تحصیل رایگان در هلند (Netherlands)

یکی از راه های مهاجرت به هلند ادامه تحصیل می باشد و کشور هلند گزینه مناسبی است. دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل هلند را انتخاب می کنند. کشور هلند، کشوری اروپایی، ثروتمند، توسعه یافته، امن و صنعتی است. دانشگاههای هلند از اعتبار بین المللی بالایی برخوردار هستند به طوری که در رتبه بندی جهانی دانشگاهها، ۱۳ دانشگاه اصلی هلند در رتبه زیر ۲۰۰ قرار دارند. دانشگاههای این کشور با سطح علمی و کیفیت بالا در تمام مقاطع تحصیلی و کلیه رشته ها دانشجو می پذیرد. هلند کشوری صنعتی می باشد و دانشجویان بسیاری از کشورهای مختلف دنیا بویژه ایران برای تحصیل در رشته های فنی و مهندسی به این کشور مهاجرت می نمایند. کشور هلند در حوزه شنگن قرار دارد و این یکی از مزیتهای تحصیل در هلند به شمار می اید زیرا دانشجویان با کسب ویزای تحصیلی هلند می توانند در کلیه کشورهای عضو شینگن رفت و آمد کنند و ادامه تحصیل دهند.دورس در دانشگاه های این کشور به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شود که از جمله دلایلی است که سبب می شود دانشجویان گزینه ادامه تحصیل را انتخاب کنند.

علاوه بر تحصیل رشته فنی و مهندسی در کشور هلند تحصیل در رشته پزشکی در هلند و  تحصیل داروسازی در هلند حائز اهمیت می باشد. در مقالات دیگر درباره تحصیل گروه پزشکی هلند توضیح داده شده است.

تحصیل رایگان در هلند و تحصیل در هلند یکی از شرایط ورود به کشور هلند و مهاجرت به کشور هلند به شمار میرود . اگر شما به دنبال کشوری جهت دریافت کار بعد از تحصیل هستید کشور هلند یکی از این کشورها به شما میرود زیرا دانشگاه های این کشور و رشته های تدریس شده در این کشور دارای آینده ی شغلی بسیار خوبی است و میتوانید در کشور هلند مشغول به کار گردید .کار در هلند نیز یکی از راه های دریافت اقامت هلند و مهاجرت به هلند به شمار میرود . تحصیل در کشور هلند دارای شرایط ایده عالی بوده که هر شخص میتواند از آن بهره مند گردد . یاد آور میشویم که تحصیل در هلند یکی از راه های مهاجرت به هلند بوده که در نهایت به دریافت کارت اقامت هلند و اتحادیه اروپا منجر میگردد.

نظام تحصیلی و آموزشی کشور هلند بر پایه ی نیاز و استعداد دانش آموزان بنا شده و از این رو مدارس به سه دسته ی مدارس دولتی، مدارس خاص (مذهبی) و مدارس معمولی دولتی تقسیم شده اند، البته لازم به ذکر است که تعدادی مدرسه ی خصوصی هم مشغول به فعالیت می باشند. نظام آموزشی کشور هلند بر اساس ارزیابی سازمان برنامه ریزی تحصیلی برای دانشجویان بین المللی PISA و سازمان همکاری اقتصادی وتوسعه  OECDدر رتبه بندی برترین نظام های آموزشی در رتبه نهم قرار دارد.
تحصیل اجباری برای دانش آموزان از سن ۵ سال آغاز می شود و تا سن ۱۸ ادامه می یابد. در پایان این دوره به دانش آموزان مدرک دیپلم در سطوح VWO، HAVO و MBO اعطا می شود. مدارس دولتی و خاص بر پایه ی بودجه ی دولتی اداره می شوند و هزینه های جاری این مدارس توسط دولت تامین می گردد. ولی مدارس خصوصی بر پایه ی شهریه ای که از دانش آموزان دریافت می کنند فعالیت دارند. تحصیلات عالی در هلند در سه مقطع لیسانس (۲۴۰ واحد طی ۴ سال)، فوق لیسانس (۶۰ تا ۱۲۰ واحد طی یک یا دو سال) و دکترا (۱۲۰ واحد در طول ۳ سال) ارائه می گردد.

تحصیل رایگان در هلند – کمک هزینه تحصیلی هلند

کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی است که به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد تا با استفاده از تسهیلات مالی تحت عنوان Student Grants یا وام های مربوط به شهریه بتوانند در دانشگاه های این کشور تحصیلات سطح بالا را تجربه نمایند. طرح های حمایتی مالی دیگری مثل کمک هزینه ی اجاره مسکن Huurtoeslag و کمک هزینه ی خدمات بهداشت و درمان Zorgtoeslag نیز برای پوشش هزینه های دانشجویان در راستای تحصیل رایگان در هلند وجود دارد.

