کشور کره جنوبی به عنوان یک کشور آسیایی پیشرو در زمینه هایی مانند فناوری ، آموزش و گردشگری در جهان شناخته می شود. این کشور مکان بسیار مناسبی برای گردشگران و البته دانشجویانی که قصد تحصیل در کره جنوبی را دارند، می باشد. آموزش عالی در کشور کره جنوبی شامل مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است که موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه ها، مدارس فارغ التحصیلی و طیف وسیعی از دانشگاه های تخصصی و موسسات می باشد. این مقاله توسط موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای ارائه اطلاعات به شما عزیزان در مورد تحصیل دکترا در کره جنوبی تهیه شده است.

تحصیل دکترا در کره جنوبی
تحصیل دکترا در کره جنوبی

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در کره جنوبی، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در کره جنوبی ” است.

مدت زمان تحصیل دکترا در کره جنوبی، 3 تا 4 سال طول می کشد. زبان تحصیل در کره جنوبی انگلیسی است و امکان بورسیه تحصیلی وجود دارد. دانشگاه های کشور کره جنوبی تمام رشته های موجود را ارائه می دهند و محدودیتی از لحاظ انتخاب رشته برای دانشجویان خارجی وجود ندارد. تمام برای دانشجویانی که سوابق تحصیلی مناسبی دارند می توانند برای اخذ بورسیه تحصیل دکترا در کره جنوبی اقدام کنند.

دانشگاه های کره جنوبی به سه دسته ملی (اجرا شده توسط دولت کره جنوبی)، عمومی (اجرا شده توسط نهادهای محلی) و یا خصوصی اداره می شوند. به عنوان یک دانشجوی دکترای آینده نگر ، این دانشگاه ها در درجه اول توسط تخصص های خود و با ارائه آنها در زمینه مورد نظر فرد متمایز خواهد بود و هر دو نهاد خصوصی و دولتی دوره هایی دکترا را در اکثر رشته های تحصیلی ارائه می دهند. تعدادی از موسسات رتبه بندی شده در سطوح بین المللی که تمام آنها برنامه های مختلف دکترا را ارائه می دهند، به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه ملی سئول (ملی): بالاترین رتبه دانشگاه کره جنوبی با فضای بزرگ و تکنولوژی بالا که در شهر سئول قرار دارد.
  • دانشگاه خصوصی کره: یکی دیگر از قدیمی ترین موسسات کره جنوبی می باشد که در سئول واقع شده است و در بسیاری از رشته های تحقیقاتی تخصص دارد.
  • دانشگاه پوهانگ علم و فناوری (خصوصی) (پوهانگ یا POSTECH): این دانشگاه در سواحل شرقی کشور کره جنوبی قرار دارد و دارای تخصص زیادی در زمینه تحقیقات علم و فناوری است و تعداد زیادی از مدارس عالی را در خود جای داده است.
  • دانشگاه خصوصی Yonsei: یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کره جنوبی و یکی از معتبر ترین موسسات خصوصی می باشد که در سئول واقع شده است.
  • موسسه کره ای پیشرفته علم و فناوری (ملی) (KAIST) : یکی از دانشگاه های برتر علمی و مهندسی در کره جنوبی می باشد که در شهر مرکزی دئجون واقع شده است.

تحصیل دکترا در کره جنوبی
تحصیل دکترا در کره جنوبی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کره جنوبی شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به کره جنوبی ” بیاندازید.

تحصیل دکترا در کره جنوبی – مهلت و روند درخواست تحصیل دکترا در کره جنوبی

دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کشور کره جنوبی ممکن است در هر یک از ترم های بهار و پاییز که دوره تحصیلی کره جنوبی را تشکیل می دهند، آغاز شود. برای ورود به دوره ای که در ماه مارس آغاز می شود، فرد باید از ماه سپتامبر تا نوامبر درخواست بدهد. برای ورود به دوره ای که در ماه سپتامبر شروع می شود، دوره درخواست از ماه می تا ژوئن اجرا می شود. برنامه های کاربردی ممکن است به طور مستقیم در دانشگاه انتخابی فرد اجرا شود ولی دولت کره نیز خدمات آنلاین را برای دانش آموزان علاقه مند ارائه می دهد.

