تحصیل رایگان در مالتا(Malta)

تحصیل در کشور مالتا به دلایلی مانند سهل الوصول بودن ویزای شنگن، اخذ پذیرش از برترین دانشگاههای انگلیسی در مالتا ، امکان اخذ بورسیه تحصیلی مالتا و تحصیل رایگان در مالتا برای دانشجویان، امکان اخذ پذیرش دوره های زبان و امکان اخذ پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان آیلتس، از پرطرفدارترین و پرمتقاضی ترین امور مهاجرتی می باشد.

مالتا جزیره ایی کوچک میباشد که در جنوب قرار گرفته ، فاصلۀ مالتا با سیسیل ایتالیا ۸۰ کیلومتر از راه دریا میباشد و اقتصاد این کشور بیشتر بر پایۀ توریسم، کشاورزی، ماهیگیری و صنایع دستی است ، بدلیل دارا بودن سواحل بسیار زیبا و آب و آفتاب بی نظیر جهت کسانیکه عاشق این آب و هوای مدیترانه ایی هستند  و شب زنده داری در کنار ساحل زیبای آن بهمراه برنامه های شاد و مفرح ، مالتا توانسته توریست های زیادی را به خود جذب کند، و از این طریق به اقتصاد این کشور کمک شایانی میشود. طبق تحقیقات اخیر در سال ۲۰۱۰ که توسط مجلۀ اینترنشنال لیوینگ بین ۱۹۴ کشور انجام شد ، مالتا یکی از بهترین کشورها در سال ۲۰۱۰ برای زندگی شناخته شد .دو زبان مالتیز و انگلیسی از زبانهای رایج این کشور هستند. جزایر همسایۀ مالتا جزایر کومینو و گزو نام دارند. که بنام جزایر خواهر مالتا نام گرفته اند. بدلیل نبودن سفارت مالتا در تهران ، سفارت اتریش مسئولیت صدور روادید جهت کشور مالتا در تهران را بعهده دارد.

از مواردی که افراد زیادی را به جزیرۀ کوچک مالتا میکشاند و بدنبال اخذ اقامت دائم این کشور کوچک هستند ، یکی داشتن آب و هوای مدیترانه ایی و امکان رفت و آمد آزادانه بین کشورهای اروپایی ، زندگی با استانداردهای بالای اروپایی در محیطی گرم با مردمی آرام میباشد ، و نکتۀ حائز اهمیت آنست که یکی از معدود کشورهای اروپایی میباشد که مالیات بر درآمد بسیار کمی دارد و امکان بازگشت سرمایه و دسترسی آسان به راه دریایی و فرودگاه و نبودن ترافیک و هوای آلوده ، و برای اخذ اقامت دائم نیاز نیست که بطور دائمی در مالتا اسکان داشته باشند و فقط کافیست یک تا سه روز در مالتا اقامت داشته باشند. و در آخر هم یکی از مراکز امن بانکداری اروپا میباشد که میتوان براحتی سرمایه خود را در بانک سپرد.

تحصیل و ادامه تحصیل در مالتا بخصوص جهت کسانیکه اخذ مدرک IELTS را سد راه موفقیت و ادامه تحصیل در خارج از کشور میدانند ، میتواند از برترین گزینه ها محسوب گردد .پس از تحصیل در دوره های زبان pre-sessionalمرتبط و ارائه شده توسط خود دانشگاههایی که قصد تحصیل در آنها را دارید، میتوانید به تحصیل خود بعد از گذراندن امتحان زبان IELTSبپردازید و یا آنکه اگر هیچ آشنایی با زبان ندارید.

تحصیلات عالی با کیفیت خیلی بالا از مهمترین نکاتی است که دولت مالتا توجه ویژه ای به آن دارد. در طول دهۀ اخیر مالتا شاهد گسترش بسیار وسیعی در امور آموزش عالی است ، کیفیت در بخش آموزش عالی یک کشور باعث رشد همه جانبۀ آن از جمله رشد اقتصادی آن کشور میگردد. آموزش و پرورش نیروی کار ماهر نیز از مهمترین شاخص ها در راه پیشرفت اقتصادی یک کشور میباشد. دولت مالتا معتقد است که دانشجویان میتوانند یکی از راههای آموزش عالی را که دولت برایشان فراهم نموده است را برگزینند و مشغول به تحصیل گردند، حتی در موسسات و دانشگاههای خارجی  شناخته شده واقع در مالتا نیز میتوانند ادامه تحصیل دهند.

