تحصیل دندان پزشکی در چین، یکی از بهترین گزینه های در دسترس برای متقاضیان این رشته ی تحصیلی می باشد . طبق ارزیابی موسسه ی QS در سال ۲۰۱۸، نام ۶ دانشگاه چین در بین 100 دانشگاه برتر دنیا دیده می شود.
بر اساس رنکینگ QS کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور 4 کشور دانشگاهی برتر قاره آسیا به حساب می آیند. تهیه لیست

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت طبق رنکینگ های معتبر دانشگاهی دنیا (مثل QS و Times) در سال 95 سبب شد تا نام تعدادی از دانشگاه های چین هم در میان دانشگاه های مورد تایید این وزارت خانه قرار بگیرد.
در سال 99 تعداد این دانشگاه ها به بیش از 35 دانشگاه رسید و با توجه به نگاه مثبت وزارت بهداشت ایران به نظر می آید کشور چین در سالهای آینده به یکی از مقاصد برتر ایرانیان متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی تبدیل خواهد شد.

تحصیل دندان پزشکی در چین

مزایای تحصیل دندانپزشکی در چین

یکی از مزایای تحصیل دندانپزشکی در چین نبود آزمون ورودی برای پذیرش دانشجویان می باشد. کنکور یا آزمون ورودی عاملی است که بسیاری از افراد را از تحصیل دندانپزشکی در ایران و برخی از کشورهای دیگر باز می‌دارد.
اما متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در چین بدون شرکت در آزمون ورودی می‌توانند اجازه تحصیل در دوره دندانپزشکی را بدست آورند و در عین حال شهریه دانشگاه های چین هم برای تحصیل در این رشته‌ها نسبت به بسیاری از کشورهای هم رده پایین تر است.

دانشجویان دندانپزشکی در دانشگاه های چین برای اخذ مدرک دکترای حرفه‌ای (معادل دکترای دندانپزشکی) یک دوره 6 ساله را می‌گذرانند. در 4 سال اول این دوره، آموزش به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد اما در طول این مدت دانشجویان باید برای ارتباط با بیماران در 2 سال آخر و دوره کارآموزی، تا حد لازم زبان چینی را هم فرا گرفته باشند.
اگرچه واحدهای آموزش زبان چینی از سال اول به تدریج به دانشجویان خارجی ارائه می شوند تا افراد برای دوره کارآموزی در بیمارستان به زبان چینی تسلط نسبی داشته باشند

تحصیل به زبان چینی در دانشگاه های کشور چین

زبان چینی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی است که قصد تحصیل در چین را دارند. قطعا اگر قرار باشد تدریس دروس دندانپزشکی در دانشگاه های چین به زبان چینی صورت گیرد غالب دانشجویان خارجی کار بسیار سختی برای یادگیری دروس ارائه شده خواهند داشت اما خبر خوب این است که دوره تحصیلی دندانپزشکی در چین برای دانشجویان بین‌المللی، به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و ضمنا این دانشجویان برای گرفتن پذیرش نیازی به ارائه مدرک آیلتس یا تافل هم ندارند.

لازم به ذکر است، با وجود اینکه در دانشگاه ها، دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود اما برای بسیاری از برنامه های تحصیلی و ارتباط با بیماران در طول 2 سال کارآموزی، نیاز به آشنایی و تسلط به زبان چینی و مدرک HSK نیز می باشد که البته برای تحصیل در بعضی دانشگاه ها، داشتن این مدرک الزامی است.

نکته: متقاضیان خارجی از بدو ورود به دانشگاه نیاز به ارائه مدرک زبان چینی ندارد و دانشگاه ها این مهارت را از سال اول (همان طور که در ایران زبان انگلیسی جز واحدهای درسی است.) به صورت یک روند کاملا علمی و مرحله ای به تمام دانشجویان خارجی آموزش می دهند و مخصوصا در رشته دندانپزشکی به منظور کار در بیمارستان و ارتباط با مراجعین انتظار میرود که دانشجو طی 4 سال اول به زبان چینی مسلط شود.

هزینه تحصیل دندان پزشکی در چین

هزینه تحصیل دندان پزشکی در چین

پایین بودن هزینه تحصیل پزشکی در چین را وقتی در کنار هزینه نسبتا پایین زندگی در چین قرار می‌دهیم؛ تحصیل دندانپزشکی در چین از بعد اقتصادی هم گزینه مطلوبی به نظر می‌آید.
به صورت کلی هزینه تحصیل در رشته های علوم پزشکی در چین در مقایسه با اکثر کشورها مقرون به صرفه تر می باشد، همچنین هزینه زندگی یک دانشجو در چین با احتساب هزینه اسکان به طور متوسط ماهانه 380 تا 1000 دلار تخمین زده می شود.

طبق آمار سال 2018، متوسط شهریه سالیانه دانشگاه های چین در رشته ی دندانپزشکی بین 6.000 الی 7.000 هزار دلار در سال است. این مبلغ در چین به صورت یوان دریافت میشود و معادل آن حدودا 45,000 یوان خواهد بود. شهریه دانشجویان ابتدای هر سال تحصیلی و پیش از آغاز دوره به صورت یکجا گرفته میشود.
اکثر دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی، خصوصا تازه واردها، خوابگاه تدارک می بینند. دانشجویان همچنین می توانند با کسب مجوز از اداره مهاجرت و اتباع خارجی، در خارج از دانشگاه نیز زندگی کنند.

اخذ مدرک دکترای حرفه ای در کشور چین

اخذ مدرک دکترای حرفه ای در کشور چین

دانشجویان دندانپزشکی در دانشگاه های چین برای اخذ مدرک دکترای حرفه‌ای (معادل دکترای دندانپزشکی) یک دوره 6 ساله را می‌گذرانند. در 4 سال اول این دوره، آموزش به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد اما در طول این مدت دانشجویان باید برای ارتباط با بیماران در 2 سال آخر و دوره کارآموزی، تا حد لازم زبان چینی را هم فرا گرفته باشند.
اگرچه واحدهای آموزش زبان چینی از سال اول به تدریج به دانشجویان خارجی ارائه می شوند تا افراد برای دوره کارآموزی در بیمارستان به زبان چینی تسلط نسبی داشته باشند.

مدرک تحصیلی لازم برای گرفتن پذیرش دندانپزشکی از دانشگاه های چین دیپلم و پیش‌دانشگاهی تجربی می باشد. داشتن معدل متوسط به بالا و همچنین نمرات بالاتر از متوسط در دروس زیست‌شناسی، شیمی و زبان انگلیسی می‌تواند در جلب نظر دانشگاه برای اعطای پذیرش نقش مثبتی داشته باشد. علاوه بر عدم تسلط بر زبان انگلیسی نیازی به ارائه مدرک زبان وجود ندارد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در چین

بصورت دقیق و مشخص برای اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در چین باید مدارک زیر را ارائه کرد، مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در چین شامل:

  • ترجمه شناسنامه به زبان انگلیسی
  • ترجمه ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی
  • ترجمه اصل دیپلم یا گواهی دیپلم به زبان انگلیسی
  • ترجمه اصل یا گواهی پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی
  • پاسپورت معتبر
  • داشتن مدرک آیلتس امتیاز مثبت محسوب می شود.
به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
ايوب

با سلام .موسسه اتيه افرينان  براي رشته دندان  در چين  براي دانشگاهي شرايط سني بالاي ٢٥سال هم باشه ،پذيرش دارين؟؟)در صورت نياز به يك ترم پيش پزشكي بواي فبريه اقدام كرد)

سارا جوادی

با سلام بله می توانیم اقدام کنیم.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button