تحصیل رایگان در استرالیا (Australia)

کشور استرالیا یکی از محبوب ترین مکان های تحصیل در دنیا است که بیش از ۴۸۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه های آن مشغول به تحصیل هستند اما متاسفانه هزینه زندگی در استرالیا و همچنین هزینه تحصیل بسیار بالا است. با این حال دولت استرالیا و دانشگاه های استرالیا تعداد زیادی بورس تحصیلی برای دانشجویان لایق و باهوش بین المللی که مایل به تحصیل در استرالیا هستند، ارائه می دهند. به طور کلی با توجه به اینکه تحصیل و نظام تحصیلی در کشور استرالیا رایگان نیست، افرادی که متقاضی تحصیل رایگان در استرالیا هستند باید راه آن را از طرق دیگری مانند بورسیه تحصیلی و ساعات کاری در هفته فراهم نمایند. دریافت بورس تحصیلی استرالیا و تحصیل رایگان در استرالیا راه سختی است و باید صبوری را چاشنی کار نمود. برای کسب بورس تحصیل استرالیا می بایست حتما فارغ التحصیل در دانشگاه های معتبر و سطح بالا باشید و نمره معدلتان در سطح خوبی باشد و دارای سابقه تحقیقاتی مفیدی باشید.

بورس تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در استرالیا بسیار محدود خواهد بود و فرد متقاضی تحصیل رایگان در استرالیا باید درخواست بورس تحصیلی را در این مقاطع بدهد و سپس بررسی شود ولی نباید روی آن تمرکز داشت چون شانس متقاضی بسیار ضعیف است. در مقطع دکترا عموما خود دانشگاه پرونده شما را بررسی می نماید و شانس بورس تحصیلی استرالیا برای شما بسیار قوی تر خواهد بود. از رشته های پر طرفدار برای تحصیل در استرالیا ، تحصیل در گروه پزشکی استرالیا و تحصیل داروسازی در استرالیا می باشد.

درست است که بورسیه تحصیلی برای هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد اما معمولا امکان آن برای مقطع دکتری آسانتر است که البته بدست آوردن آن هم دشواری خاص خود را دارد و اما دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس با داشتن اجازه کار ۲۰ ساعت در هفته به صورت پاره وقت، می توانند تا حد زیادی هزینه های خود را تامین کنند.

بورسیه در کشور استرالیا بر اساس استحقاق افراد متقاضی تحصیل رایگان در استرالیا  می باشد و کاملا رقابتی خواهد بود. این بورس عموما برای یک ترم یا چند ترم تحصیلی به افراد اختصاص می دهند این بورس تحصیلی استرالیا که برخی افراد متقاضی تحصیل رایگان در استرالیا  بنام هدیه هم می شناسند معمولا بین ۵۰۰۰$ الی ۱۰۰۰۰$ به افراد داده می شود.

باید بدانید بورسیه تحصیل در کشور استرالیا بدان معنا نیست که دانشگاه تمام هزینه های زندگی، شهریه تحصیلی استرالیا و رفت و آمد بصورت کامل در بورس شما قرار گیرد و شما تحصیل رایگان در استرالیا داشته باشید. برخی از دانشگاه ها در شهریه دانشگاهی شما ورود می کنند، برخی در هزینه زندگی شما و شاید دانشگاهی هم در تمام این زمینه ها برای شما خدمات دهی کند. این تنها بستگی به نوع دانشگاه شما دارد.

همانطور که توضیح دادیم پس یکی از روش های مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا ، تحصیل رایگان در استرالیا می باشد.

تحصیل رایگان در استرالیاشرایط اخذ تحصیل رایگان در استرالیا

محدودیت سنی برای اخذ امکان تحصیل رایگان در استرالیا یکی دیگر از شرایط خاص اخذ بورسیه است ، آنچه واضح است این است که نظام آموزشی کشور استرالیا به صورت رایگان نیست و افراد متقاضی تحصیل رایگان در استرالیا باید با اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنند. لذا برای اخذ بورسیه گپ تحصیلی افراد نباید بیش از ۵ سال باشد و یا به عبارت دیگر نباید برای اخذ امکان تحصیل رایگان در استرالیا بیش از ۵ سال از فارغ التحصیلی افراد گذشته باشد .داشتن مدرک زبان از دیگر مدارک مورد نیاز جهت اخذ امکان تحصیل رایگان در استرالیا است ، لازم به ذکر است باید مدرک زبان آیلیس  ۷ به بالا داشته باشید تا بتوانید موفق به اخذ بورسیه تحصیلی داشته باشید . دیگر مدرک مورد نیاز در بورسیه تحصیلی داشتن انگیزه نامه و توصیه نامه از اساتید است که برای اخذ امکان تحصیل رایگان در استرالیا است .

