تحصیل رایگان در لوکزامبورگ(Luxembourg)

کشور لوکزامبورگ، کشوری در قاره اروپا که با کشورهای بلژیک، آلمان و فرانسه همسایه است و جز ثروتمندترین کشورهای دنیا محسوب می شود.کشور لوکزامبورگ، از نظر جمعیت کوچکترین کشور اروپا است.زبان رسمی مردم این کشور، لوکزامبورگی، آلمانی و فرانسوی است و از لحاظ سیاسی دارای نظام مشروطه سلطنتی می باشد.پایتخت آن شهر لوکزامبورگ و واحد پول آن یورو می باشد. 88 درصد مردم این کشور مسیحی هستند.کشور لوکزامبورگ به عنوان یک پل ارتباطی به تمام کشورهای همسایه اروپای خود جهت رفت و آمد به حساب می آید.از طرفی کشور لوکزامبورگ به دلیل موقعیت مطلوب اقتصادی و آموزشی همه ساله پذیرای مهاجران بسیاری برای دریافت اقامت دائم لوکزامبورگ می باشد. از بین راههای مهاجرت به اروپا از قبیل ازدواج، ثبت شرکت، سرمایه گذاری و خرید ملک، تحصیل رایگان در لوکزامبورگ راه ساده تری به حساب می آید و به همین دلیل است که به آموزش و پرورش در این کشور اهمیت فراوانی داده است و بخشی از برنامه های سرمایه گذاری در کشور لوکزامبورگ، به تحصیل رایگان دانشجویان بین المللی اختصاص یافته است.بدین ترتیب افراد زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل رایگان در لوکزامبورگ به این کشور سفر می کنند.

تحصیل رایگان در لوکزامبورگ – شرایط  مهاجرت و تحصیل رایگان در لوکزامبورگ

دانشجوی متقاضی تحصیل رایگان در لوکزامبورگ می بایست به زبان انگلیسی، آلمانی و یا فرانسوی تسلط  داشته باشد.

  1. تحصیل رایگان در لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی

طول دوره تحصیل دانشجویان در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4سال است. افرادی که دارای مدرک دیپلم می باشند، می توانند برای مقطع کارشناسی به جهت تحصیل رایگان در لوکزامبورگ اقدام نمایند. تحصیل در این مقطع در 2ترم تحصیلی انجام می پذیرد و دانشجویان شهریه خود را در ابتدا همان ترم باید کامل بپردازند. در این مقطع دانشجویان حدود 10ساعت در هفته اجازه ی کار دانشجویی را خواهند داشت، دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در لوکزامبورگ بایستی حدود 9 تا 11هزار یورو بابت تحصیل، هزینه پرداخت نمایند.تحصیل رایگان در لوکزامبورگ درمقطع کارشناسی در رشته های فنی ومهندسی و رشته های انسانی وعلوم پایه امکان پذیر است .

  1. تحصیل رایگان در لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی ارشد

در این مقطع دانشجویان معمولا تا 2سال تحصیل می نمایند و باتوجه به رشته تحصیلی و توانایی های دانشجویان، مدت کمتر یا بیشترخواهد شد. در این مقطع نیز دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در لوکزامبورگ اجازه کار پاره وقت به مدت 20 ساعت  در هفته را خواهند داشت.

  1. تحصیل رایگان در لوکزامبورگ در مقطع دکتری

طول دوره تحصیل در مقطع دکتری دردانشگاه های لوکزامبورگ حدود 3 سال است. اساتیدی که در دانشگاه لوکزامبورگ هیات علمی این دانشگاه را تشکیل می دهند، از اساتید20 کشور دنیا می باشند. مهمترین فعالیت دانشجویان در مقطع دکتری متقاضی  تحصیل رایگان در لوکزامبورگ، انجام کارهای تحقیقی و پروژها و تهیه مقاله و پایان نامه است. دانشجویان در این مقطع حدود 30ساعت در هفته اجازه کاره پاره وقت دانشجویی را دارند.

تحصیل رایگان در لوکزامبورگ – اخذ اقامت دایم از طریق تحصیل رایگان در لوکزامبوگ

به طور کلی اخذ اقامت با تحصیل رایگان در اکثرکشورهای اروپایی اینگونه می باشد که پس ازپایان تحصیل به دانشجو 6 ماه تا 1 سال اجازه ی ماندن به شخص دانشجو داده می شود که مرتبط به رشته تحصیلی خود کار پیدا کند و اگر یک شغل تمام وقت پیدا نمود می تواند با پرداخت مالیات پس از 3الی 4 سال درخواست اقامت دایم نمایند و همین روند درکشور لوکزامبورگ وجود دارد. اگرچه پس از 7 سال متوالی تحصیل رایگان در لوکزامبورگ نیز به صورت مستقیم قادر خواهند بود که اقامت دایم این کشور اخذ نمایند .

تحصیل رایگان در لوکزامبورگ – هزینه زندگی برای دانشجوی متقاضی تحصیل رایگان در لوکزامبورگ

هزینه زندگی دانشجویی در لوکزامبورگ باتوجه به نحوه زندگی هر فرد متقاضی متفاوت است، اما به طور کلی می توان گفت یک زندگی معمولی در لوکزامبورگ حدود 1500 تا 1600یورو در ماه می باشد که بخش عظیمی از این هزینه مربوط به مسکن است که ماهیانه مبلغی 100تا1100یوروشامل می شود. دانشجویان در حین تحصیل رایگان در لوکزامبورگ می توانند 20 ساعت در هفته کار کند و بخشی از هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی خود را به دست می آورند. البته دانشجویان تحصیل رایگان در لوکزامبورگ برای پیدا کردن کارمناسب بایستی به زبان فرانسوی تسلط داشته باشند.

تحصیل رایگان در لوکزامبورگ

تحصیل رایگان در لوکزامبورگ

تحصیل رایگان در لوکزامبورگ – دانشگاه های معتبر لوکزامبورگ

دانشگاه لوکزامبورگ به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر بین المللی دربین دانشگاه های اروپا محسوب می شود که دانشجویان از 120کشور جهان درآن به جهت تحصیل رایگان در لوکزامبورگ شرکت دارند.دانشگاه لوکزامبورگ در سال 2003 تاسیس شده و دانشگاهی نسبتا جوان است. با تحصیل در دانشگاه  لوکزامبورگ، تحصیل به زبان های انگلیسی ، فرانسه و آلمانی امکان پذیر است. چندین رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به طورکامل به زبان انگلیسی تدریس می شود.

تحصیل رایگان در لوکزامبورگ – مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان لوکزامبورگ

  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ارایه مدارک هویتی متقاضی تحصیل رایگان در لوکزامبورگ
  • گذرنامه با حداقل یک سال اعتبار
  • گواهی سلامت و مدرک اثبات کننده دانش زبان خارجی
  • ارایه گواهی عدم سو پیشنه کیفری

لازم به ذکر است که تمامی مدارک می باست به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

 

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری لوکزامبورگ تحصیل در رشته پرستاری لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ به دلیل وسعت کم ، تنها دارای یک دانشگاه است که آن هم دانشگاه لوکزامبورگ نام...

تحصیل در لوکزامبورگ تحصیل در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ و شرایط پذیرش و مدارک و هزینه های تحصیل در این مقاله مورد بررسی قرار گر...

بازار کار رشته زبان در لوکزامبورگ بازار کار رشته زبان در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ ، یکی از کوچکترین کشورهای قاره اروپاست که پایتخت این کشور ، شهر لوکزامبورگ...

نظرات کاربران
Call Now Button