افرادی که قصد تحصیل دندانپزشکی در اروپا را دارند و می خواهند که با صرف کمترین هزینه مدرکی معتبر و آینده ای درخشان در حرفه خود داشته باشند می توانند تحصیل دندانپزشکی در لهستان را به عنوان محل مناسب برای تحصیلات خود انتخاب کنند.
اگر علاقه مند تحصیل در لهستان هستید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، تا از تمام آنچه که در این راه نیاز دارید مطلع شوید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان

تحصیل دندانپزشکی در لهستان به 2 زبان انگلیسی و لهستانی امکان پذیر می باشد و دانشجویان می توانند با اخذ ویزای تحصیلی لهستان پس از پایان تحصیلات خود، ویزای کار و پس از چند سال اقامت این کشور را اخذ کنند.

تحصیل دندانپزشکی در لهستان به مدت 5 سال طول می کشد که دانشجویان باید در ابتدا دوره های Foundation را در این کشور گذرانده و سپس در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کرده و پس از قبولی در این آزمون به تحصیل در رشته دندانپزشکی مشغول شوند. این دوره در حدود 1 سال و شامل دروس پایه (زیست، شیمی و…) است و از جمله شرایط ورود به این رشته آخرین معدل مدرک تحصیلی می باشد که گرچه معدل خاصی در نظر گرفته نشده ولی داشتن معدل بالا می تواند در امر پذیرش بسیار موثر واقع شود.

همچنین در صورتی که متقاضیان معدل خوب و مدرک زبان داشته باشند می توانند به صورت مستقیم آزمون های دندان پزشکی دانشگاه های لهستان را شرکت کنند تا بتوانند وارد دانشگاه های این کشور بشوند.
فاصله میان آخرین مدرک تحصیلی و تقاضا برای ورود به دانشگاه نیز یکی دیگر از مواردی می باشد که توسط دانشگاه درنظر گرفته می شود. هر فرد متقاضی باید تحصیل پزشکی در لهستان در نظر گرفته می شود.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در لهستان

مزایای تحصیل دندانپزشکی در لهستان عبارتند از:

  • هزینه های پایین و مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در لهستان
  • کیفیت آموزش بالا و رنکینگ بالای دانشگاهی
  • وجود بورسیه های متنوع برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا
  • امکان استفاده از سیستم انتقال واحد اروپایی (ECTS): دانشجویان می توانند در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا ادامه تحصیل دهند.
  • دارای گزینه های اقامتی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه های پزشکی کشور لهستان
مشاوره و تماس
021-72207

پادکست راهنمای تحصیل دندانپزشکی در لهستان

خلاصه راهنمای تحصیل دندانپزشکی در لهستان را در این پادکست می توانید بشنوید:

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دندانپزشکی در لهستان

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دندانپزشکی در لهستان به شرح زیر می باشد:

  • ویزای تحصیل کشور لهستان
  • مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات به صورت ترجمه شده
  • مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات این دوره به صورت ترجمه شده
  • مدرک لیسانس در صورت وجود و به صورت ترجمه شده
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان انگلیسی یا لهستانی
  • فرم درخواست پذیرش جهت تحصیل دندانپزشکی در لهستان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی به طور میانگین 10 تا 13 هزار یورو در سال و هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان به زبان لهستانی به صورت رایگان می باشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپای غربی کمتر می باشد و دانشجویان می توانند در هنگام تحصیل از بورسیه های متفاوت نیز بهره مند شوند. اکثر دانشگاه های لهستان که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند تحصیلات را در سطح عالی و مطابق با آخرین برنامه های آموزشی دنیا به دانشجویان ارائه می دهند.

دانشگاه های مورد تایید کشور لهستان جهت تحصیل دندانپزشکی

تعداد دانشگاه های لهستان که مورد تایید وزارت علوم هستند 22 دانشگاه و تعداد دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 5 دانشگاه می باشد. دانشگاه های زیر رشته پزشکی و دنداندانپزشکی را در کشور لهستان ارائه می دهند:

  • دانشگاه ورشو لهستان (Medical University of Warsaw)
  • دانشگاه لودز لهستان (Medical University of Lodz)
  • دانشگاه تورون لهستان (Torun University)
  • دانشگاه گدانسک لهستان (Medical University of Gdansk)
4.6/5 - (5 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Shadab

سلام و عرض ادب . ببخشید با سن نزدیک به 29 یا 30 سال و دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی و سرمایه 50 هزار یورو و مدرک زبان آیلتس6/5 بنده می توانم در کجا در رشته دندانپزشکی تحصیل کنم؟(کشوری باشد که آزمون ورودی آن آسان باشد یا آزمون ورودی نداشته باشد) با تشکر و ممنون از پاسخگویی شما

Shadab

سلام و عرض ادب . ببخشید با سن نزدیک به 29 یا 30 سال و دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی و سرمایه 50 هزار یورو و مدرک زبان آیلتس 6 بنده می توانم در کجا در رشته دندانپزشکی تحصیل کنم؟(کشوری باشد که آزمون ورودی آن آسان باشد یا آزمون ورودی نداشته باشد) با تشکر و ممنون از پاسخگویی شما

آتیه آفرینان

با سلام برای ورود به رشته های گروه پزشکی حتما لازمه که در آزمون ورودی همان کشور شرکت کنید، اما دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه و اسپانیا گزینه های بهتر از جهت آسانی و رقابت کمتر در آزمون هستند اما به جز موارد ذکر شده شانس اخذ ویزا را هم باید درنظر گرفت.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button