تحصیل رایگان در استرالیا – بورسیه تحصیلی استرالیا

کشور استرالیا بورسیه های مختلفی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است تا این افراد تحصیل رایگان در استرالیا داشته باشند و این سیاست استرالیا است تا بعد از تحصیل در کشور استرالیا بتوانند از این فارغ التحصیلان نهایت استفاده را انجام دهند. بورسیه هایی از جمله  ALA, Ausaid, ADS و غیره که باید توجه بفرمایید به علت سطح علمی دانشگاه های ایران و محدودیت های دیگر کمتر بورسیه دولتی استرالیا است که شامل حال دانشجویان ایرانی شود.
سایر بورسیه های کشور استرالیا وجود دارد که این بورسیه ها جزئی است و تنها برای متقاضیان تحصیل رایگان در استرالیا یا شامل شهریه دانشگاه می شود و یا هزینه های خوابگاه، این بورسیه ها هزینه های جزئی افراد را ساپورت می کند و شامل تمام هزینه های دانشجویان نخواهد شد.
دانشجویان ایرانی اکثراً می توانند برای اخذ امکان تحصیل رایگان در استرالیا از بورسیه تحصیلی IPRS استفاده نمایند که این بورسیه تحصیلی تنها شامل هزینه های تحصیل ( شهریه دانشگاه ) و بیمه افراد خواهد شد که باید دانشجویان هزینه های زندگی خود را که در ایالت های استرالیا مختلف است خود پرداخت نمایند، لازم به ذکر است که شایستگی شما در این موضوع بسیار حائز اهمیت است. هزینه های زندگی به سبک زندگی شما در استرالیا بر می گردد اما به صورت میانگین زندگی دانشجویی در این کشور چیزی حدود 1500 تا 2000 دلار استرالیا ماهیانه می باشد که این هزینه های تقریباً برای یک زندگی دانشجویی است.

تحصیل رایگان در استرالیا – مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا و تحصیل رایگان در استرالیا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا و به عبارتی شرایط تحصیل رایگان در استرالیا به شرح زیر است:

  1. داشتن مدرک زبان ( حداقل آیلتس ۷ به بالا )
  2. داشتن توصیه نامه از اساتید دانشگاه
  3. داشتن انگیزه نامه قوی و معتبر
  4. داشتن رزومه فوق العاده ( تالیف کتاب ، مقاله های بین الملل ، ترجه ، سابقه کار مرتبط و … )

تحصیل رایگان در استرالیا شرایط تحصیل رایگان در استرالیا

کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی کامل می توانند از نظر مالی برای تحصیل در استرالیا به شما کمک کنند.  آنها توسط دولت استرالیا، موسسات آموزشی و تعدادی از دیگر سازمان های دولتی و خصوصی ارائه می شوند.این بورس تحصیلی گاهی نه تنها هزینه تحصیل، بلکه هزینه های زندگی و مسافرت را پوشش می دهد. اگر عملکرد علمی شما بسیار خوب باشد، کمک هزینه تحصیلی بطور خودکار برای شما در نظر گرفته می شود. همه برنامه ها و سوالات برای کمک هزینه تحصیلی از طریق ارائه دهنده بورس تحصیلی انجام می شود.

دانشگاه هایی که در ایالت های استرالیای غربی و کوئینزلند واقع شده اند، به دانشجویان تحصیل کرده از سراسر جهان بورسیه ها و تحصیلات رایگان بسیاری ارائه می دهند.تمام بورس های تحصیلی در دسترس دانشجویان بین المللی است بسیاری از آنها برای دانشجویان از هر ملیتی در دسترس هستند، با این حال همه شرایط بورس تحصیلی و درخواست نامه ها توسط موسسه یا سازمان ارائه دهنده انجام می شود.بهتر است هر جه سریع تر درخواست دهید، زیرا تعداد درخواست ها هرساله بسیار زیاد است.

تحصیل رایگان در استرالیا – هزینه تحصیل در استرالیا

برای اطلاع از اینکه آیا شما واجد شرایط دریافت بورس تحصیلی هستید، باید با سازمان ارائه دهنده بورس تحصیلی تماس بگیرید. چند نوع از بورسیه های تحصیلی به قرار زیر هستند:

  • اعطاییه استرالیا (Australia Awards):

هدف از این کمک هزینه تحصیلی ارتقاء دانش، ارتباطات آموزشی و روابط پایدار بین استرالیا و همسایگانش از طریق برنامه های تحصیلی گسترده استرالیا است. این برنامه بورس های تحصیلی ارائه شده توسط وزارت امور خارجه (DFAT)، وزارت آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی بین المللی استرالیا (ACIAR) را دور هم جمع می کند.

  • برنامه آموزش تحقیقات دولتی استرالیا (RTP):

از ژانویه 2017 برنامه آموزش تحقیقاتی جایگزین برنامه بورسیه های تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی بین المللی شد. برای این کمک هزینه تحصیلی به طور مستقیم از دانشکده شرکت کننده درخواست داده می شود.