تحصیل رایگان در هلند شرایطی که کمک هزینه های تحصیلی دانشجویی به دانشجویان تعلق می گیرد عبارتند از اینکه:

در راستای تحصیل رایگان در هلند، سن متقاضی نباید بیشتر از ۳۰ سال باشد. متقاضی تبعه کشورهای اتحادیه ی اروپا باشد و طی ۵ سال گذشته اقامت هلندی اخذ نموده باشد یا حداقل ۵۶ ساعت در ماه کار کرده باشد. داشتن اجازه ی اقامت یا کار همان حقوقی را برای فرد به همراه دارد که یک شهروند هلندی دارد. شرط لازم دیگر برای اینکه صلاحیت فرد احراز شود این است که درآمد ماهیانه وی کمتر از ۱۳ هزار یورو در ماه باشد. بعلاوه دانشجویان اروپایی که قادر نیستند شهریه های تحصیل در هلند را بپردازند می توانند از وام های دانشجویی استفاده کنند که این مورد نیز شرایط خاص خود را دارد. من جمله داشتن حساب بانکی در هلند و کد شناسایی شهروندی این کشور و داشتن سن کمتر از ۳۰ سال. دانشجویان باید به همان میزان که از وام های دانشجویی استفاده می کنند وجوه دریافتی را بازپرداخت نمایند. سقف زمانی که دانشجوی دوره ی لیسانس می تواند از کمک های مالی دانشجویی استفاده نماید ۷ سال است.
به عنوان طرح تشویقی در تحصیل رایگان در هلند، به منظور جذب دانشجویان بین المللی غیر از اتحادیه اروپا، دولت هلند برنامه ای برای ارائه کمک هزینه های مالی به این دانشجویان آغاز نموده است. این بورس تحصیلی توسط وزارت آموزش و پروش، وزارت علوم و چندین دانشگاه هلند تامین می شود. و مبلغ آن نیز ۵ هزار یورو برای سال اول می باشد که افراد می توانند با داشتن شرایط تنها یک بار از آن استفاده نمایند.

تحصیل رایگان در هلند – شرایط استفاده از این بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی عبارتند:

فرد ملیتی غیر از کشورهای اتحادیه اروپا داشته باشد.
فرد متقاضی شرکت در دوره های آموزشی کارشناسی یا کارشناسی ارشد دانشگاه های هلند باشد.
فرد متقاضی قبلاً مدرک تحصیلی که از موسسات یا دانشگاه های هلندی اخذ ننموده باشد.
فرد شرایط خاص دانشگاه مورد نظر را داشته باشد.

تحصیل رایگان در هلند

تحصیل رایگان در هلند

تحصیل رایگان در هلند – شرایط تحصیل رایگان در هلند

کشور هلند از کشورهای معتبر در زمینه بین الملل و عضو پیمان شنگن می باشد که در اروپای شمالی واقع شده است. این کشور با کشورهای آلمان، بلژیک و بریتانیا مرز مشترک دارد و پایتخت آن شهر آمستردام می باشد. پیشرفت در زمینه های کشاورزی، صنعت و گردشگری در این کشور زبانزد است. شاخص توسعه انسانی در کشور هلند بالا بوده و پایین ترین نرخ بیکاری و تورم را داراست. به دلیل وجود دانشگاه های علمی و با کیفیت بسیاری از افراد تمایل دارند در این کشور به تحصیل بپردازند هم چنین پس از تحصیل به علاقه مندان مهاجرت به کشور هلند یکسال فرصت اعطا می گردد تا درصدد یافتن شغل باشند. این افراد می توانند با کار کردن در این کشور ویزای خود را تمدید نموده و اقامت دائم یا تابعیت کشور هلند را دریافت کنند. تحصیل در همه رشته ها به دو زبان انگلیسی و آلمانی برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در این کشور امکان پذیر است.

مهلت ثبت نام در کشور هلند به عواملی از جمله دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متقاضی وابسته است که از اول ماه ژانویه تا اواخر ماه ژوئن می باشد و متقاضیان برای دریافت پذیرش باید هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام و تحویل مدارک اقدام نمایند هم چنین سال تحصیلی در این کشور از ابتدای ماه سپتامبر آغاز می شود. بیان این نکته حائز اهمیت است که متقاضیان تحصیل در کشور هلند باید بخشی از هزینه های ابتدایی خود را مانند هزینه شهریه یکسال تحصیلی، بیمه یکساله به مبلغ ۵۰۰ یورو، ۵۰۰ یورو برای صدور مجوز اقامت یکساله و اجاره اتاق برای مدت حداقل ۳ ماه را به حساب دانشگاه مربوطه واریز نمایند.

تحصیل در کشور هلند هزینه داشته و رایگان نمی باشد اما دانشجویان می توانند با دریافت بورس های تحصیلی و وام های دانشجویی از تحصیل رایگان در هلند بهره مند شده و بخشی از هزینه های تحصیل خود را با استفاده از این خدمات تامین نمایند. شرایط تحصیل رایگان در هلند از طریق کمک هزینه تحصیلی و وام های دانشجویی می تواند کمک مهمی به دانشجویان در حال تحصیل در این کشور باشد.