اهداف اصلی این طرح اعطای بورس تحصیلی مالتا بشرح ذیل میباشند:

  • اعطای بورس تحصیلی مالتا جهت تشویق بیشتر دانشجویان جهت ادامه تحصیل در مقاطع لیسانس و به بالا در مالتا و در خارج از کشور مالتا
  • اعطای بورس تحصیلی مالتا برای ترویج علمی در بخش موسسات آموزشی و دانشگاههای خصوصی
  • اعطای بورس تحصیلی مالتا جهت افزایش انتخاب دانشجو در مقاطع تحصیلی و موسسات آموزشی مالتا

بورس دولتی تحصیلی مالتا برای رشته های زیر اختصاصآ ارائه میگردد:

  • Law
  • Humanities
  • Medicine & Health
  • Natural Sciences & Mathematics
  • Applied Sciences & Professions
  • Social Sciences
  • Business & Management
  • Environmental Studies & Earth Sciences

تحصیل رایگان در مالتا دانشگاه ها و مراکز آموزشی مالتا در مقاطع زیر دانشجو میپذیرند

مقاطع و شرح آنها در ذیل آمده است:

مقطع لیسانس : از سه تا پنج سال به طول می انجامد ، البته این بستگی به فیلد آموزشی آن هم دارد.

مقطع فوق لیسانس : این مقطع یک تا دو سال به طول می انجامد.

مقطع دکترا : بعد از گذراندن سه سال بعد از مقطع فوق لیسانس دانشجو میبایست در مورد یک موضوع تایید شده از طرف دانشگاه و استاد تحقیق و پژوهش نموده و تز ارائه دهد. و از آن دفاع نماید.

دانشجویان میبایست اجازۀ ورود به مالتا را داشته باشند و اگر قصد ماندن بیش از سه ماه در این کشور را دارند باید دارای بیمه هم باشند ، و مبلغی جهت نشان دادن تمکن مالی به سفارت برای آنکه رویت شود که دانشجو تمکن مالی جهت تحصیل و زندگی در کشور مالتا را در صورت پیدا نکردن کارخواهد داشت.

قبل از شروع تحصیل دانشجو در دانشگاه های مالتا ، دانستن زبان انگلیسی برای دانشجو اجباری میباشد ، جهت فراگیری زبان برای دانشجویان خارجی در مالتا به جز کالج ها که دوره های زبان برگزار مینمایند ، دانشگاهها دوره های فاندیشن   foundationیکساله برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند و به همراه دروس پیش دانشگاهی رشتۀ مورد نظر دانشجو کلاسهای زبان انگلیسی را نیز برای این دانشجویان ارائه میدهند. البته بعلاوۀ این دوره ها ، دانشگاه های مالتا برای دانشجویانی که دانایی زبان انگلیسی دارند ولی نمرۀ آیلتس آنها مقداری کم میباشد ، دوره های زبان pre-sessionalرا قبل از شروع کورس های درسی تخصصی دانشجویان ارائه میدهند که در این دوره های pre-sessionalدانشجویان به تکمیل دانش زبان انگلیسی خود میپردازند، طول مدت این دوره ها بر اساس نیاز دانشجو میباشد که برای هر نیم نمرۀ IELTSدانشجو میبایست بمدت دو ماه زبان خوانده و بعد امتحان IELTSداده و بعد از آن مشخص میگردد که چقدر دیگر نیاز است که به یادگیری زبان انگلیسی بپردازد ، و پس از گذراندن این دوره با موفقیت دانشجو میتواند مستقیمآ وارد همان دانشگاه ها شوند و ادامه تحصیل دهند.

دانشگاه های مالتا جهت رشته های مدیکال ، از جمله رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی و رشته های مرتبط به آن ، تعداد ۳۰ جایگاه برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند ، که این دانشجویان میتوانند پس از گذراندن دورۀ A-levelدر کالج های مالتا یا انگلستان میتوانند جهت تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی  در دانشگاه مالتا امتحان ورودی داده و پس از قبولی نیز میتوانند جهت اخذ بورسیۀ تحصیلی مالتا اقدام نمایند ،این دوره دوساله میباشد ، البته اینکه به کدام دانشجو بورسیۀ تحصیلی تعلق خواهد گرفت کاملآ بستگی به عملکرد وی در طول سال اول تحصیل وی در دانشگاه های مالتا دارد. در دوره های A-level، دانشجویان دروس Pre-medمرتبط با رشتۀ انتخابی خود بهمراه زبان انگلیسی را خواهند آموخت . این دوره های A-level  جهت دانشجویان بالای ۲۵ سال نیز وجود دارد و افراد بالای ۲۵ سال میتوانند در این دوره ها قبل از ورود به دانشگاه استفاده نمایند ، البته این دوره های A-levelمخصوص افراد بالای ۲۵ سال با دوره های A-levelافراد زیر ۲۵ سال متفاوت است.

