تحصیل دندان پزشکی در فرانسه به دلیل بالا بودن کیفیت آموزشی کشور فرانسه و زندگی در کشوری با تمدن قدیمی و تاریخی و پیشینه ی علمی درخشان مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است.
آموزش تحصیل دندان پزشکی در فرانسه در 16 دانشگاه دندان پزشکی تعیین شده از طرف دولت ارائه می شود که هر کدام از این دانشگاه ها که دوره های دندان پزشکی را ارائه می کنند، جهت پذیرش دانشجو و توسعه و اجرای شرایط خود کاملا آزادند که شرایط پذیرش دانشجویی خاص خود را داشته باشند اگر چه در تمام موارد افراد واجد شرایط باید امتحان پذیرش دانشگاه را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد تا جهت ثبت نام برای تحصیل دندان پزشکی در فرانسه واجد شرایط شناخته شود.

مقررات مربوط به تحصیل دندانپزشکی در فرانسه هر ساله توسط وزارت بهداشت و وزارت آموزش کشور فرانسه تدوین می شوند، در هر سال برای هر دانشگاه یک تعداد ظرفیت پذیرش معین می شود که درصدی از آن تعداد را به دانشجویان خارجی اختصاص میدهند و دوره های تحصیل دندانپزشکی در فرانسه در دانشگاه هایی ارائه می شوند که تحت عنوان مراکز بیمارستانی – دانشگاهی CHU می باشند.

در مقاله ای تحت عنوان “ تحصیل در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فرانسه توضیح دادیم.

تحصیل دندان پزشکی در فرانسه
تحصیل دندان پزشکی در فرانسه

دوره های آموزشی تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

دوره های آموزشی تحصیل دندانپزشکی در فرانسه و همچنین باقی رشته های مرتبط به علوم پزشکی در این دانشگاههای درمانی – آموزشی محور در 3 مرحله انجام میپذیرد تا به پایان برسد.
مرحلۀ اول دوره 3 ساله است و در پایان سال اول این دوره دانشجو باید امتحانش را با موفقیت پشت سر بگذارد، این دورۀ مرحله اول با دوره مرحله اول رشته های دیگر علوم پزشکی یکسان است، این امتحان که همان کنکور ورودی می باشد برای رشته های دندانپزشکی و پزشکی و داروسازی هماهنگ و یکسان می باشد.

در این دوره اولیه 2 ساله درس های علوم پایه و درس های فیزیک، شیمی، زیست شناسی تدریس می شوند و پس از آن به بحث های آناتومی، فیزیولوژی ، بهداشت دهان و دندان، رادیولوژی، طب پیشگیری، بیهوشی و دروس مرتبط با شاخه ی دندانپزشکی میپردازند.
کل دورۀ تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به طور نرمال 6 سال طول می کشد که مرحله اول 3 ساله می باشد که بعد از انتهای سال اول باید کنکور ورودی بدهند، پس از 3 سال نیز مرحلۀ دوم آغاز می شود که سه ساله می باشد و مرحله سوم که مرحلۀ آخر است یکساله بوده و مربوط به شاخه تخصصی می باشد.

یکی از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به فرانسه ” اطلاعات کسب کنید.

دوره های آموزشی تحصیل دندانپزشکی در فرانسه
دوره های آموزشی تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

در سال آخر دانشجویان به طور عملی می توانند با دادن امتحان و اخذ مجوز زیر دست یک دندانپزشک که سوپروایزر دانشجو محسوب می شود، کار کنند و تحت نظر استاد خود به درمان بیماران بپردازند تا با کار در کنار یک دندانپزشک حرفه ای که تایید شده است به مهارت کامل در کار و طبابت دست یابند.
عملا در سیستم آموزشی فرانسه چیزی به عنوان پذیرش مستقیم در رشته های علوم پزشکی و دندانپزشکی وجود ندارد، و بدون گذراندن کنکور ورودی رشته دندانپزشکی یا پزشکی با موفقیت نمیتوانید وارد این رشته در دانشگاه های فرانسه شوید.

یک فرد خارجی در صورت تمایل به تحصیل دندانپزشکی در فرانسه با دارا بودن هر سطحی از مدارج دانشگاهی در کشور خود می بایست در دوره 3 ساله مرحله اول ورودی رشته دندانپزشکی یا پزشکی شرکت کرده و پس از پایان سال اول کنکور ورودی آن را با موفقیت بگذراند، و پس از موفقیت در کنکور ورودی می تواند مدارک مرتبط با تحصیلات قبلی خود را ارائه کرده و ممکن است که آن را قبول نموده و مورد ارزشیابی و معادل سازی قرار دهند و بتواند از تحصیلات قبلی و واحدهایی که قبلا در کشور خود یا کشور دیگری گذرانده استفاده نماید.
لازم به ذکر است که تمامی متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در فرانسه نیاز به داشتن مدرک زبان فرانسه در سطح بالایی می باشد و تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی امکان نداشته و یا باید به دنبال دانشگاه های خصوصی و بسیار گران بود. برای دندانپزشکان و پزشکان نیز دوره های تخصصی وجود دارد که بهره مندی از آن نیز نیازمند سطح بالایی از زبان فرانسه می باشد.