شرایط تحصیل رایگان در هلند از طریق اخذ بورس تحصیلی در این کشور امکان پذیر است که خود به ۳ نوع تقسیم میشود: تخفیف در شهریه، تحصیل کاملا رایگان و دریافت کمک هزینه.کشور هلند به دانشجویان بین المللی این امکان را اعطا می کند تا با استفاده از تسهیلات مالی با عنوان  Student Grants یا وام های مرتبط با شهریه بتوانند در دانشگاه های این کشور به تحصیلات بپردازند. علاوه بر این، طرح های مالی دیگری مانند کمک هزینه اجاره مسکن یا کمک هزینه خدمات بهداشت و درمان برای تامین بخشی از هزینه های دانشجویان در این کشور در نظر گرفته شده است.

تحصیل رایگان در هلند – شرایط تحصیل رایگان در هلند از طریق دریافت کمک هزینه های تحصیلی

  • سن فرد متقاضی تحصیل در کشور هلند بالاتر از ۳۰ سال نباشد.
  • فرد متقاضی از توابع کشورهای اتحادیه اروپا باشد و طی ۵ سال گذشته اقامت کشور هلند را دریافت نموده باشد یا مدتی در این کشور به کار پرداخته باشد.
  • درآمد فرد متقاضی در ماه پایین تر از ۱۳ هزار یورو نباشد.

تحصیل رایگان در هلند – شرایط تحصیل رایگان در هلند از طریق وام های دانشجویی

  • سن فرد متقاضی تحصیل در کشور هلند بالاتر از ۳۰ سال نباشد.
  • فرد متقاضی در کشور هلند حساب بانکی داشته باشد.
  • فرد متقاضی در کشور هلند کد شناسایی شهروندی داشته باشد.

دانشجویان می توانند تا ۷ سال از کمک های مالی دانشجویی بهره مند شوند و پس از آن وجوه دریافتی به عنوان وام دانشجویی یا کمک هزینه را باید بازپرداخت نمایند.

دولت هلند به منظور تشویق متقاضیان بین المللی غیر از اتحادیه اروپا برای ادامه تحصیل در این کشور کمک هرینه های مالی به دانشجویان واجد شرایط اعطا می نماید که توسط وزارت آموزش و پروش این کشور، وزارت علوم و تعدادی از دانشگاه هلند تامین می شود و تنها یک بار در طول دوران تحصیل مبلغ ۵ هزار یورو به عنوان بورس تحصیلی به متقاضی اعطا می شود.

شرایط اعطای این بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی عبارت است از:

  • فرد دارای ملیتی غیر از کشورهای اتحادیه اروپا باشد.
  • فرد متقاضی شرکت در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور هلند باشد.
  • فرد متقاضی قبلا مدارک تحصیلی از موسسات یا دانشگاه های کشور هلند دریافت نکرده باشد.
  • فرد شرایط خاص مربوط به دانشگاه مورد نظر را داشته باشد.
تحصیل رایگان در هلند

تحصیل رایگان در هلند

تحصیل رایگان در هلند-  تحصيل رايگان دکتري در هلند

دانشجويان با گرفتن بورس تحصيلي از يکي از دانشگاه هاي  هلند نه تنها هيچ شهريه اي پرداخت نمي کنند بلکه دانشجو بودن آن ها نوعي شغل و پوزيشن کاري محسوب شده و ماهيانه حقوقي به ميزان 2 هزار دلار ماهيانه به او تعلق مي گيرد و هم چنين دانشجو مي توان براي اخذ تابعيت و شهروندي هلند نيز در حين تحصيل اقدام نمايد. مدت زمان تحصيل دکترا در هلند 4 سال مي باشد.

­ تحصیل رایگان در هلند شرایط اخذ پذيرش تحصيلي از دانشگاه هاي هلند در مقطع دکتر

  • داشتن مدارک کارشناسي و کارشناسي ارشد از دانشگاه هاي معتبر
  • داشتن مدرک زبان آياتس 5/6 يا 7
  • جلب نظر يک استاد مشاور (supervisor) که براي پشتيباني از تز دکتراي فرد
  • داشتن تاليفات مثل مقالات ISI ، کتاب و …

تحصیل رایگان در هلند – دانشگاه های برتر هلند :

  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه فن اوری دلف
  • دانشگاه اوترخت
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه خرونینگن
  • دانشگاه فناوری آیندهوون

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور هلند زبان رسمی کشور هلند

کشور هلند کشوری کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با 16.5 میلیون نفر جمعیت می ...

مهاجرت کاری هلند مهاجرت کاری هلند

مهاجرت کاری هلند یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده ...

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در هلند مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در هلند

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری هلند همواره مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. چه آنها که ...

نظرات کاربران
Call Now Button