشکی در دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت دارم  ۳۹سال سن و بدون مدرک زبان لطفا درصورت امکان راهنمایی به موبایل تماس یا تلگرام کنید

سارا جوادی

با سلام جناب آقای رضایی ، با توجه به رزومه ای که فرمودید شانس پذیرش برای اکثر کشورها رو در مقطع دکتری دارید . پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی و بررسی دقیق تر رزومتون با شماره 02172207 تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button