مزایای تحصیل دندان پزشکی در فرانسه

مزایای تحصیل دندان پزشکی در فرانسه عبارتند از:

  • شهریه بسیار پایین تحصیل دندانپزشکی در فرانسه
  • مجوز کار در حین تحصیل دندانپزشکی در فرانسه
  • تحصیل دندانپزشکی در فرانسه در دانشگاه های معتبر
  • ارائه مدرک بین المللی
  • امکان کار در تمام کشورهای مطرح دنیا
  • تحصیل نیمه رایگان در فرانسه

مزایای تحصیل دندان پزشکی در فرانسه
مزایای تحصیل دندان پزشکی در فرانسه

آموزش دندان پزشکی فرانسه

شرایط آموزش دندان پزشکی فرانسه به این صورت است که پذیرش در دانشکده دندان پزشکی فرانسه پس از اتمام 12 سال تحصیلات ابتدایی انجام می شود.
بخش کارآموزی دندان پزشکی باید شامل علوم پایه مانند شیمی و فیزیک و زیست شناسی باشد و پس از آن دانشجویان دوره هایی را در رشته پزشکی عمومی مانند آناتومی و فیزیولوژی و بهداشت و رادیولوژی و بیهوشی میگذرانند. بر  اساس اداره اطلاعات فرانسه حداکثر تعداد دانشجویان در سال اول تثبیت می شود.

هزینه تحصیل دندان پزشکی در فرانسه

هزینه تحصیل دندانپزشکی در فرانسه در دانشگاه های دولتی حدود 2770 الی 3770 یورو برای یک سال اما این هزینه در دانشگاه های غیر انتفاعی حدود 15000 یورو است.
البته برخی از دانشگاه های فرانسه به دانشجویان بین المللی 10000 یورو برای هر سال کمک هزینه تحصیلی می دهد با این شرط که دانشجو هنگام پذیرش دانشگاه حداکثر 30 سال داشته و معیارهای عالی تحصیلی را برآورده سازد. همچنین علاوه بر هزینه های تحصیل دندانپزشکی در فرانسه، هزینه زندگی در این کشور است. هزینه زندگی در فرانسه حداقل ماهانه 700 یورو است که این حداقل هزینه ای می باشد که باید برای زندگی در فرانسه در نظر بگیرید.

هزینه تحصیل دندان پزشکی در فرانسه
هزینه تحصیل دندان پزشکی در فرانسه

لیست دانشکده های دندان پزشکی در فرانسه

لیست دانشکده های دندان پزشکی در فرانسه در زیر آورده شده است:

  • اکسی مارسی (مارسلی) ا ام یو
  • بوردئوکس دو
  • برتنج اوکسی
  • کلرمونت فرانت
  • لیل دو
  • کلود برنارد
  • مونت پیلر
  • نانسی
  • نانتز
  • ناسیس
  • دیت روت پاریس
  • ریمز
  • استراسبورگ لویی پاستور
  • لول سوم پاول سباستیر
  • رنه اسکارت پاریس
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یک کشور اروپای غربی می باشد که به دریا دسترسی ندارد. اقتصاد بسیار پویا کشور...

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی نیوزلند که جز استرالیا هیچ کشور آشنای دیگری در نزدیکی آن وجود ن...

تحصیل دندانپزشکی در مالزی تحصیل دندانپزشکی در مالزی

کشور مالزی، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جنوب شرق آسیا است که در بیشتر فصول سال آب و هوای گرم...

نظرات کاربران
شروين

با سلام.اموزش زبان رو ميشه در فرانسه گرفت؟؟ دانشگاه خصوصي دندان  هم دارد؟؟هزينه  اين دانشگاها و امتحان وروديشون چ شكلي است؟

سارا جوادی

با سلام بله دوره های زبان فرانسه را در کالج های زبان میتوان گذراند. داشنگاه های خصوصی فرانسه نیز رشته دندانپزشکی را ارائه می دهند. آزمون این دانشگاه ها راحت تر است و هزینه هر سال این دانشگاه ها سالیانه 20 هزار یورو است.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button