تحصیل رایگان در اتریش و شرایط پذیرش از دانشگاه های اتریش در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد تحصیل در اتریش را دارید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. آیا امکان تحصیل رایگان در اتریش برای ایرانیان وجود دارد؟ دانشگاه های اتریش در سطح جهانی دارای چه رتبه ای هستند؟ برای تحصیل در اتریش به چه مدارکی نیاز است؟ شرایط تحصیل رایگان در اتریش چیست؟
احتمال پذیرش در دانشگاه های اتریش و تحصیل در این کشور چقدر است؟ مراحل اخذ ویزای دانشجویی اتریش چگونه است؟ در این مطلب که توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده، پاسخ تمامی سوالات ارائه شده است. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل رایگان در اتریش با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

شرایط عمومی تحصیل رایگان در اتریش

اتریش کشوری در اروپای مرکزی بوده و با کشورهای آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، اسلوونی، ایتالیا، لیختن اشتاین و سوئیس مرز مشترک دارد. بیشترین مرز مشترک اتریش با آلمان می باشد. اتریش کشوری کوهستانی است و کوه های آلپ بخش های جنوبی و غربی را می پوشاند. پایتخت اتریش شهر وین است و بزرگ ترین شهر اتریش محسوب می شود.
حدود دو سوم مردم اتریش شهر نشین هستند. از شهرهای بزرگ اتریش می توان به گراتس، اینسبروگ و سالزبورگ اشاره کرد. بیشتر جمعیت اتریش در قسمت های شمالی و شرقی این کشور زندگی می کنند.

فرهنگ و آداب و رسوم اتریش تحت تاثیر آیین کاتولیک است و اکثریت مردم پیرو آن هستند. زبان رسمی در اتریش آلمانی است و بیشتر مردم به این زبان صحبت می کنند. با این حال برخی گویش های آلمانی اتریشی وجود دارد و از کلماتی استفاده می شود، که در آلمانی کاربردی ندارد. مهاجران زیادی به خصوص از کشورهای شرق اروپا در اتریش زندگی، کار و تحصیل می کنند. اتریش یک کشور صنعتی بسیار پیشرفته است و در بخش گردشگری نیز شرایط مطلوبی دارد.
این کشور همچنین به دلیل هنر و صنایع دستی، جواهرات، سرامیک و ظروف شیشه ای مشهور است. اتریش در کشاورزی ارگانیک نیز حرفی برای گفتن دارد و این نوع کشاورزی در بیش از 22% از زمین های کشاورزی ایجاد شده است. آب و هوای اتریش در بخش های مختلف تفاوت دارد. در بخش های غربی بارندگی بیشتر بوده و رطوبت زیاد است. اما در بخش های شرقی به دلیل بارندگی های کمتر آب و هوا خشک تر می باشد.

کشور اتریش جذابیت های زیادی دارد و باعث می شود، هر بازدید کننده ای از زیبایی آن متعجب شود. شما به عنوان یک دانشجو در اتریش علاوه بر لذت بردن از جذابیت های این کشور، می توانید در دانشگاهی با سطح علمی بالا و دارای رتبه بین المللی تحصیل کنید. یکی از مزایای تحصیل در اتریش زندگی در یکی از امن ترین کشورهای جهان و برخورداری از کیفیت بالای زندگی می باشد.

شرایط تحصیل رایگان در اتریش | اخذ ویزای تحصیلی اتریش
شرایط تحصیل رایگان در اتریش | اخذ ویزای تحصیلی اتریش

شرایط تحصیل رایگان در اتریش

از آن جایی که اتریش انواع مختلف دانشگاه و موسسه آموزشی دارد، شرایط پذیرش متفاوتی برای تحصیل وجود دارد. در اکثر دانشگاه های اتریش تسلط به زبان آلمانی مهم است. زیرا بیشتر برنامه های تحصیلی به ویژه در مقطع لیسانس به زبان آلمانی تدریس می شود. برای تحصیل در برنامه های تحصیلی، که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، باید سطح زبان انگلیسی شما بسیار بالا باشد.
لازم به ذکر است، برخی دانشگاه های اتریش برای پذیرش آزمون ورودی داشته و معمولا 6 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلی انجام می شود. این آزمون ها بیشتر در مقطع لیسانس است.