البته در سیستم آموزشی مالتا ، تحصیلات دانشگاهی از مقطع لیسانس و فوق لیسانس تا دکترا ، اغلب رایگان بوده و دانشجویان شانس زیادی برای اخذ بورس تحصیلی مالتا و یا گرفتن فاند از دانشگاههای مالتا را دارند ، و دانشجویان دانشگاه های مالتا اغلب جهت هزینه های دانشگاهی خود و هزینه های جاری مرتبط به امور دانشگاهی خود مبالغی را نیز دریافت میدارند که نام این کمک هزینه ها بورس تحصیلی مالتا میباشد. دانشگاههای مالتا کورس های تحصیلی را به دو شکل پارت تایم و فول تایم به دانشجویان ارائه می دهد. زبان اصلی آموزش در دانشگاههای مالتا انگلیسی میباشد و به همین جهت است که دانستن زبان انگلیسی قبل از شروع تحصیل دانشجو الزامی میباشد. سیستم آموزشی کشور مالتا بسیار شبیهه به نظام آموزشی انگلستان میباشد ، شاید به این خاطر باشد که در زمانهای دور ، مالتا مستعمرۀ انگلستان بوده است.سال تحصیلی در مالتا از ماه اکتبرOct  آغاز میگردد و تا ماه جونJune  پایان می یابد. و تعطیلات طولانی دانشجویان از ۱۵ جولای Julyتا ۳۰ سپتامبر Sepادامه می یابد.

از دیگر مسائلی که قابل توجه و مهم میباشد آنست که دانشگاههای انگلیسی در مالتا وجود دارند که دانشجویانی که وارد این دانشگاه ها میگردند میتوانند پس از گذراندن یک تا سه ترم برای دانشگاههای انگلیس و یا دیگر دانشگاهها پذیرش اخذ نمایند ،  از دیگر موقعیت هایی که دانشجویان میتوانند داشته باشند آنست که ، چون مالتا قبلآ جزئی از ایتالیا بوده ، و فاصلۀ کمی تا ایتالیا دارد ، و هم اینکه مدارک صادره از  دانشگاه های مالتا ، نزد دانشگاه ها و دولت ایتالیا معتبر میباشد ، دانشجویان میتوانند براحتی پس از گذراندن دوره های زبان و یا foundationیکساله و A-levelدوساله در دانشگاه های مالتا، به سهولت به ایتالیا سفر نموده و پس از بررسی شرایط تحصیلی ایتالیا و شرایط  اخذ بورسیه ایتالیا ، جهت ادامه تحصیل بهمراه امکان اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام نمایند و به کشور ایتالیا ترنسفر نمایند و از مزایای تحصیل با بورسیه در برترین دانشگاه های اروپا بهرمند گردند.

تنها دانشگاه دولتی مالتا دانشگاه UOMمیباشد که از قدیمی ترین دانشگاههای مدیترانه به شمار میرود ، این دانشگاه از برترین سیستم آموزشی کشور مالتا برخوردار است ، در جزیرۀ گزو هم هیچ دانشگاهی وجود ندارد و مردم این جزیره جهت تحصیلات تکمیلی نیز به این دانشگاه در مالتا می آیند، تعداد ۱۱۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند ، از این یازده هزار تا دانشجو تعداد ۶۵۰ دانشجوی آن خارجی هستند و از ۷۷ کشور جهان به مالتا جهت تحصیل آمده اند. و عمومآ این دانشجویان از امکان اخذ بورسیۀ تحصیلی مالتا برخوردار هستند. از امکانات دیگری که برای دانشجویان خارجی در مالتا فراهم شده ، امکان استفاده از خوابگاه های دانشگاهی میباشد که در فاصلۀ سه کیلومتری دانشگاه مالتا قرار گرفته ، و جهت رفت و آمد دانشجویان بین خوابگاه و دانشگاه ، اتوبوسهای رایگان در نظر گرفته شده که دانشجویان میتوانند بسهولت رفت و آمد نمایند.