  • کمک هزینه تحقیق زنان APEC استرالیا:

این کمک هزینه برای پژوهشگران زن با دستاوردهای تحقیقی بالا از اقتصاد APEC ، برای فرصت های تحقیقاتی در مشارکت با موسسات آموزشی و تحقیق استرالیا باز است. هدف این کمک های دانشجویی به منظور حمایت از توان اقتصادی زنان در منطقه APEC و ارائه الگوهای نقش زن در علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضیات است.

انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی وجود دارد که برخی از آن ها همه هزینه های تحصیل فرد متقاضی را پرداخت می کند و برخی فقط بخشی از آن ها مثل هزینه های خوابگاه را پوشش می دهد.برای دانشجویان ایرانی با توجه به سطح دانشگاه ها و دیگر محدودیت ها فقط برخی بورسیه های تحصیلی قابل اخذ است از نمونه های آن بورسیه تحصیلی آی پی آر اس (IPRS ) می باشد که این بورسیه تحصیلی هزینه های تحصیل فرد متقاضی یعنی همان شهریه دانشگاه و بیمه فرد را ساپورت می کند و دیگر هزینه های زندگی در استرالیا که در ایالت های مختلف کشور استرالیا، بسته به نوع زندگی افراد، متفاوت است، به عهده ی خود فرد است و خود متقاضی باید آن ها را پرداخت کند.

  1. بورسیه ای که دولت ایران به شما تخصیص می دهد .
  2. بورسیه دانشگاه و کالج های استرالیا که که رایج ترین و ممکن ترین نوع بورسیه در استرالیا می باشد و هر دانشگاه بر اساس سهمیه ای که دارد تعدادی از دانشجویان خود را که در رشته ای خاص و شرایط خاصی در حال تحصیل هستند، بورس تحصیلی می نماید .
  3. بورسیه تحصیلی استرالیا برای افراد خاص، سازمان ها و موسسات خاص که توسط فرد خاصی یا سازمان خاصی به دانشجویان تخصیص داده می شود که اکثرا در بحث خوابگاه کاربرد دارد.

بورسیه تحصیلی استرالیا توسط دولت استرالیا که عموما در انواع ALA , Ausaid , Ads و … وجود دارد.

تحصیل رایگان در استرالیا

تحصیل رایگان در استرالیا

تحصیل رایگان در استرالیا – بورسیه  ALA در استرالیا

بورس ALA در استرالیا به افراد مشخص داده خواد شد که این افراد باید جز نابغه ها، مخترعین و افرادی که شرایط خاص علمی را دارند ارائه می شود. این بورسیه براساس رزومه و صلاحیت فرد به او داده می شود و این بدین معناست که بسیار رقابتی خواهد بود و در بورس ALA در استرالیا تمامی هزینه های فرد از قببیل : شهریه کامل تحصیلی، هزینه کلاس های زبان، هزینه های زندگی، هزینه های جانبی و رفت و آمد را به شما پرداخت خواهد کرد. بورس ALA در استرالیا به ارشد تحقیقاتی و تحصیلی و دکترا داده می شود. این بورس از طرف دولت استرالیا به شما داده می شود.

تحصیل رایگان در استرالیا – بورسیه ADS  استرالیا

بورس ADS استرالیا به دانشجویان کشورهای در حال توسعه داده می شود. این نوع بورس نیز بر اساس صلاحیت دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در استرالیا به آنان داده می شود. بورس ADS استرالیا توسط دولت استرالیا به افراد داده می شود. بورس ADS استرالیا به شدت رقابتی بوده و فقط به دانشجویان ارشد تحقیقاتی و تحصیلی و در مقطع دکتری اختصاص داده می شود در این نوع بورس همانند ALA تمام هزینه های زندگی و تحصیلی فرد متقاضی بورس ADS استرالیا را در بر می گیرد.

در پایان شایان ذکر است که دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در کشور استرالیا می توانند در صورت داشتن رزومه علمی خوب برای این امر اقدام نمایید . لذا باید دقت داشته باشید اگر دانشجوی مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستید و تقاضای تحصیل رایگان در کشور استرالیا را دارید پیشنهاد می شود در این باره مقداری بیشتر تحقیق نمایید و شرایط خود را با وکیل مهاجرت به استرالیا در میان بگذارید و از قوانین مهاجرتی کشور های دیگر نیز مطلع شوید. در اغلب اوقات تحصیل رایگان در کشور استرالیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شانس بالایی ندارد و دانشجویان مقطع دکترا در استرالیا با توجه به رزومه قوی تر می توانند بورس تحصیلی اخذ نمایند و تحصیل رایگان در استرالیا را تجربه نمایند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در صربستان تحصیل رایگان در صربستان

کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خش...

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

نظرات کاربران
Call Now Button