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در بیشتر دانشگاه ها تنها مجاز به ادامه تحصیل در رشته قبلی خود در کشور مبدا هستند. به عنوان مثال اگر دانشجو مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم انسانی دریافت کرده باشد، نمی تواند مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی بگیرد.
در صورتی که متقاضی تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های علمی کاربردی هستید، برای پذیرش به تجربه حرفه ای مرتبط نیاز دارید. همچنین آزمون کتبی یا شفاهی از شما گرفته شده و برای پذیرش مصاحبه ای انجام می شود. موارد ذکر شده، شرایط پذیرش کلی بوده، که برای درخواست تحصیل در اتریش باید رعایت شود. با این حال بررسی وب سایت رسمی دانشگاه یا تماس با دانشگاه مربوطه لازم است.

شرایط تحصیل رایگان در اتریش
شرایط تحصیل رایگان در اتریش

هزینه تحصیل در انواع دانشگاه های اتریش

در کشور اتریش می توان در موسسات عالی آموزشی مختلفی مثل دانشگاه های دولتی، خصوصی، کالج ها و دانشگاه های علمی کاربردی تحصیل کرد. تحصیل در اتریش برای دانشجویان اتریشی و بین المللی رایگان می باشد.
تنها هزینه های جزئی در هر ترم باید پرداخت شود. این هزینه ها مربوط به عضویت اتحادیه دانشجویی و هزینه های بیمه حوادث دانشجویی می باشد، که در هر ترم 20 یورو باید بابت آن پرداخت کرد. بابت هزینه های ثبت نام در دانشگاه های دولتی اتریش مبلغی حدود 600 یورو از دانشجو دریافت می شود.
برای تحصیل در دانشگاه های دولتی مشروط بر این که دوره تحصیلی خود را در زمان مقرر (حداکثر یک یا دو ترم بیشتر) به پایان برسانید، نیازی به پرداخت شهریه نیست. اما در صورتی که تحصیلات شما بیش از زمان مقرر طول بکشد، باید هزینه ترم های اضافه پرداخت شود.

دانشگاه های علمی کاربردی در رابطه با پرداخت شهریه آزاد هستند، تا هر تصمیمی بگیرند. دانشجویان اتحادیه اروپا و سوئیس برای تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی حداکثر 363 یورو در هر ترم پرداخت می کنند. برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی بین 727 تا 7500 یورو شهریه تعیین می شود.
2 دانشگاه علمی کاربردی به نام های دانشگاه علوم کاربردی Vorarlberg (FH Vorarlberg) و دانشگاه علوم کاربردی Burgenland دوره های تحصیلی را برای همه دانشجویان بین المللی رایگان تعیین کرده اند. کلیه دانشجویانی که در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام می کنند، همانند دانشجویان سایر دانشگاه ها باید هزینه عضویت اتحادیه دانشجویی و هزینه های بیمه دانشجویی را پرداخت کنند. این مبلغ در هر ترم 20 یورو می باشد.
دانشگاه های خصوصی هزینه تحصیل را در دوره های مختلف تحصیلی از تمامی دانشجویان دریافت می کنند. این هزینه بین 3000 تا 23000 یورو در سال است. برخی از دوره های تحصیلی هزینه بیشتری داشته و ممکن است به 35000 یورو در سال یا بیشتر برسد.

مدارک موردنیاز برای تحصیل در اتریش

در صورتی که شرایط پذیرش در دانشگاه های اتریش را  دارید، باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و ارائه دهید. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • کپی پاسپورت و شناسنامه دانشجو
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • تسلط به زبان آلمانی ( ارائه مدرک زبان آلمانی یا گذراندن کورس های زبان در اتریش )
  • تسلط به زبان انگلیسی ( گواهی نامه های آیلتس، تافل و کمبریج)
  • گواهی صلاحیت ویژه تحصیلات دانشگاهی (اثبات حق تحصیل در دانشگاه در رشته انتخابی)

شما برای مهاجرت به اتریش نیاز به ویزای اتریش دارید. با ارائه مدارک زیر می توانید درخواست ویزا دهید. توجه داشته باشید، در صورتی که برنامه تحصیلی شما نیاز به آزمون ورودی یا مصاحبه داشته باشد، در طول مراحل پذیرش باید به اتریش سفر کنید. در چنین حالتی باید با تایید موقت پذیرش از دانشگاه از طریق سفارت اتریش در کشور مبدا درخواست اجازه اقامت کنید .