تحصیل دکترا در کره جنوبی – الزامات زبان جهت تحصیل دکترا در کره جنوبی

بیش از یک سوم از کلاس ها در دانشگاه های کره جنوبی به زبان انگلیسی تدریس می شوند که این نسبت در مدارس فارغ التحصیل بالاتر است. اگر دوره فرد نیاز به دانش کره ای داشته باشد، ممکن است از وی خواسته شود آزمون تسلط کره ای (TOPIK) را بگذراند که الزامات عادی در این موارد نمره سطح ۳ یا بالاتر می باشد.

الزامات زبان جهت تحصیل دکترا در کره جنوبی
الزامات زبان جهت تحصیل دکترا در کره جنوبی

تحصیل دکترا در کره جنوبی – مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در کره جنوبی

تحصیل در مقطع دکترا در کره جنوبی معمولا شامل 3 مرحله می شود و بسته به سطح کارشناسی ارشد، ممکن است نیاز به تکمیل آموزش تحقیقاتی داشته باید. شرایط لازم برای ورود به مقطع دکترا بین موسسات متفاوت خواهد بود. فرد باید مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن در رشته مربوطه را دریافت کند. مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در کره جنوبی به شرح زیر می باشد:

  • اثبات ملیت (یک عکس از گذرنامه فرد معمولا کافی است)
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی یا کره ای (بسته به نیاز دوره)
  • کپی تکمیل فرم درخواست موسسه فرد متقاضی تحصیل دکترا در کره جنوبی
  • مقدمه شخصی و طرح کلی مطالعه فرد متقاضی تحصیل دکترا در کره جنوبی
  • توصیه نامه (معمولا توسط عضو اعضای هیئت علمی موسسه که در آن مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد را گذرانده است).
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • دوره های عملی (مانند رشته های ورزشی یا هنری)

در مقاله ” تحصیل در کره جنوبی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در کره جنوبی اطلاعات کسب کنید.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در کره جنوبی
مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در کره جنوبی

تحصیل دکترا در کره جنوبی – هزینه تحصیل دکترا در کره جنوبی

هزینه ها بین دانشگاه های خصوصی و ملی متفاوت است. دوره هایی در موضوعاتی مانند پزشکی معمولا گران تر و طولانی هستند، در حالی که دوره های رشته های علوم انسانی معمولا هزینه های پایین تری را در برمی گیرند هزینه تحصیل دکترا در کره جنوبی عبارتند از:

  • هزینه تحصیل در کره جنوبی مقطع دکترا (دانشگاه های دولتی): 4000 دلار برای هر ترم
  • هزینه تحصیل در کره جنوبی مقطع دکترا (دانشگاه های خصوصی): 6500 دلار برای هر ترم

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دکترا در بلژیک تحصیل دکترا در بلژیک

تحصیل دکترا در بلژیک کشور بلژیک ، یک کشور کوچک و در عین حال پرجمعیت ، یک گزینه جذاب برای بسی...

تحصیل دکترا در رومانی تحصیل دکترا در رومانی

تحصیل دکترا در رومانی کشور رومانی از اعضای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن در جنوب شرقی اروپا م...

تحصیل دکترا در صربستان تحصیل دکترا در صربستان

کشور صربستان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که از شرایط ایده آل برای زندگی، کار و تحصیل برخ...

نظرات کاربران
hasti

سلام اگر من از 18 سالگی برای تحصیل برم تا چند سالگی طول میکشه دکترا بگیرم؟

آتیه آفرینان

سلام مدت زمان تحصیل برای تمامی مقاطع در مقاله ی "صفرتا صد تحصیل در کره" نوشته شده، به لینک مراجعه کنید.

KASRA

سلام ببخشید هزینه تحصیل و زندگی در کره جنوبی حدودا سالی 14 هزار دلار ؟ایا حق کار هم وجود دارد؟

KASRA

12 تا 18 هزار دلار منظورتون تحصیل و زندگی با هم؟

سارا جوادی

با سلام شهریه بستگی به دانشگاه دارد اما در مجموع بازه هزینه شما بین 12 الی 18 هزار دلار در سال است. در مقطع دکتری اجازه 30 ساعت کار در هفته را دارید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button