به جز دانشگاه دولتی مالتا UOM، چند دانشگاه خارجی نیز در مالتا شعبه دارند و مشغول به سرویس دهی و ارائۀ خدمات به دانشجویان خارجی و داخلی مالتا میباشند ، . سالانه ۳۰۰۰ دانشجو از دانشگاههای مالتا فارغ التحصیل میگردند که این رقم به نسبت تعداد بسیار قلیل جمعیت مالتا بسیار کثیر و قابل توجه میباشد. کالج های مالتا سالانه بیشتر از ۱۷۰ کورس فول تایم (تمام وقت) و بیشتر از ۳۰۰ کورس پارت تایم  (نیمه وقت) ارائه مینمایند. از مقطع دیپلم تا دکترا ، و دانشجویان را برای ورود به عرصۀ کار آماده مینمایند. البته جهت کسانیکه علاقه به ورود سریع به بازار کار را دارند ، دوره های فنی حرفه ایی نیز فراهم شده تا بتوانند نیروی کار ماهر را آموزش دهند و راهی بازار کار نمایند. دانشجویان با گذراندن این دوره های فنی حرفه ای میتوانند مستقیمآ به کار مشغول شوند. دانشگاههای مالتا همکاری بسیار نزدیکی با صنایع مختلف دارند ، بدین جهت که مطمئن شوند که دانشجویان حین تحصیل با کار نیز آشنا میگردند. در مالتا تحصیل برای افراد بالای ۱۶ سال اجباری میباشد ، که این تحصیلات از سه طریق انجام میگردد.

و این دانشگاهها بیش از ده دانشگاه شعبه دانشکده های هنر و علوم و فن آوری ، در سراسر جزیرۀ مالتا و جزیرۀ گزو دارن  ، دانشجوها میتوانند در اکثر رشته ها از جمله بیزینس ، علوم پایه ، هنر و طراحی ، راه و ساختمان ، تجارت ، خدمات اجتماعی ، مهندسی برق و الکترونیک ، مهندسی فن آوری اطلاعات و IT، مهندسی مکانیک ، علوم دریانوردی ، در این دانشگاهها تحصیل نمایند. و با اخذ مدارک معتبر از دانشگاه های اروپایی جهت کار در مالتا و یا در دیگر کشورهای دنیا اقدام نمایند.

تحصیل رایگان در مالتا – دانشکدۀ علوم جهانگردی در مالتا

از دیگر دانشگاههای معتبر در زمینۀ مدیریت در مالتا که دانشجویان میتوانند از امکان اخذ بورسیه مالتا در آن استفاده کنند ، دانشگاه ITSاست که در سنت جولیان واقع شده و یک شعبه هم در جزیرۀ گزو دارد، این دانشگاه دانشجویان را برای ورود به شغل های مرتبط  به صنعت جهانگردی آماده میکند ، دانش آموزان ۱۶ ساله و به بالا را جهت  صنعت توریسم تعلیم داده و برای ورود به بازار کار آماده مینمایند ، این دوره ها شامل مدیریت هتلداری و مدیریت جهانگردی و مدیریت توریسم و مدیریت آژانس مسافرتی ، راهنمای تور، میباشد. البته دانشجویان این رشته ها نیز بعد از تحصیل یک تا دو ترم اول در دانشگاه ، با توجه به نمرات و عملکردشان میتوانند جهت اخذ بورس تحصیلی مالتا اقدام نمایند.

فرآیند مهاجرت تحصیلی به مالتا ، از دو قسمت مهم تشکیل میگردد ، اول اقدام جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مالتا ، البته اقدام جهت اخذ بورس تحصیلی عمومآ از سال دوم امکانپذیر میباشد، و دوم اقدام جهت اخذ ویزای دانشجویی مالتا میباشد که از طریق سفارت انجام میپذیرد. البته کسانیکه بدنبال اخذ بورس تحصیلی از مالتا و یا اخذ بورسیۀ تحصیلی از دیگر کشورها هستند و قصد ادامه تحصیل دارند ولی از پس هزینه های تحصیل در کشورهایی همچون آمریکا و انگلستان بر نمی آیند ، میتوانند بدنبال پلن اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی با امکان تحصیل رایگان در کشور اتریش یا آلمان و یا کشور ایتالیا باشند. زیرا این راه نیز میتواند احتمالآ بهترین راه مهاجرت این عزیزان باشد.