مدارک درخواست ویزای اتریش

مراحل مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

در اتریش با توجه با تابعیت شما، 2 مهلت برای درخواست پذیرش وجود دارد. مدارک و اسناد باید قبل از تاریخ ذکر شده ارائه شود. دانشجویان اتحادیه اروپا برای ثبت نام در ترم زمستان از ماه اکتبر و ترم تابستان از ماه مارس می توانند درخواست دهند. اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید برای ثبت نام در ترم زمستان از ماه سپتامبر و ترم تابستان از ماه فوریه درخواست خود را ارسال کنند.

پس از ارسال مدارک باید منتظر نامه پذیرش باشید. همراه با نامه پذیرش راهنمایی برای مراحل بعدی ثبت نام در دانشگاه برای شما ارسال می شود. مراحل بعدی به طور معمول ارسال اسناد مربوط به تایید آدرس، پرداخت هزینه ها و دریافت شناسه دانشجویی است. پس از تکمیل ثبت نام باید برای اخذ ویزای اتریش اقدام کنید. اگر از دانشگاه های رایگان اتریش پذیرش دریافت نکرده اید، در زمان اخذ ویزا باید شهریه ترم اول خود را پرداخت کنید. با دریافت اجازه اقامت از طریق سفارت اتریش می توانید به این کشور مهاجرت کنید.

تحصیل رایگان در اتریش – بهترین دانشگاه های اتریش

اتریش دانشگاه هایی با سطح علمی بالا دارد، که در سطح جهانی رتبه خوبی به دست آورده اند. 14 دانشگاه اتریش دارای رتبه بندی جهانی هستند. در این موسسات آموزش عالی، برنامه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی رایگان بوده و به جز هزینه ثبت نام و عضویت اتحادیه دانشجویی هزینه ای از دانشجویان گرفته نمی شود.

دانشگاه وین

از میان دانشگاه های اتریش، دانشگاه وین معتبرترین دانشگاه این کشور است. همچنین قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه در اتریش محسوب می شود و بیش از 650 سال قدمت دارد. در رتبه بندی جهانی دانشگاه وین در رتبه 154 قرار دارد. این دانشگاه بیش از 60 ساختمان در مناطق مختلف وین دارد.
بیش از 94 هزار دانشجو در دانشگاه وین تحصیل می کنند. در این دانشگاه دوره های تحصیلی به زبان آلمانی و انگلیسی تدریس می شود. به همین دلیل انتخاب برتر برای دانشجویان خارجی است و از بیش از 130 کشور جهان دانشجو پذیرفته است.

دانشگاه فنی وین

یکی دیگر از دانشگاه های دولتی محبوب اتریش دانشگاه فنی وین است. این دانشگاه دارای رتبه 182 در سطح جهانی است. دانشگاه فنی وین در سال 1815 تاسیس شد و از بهترین موسسات آموزشی فنی در اروپا محسوب می شود. این دانشگاه در زمینه های مهندسی، علوم طبیعی، IT و ریاضیات تخصص دارد و با بسیاری از شرکت های نوآور همکاری می کند.
بیش از 30 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند و در صد بالایی از آن ها دانشجویان بین المللی هستند. دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان آلمانی تدریس می شود و پذیرش در آن نیاز به دانش زبان آلمانی در سطح C1 دارد.

