تحصیل رایگان در اوکراین (Ukraine)

تحصیل رایگان در اوکراین از طریق بورس تحصیلی، نیازمند شرایط خاصی می باشد. افرادی که قصد ادامه تحصیل رایگان در اوکراین را دارند می بایست دارای مدرک دیپلم، حداقل سن ۱۷ سال و پاسپورت با حداقل یک سال اعتبار باشند. لازم به ذکر است که نوع دیپلم در رشته ای که قصد ادامه تحصیل را در آن دارند تاثیری نداشته و به عنوان مثال با مدرک دیپلم فنی در رشته پزشکی در این کشور میتوان ادامه تحصیل داد.

برای تحصیل رایگان در اوکراین شما می بایست معمولا مبلغی به عنوان هزینه پرداخت نمایید ؛ ولی با دارا بودن بعضی از شرایط و یا اخذ بورسیه های تحصیلی می توانید تقریبا در این کشور تحصیل رایگان در اوکراین را تجربه کنید. جهت ورود به دانشگاه های اوکراین شما نیازمند به شرکت در آزمون ورودی نیستید. شما می توانید به زبان های روسی و انگلیسی و اوکراینی در کشور اوکراین تحصیل نمایید. این در صورتی است که تحصیل به زبان روسی و اوکراینی بسیار ارزان تر از تحصیل به زبان انگلیسی می باشد.

اوکراین یکی از بزرگترین کشور های اروپایی است و دانشگاه هایی با سطح بسیار بالا در این کشور وجود دارند. بیشتر دانشگاه های اوکراین مورد تایید تمامی کشورهای جهان است و از همه جای دنیا برای تحصیل به اوکراین مهاجرت میکنند. هزینه های پایین تحصیل و همچنین سطح رفاهی بالا در این کشور باعث شده که هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل رایگان به اوکراین اقدام کنند.

تحصیل رایگان در اوکراین – روش های اخذ تحصیل رایگان در اوکراین

همان طور که گفته شد شما از چند طریق می توانید تحصیل رایگان در اوکراین را تجربه نمایید. یکی از این روش ها تحصیل رایگان در اوکراین از طریق اخذ کمک هزینه های تحصیلی که کشور اوکراین در اختیار دانشجویان قرار می دهد، می باشد.کمک هزینه های تحصیلی در اوکراین به این گونه است که در صورتی که فرد دارای سابقه ی تحصیلی عالی بوده و ممتاز باشد، دولت درصدی از هزینه های تحصیلی وی را پرداخت می کند. لازم به ذکر است که دانشجویانی که در زمینه های فرهنگی و یا ورزشی نیز فعالیت زیادی داشته باشند، کمک هزینه های تحصیلی شامل حال آن ها نیز می شود.

روش دوم ارائه ی کمک هزینه های تحصیلی از طریق تبلیغات می باشد. این روش به گونه ای است که فرد متقاضی، از طریق تبلیغ امکانات و خدمات دانشگاه مورد نظر باعث جذب دانشجویان زیادی به دانشگاه مورد نظر می شود. در این صورت قسمتی از شهریه و یا کل شهریه ی فرد را خود دانشگاه پرداخت می کند. شیوه ی دیگر در این روش این است که دانشجویانی که در سطح علمی بالایی قرار دارند می توانند از طریق کار کردن با دیگر دانشجویان، سطح علمی دانشجویان دانشگاه را بالا برده و از کمک هزینه های تحصیلی برخوردار شوند.

تحصیل رایگان در اوکراین مزایای تحصیل در اوکراین

اوکراین آخرین کشور اروپای شرقی می باشد که نامزد عضویت در اتحادیه اروپا است و در آینده نه چندان دور عضو کشور های شینگن اتحادیه آروپا میشود.هزینه خیلی پایین تحصیل و مورد تایید بودن مدرک آن توسط  آمریکا،کانادا و اتحادیه اروپا باعث جذب عظیم دانشجو از کشور های مختلف حتی امریکا و اروپا به اوکراین شده است،پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل،بالا بودن کیفیت آموزشی  دانشگاه ها،امنیت بالای این کشور باعث محبوبیت اوکراین در بین کشور های متقاضی تحصیل در اوکراین شده است.قبل از ورود به دانشگاه دانشجو ابتدا باید دروره پیش دانشگاهی را که شامل دروس پیش نیاز رشته تحصیلی دانشجو می باشد را بگذراند. بعد از اتمام این این دوره دانشجو بدون امتحان ورودی وارد دانشگاه در دروه های کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا میشود.

تحصیل رایگان در اوکراین کمک هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین

در اکثر دانشگاه های اوکراین برای تشویق دانشجویان به فعالیت بیشتر،کمک هزینه هایی در نظر گرفته شده است.برای دانشجویان ممتاز و برتر تا  چند درصد از هزینه شهریه را کمک هزینه دریافت میکنند که نیازی به بازپرداخت نمیباشد.البته این کمک هزینه ممکن است به خاطر فعالیت در زمینه های ورزشی و فرهنگی نیز به دانشجویان تعلق پیدا کند.

تحصیل رایگان در اوکراین

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
خدمات موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در کشور اوکراین خدمات موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در کشور اوکراین

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به عنوان بزرگترین مرکز تجارت و اعزام دانشجو در ایران با داشتن ...

مهاجرت به اوکراین مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین و روش های مختلف اقامت در اوکراین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اجاز...

تحصیل در رشته پرستاری اوکراین تحصیل در رشته پرستاری اوکراین

تحصیل در رشته پرستاری اوکراین به عنوان یک کشور اروپایی، انتخاب بیشتر دانشجویان است تا مدرک...

نظرات کاربران
Call Now Button