تحصیل رایگان در مالتا

تحصیل رایگان در مالتا

تحصیل رایگان در مالتا – شرایط سنی برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور مالتا :

  • برای مقطع لیسانس سن مناسب برای بورس گرفتن سن ۱۸ یا ۱۹ سالگی می باشد
  • برای مقطع فوق لیسانس سن مناسب برای بورس گرفتن ۲۴ سالگی می باشد
  • برای مقطع دکترا سن مناسب برای بورس گرفتن ۲۷ سالگی می باشد

افرادی که در دانشگاه های دولتی تحصیل کرده اند احتمال گرفتن بورس آن ها بالا است از دیگر شرایط اصلی بورس گرفتن در کشور مالتا دارا بودن معدل بالا و داشتن مدرک زبان و همچنین مسلط بودن به زبان کشور مالتا و نیز داشتن مقالات بین المللی ISI میتواند شانس گرفتن بورس را بالا ببرد .تحصیل در کشور مالتا در طول چند سال طول می کشد .

  1. در مقطع لیسانس ۳ تا ۵ سال
  2. در مقطع کارشناسی ارشد ا تا ۲ سال
  3. در مقطع دکترا ۱ تا ۳ سال

از جمله دانشگاه هایی که میتوان در آنجا بورس گرفت ، دانشگاه علوم جهانگردی و دانشگاه دولتی uomاشاره کرد.این دانشگاه از دانشگاه های معتبر در زمینه مدیریت است این دانشگاه دانشجویان را در زمینه صنعت توریسمی و جهانگردی آموزش می دهد این دوره ها شامل مدیریت هتلداری و مدیریت توریسمی است دانشچویانی که در آن جا تحصیل میکنند بعد از یک ترم تحصیل می توانند برای گرفتن بورس تحصیلی مالتا اقدام کنند .افرادی که می خواهند در آن کشور تحصیل کنند باید به زبان انگلیسی مسلط باشند و برای یاد گرفتن زبان انگلیسی برای دوره های زبان شرکت کنند که حدودا بین ۶ تا ۹ ماه به طول می انجامد و هزینه آن ۶۰۰۰ یورو نیز می باشددانشگاه uom یک دانشگاه دولتی در مالت می باشد که جز قدیمی ترین دانشگاه های دولتی در کشور مالت است این دانشگاه حدود یازده هزار دانشجوی مشغول به تحصیل دارد که حدود ۶۵۰ نفر از این دانشجو ها جز اشخاص خارجی  می باشد ، گرفتن بورس تحصیلی مالتا در این کشور نیز از طریق این دانشگاه نیز امکان پذیر می باشد .

دانشجویانی که قصد ماندن در کشور مالتا رو دارند باید اجازه ورود به کشور رو داشته باشند و اگر می خواهند بیشتر از سه ماه در آن کشور بمانند باید حتما مبلغی را برای نشان دادن تملک مالی داشته باشند و نیز داری بیمه باشند .رشته پزشکی ، داروسازی و دندانپزشکی و زشته های مرتبط با آن رشته ها در کشور مالتا ببرای ۳۰ نفر دانشجو خارجی ظرفیت دارند این دانشجوها باید حتما دوره A-LEVEL   را در کالج بگذرانند و به مدت دو سال به طول می انجامد و پس از قبولی می توانند بورس تحصیلی کشور مالتا را اخذ کنند .دانشجویان در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا اغلب تحصیل رایگان دارند و از این طریق می توانند بورس تحصیلی مالتا را اخذ کنند دانشجویان معمولا جهت بعضی هزینه ها و امورات مربوط به دانشگاه مبلغی را دریافت میکنند که به آن کمک هزینه تحصیلی می گویند .

از دیگر مسایل مهمی که در مورد تحصیل در کشور مالتا است این است که دانشگاه های انگلیسی در مالتا وجود دارد که افرادی که وارد آن دانشگاه می شوند بعد از گذراندن یک یا سه ترم می توانند پذیرش دانشگاه های انگلیس را اخذ نمایند .با توجه به مبحث بورسیه تحصیلی در مالتا و تحصیل رایگان در مالتا به این نتیجه می رسیم که این کشور یک کشور مناسب و کم هزینه جهت تحصیل و تقریبا تحصیل در این کشور رایگان می باشد .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه گذاری یکی از روش های اقدام برای اخذ اقامت کشور مالتا است.از م...

تحصیل در رشته پرستاری مالتا تحصیل در رشته پرستاری مالتا

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مالتا می باش...

تحصیل در مالتا تحصیل در مالتا

تحصیل در مالتا به دلیل هزینه های بسیار کمی که به نسبت دیگر کشور های دنیا دارد یکی از بهترین ...

نظرات کاربران
Call Now Button