تحصیل رایگان در اتریش | بهترین دانشگاه های اتریش
تحصیل رایگان در اتریش | بهترین دانشگاه های اتریش

دانشگاه اینسبروک

اینسبروک در غرب کشور به عنوان مقصدی برای تعطیلات زمستانی محسوب می شود. با این حال در این منطقه یکی از برترین دانشگاه های اتریش قرار گرفته است. دانشگاه اینسبروک در رتبه بندی جهانی جایگاه 286 را به خود اختصاص داده است. از 28 هزار دانشجویی که در این دانشگاه تحصیل می کنند، 40% دانشجویان خارجی هستند.
همانند بسیاری دیگر از دانشگاه های اتریش این دانشگاه امکانات زیادی در سراسر اینسبروک دارد. به دلیل موقعیت کوهستانی، این دانشگاه به تحقیقات کوهستانی مشهور است. دانشگاه اینسبروک در سال 1669 تاسیس شد و در حال حاضر 16 دانشکده از جمله معماری، زیست شناسی، اقتصاد، الهیات کاتولیک، ریاضیات و حقوق دارد.

دانشگاه گراتس

این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی اتریش بوده و در سال 1585 تاسیس شده است. به دلیل کیفیت بالای 6 دانشکده در لیست 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. این دانشگاه برنامه هایی در رشته های هنر و علوم انسانی، علوم طبیعی، حقوق، علوم بازرگانی و اجتماعی و الهیات کاتولیک ارائه می دهد. علاوه بر این دوره های مشترکی با دانشگاه فنی گراتس برگزار می کند. به دلیل نزدیکی این دانشگاه به مرز اسلوونی دانشجویان زیادی از این کشور در دانشگاه گراتس تحصیل می کنند.
همچنین گروه زبان و ادبیات اسلوونی در این دانشگاه حضور دارند. علاوه بر آن بیش از 4 هزار دانشجوی بین المللی در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند. از آن جایی که دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان آلمانی تدریس می شود، برای پذیرش باید مهارت زبان آلمانی شما در سطح C1 باشد.

دانشگاه یوهانس کپلر

یکی دیگر از دانشگاه های دولتی اتریش دانشگاه یوهانس کپلر است. این دانشگاه یک موسسه آموزشی کوچک بوده که حدود 5 هزار دانشجو در آن جا تحصیل می کنند. در سال 1966 تاسیس شده است. با این حال شهرت زیادی در آموزش و پژوهش دارد. در این دانشگاه دوره هایی در رشته های علوم، اقتصاد و تجارت، حقوق، پزشکی و مهندسی ارائه می شود.

دانشکده پزشکی وین

این دانشگاه مرکز تحقیقات در ابعاد بزرگ با 650 سال سابقه است. همچنین دارای بزرگترین بیمارستان دانشگاهی اروپا می باشد. سالانه بیش از 100 هزار بیمار را تحت  درمان قرار می دهد. پنج رشته تحقیقاتی اصلی این دانشگاه در زمینه های سرطان، تصویربرداری پزشکی و قلب و عروق است.

دانشکده پزشکی گراتس

این دانشکده پزشکی در سال 2004 در گراتس تاسیس شد. رشته های مختلف از جمله پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری را ارائه می دهد و در تحقیقات نوآورانه در چهار زمینه پزشکی متمرکز است.

دانشگاه پزشکی اینسبروک

این دانشکده در منطقه تیرول قرار دارد و اخیرا از دانشگاه اینسبروک جدا شده است. با این وجود قدیمی ترین مرکز پزشکی دانشگاهی در اتریش است. این موسسه امکانات عالی آموزش و تحقیقات با کیفیت بالا در رشته های پزشکی ارائه می دهد.

اطلاعات کاربردی برای پذیرش در دانشگاه

برای تحصیل در بیشتر دانشگاه های اتریش شما باید فرم درخواست را به همراه سایر مدارک به صورت آنلاین ارسال کنید. حتما قبل از ارسال مدارک با دانشگاه مورد نظر تماس گرفته و از روند کار مطمئن شوید. در برخی مواقع باید مدارکی را با پست برای دانشگاه ارسال کرد. قبل از هر اقدامی لازم است، نکاتی را مد نظر داشته باشید:

  • تمامی اسناد و مدارک را به طور کامل بررسی کنید و مطمئن شوید، به انگلیسی یا آلمانی ترجمه شده اند. به عنوان مثال برای ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد در اتریش باید مدرک لیسانس یا معادل آن در سطح بین المللی به همراه ترجمه آن ارائه دهید.
  • حتما از شرایط زبان در آن دانشگاه و آن رشته تحصیلی مطلع شوید و بدانید، آیا قبل از ثبت نام در آن دوره تحصیلی نیاز به اثبات مهارت زبان وجود دارد یا خیر؟
  • هر مدرکی که مربوط به نحوه عملکرد شما در دوره تحصیلی قبلی بوده جمع آوری کرده و از معدل خود مطمئن باشید.
  • برای بالا بردن شانس پذیرش، بیش از یک دانشگاه را مورد بررسی قرار دهید.

