کشور گرجستان، کشوری واقع در اوراسیا و یکی از اعضای ناظر اتحادیه اروپا و ناتو می باشد. با وجود این که این کشور در هر دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد ولی  قوانین این کشور همانند قوانین کشورهای اروپایی است. این کشور در سال های اخیر از نظر علمی پیشرفت های چشمگیری داشته و دارای دانشگاه هایی با اعتبار بین المللی می باشد. تحصیل دندانپزشکی در گرجستان به یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین دوره های تحصیلی در کل جهان تبدیل شده است ولی با این حال تعداد کمی دانشگاه معتبر در سطح بین المللی در کشور گرجستان وجود دارد.

کشور گرجستان، یکی از کشورهایی می باشد که سریع ترین رشد علمی به خصوص در  رشته های دندانپزشکی را در جهان داشته است. تحصیل دندانپزشکی در گرجستان طرفداران بیشتری نسبت به سایر رشته های تحصیلی دارد زیرا رشته های بسیار کارآمد، پر انرژی و دارای برنامه های آموزشی با بالاترین کیفیت است. دانشگاه های علوم پزشکی گرجستان دارای رتبه های علمی بسیار بالایی در سطح جهانی و اعتبار بین المللی می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در گرجستان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در گرجستان

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در کشور گرجستان می بایست سابقه علمی بسیار خوبی داشته باشند و در دروس زیست، ریاضیات، فیزیک و شمی نمرات بالایی داشته باشند. سپس این افراد می توانند با شرکت در آزمون ورودی و اخذ نمره قبولی در دانشگاه مورد نظر خود به تحصیلات خود در رشته پزشکی و یا دندانپزشکی ادامه دهند.

تحصیل دندان پزشکی در گرجستان 6 سال به طول می انجامد که شامل 2 دوره اصلی می شود: مرحله اول که دوره مقدماتی پزشکی نام دارد 2 سال طول می کشد که دانشجویان در این دوره تحصیلی دروسی از قبیل زیست شناسی، فیزیک، شیمی، مهارت های ارتباطی و غیره را مطالعه می کنند. مرحله دوم تحصیل دندان پزشکی در گرجستان به صورت کامل و یکپارچه 4 سال طول می کشد که خود دارای 4 دوره اصلی می باشد که عبارتند از:

  • مرحله اول – مبانی پزشکی: متقاضیان تحصیل دندان پزشکی در گرجستان در این دوره تحصیلی با سلامت انسان و بیماری ها آشنا می شوند.
  • مرحله دوم – برنامه های کاربردی علوم پزشکی: دانشجویان در این مرحله تحصیلی دانش پایه پزشکی را یاد می گیرند.
  • مرحله سوم – کشف: این دوره شامل مطالعات علمی یا پزشکی بالینی، مدیریت مراقبت های بهداشتی، اخلاق پزشکی و غیره است.
  • مرحله چهارم – ترجمه علوم پزشکی: دانشجو در این مرحله این فرصت را دارد که دوره کارآموزی خود را به عنوان یک پزشکی در برترین بیمارستان های گرجستان سپری کند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در گرجستان

تحصیل دندانپزشکی در کشور گرجستان به زبان های انگلیسی، روسی و گرجی امکان پذیر است ولی متقاضیان برای اخذ پذیرش، ملزم به داشتن مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل) نیستند. چندین دانشگاه در کشور گرجستان وجود دارند که دوره های دندانپزشکی ارائه می دهند و مدرکی که در پایان این دوره های ارائه می شود به انتخاب متقاضی می تواند لیسانس جراحی دندانپزشکی (BDS) و یا دکتر دندان پزشکی (DDM) باشد.

در دانشکده دندانپزشکی در مقطع لیسانس جراحی دندانپزشکی برنامه درسی طبق یک دوره تحصیلی 5 تا 6 ساله تنظیم شده است که دانشجویان در طول این 5 سال به صورت پایه در زمینه های پزشکی و بیولوژیکی و همچنین رشته های بالینی مختلف که برای دندانپزشک ضروری هستند، تخصص پیدا می کنند و در صورت اتمام موفقیت آمیز کل دروس دوره، فارغ التحصیلان مدرک لیسانس جراحی دندانپزشکی (BDS) دریافت می نمایند. این برنامه ی تحصیلی دانشجویان را موظف می نماید تا در دوره های تکمیلی و مقاطع عالی نیز شرکت کنند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در گرجستان

طول دوران دکترای دندان پزشکی نیز 4 تا 5 سال است و برای تحصیل دندانپزشکی در کشور گرجستان دانشجویان بین المللی باید در آزمون های لازم 60 درصد امتیاز را دریافت کرده باشند. دانشجویان متقاضی شرکت در مقطع  لیسانس لازم است که آزمون پایان دوره دبیرستان را پشت سر گذاشته باشند و گواهینامه پایان تحصیل دبیرستان را دریافت کرده باشند. همچنین برای شرکت در دوره های کارشناسی ارشد، متقاضیان باید مدرک لیسانس جراحی پزشکی داشته باشند. البته لازم به ذکر است که از زمان دریافت این مدرک لیسانس نباید مدت زیادی گذشته باشد. در صورتی که دوره آموزشی به زبان انگلیسی باشد متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در گرجستان باید در زبان انگلیسی مهارت داشته باشد و بتواند مدرک انگلیسی B2 به دانشگاه ارائه دهد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در گرجستان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در گرجستان با توجه به دانشگاه، مقطع تحصیلی و نوع دوره متفاوت است ولی به طور متوسط این شهریه 5000 دلار آمریکا در سال می باشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در گرجستان

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه های دندانپزشکی گرجستان

مدارک مورد نیاز پذیرش از دانشگاه های دندانپزشکی گرجستان به شرح زیر می باشد:

  • گواهی تولد
  • ترجمه پاسپورت
  • عکس
  • فرم تقاضا نامه
  • ترجمه رسمی گواهی پایان دبیرستان یا مدرک لیسانس
  • تاریخچه فعالیت های مرتبطِ متقاضی
  • توصیه نامه
  • گواهی سلامت

در کشور گرجستان تصمیم نهایی برای پذیرش دانشجو بر عهده  وزارت علوم و آموزش است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در گرجستان تحصیل پزشکی در گرجستان

کشور گرجستان در منطقه قفقاز و اوراسیا واقع شده است. این کشور از نظر جغرافیایی از غرب با دریا...

مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

هزینه های تحصیل در گروه پزشکی گرجستان هزینه های تحصیل در گروه پزشکی گرجستان

همانطور که می دانید کشور گرجستان یک کشور اوراسیایی است و پایتخت آن تفلیس است . امکان تحصیل د...

نظرات کاربران
Call Now Button