در اتریش بیش از 200 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی وجود دارد. دانشگاه های اتریش مهارت شما را در زبان انگلیسی بررسی می کنند، تا بدانند در دوره های پیش رو چگونه عمل خواهید کرد. تقریبا تمامی دانشگاه های اتریش آزمون های رسمی زبان آیلتس، تافل، سطح پیشرفته C1 و PTE Academic را قبول می کنند.

اطلاعات کاربردی پذیرش تحصیلی اتریش
اطلاعات کاربردی پذیرش تحصیلی اتریش

سخن پایانی تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش و نحوه پذیرش در دانشگاه های این کشور به طور کامل بررسی شد. دانشگاه های برتر اتریش معرفی شد و هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی ذکر گردید. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های اتریش را دارید، باید شرایط دانشگاه مورد نظر را در وبسایت رسمی آن دانشگاه بررسی کرده و از تاریخ درخواست و شرایط پذیرش مطلع گردید. در این مقاله مدارک و مراحل پذیرش در دانشگاه های اتریش و امکان تحصیل رایگان در اتریش توضیح داده شد.
شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در این رابطه با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کتید. همچنین می توانید در پایین این مطلب، قسمت دیدگاه ها، سوالات خود را مطرح کرده، تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخ آن ها را ارسال کنند.

سوالات متداول در زمینه تحصیل رایگان در اتریش

✳️ بهترین دانشگا های اتریش کدامند؟

دانشگاه وین، دانشگاه فنی وین، دانشگاه اینسبروک، دانشگاه گراتس، دانشگاه پزشکی وین و…

✳️ زمان درخواست پذیرش برای دانشگاه های اتریش چه موقع است؟

دانشجویان اتحادیه اروپا برای ثبت نام در ترم زمستان از ماه اکتبر و ترم تابستان از ماه مارس می توانند درخواست دهند. اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید برای ثبت نام در ترم زمستان از ماه سپتامبر و ترم تابستان از ماه فوریه درخواست خود را ارسال کنند.

✳️ دوره های تحصیلی در دانشگاه های وین به چه زبانی است؟

دوره های تحصیلی در این دانشگاه به زبان آلمانی تدریس می شود و پذیرش در آن نیاز به دانش زبان آلمانی در سطح C1 دارد.

✳️ دانشگاه پزشکی گراتس دارای چه رشته هایی است؟

رشته های مختلف از جمله پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری را ارائه می دهد و در تحقیقات نوآورانه در چهار زمینه پزشکی متمرکز است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
فاروق

سلام دخترم سال دوم رشته علوم تجربی بوده و یکسال دیگر دیپلم می گیرد.علاقه مند تحصیل پزشکی ویا دندانپزشکی در اروپا می باشد.لطفا راهنمایی بفرمایی نحوه پذیرش و هزینه آن در دانشگاههای انگلیسی زبان چقدر بوده و امکان قبولی چکونه می باشد.

آتیه آفرینان

با سلام، برای تحصیل پزشکی در کشور اتریش ، متقاضی حتما باید قبولی و اشتغال به تحصیلِ رشته ی پزشکی در دانشگاه سراسری ایران را ارائه دهد. با توجه به سختی این روش ،برای تحصیل پزشکی کشورهای لهستان ، مجارستان ، ایتالیا ... را پیشنهاد می کنم.

فراوانی

درموردادامه تحصیل رایگان دراتریش

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، تحصیل در اتریش رایگان است و دانشجویان تنها هزینه 720 یورو بابت خدمات دانشگاهی به دانشگاه پرداخت می کند در ارتباط با هزینه های زندگی نیز در اتریش ، سالیانه به 12000 یورو نیاز خواهید داشت . در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید میتوانید با گروه آتیه آفرینان تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button